|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
LJ-70 erotElikkäs kiinnostas LJ-70 kehitys vuosimalleittain. Ekoissa ei vissii ollu turpoo vm? Mitäs muita muutoksia niihin on vuosien varrella tehty? Uuskoppasessa sit etuperässä isommat murrokset, lenkkipäiset jakarit keulan pellit, mitä muuta? Eikä sotketa ny RJ-tä tähä viestiketjuun.
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#3
|
||||
|
||||
Itse itselleni
2.4L 72hv 4000rpm 3.85 lähtien
2.4L 86hv 4000rpm 3.86 lähtien 2.4L 90hv 3500rpm 4.90 lähtien |
#4
|
||||
|
||||
Muistaakseni erinlaiset iskarit kummassakin päässä edessä iskarit jousten sisällä.ja ohjaus iskari uudemissa raidetangossa.
|
#5
|
||||
|
||||
varustelumalleittain oli sit kaikkia hienouksia, niinku sähkösiä takakontin aukasunappuloita, verhoilumateriaaleja jne.
Mutta nyt kiinnostas tietää, mitä tarttee tehdä -90 "vanhakoppaselle" RJ:lle, jotta siitä saa laikata katon pois? Sotkin jo! |
#6
|
||||
|
||||
Laitoin privaa.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#7
|
||||
|
||||
mulla löytyy alkuperäinen takaoven sähköinenlukko ja kallistusmittarit koetaulun päältä...ruotsista tuotu auto
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#8
|
||||
|
||||
muuttuuko taka-akselin pyöränlaakeri erilaiseksi levyjarrujen myötä?
|
#9
|
||||
|
||||
Uudempikoppaisissa (90-->) on korkeussuunnassa isompi syyläri.
Missä LJ:ssä on levyjarrut taka-akselilla? Viimeksi muokannut vartiainen : 02.06.2012 13:11 |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Suomi malleista on käsittääkseni löytynyt vain rumpujarruja? |
#11
|
||||
|
||||
eikos noissa ollut erllaiset jousetkin
|
#12
|
||||
|
||||
Takaripustus on erilainen kun pyöreelamppuisessa menee iskarit silleen erikoisesti "ristiin" niin uudemmassa menee normisti. Ja korotussarjoja hankkiessa uudemman jouset ovat erilaiset.
|
#13
|
|||
|
|||
lj70
mun autosta löytyy tuo takaoven sähkölukitus mutta ei ole kallistus mittareita ja vm on 86
|
#14
|
||||
|
||||
Vanha- ja uuskoppasissa on etujouset juu erilaiset.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
Harvinaista herkkua kekkoslovakiassa.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX |
#16
|
||||
|
||||
Ja uuskoppasen mjoottorissa on erilaine (parempi) kansi, sekä pumpussa suurempi nestepää..
__________________
arska #1 Montenegro Off Road Club #163 SLCK |
#17
|
|||
|
|||
Moottoreissa on isoja eroja tosiaankin. Vanhemmassa 2LTssä on venttiilinnostimet mallia keinuvipu, nokka-akseli kannen reunalla. Säädetään nysväämällä ruuvia ja mutteria keinuvasarassa. Uudemmassa nokka painaa koko lailla suoraan venttiilin päähän ja säädetään shimmilevyillä. LJ70 MK1 tunnistaa pyöreistä ajovalon lampuista.
|
#18
|
|||
|
|||
Uudempi kansiversio on 2LT-2 koneessa mutta muistelen että ennen sitäkin on jotain muutoksia ollut koneissa, ihan alakerrassa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#19
|
||||
|
||||
Takapyöränlaakerit on kans tuplaten leveemmät neliövalollisessa, samalla kertaa tuli eteen jäähdytetyt laikat ja taakke isommat rummut.
Saksantuonneissa on ollut levyjarruja takana. Nää on 90-luvun pelejä. |
#20
|
||||
|
||||
Nyt tarttee muistaa, että neliövalollisuus, eli uudempi keula ei välttämättä tarkoita noita mainittuja teknisiä muutoksia. Mun RJ on uudemmalla keulalla, mutta vanhalla alustalla ja esim vanhan mallisella ratilla. Vuosimalli on -90, mutta valmistettu -89.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#21
|
||||
|
||||
Joku feisliftannu jälkeenpäin?
|
#22
|
||||
|
||||
Näinhän se on, koko kori vaihdettu joskus kuulemma. Eli ei kannata aina uskoa neliölamppuisuuteen.
__________________
Sika ajaa Possulla |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hdj 80:sen Jousien erot? | -Stedt- | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 10.09.2009 21:07 |
411 ja 404 akselien erot | MOGGI | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.02.2009 11:07 |
suutinnumero erot? | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.03.2008 22:56 |
Nostosakkeleiden erot | whitejack | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 07.03.2006 10:02 |
SJ 410 ja 413 erot | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 23.07.2005 20:40 |