|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
Pohjaanlyönti kumit?
Useampi silmä näkee enemmän.
Tänään kävi vieraita kattelemassa JEgoNEERin vetari vaurioita ja alustaa niin johan löytyi taas syytä vaurioihin, ite en vaan huomannut vaikka siinä se silmien edessä oli?? Pohjaanlyönti kumihan ei osu akseliin enään 3" korotuksen jälkeen vaan sitä tarvii siirtää eteenpäin n.50-80mm Iskarikin hankautuu nykyjään kinnikkeeseensä ja haitari kumi on jo hankautunutkin hajalle. Tarvis iskarin alapään kiinnikettä pidentää jotta iskarin alapää siirtyy taaksepäin ja vahvistaa samalla. Banjon stoppari kumia tarvii siirtää myös 50-80mm eteenpäin. Ei ihme jos rengas sisälokariin ottaa! Kiitoksia Sami. Miten sitä ite ei moista ollut huomannut? Ihmettelin vaan jotta kummasti nuo iskarit hankautuu? HÖLMÖ! Tarvis varmaan pyytää useammin uusia silmiä katsomaan peliä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 05.06.2012 04:44 |
#127
|
||||
|
||||
Sama tullut huomattua monta kertaa, itse pähkäillyt pidempään jotain että on se kumma kun ei toimi, ja kaveri tulee ovesta ja sanoo että no tuohan ei ole siellä päinkään
Hyvä että löytyi vika. |
#128
|
|||
|
|||
Nou problem, viisastelu muiden autoista on mukavaa.
tuli siinä Jegoneeriä katsellessa vielä mieleen että voisiko iskarin alapäätä siirtää renkaaseen päin jolloin akselin kallistuessa iskarilla olisi enemmän tilaa? |
#129
|
||||
|
||||
Iskari.Lainaus:
Pystyyhän sitä samlla ulospäinkin siirtämään jos tuntuu tarpeelliseksi. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#130
|
||||
|
||||
eiks tässäki ollu tuo rough countryn 3" tuuman satsi?
omituista et hinkuttaa ties mihi ja ei pohjaanlyönti kumit natsaa. tos vihrees halipallos on 3# korotus ilman mitää laitettu alle ja toimii ku munuainen. onks siul varmasti laitettu oikeippäi etu jouset? akselien keskitys natsat ei keskel. ja ku kuvis näyttää et siul iskarit iha pystys ja miul taakkepäi kallellaan?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#131
|
||||
|
||||
Etujouset nurin vai oikein?Lainaus:
Taka norran lenkki on isompi kuin etunen eikä se isompi lenkki mielestäni käy etu riippuihin. Vaan ihminenhän se vasta erehtyväinen ompi, tarviipa sitten tuotakin tutkia. Mittaappas Late jousen etu norran lenkistä akselin keskelle niin verrataan. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#132
|
||||
|
||||
Etu akseli ja jouset?
Tutkailin ja mittailin noita jousia ja etuakselin paikkaa.
Vaikuttaisi että nyt on jousi oikeinpäin kun takalenkki on isompi kuin etunen ja näin se ei mahdu jo nyt pienemmälle lenkille tiukkaan etu riippuun. Sivulta. Näyttäisi jotta akselin pitäisi mennä taaksepäin iskarin ja pohjaanlyönti kumejen kohdalta? Jousen takalenkki on isompi. Pienempi etu lenkki on tiukka etu riippuun. Vasen puoli. Jokos Late kerkesit mitata sun jousiasi? Omassta sain seuraavat mitat. Akselin päältä keskeltä jousen etulenkin keskelle 57 mm ja takalenkin keskelle 60,5 mm, eli eroa olis 35 mm. Lukee tuossa lehti jousessa Rouh Kontry näköjään.
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#133
|
||||
|
||||
Stopparikumin siirto.
Akselin stopparikumit ruuvvasin irti ja piirsin "paksulle" pareille piirustuksen jonka mukaan siirto suoritetaan.
