Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 31.05.2012, 19:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
eikö se minäminä asenne ole yltiökapitalismia, kaikki pitäis saada ilman että tarttis tehä mitään...
Kuka tässä sellaisesta on puhunut että pitäisi kaikki saada tekemättä mitään? Minä olen vain todennut, että jos on sillä tavalla sairas mikä estää työnteon tai on riskinä sairastuttaa muita olemalla töissä, niin silloin ei pidä töihin mennä ja tähän tulee työntekijällä olla oikeus - palkallisena.

Se on aivan totaalisesti eri asia kuin se, että olisi motivaatiosaikulla kun vituttaa tai ei jaksa kattoa pomon naamaa. Sulla on nyt pikkuisen vissiin mennyt aita ja aidanseipäät sekaisin? Eipä ole itsekään tullut motivaatiosaikulla oltua, mutta on kyllä ollut joskus metallinpalaa silmässä, selkä niin paskana ettei sängystä meinannut ylös päästä, käsi paketissa, 39-40 astetta kuumetta, yms.. Jos silloin pitäisi sinun mielestä mennä ulos töihin keskellä kylmintä talvea, tai ajaa sellaisia työkoneita jotka hakkaa jo tervettäkin selkää paskaksi, niin ei hyvin pyyhi. Siinä on motivaatiosaikut kaukana, kun ei sitä työtä yksinkertaisesti pysty kipeänä tekemään. Ei työnantaja pysty määrittelemään sitä, milloin työntekijä kokee olevansa liian sairas tehdäkseen töitä. Työkyvyn määrittelee lääkäri yhdessä potilaan kanssa, ja tarvittaessa ollaan työnantajaan yhteydessä jos löytyisi korvaava työ sairasloman ajaksi.

Ihminen voi olla monella tapaa sairas tai vammautunut, ja kohtuu pieneltäkin vaikuttava asia voi estää työnteon. Mulla on polvessa sellainen satunnaisesti esiintyvä vanhan muljahduksen aiheuttama vaiva, että se saattaa spontaanisti kipeytyä eikä tällöin kanna painoa kunnolla muutamaan päivään. Pystyn kyllä kävelemään normaalisti, mutta kun sopivasti astuu ja on vielä ylimääräistä painoa päällä niin rojahdan polvilleni maahan. Jos mulla on 60-70 kg rautaisia surrausketjuja ja lukkoja sillä hetkellä käsissä, niin vaikea on kaatumista kontrolloida jolloin on polvet vielä enemmän paskana. Olenko mielestäsi siinä kunnossa työkykyinen? Olen näissä tilanteissa koittanut työnantajalle ehdottaa että ajaisin muutaman päivän pelkästään työkonetta ja olemalla pois raskaammasta työstä - polvi paranee nopeasti kun sille ei tule turhaa rasitusta. Työnantaja on todennut että työntekijä ei määrittele työtehtäviään, jos on sairas niin mennään lääkäriin.

Olisin myös monta kertaa mennyt sairaslomalla sivutöihini silloin kun sairaus/ vamma ei sitä olisi estänyt, mutta ko. työnantaja on kieltänyt tulemasta töihin vaikka sairausloma olisi kirjoitettu toiselta työnantajalta eikä vaikuttaisi sivutoimen tekemiseen mitään. Paha siinä on silloin hommia tehdä


Lainaus:
mites kun pienyrittäjällä työntekijä menee oman vitutuksen/laiskuuden takia saikulle, ootteko koskaan ajetellu mitä se maksaa työnantajalle tuotannon menetyksenä ymym. ei kaikki yritykset kumminkaan mitään kultakaivoksia ole.

Varmasti maksaa, ja noi saikuilla venkoilijat on varsinkin PK- yrityksissä varmasti todella vittumaisia. Aiheuttaa reilua työtaakkaa muille, tai jos on aivan pieni yritys kyseessä niin jopa lähes seisahduttaa työnteon. Mikäänhän ei estä pitämästä vakavahenkistä keskustelua tuollaisen tyypin kanssa. Valitettavaa on se, että Suomessa työntekijästä on turhan vaikeaa päästä eroon vaikka selkeästi olisi osoitettavissa että loojalius työnantajaa kohtaan tai työntekijän motivaatio on hukassa. Kun ei se aina ole edes varoitukseen oikeuttavaa.

Totesin tuossa ylempänä, että Pekkaniska täällä kotosuomessa on aika helvetin hyvä esimerkki siitä että kun työntekijöistä huolehditaan niin ne motivaatiosaikut ja saikut ylipäänsä jää aika vähiin. Kyllä minä väitän että monessa firmassa on operatiivisessa johdossa (ja mahdollisesti ylemmälläkin tasolla) peiliin katsomista, jos on paljon porukkaa sairaslomilla jatkuvasti. Se kun tapaa olla merkki siitä että työympäristössä ei kaikki ole kuten pitäisi.