Vasemalla alkuperäinen kumin paikka "paperille" piretty lattarauta jonka avulla siirretään kumia oikealle ja samalla hieman lasketaan. Oikea kulmi tuleavlla paikallaan ja silloin akselin kohdalla. Travitsee myös irkarin alapään kiinnitystä siirtää jatkaa taaksepäin. Peli taas ajokuntoinen ehjän vetarin myötä ja pyörillään. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.06.2012 12:23 |
#134
|
||||
|
||||
Voi olla myös mitat toisinkin päin minulla erilaisia jousia eteen eli pieni lenkki eteen niin voi mitat olla joko n.57 tai 60,5cm.
|
#135
|
||||
|
||||
kuvaa ei oo mut 3" korotus jousilla pohjanlyönti kumi vakio paikassa osuu just eikä melkee akselin keskelle. mitta pikku etu puslan keskelta/akseli putken keskelle 62cm vanhois vakio jousis tais olla 58 9 tai jotai.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#136
|
||||
|
||||
kauheen lyhkäset jouset siulla
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#137
|
||||
|
||||
Jouset?
Eli teitilläkin on jousessa pieni pusla edessä ja iso takana?
Eli jouset on siis minullakin oikein päin? Näillä mennään kun kukaan ei syytä moiseen ole kesinyt ja muokataan stopparikumit ja iskarin ala kiinnikkeet kohilleen. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.06.2012 22:48 |
#138
|
||||
|
||||
Jouset oikein vaan laitetaan väärin??
No niin sain asiasta lisätietoa ja on jousia jouduttu laittamaan väärinpäin ennenkin kun kardaani ei ole enään riittänyt? Pitäisi kuulemma iso pusla sopia juuri ja juuri etu riippuun.
Taidanpa siiis koittaa etujousia väärinpäin asentaa josko stopparikumit asettuisivat kohdilleen? Ostin myös etuvetarita lisää ja sai vielä myytyä eteen automaatti lukonkin. Tarvii kuitenkin tilata vielä lukolle kaveriksi ohuella hammaskehällä oleva 4:88 välitys kun vaihtokauppa ei toteutunutkaan. Kiinan lukko laitetaan siis myyntiin. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 15.06.2012 07:01 |
#139
|
||||
|
||||
Standard 4.88 välitys.
Tilattu ison veden takaa 4.88 standart välitys automaatti lukon kaveriksi jotka asennetaan etuperään jahka välitys saapuu.
Koitan ennen Jatilan safaria kääntää etujouset toisinpäin niin näkee siityykö akseli taaksepäin? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#140
|
||||
|
||||
JEgoNEER
Etu jouset on vielä kääntämäti vaan siirsin tilapäiosesti stopparikumeja eteenpäin.
Olin Jatilassa ajamassa ja edellisen kulmakorven upotuksen jäljiltä ei painepesuri pesu riittänytkään flektejen edustan puhdistamiseen ja toinen ei päässyt pyörimään sillä seurauksella jotta kytkin suli ja tuli piku hoppu pääkjatkaisijalle kun kojelaudasta rupesi savu nousemaan. Tarvii sulakkeen kokoa päivittää kun ei se kärähtänyt? Toinen flekti kärähti samalla, sain kuitenkin toisen toimimaan työkalupakista löytämälläni vanhalla katkaisijalla. Sunnutaina Heinolassa olin uutta ajoaluetta kiertämässä niin laturin johto irtosi ja teki oikarin ja taas tuli kiire pääkatkaisijalle kun paksu savu nousi konepellin alta. Liitin oli siis ironnut laturista ja sitä takaisin laittaessa iso apikoliitin katkesikin?? Eipä löytynyt moista pakista, vaan löytyi pieni peltiruuvin vastakappale josta "Mackaiver" tyyliin rakensin liittimen ja liitos ja eristys tehtiin sähkömiehen teipillä, toimii! Piti purkaa metrin verran johtosarjaa kun paksu keltainen johto otti tuosta itseensä ja eriste suli pitkältä matkalta. Sähkärinteipillä tehtiin uusi eriste ja taas JEgoNEER oli ajokunnossa. Tarvii visiin ihan oikeasti päivittää nuo sähköt?? Jakoloota. Kulmakorvessa Jounin kanssa ajaessa huomattiin että aina ei takapyörät vedä aina vaikka on keski lukko päällä, vaan peli on välillä yksipyörävetoinen. Sitten kun takapyörät lähtee pyörimään niin sitten kyllä menee. Vaivahan johtnee tuosta Q-T laatikon kitkalukko perästä joka luistaa. On siitä päästävä eroon. Muuten JEgoNEER toimiii hyvin. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#141
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#142
|
||||
|
||||
Jakoloota jälleen särki!