Lainaus:
ei sairaanaa, kuumeisena/flunssaisena voi töihin mennä mutta jos on joku muu vaiva mihin työnantaja voi tarjota jotain korvaavaa työtä mikä ei rasita, niin onko se väärin ettei tartte tyhjästä maksaa.
Ei, se ei todellakaan ole väärin kunhan asia hoidetaan lääkärin ja työntekijän kanssa hyvässä yhteisymmärryksessä. Jos työnantaja määrää ja/tai velvoittaa työntekijän tekemään korvaavaa työtä ilman työntekijän ja lääkärin kuulemista, niin metsään mennään ja pahasti. Työnantaja ei voi eikä saa olla ainoa jolla on oikeuksia.


Lainaus:
nimimerkillä: viimeisen 10v aikana 1.5 päivää ollunna saikulla, ehkä muhun ei sitten kaikki lastentaudit tartu
Itse olin töissä ilman yhtäkään sairaslomaa työurani alusta 17- vuotiaasta tuonne 24- vuotiaaseen asti, kunnes onnistuin kajauttamaan nuppini puoliperän etunurkkaan ja päähän tikattiin 3 tikkiä ja sain lievän aivotärähdyksen. Ilmeisesti minä en sitten ole sellainen työn sankari kuin pitäisi, taitaa jäädä mitali saamatta?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 31.05.2012, 19:41
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tuolla se aikaisemmassa postauksessa luki.
Meitsin moka. Siis millä alalla on suhteessa pienemmät työvoimakulut Piti kysymäni.Ehkä jossain voimalaitoksessa tms.???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 31.05.2012, 19:49
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kuka tässä sellaisesta on puhunut että pitäisi kaikki saada tekemättä mitään? Minä olen vain todennut, että jos on sillä tavalla sairas mikä estää työnteon tai on riskinä sairastuttaa muita olemalla töissä, niin silloin ei pidä töihin mennä ja tähän tulee työntekijällä olla oikeus - palkallisena.

Se on aivan totaalisesti eri asia kuin se, että olisi motivaatiosaikulla kun vituttaa tai ei jaksa kattoa pomon naamaa. Sulla on nyt pikkuisen vissiin mennyt aita ja aidanseipäät sekaisin? Eipä ole itsekään tullut motivaatiosaikulla oltua, mutta on kyllä ollut joskus metallinpalaa silmässä, selkä niin paskana ettei sängystä meinannut ylös päästä, käsi paketissa, 39-40 astetta kuumetta, yms.. Jos silloin pitäisi sinun mielestä mennä ulos töihin keskellä kylmintä talvea, tai ajaa sellaisia työkoneita jotka hakkaa jo tervettäkin selkää paskaksi, niin ei hyvin pyyhi. Siinä on motivaatiosaikut kaukana, kun ei sitä työtä yksinkertaisesti pysty kipeänä tekemään. Ei työnantaja pysty määrittelemään sitä, milloin työntekijä kokee olevansa liian sairas tehdäkseen töitä. Työkyvyn määrittelee lääkäri yhdessä potilaan kanssa, ja tarvittaessa ollaan työnantajaan yhteydessä jos löytyisi korvaava työ sairasloman ajaksi.

Ihminen voi olla monella tapaa sairas tai vammautunut, ja kohtuu pieneltäkin vaikuttava asia voi estää työnteon. Mulla on polvessa sellainen satunnaisesti esiintyvä vanhan muljahduksen aiheuttama vaiva, että se saattaa spontaanisti kipeytyä eikä tällöin kanna painoa kunnolla muutamaan päivään. Pystyn kyllä kävelemään normaalisti, mutta kun sopivasti astuu ja on vielä ylimääräistä painoa päällä niin rojahdan polvilleni maahan. Jos mulla on 60-70 kg rautaisia surrausketjuja ja lukkoja sillä hetkellä käsissä, niin vaikea on kaatumista kontrolloida jolloin on polvet vielä enemmän paskana. Olenko mielestäsi siinä kunnossa työkykyinen? Olen näissä tilanteissa koittanut työnantajalle ehdottaa että ajaisin muutaman päivän pelkästään työkonetta ja olemalla pois raskaammasta työstä - polvi paranee nopeasti kun sille ei tule turhaa rasitusta. Työnantaja on todennut että työntekijä ei määrittele työtehtäviään, jos on sairas niin mennään lääkäriin.

Olisin myös monta kertaa mennyt sairaslomalla sivutöihini silloin kun sairaus/ vamma ei sitä olisi estänyt, mutta ko. työnantaja on kieltänyt tulemasta töihin vaikka sairausloma olisi kirjoitettu toiselta työnantajalta eikä vaikuttaisi sivutoimen tekemiseen mitään. Paha siinä on silloin hommia tehdä





Varmasti maksaa, ja noi saikuilla venkoilijat on varsinkin PK- yrityksissä varmasti todella vittumaisia. Aiheuttaa reilua työtaakkaa muille, tai jos on aivan pieni yritys kyseessä niin jopa lähes seisahduttaa työnteon. Mikäänhän ei estä pitämästä vakavahenkistä keskustelua tuollaisen tyypin kanssa. Valitettavaa on se, että Suomessa työntekijästä on turhan vaikeaa päästä eroon vaikka selkeästi olisi osoitettavissa että loojalius työnantajaa kohtaan tai työntekijän motivaatio on hukassa. Kun ei se aina ole edes varoitukseen oikeuttavaa.

Totesin tuossa ylempänä, että Pekkaniska täällä kotosuomessa on aika helvetin hyvä esimerkki siitä että kun työntekijöistä huolehditaan niin ne motivaatiosaikut ja saikut ylipäänsä jää aika vähiin. Kyllä minä väitän että monessa firmassa on operatiivisessa johdossa (ja mahdollisesti ylemmälläkin tasolla) peiliin katsomista, jos on paljon porukkaa sairaslomilla jatkuvasti. Se kun tapaa olla merkki siitä että työympäristössä ei kaikki ole kuten pitäisi.



Ei, se ei todellakaan ole väärin kunhan asia hoidetaan lääkärin ja työntekijän kanssa hyvässä yhteisymmärryksessä. Jos työnantaja määrää ja/tai velvoittaa työntekijän tekemään korvaavaa työtä ilman työntekijän ja lääkärin kuulemista, niin metsään mennään ja pahasti. Työnantaja ei voi eikä saa olla ainoa jolla on oikeuksia.




Itse olin töissä ilman yhtäkään sairaslomaa työurani alusta 17- vuotiaasta tuonne 24- vuotiaaseen asti, kunnes onnistuin kajauttamaan nuppini puoliperän etunurkkaan ja päähän tikattiin 3 tikkiä ja sain lievän aivotärähdyksen. Ilmeisesti minä en sitten ole sellainen työn sankari kuin pitäisi, taitaa jäädä mitali saamatta?
Aivan samoilla linjoilla ollaan kaikesta, vaikka itse olenkin "täydessä taloudellisessa" vastuussa meidän yksiön toiminnasta. Muistan itse oman veneluun murtuman jäljiltä sen turhautumisen, kun itse olisi tullut kovasti töihin, mutta lääkäri ei päästänyt. Lääkäri vielä uhkaili, että jää joko jäykkä tai kivulias ranne palkinnoksi tästä keikasta.... No kumpaakaan ei ole, ehkä juuri siksi, että kerrankin usko tohtoria...

Edelleen väitän, että KELA korvaa ainakin osan sairasloman kuluista. Ja jos se ei työnantajalle riitä niin (anteeks kaikki yksityisyrittäjät, ymmärrän teitäkin vallan hyvin. Yrittäjälle tehnyt töitä noin kuusi vuotta) niin joko hinnoittelussa tai palkanmaksussa on vikaa...
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 31.05.2012, 19:50
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
eikö se minäminä asenne ole yltiökapitalismia, kaikki pitäis saada ilman että tarttis tehä mitään...

mites kun pienyrittäjällä työntekijä menee oman vitutuksen/laiskuuden takia saikulle, ootteko koskaan ajetellu mitä se maksaa työnantajalle tuotannon menetyksenä ymym. ei kaikki yritykset kumminkaan mitään kultakaivoksia ole.

ei sairaanaa, kuumeisena/flunssaisena voi töihin mennä mutta jos on joku muu vaiva mihin työnantaja voi tarjota jotain korvaavaa työtä mikä ei rasita, niin onko se väärin ettei tartte tyhjästä maksaa.

nimimerkillä: viimeisen 10v aikana 1.5 päivää ollunna saikulla, ehkä muhun ei sitten kaikki lastentaudit tartu
Kuuluu yrittäjä riskiin.

Mutta joskus aikanaan kun yksi duunarinainen soitti illalla että tenava on kipeä ja sitä pitää jäädä huomenna hoitamaan kun ei saa ketää sukulaista hätiin(yh.siis) niin otin ja tilasin muistaakseni mll:llästä tms. sille tenavalle hoitajan ja se nainen pääsi normaalisti duuniin.Meni meitsin piikkiin mutta oli helpompi tehdä noin päin kuin ettiä sijainen sille duunarille.

Mutta se oli silloin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 31.05.2012, 20:16
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.941
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kuka tässä sellaisesta on puhunut että pitäisi kaikki saada tekemättä mitään? Minä olen vain todennut, että jos on sillä tavalla sairas mikä estää työnteon tai on riskinä sairastuttaa muita olemalla töissä, niin silloin ei pidä töihin mennä ja tähän tulee työntekijällä olla oikeus - palkallisena.