No niin käytiin Heinollassa Jeep Ny Ork Ranchilla ajamassa ja homma osaltani loppui siihen kun uuden reitin jyrkässä nousussa veto muuttui krahinaksi alustassa. Hetken ihmeteltyäni tuumin vian olevan odotetusti Quodra-Track jakolaatikossa.
Eilen keskiviikona pudotin iltasella jakolootan alas ja purin sen pöydälle, aluksi näytti että kaikki olisi ehjää vaan tarpeeksi kun purki niin löytyihän siltä hajonnut lukon hento hammaspyörä. No varastojani penkomalla löysin vielä tuohonkin kohtaan varaosan ja saisin vielä JEgoNEERin suht pienellä vaivalla ajokuntoon. On se vaan hento hammaspyörä joka lukko päällä välittää voiman eteenpäin? Hammaspyörä on vain n.5 mm paksu. Pystysköhän tuohon jakolootan kitkaperään tekemään kemppi lukon? Tarviipa tutkia. Laitan tuon vielä autoon kiinni niin on helpompi peliä liikutella, vaan ohan se nyt ruvettava oikeesti suunittelemaan tuohonkohtaan jotain toimivaa. Itsellen onkin ilmaantunut Land Rover Discon käyttämätön jakollaatikko jonka silmämääräisesti ehkä pystyisi rakentamaan Quadra-Trackin tilalle. Kardaanilähdöt on samoin kuin Q-T:ssä ja akselin pooritkin on laskien samat 10 kpl vaan onkohan halkaisija kuitenkin eri kun ei sovittamalla loksahtanut paikalleen?? Oliskohan jollkulla tietoa noita poorejen koosta TH 400 akselissa ja Discon jakolaatikossa? JEgoNEERin olessa nosturilla huomasin että vasen etupyörä ei pyörikkään vaikka vetari pyörii? Pyörä pois ja laakerin keskikuppi niin syliin putosi pätkä vetoakselia joka oli nätisti katkennut. Olin laittanut tietosesti vetarin jonka lyhyemmässä akselissa oli aika rajut naarmut ja kulumat vaan muuten vetari oli ok. Ei se sitten kestänyt tuon enempää, no vaihdetaan ehjä pätkä tilalle. saa kommentoida ja pistää tietoa tulemaan jos sitä on tai mistä sit voisi löytyä. Kiitos. t. ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 04.10.2012 19:14 |
#143
|
||||
|
||||
Jakolootaan, vetariin ja etujousiiin kajottu.
Laatikon sain paikalleen ja JEgoNEER toimii taas hienosti, jakolootan ketju oli kyllä venynyt taas maksimiin joten jos maastoon tällä mennään niin ennemin tai myöhemmin on tiedossa hajonnut jakoloota.
Vasemman katkenneen etuvetarin vaihdoin myös ja vihdoin sain käänettyä etujouset toisinpäin ja kaikki etuakselin osaset loksahtikin keralla kohdalleen kun akseli siirtyi 50 mm taaksepäin. Jousien kääntö alkamassa. Oikeata jousta ei vielä ole käännetty ja iskarin ja sen kiinitystolpan linjat on erit. Vasen jousi käännetty ja linja on iskarilla ja kiinnitystolpalla sama. Jousi käänetty ja nyt akselin on seurattava perässä 50 mm taaksepäin. Pohjaanlyönti kumitkin saa nyt siirtää alkuperäisille paikoilleen. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 12.10.2012 12:56 |
#144
|
||||
|
||||
Säköt käryää!
Rupesin lastaamaan JEgoNEERiä kuljetus autoon perjantai iltana seuravan päivän Kulman ajopäivää varten.