Se on aivan totaalisesti eri asia kuin se, että olisi motivaatiosaikulla kun vituttaa tai ei jaksa kattoa pomon naamaa. Sulla on nyt pikkuisen vissiin mennyt aita ja aidanseipäät sekaisin? Eipä ole itsekään tullut motivaatiosaikulla oltua, mutta on kyllä ollut joskus metallinpalaa silmässä, selkä niin paskana ettei sängystä meinannut ylös päästä, käsi paketissa, 39-40 astetta kuumetta, yms.. Jos silloin pitäisi sinun mielestä mennä ulos töihin keskellä kylmintä talvea, tai ajaa sellaisia työkoneita jotka hakkaa jo tervettäkin selkää paskaksi, niin ei hyvin pyyhi. Siinä on motivaatiosaikut kaukana, kun ei sitä työtä yksinkertaisesti pysty kipeänä tekemään. Ei työnantaja pysty määrittelemään sitä, milloin työntekijä kokee olevansa liian sairas tehdäkseen töitä. Työkyvyn määrittelee lääkäri yhdessä potilaan kanssa, ja tarvittaessa ollaan työnantajaan yhteydessä jos löytyisi korvaava työ sairasloman ajaksi.

Ihminen voi olla monella tapaa sairas tai vammautunut, ja kohtuu pieneltäkin vaikuttava asia voi estää työnteon. Mulla on polvessa sellainen satunnaisesti esiintyvä vanhan muljahduksen aiheuttama vaiva, että se saattaa spontaanisti kipeytyä eikä tällöin kanna painoa kunnolla muutamaan päivään. Pystyn kyllä kävelemään normaalisti, mutta kun sopivasti astuu ja on vielä ylimääräistä painoa päällä niin rojahdan polvilleni maahan. Jos mulla on 60-70 kg rautaisia surrausketjuja ja lukkoja sillä hetkellä käsissä, niin vaikea on kaatumista kontrolloida jolloin on polvet vielä enemmän paskana. Olenko mielestäsi siinä kunnossa työkykyinen? Olen näissä tilanteissa koittanut työnantajalle ehdottaa että ajaisin muutaman päivän pelkästään työkonetta ja olemalla pois raskaammasta työstä - polvi paranee nopeasti kun sille ei tule turhaa rasitusta. Työnantaja on todennut että työntekijä ei määrittele työtehtäviään, jos on sairas niin mennään lääkäriin.

Olisin myös monta kertaa mennyt sairaslomalla sivutöihini silloin kun sairaus/ vamma ei sitä olisi estänyt, mutta ko. työnantaja on kieltänyt tulemasta töihin vaikka sairausloma olisi kirjoitettu toiselta työnantajalta eikä vaikuttaisi sivutoimen tekemiseen mitään. Paha siinä on silloin hommia tehdä





Varmasti maksaa, ja noi saikuilla venkoilijat on varsinkin PK- yrityksissä varmasti todella vittumaisia. Aiheuttaa reilua työtaakkaa muille, tai jos on aivan pieni yritys kyseessä niin jopa lähes seisahduttaa työnteon. Mikäänhän ei estä pitämästä vakavahenkistä keskustelua tuollaisen tyypin kanssa. Valitettavaa on se, että Suomessa työntekijästä on turhan vaikeaa päästä eroon vaikka selkeästi olisi osoitettavissa että loojalius työnantajaa kohtaan tai työntekijän motivaatio on hukassa. Kun ei se aina ole edes varoitukseen oikeuttavaa.

Totesin tuossa ylempänä, että Pekkaniska täällä kotosuomessa on aika helvetin hyvä esimerkki siitä että kun työntekijöistä huolehditaan niin ne motivaatiosaikut ja saikut ylipäänsä jää aika vähiin. Kyllä minä väitän että monessa firmassa on operatiivisessa johdossa (ja mahdollisesti ylemmälläkin tasolla) peiliin katsomista, jos on paljon porukkaa sairaslomilla jatkuvasti. Se kun tapaa olla merkki siitä että työympäristössä ei kaikki ole kuten pitäisi.



Ei, se ei todellakaan ole väärin kunhan asia hoidetaan lääkärin ja työntekijän kanssa hyvässä yhteisymmärryksessä. Jos työnantaja määrää ja/tai velvoittaa työntekijän tekemään korvaavaa työtä ilman työntekijän ja lääkärin kuulemista, niin metsään mennään ja pahasti. Työnantaja ei voi eikä saa olla ainoa jolla on oikeuksia.




Itse olin töissä ilman yhtäkään sairaslomaa työurani alusta 17- vuotiaasta tuonne 24- vuotiaaseen asti, kunnes onnistuin kajauttamaan nuppini puoliperän etunurkkaan ja päähän tikattiin 3 tikkiä ja sain lievän aivotärähdyksen. Ilmeisesti minä en sitten ole sellainen työn sankari kuin pitäisi, taitaa jäädä mitali saamatta?
miksi vääristelet ja liioittelet koko ajan kirjoittamaani, onko vika lukutaidossa vai ymmärryksessä ?
vai oletko sä joku liiton aktiivi...
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 31.05.2012, 20:22
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
miksi vääristelet ja liioittelet koko ajan kirjoittamaani, onko vika lukutaidossa vai ymmärryksessä ?
vai oletko sä joku liiton aktiivi...
ahtaaja
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 31.05.2012, 20:43
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
.

Edelleen väitän, että KELA korvaa ainakin osan sairasloman kuluista. Ja jos se ei työnantajalle riitä niin (anteeks kaikki yksityisyrittäjät, ymmärrän teitäkin vallan hyvin. Yrittäjälle tehnyt töitä noin kuusi vuotta) niin joko hinnoittelussa tai palkanmaksussa on vikaa...

jossain lapussa oli että sairasloman alkamispäivä+9pv on oma vastuu, sen jälkeen vois hakee korvausta.
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 31.05.2012, 21:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
miksi vääristelet ja liioittelet koko ajan kirjoittamaani, onko vika lukutaidossa vai ymmärryksessä ?
vai oletko sä joku liiton aktiivi...
Liioittelen, koska sinäkin teit osittain niin

En ole liiton aktiivi, kylläkin ahtaaja kuten From totesi. Tämän maan työtätekevän osan löysimpiä paskoja ja suurimpia lusmuja jos lehtiä on uskominen viime vuonna n.360h ylitöitä + "harrastus"duunissa ~400 työtuntia. Jossain välissä koittanut autoa ja taloakin rakentaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 31.05.2012, 21:09
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Sairaana töihin ja pakko sinnitellä vielä seitenkymppisenä. Näitähän on.

Jojensuussa kyllä eräällä yksityisellä asemalla työterveyshuolto **ttuili melko suoraan tuossa talvella Tuumi että hälle se on sama, joko kolme päivää saikkua tai mene töihin ja katellaa sitten kuinka paha ja miten kauan. Ja vielä tökkäs sanomalla että jos olisit aiemmin tullu niin tauti ois menny ohi aikaa sitten ja paljon vähemmällä. Sillälailla

Silkkaa säästöä kaikille. Toista viikkoa puolikuntosena turataan sen minkä kykenee ja sitten usiampi päivä totaalilepoa. Ja sekin lentsu tuli melkolaillavarmasti työsuhde-etuna ja vielä niin, että meitä oli sitten kaks kaveria kerralla lomilla. Notta eikun vaan sairaana töihin koska maailma tarvii navan.
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 31.05.2012, 21:10
tiivonen:n Avatar
tiivonen tiivonen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: Joensuu
Viestit: 94
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Liioittelen, koska sinäkin teit osittain niin

En ole liiton aktiivi, kylläkin ahtaaja kuten From totesi. Tämän maan työtätekevän osan löysimpiä paskoja ja suurimpia lusmuja jos lehtiä on uskominen viime vuonna n.360h ylitöitä + "harrastus"duunissa ~400 työtuntia. Jossain välissä koittanut autoa ja taloakin rakentaa
shhh!
Lainaus:
Kaiken kaikkiaan ylitöitä saa tehdä kalenterivuodessa korkeintaan 250 tuntia. Rajat ovat samat kaikissa EU-maissa.
__________________
* * * *
Volvo 945ft classic
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 )
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 31.05.2012, 21:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

..ja lisäksi 80 lisätuntia jos työnantaja ja työntekijöiden edustajat yhdessä päättävät Meillä kyllä iltavuorot on usein reilusti alle meidän 7,2h:n joka vähentää viikkotuntimääriä.

Se on muuten jännä, että yhdessä työpaikassa saat tehdä maksimissaan tuon 250h (+80h) ylitöitä, mutta kukaan ei valvo sitä paljonko teet jossain toisessa yrityksessä samaan aikaan töitä (kunhan siellä ei ylityötunnit mene yli em. rajojen). Ei ihmekkään jos on välillä pää pehmeä tällä työmäärällä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 31.05.2012, 21:53
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