Kun starttasian niin rupes lyömään tulta ja salamoita kojludan alta??? Äkkiä päävitarkytkimestä virrat pois ja akun - piuhakin irti. Mitenkäs se nyt taas kipinnä pukkaa?? Vatahan vaihdoin virtalukon pohjan edelliskerran jäljiltä kun arveltiin että sieltä lyöpi? Eikun tutkimaan lisää, Virtalukon liittimissä ei näkynyt eikä tuntut olevan mitään vikaa, vaan sähköpakon katkua oli ilmassa?? Kun mitään ei näkynyt niin akun napa kiinni, päävirta päälle ja eikun starttaamaan! Peli käynistyi nätisti eikä kipunoita näkynyt?? Pari uutta satrttausta ja kaikki toimi niinkuin pitääkin?? Auto sammuksiin ja lisää tutkimuksia. Kädelläkun heiluttelin johtoja kojeludan takana niin johan rupes räiske ja kipuant lentämään!!?? Äkkiä virrat pois! Mittaristo irti jotta näkee kaikki johdot ja vot! Sielähän oli amppeeri mittarin punanen johto hankautunut puhki kojelautaa varten ja oikosulussa!! Pätkä uutta johtoa sulaneen tilalle ja haitariputken sisään jotta ei pääse enään puhki kulumaan eristeet. Täytyy myöhemmin poistaa koko amppeeri mittari. Mittaristo paikalleen ja nyt kipinöi vaan sylinterissä! Ois voinnu maastossa palaa koko värkki. KATTOKAAPA NIITTEN VANHOJEN KIKOTTIMIEN SÄHKÖJÄ VÄLILLÄ JOTTA EI TEITIN MAASTURI MUUTU PALOAUTOKSI! t. Ismo ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#145
|
||||
|
||||
Takajarrut?
Kulmassa olin ajelemassa niin takapäästä kuului paukahdus, jarrujen merkkivalo syttyi ja jarrut menivät huonoiksi? Katselin jarrut läpi enkä mitään nähnyt?? Myöhemmin huomasin että takajarrukilpi oli repeytynyt "ihan itestään" irti ja oksentanut jarruosat jonekkinpäin maastoon??
Mikähän sielä noin on jumittanut? Empä moista ole ennen nähnyt?? Varastosta taitaa löytä ehjä kilpi hajoneen tilalle, mutta kiinoistaiis muuttaa takajarrut levyjarruiksi. Onkoks kellään kokemusta moisesta muutoksesta ja onkos palstalla käsitelty asiaa? t. Ismo Ämmä Takajarrut paukahtaen hajalle!!
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 13.04.2013 22:56 |
#146
|
|||
|
|||
Josko noista löytyis jotakin vihjeitä
http://www.jeeps-offroad.com/articles/waggy44brakes.php
http://www.google.fi/search?q=Wagone...w=1755&bih=916 http://www.jpmagazine.com/techarticl...s/viewall.html http://www.quadratec.com/products/12700_414.htm http://www.off-road.com/jeep/dana-44...all-20556.html http://www.noeither.com/YJ/tech/DiskBrakes.php Viimeksi muokannut Byrocrat : 13.04.2013 22:26 Perustelu: Lisätty linkkejä |
#147
|
||||
|
||||
toho vihreeseen meinasin naittaa hyvinki yksinkertasesti etu akselista kotosin olevat jarru puristajan kiinnikkeet + puristajat + levyt.
helppoa, lähes ilmaista, kätevää. kartaani jarrun saa sit samalla kötöstellä mut ei se huono oo sekään
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#148
|
||||
|
||||
Levyt taakse.Lainaus:
Otahan Late kuvia sit jos joskun tuon toteutat. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#149
|
||||
|
||||
Levy jarrut taakse?
Kaiveli talli FSJ osa laatikot jotta olisin ehjän jarrukilven löytänyt.
Ei ollut vaan tälläset osat löytyi! Tarvii sitten katella sopiskos noi mitenkään takse? Vai pitäiskös laittaa suoraan kokonainen etuakseli taakse??Tulis kääntyvät takapyörätkin?? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 14.04.2013 21:17 |
#150
|
||||
|
||||
eihän ne sovi vaa ne pitää laittaa sopimaan hyvä siitä tulee! joks muute koht silpaset ylimääräset perästä pois?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:jeep wagoneer -79 | savu | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 15.03.2006 21:24 |
M: Jeep Wagoneer -78 | julli | O/M/V Muut | 5 | 24.10.2005 08:04 |
Wagoneer pickup? | Cental73 | Chit-Chat | 11 | 01.08.2005 22:48 |
jeep wagoneer? | Range73 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.07.2005 08:46 |
M:Jeep Wagoneer | O/M/V Muut | 0 | 27.11.2003 22:50 |