Kela korvaa tuon työnantajan omavastuun 9 päivän jälkeen, joskaan ei täysimääräisenä.
Yrittäjän näkökulmasta kaikkein inhottavimpia on toistuvat 3 päivän saikut, kun niitä ei saa mistään, palkka pitää maksaa ja tuottoa ei tuolta ajalta tule. No jokuhan mainitsi yrittäjän riskin ja se on ihan totta! Mitä tulee Suomessa työntekijän asemaan, niin sairauslomien takia ei oikein saa kenkää annettua, jollei ole todella näyttöä aiheettomuudesta. Työterveyshuolto suosittelee tälläisissä toistuvien sairauslomien tapauksissa työkykyarviointia, tulos useimmiten täysin työkykyinen...
Omalta kohdaltani ainakin osaan sanoa rakennusalan pienenä aliurakoitsijana, että näillä katteilla tuollainen 10 kertaa vuodessa sairasloma syö ko työntekijän tuottaman tulon täysin, ainakin meillä kun kaikki maksut hoidetaan ja toimitaan rehellisellä pohjalla.
Niillä yrityksillä joilla itse työ ei näyttele 90% liikevaihdosta, vaan myydään jotakin tuotetta tuo sairaslomien merkitys lienee hiukan vähäisempi.
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 31.05.2012, 22:07
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holle Näytä viesti
Kela korvaa tuon työnantajan omavastuun 9 päivän jälkeen, joskaan ei täysimääräisenä.
Yrittäjän näkökulmasta kaikkein inhottavimpia on toistuvat 3 päivän saikut, kun niitä ei saa mistään, palkka pitää maksaa ja tuottoa ei tuolta ajalta tule. No jokuhan mainitsi yrittäjän riskin ja se on ihan totta! Mitä tulee Suomessa työntekijän asemaan, niin sairauslomien takia ei oikein saa kenkää annettua, jollei ole todella näyttöä aiheettomuudesta. Työterveyshuolto suosittelee tälläisissä toistuvien sairauslomien tapauksissa työkykyarviointia, tulos useimmiten täysin työkykyinen...
Omalta kohdaltani ainakin osaan sanoa rakennusalan pienenä aliurakoitsijana, että näillä katteilla tuollainen 10 kertaa vuodessa sairasloma syö ko työntekijän tuottaman tulon täysin, ainakin meillä kun kaikki maksut hoidetaan ja toimitaan rehellisellä pohjalla.
Niillä yrityksillä joilla itse työ ei näyttele 90% liikevaihdosta, vaan myydään jotakin. tuotetta tuo sairaslomien merkitys lienee hiukan vähäisempi.
Jep. Onkos teillä miten selvillä mistä nämä toistuvat sairauslomat johtuu, ja olisikos mitään tehtävissä ettei niitä tulisi.?? Koska tosiaankin normi ukkeli on sen 0-3 kertaa vuodessa saikulla lentsun takia jos ei mitään vakavampaa satu.

Esim. Jos joku tarvii vapaata niin sitä annetaan ja teetetään tarpeen tullen takaisin. Koska yleensä saikkuun on joku ihanoikea syy. Ja se saattaa olla vaikka vain vitutus.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 01.06.2012, 07:22
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

Itseasiassa hankalin sairastelija lähti oma-aloitteisesti hiljattain ja tuo vitutus kuvaa ehkä parhaiten toistuvien sairaslomien syytä.
Tosin vitutus ei johtunut työnantajasta, vaan henkilöllä oli ihan omia yksityiselämän ongelmia joita päätti ratkoa näillä tavoin.
Tämänkin sai kerrottua vasta siinä vaiheessa, kun otti lopputilin, vaikka useampaan otteeseen tiedusteltiin onko jokin hassusti.
Nuoremmalla polvella kun nyt vaan monesti on tapana, jotta jos on vaikka tullut riideltyä tyttöystävän kera tai on kaikki rahat tullut dokattua viikonloppuna eikä ole varaa mennä töihin -> sairasloma...
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 01.06.2012, 08:37
Wannabe Wannabe ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.06.12
Sijainti: Vsa
Viestit: 1
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Hyvä analyysi.

Sähköisen median kasvu jatkuu ja paperin tarve vähenee. Tälle trendille emme mahda mitään. Paperipuolella ei ole kovinkaan ruusuiset näkymät, mutta pakkauksia tarvitaan aina.

Paperiteollisuus tuo edelleen paljon vientituloja, mutta trendi on laskeva - valitettavasti. Meidän pitää keksiä jotain muuta ja vastaus tähän ei ole Nokia eikä ainakaan Rovio
Yksi syy lisää: Arevan karkea myöhästyminen. Veikkaan ettei edes ihan vähäisin. Energian hinnan nousu kiihdytti aivan varmasti muuttoa muualle. Tehdas kiinni, mutta silti voi netota kivat rahat vapautetun energiatuotannon turvin. Ks. uutinen vuodelta 2008:

http://www.tekniikkatalous.fi/energi...ayhtio/a148099

Ydinvoimavastustajaviherpipertäjäpellet (joita tuskin täällä paljoa on) erityisesti; Mitä kilpailuetuja meillä vielä on? Miten kohtuuhintainen energia turvataan?

Ai juu - alkuperäiseen aiheeseen: 1pv saikkua omavastuulla niin velttoilijat poistuis, Ruotsissa on kai jo näin. Lekureille vähän myös tarkkuutta, saikkua saa suunnilleen pyytämällä - Intin VP-taulukot käyttöön.

Näillä venkoilijoilla on aina saikut ma tai pe. Piiitkää viikonloppua!

Viimeksi muokannut Wannabe : 01.06.2012 08:43
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 01.06.2012, 11:29
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wannabe Näytä viesti
Lekureille vähän myös tarkkuutta, saikkua saa suunnilleen pyytämällä - Intin VP-taulukot käyttöön.
Jaa että vapautusta sais millon haluu ja miten paljon haluu???
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 01.06.2012, 14:48
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

käsittääkseni ainakin rakennusalalla firmassa alle vuoden ollut henkilö saa sairausajan palkkaa vasta 2. työpäivästä lähtien, eli 1pv karenssi. mikä olisi kyllä hyvä olla kaikilla. tai itse en ainakaan pitäisi pahana. ja varmasti vähentäisi aiheettomia poissaoloja, lähinnä ainakin näitä maanantai-aamuna puhelimitse ilmoitettuja.. itse olen siis myös työntekijänä, en työnantajana.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 01.06.2012, 15:20
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
..ja lisäksi 80 lisätuntia jos työnantaja ja työntekijöiden edustajat yhdessä päättävät Meillä kyllä iltavuorot on usein reilusti alle meidän 7,2h:n joka vähentää viikkotuntimääriä.

Se on muuten jännä, että yhdessä työpaikassa saat tehdä maksimissaan tuon 250h (+80h) ylitöitä, mutta kukaan ei valvo sitä paljonko teet jossain toisessa yrityksessä samaan aikaan töitä (kunhan siellä ei ylityötunnit mene yli em. rajojen). Ei ihmekkään jos on välillä pää pehmeä tällä työmäärällä
Juurikin näin. Näissä ylitöiden laskennassa on ainakin yksi omituinen juttu. Jos kaveri vaikkapa lähtee aamulla hallilta firman autolla kohteeseen ja tuo matka kestää yhden tunnin. Sitten normaali duuni 8 h kohteessa ja illalla tunti takaisin hallille. Näitä matkatunteja (siis 2 h/päivä) ei lasketa tuohon ylityökiintiöön (?). Omassa työpaikassa oli viime kuussa tarkastus viime vuoden ylitöistä ja näin viranomaiset asian meille kertoivat. Tekee meinaan noi matkatunnit kuukaudessa 42 tuntia (21 työpäivää/kuukausi) ja töitä vaikkapa 10 kuukautta vuodessa niin 420 tuntia on palkallista työaikaa mutta ei ylityötä Ja siis meillä noista matkatunneista tulee normaalit ylityöt pojille, ne vaan kirjataan matkatunneiksi jotta ne ei vaikuta vuosittaisiin ylitöihin.

Allekirjoittaneen mielestä ihan päätön juttu mutta pojat on tyytyväisiä, saa painaa huoletta pidempää päivää
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 01.06.2012, 15:35
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Meitsin moka. Siis millä alalla on suhteessa pienemmät työvoimakulut Piti kysymäni.Ehkä jossain voimalaitoksessa tms.???
Paha kysymys. Ehkä joku voimalaitos voi olla hyvä esimerkki, tuottoa tulee tasaisesti kohtuullisen pienellä henkilömäärällä. Joskus muistan lukeneeni, että Fortumin "öljynostajat" tekevät Suomessa suurimman liikevaihdon / työntekijä. Siis pieni määrä ihmisiä ostaa vuosittain julmetun määrän raakaöljyä jalostettavaksi.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 01.06.2012, 20:16
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

Rakennusalalla on tosiaan alle kaksi vuotta työskenneillä tuo karenssipäivä ja maksimi maksettava sairasaika alkaa 28 päivästä ja suurenee sen mukaan kuinka kauan on ollut työssä ko. yrityksessä. Monesti olen ihmetellyt noita vuokrafirmoja miten ne voi toimia jos jokaikiselle pitää maksaa minimissään 10e/h ja laskutetaan 17e... Meidän sotukulut on 80% luokkaa, joten minun matematiikkaan ei tuo mahdu. Toki jos työn tilapäisyyteen vedoten jätetään esim sairasajan palkat maksamatta, niin sehän toki pudottaa sotua. Ja jos nyt palataan itse aiheesee, niin itse en pidä mitenkään hyvänä sairaana töihin tulemista ja työnantajankin etu on jos hyvä työntekijä sairastaa itsensä kuntoon, eikä oteta riskiä pidemmästä poissaolosta. Korvaava työhän on mahdollista, mutta vain molempien osapuolien suostumuksella. Jollain kurssilla rakennusteollisuuden koulutaja väitti, että korvaavan työn voi määrätä jos vaikka sormessa on haava, mutta ei se niin oikeasti mene jos liiton miehiltä kysytään.
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 02.06.2012, 20:27
Jarski lj 70 Jarski lj 70 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.10.09
Sijainti: kerava
Viestit: 1.019
Perusasetus

joo eihän tässä mitään metalliliitoa vastaan ole vaan siitä että ei ole sovittu tarpeeksi selkeitä ohjeita sairas tapausten vuoksi .liitto on nyt muutamassa korvattavan työn sääntöjä.tässä mun tapauksessa kävin lekurissa joka määrisi viikon loman ja tarvittaissa lisää.kun lääkäri oli todennut että en ole työ kuntoinen.no seuraavana päivänä työ paikanlekurin puheille joka keskusteltuaan pomoni kanssa totesi että kaveri on työ kuntoinen .pistetään kevyisiin töihin tai valvonta töihin .eipä ole noita hommia meidän duunissa.täähän tässä on mättää jos saman firman lääkärit rupee kumoon toistensa kirjottamia sairaslomia jos kädessä on helvetin moiset säryt ole sitten duunin nurkissa keräämässä käpyjä tai jotain muuta.joo pomo kehu me siivoon pihaa.tämmönen kyllä nostaa vitutus käyrää .tällöin kyllä työn tekijä kyllä palaa aika nopeesti sorvin ääreen ,joka onkin työnantajan tarkoitus.

Viimeksi muokannut Jarski lj 70 : 02.06.2012 20:29
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 02.06.2012, 20:39
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarski lj 70 Näytä viesti
joo eihän tässä mitään metalliliitoa vastaan ole vaan siitä että ei ole sovittu tarpeeksi selkeitä ohjeita sairas tapausten vuoksi .liitto on nyt muutamassa korvattavan työn sääntöjä.tässä mun tapauksessa kävin lekurissa joka määrisi viikon loman ja tarvittaissa lisää.kun lääkäri oli todennut että en ole työ kuntoinen.no seuraavana päivänä työ paikanlekurin puheille joka keskusteltuaan pomoni kanssa totesi että kaveri on työ kuntoinen .pistetään kevyisiin töihin tai valvonta töihin .eipä ole noita hommia meidän duunissa.täähän tässä on mättää jos saman firman lääkärit rupee kumoon toistensa kirjottamia sairaslomia jos kädessä on helvetin moiset säryt ole sitten duunin nurkissa keräämässä käpyjä tai jotain muuta.joo pomo kehu me siivoon pihaa.tämmönen kyllä nostaa vitutus käyrää .tällöin kyllä työn tekijä kyllä palaa aika nopeesti sorvin ääreen ,joka onkin työnantajan tarkoitus.
No hanusristahan tuo on...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 02.06.2012, 20:49
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Ja toinen juttu notta noista ma tai pe saikuista pääsee eroon sillä että tekee semmosen diilin kun ottaa kavern töihin notta aina saikkua hakiessa puhallutetaan. Ja jos on promillea niin kenkää tulee. Eli nolla toleranssi tuon alkon suhteen. Tekee monesta asiasta paljon helpompia kun kenenkään ei tarvi jännittää joutuuko tekeemään maanantaina muidenkin työt vai ei...

Ja jos vituttaa se että joku jättää aina duunit muitten niskoille niin aina voi "istua" kaverin pihalle.

Nuo puheet yleisestä saikun omavastuusta vaan kaatuu omaan eli semmosten nilkkaan jotka sitä tarvii oikeista syistä silloin tällöin. Itse ongelmaan ne ei auta.

Eli jos olet duunari niiin tiedosta että sinulta odotetaan vain ja ainoastaan että teet rahaa firmalle, ja ta. puoli kyllä hoitaa sen kyykyttämisen, sitä ei itse tarvi avittaa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 02.06.2012, 21:01
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja toinen juttu notta noista ma tai pe saikuista pääsee eroon sillä että tekee semmosen diilin kun ottaa kavern töihin notta aina saikkua hakiessa puhallutetaan. Ja jos on promillea niin kenkää tulee. Eli nolla toleranssi tuon alkon suhteen. Tekee monesta asiasta paljon helpompia kun kenenkään ei tarvi jännittää joutuuko tekeemään maanantaina muidenkin työt vai ei...


...
ei taida saada irtisanoa alkoholinkäytön takia
Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 02.06.2012, 21:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FROM Näytä viesti
ei taida saada irtisanoa alkoholinkäytön takia
Miksi ei saisi?

Kyllä humalassa töissä oleminen voi olla irtisanomisen peruste. Meillä esim. on duunissa nollatoleranssi, jos puhallat työajalla lukemia (toki huomioiden se että raivoraittiillakin voi olla jotain promillen osia veressä mitä keho luonnostaan tuottaa) niin se on automaattinen kengänkuva persauksiin sen hetkisestä työtehtävästä riippumatta. Ei tuosta ole ollut edes liiton lakimiehillä käsittääkseni mitään vastaansanomista, ja hyvä niin.

Aikaisemmin meillä oli systeeminä varoitus, "vapaaehtoinen" hoitoonohjaus (kieltäytyminen johti automaattiseen irtisanomiseen), ja toistuvasta irtisanominen. Nykyisin se on suoraan kiitos ja heihei.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 13:01 (GMT +2).