|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
HitsikonetietoaTermos! Tietääkö kukaan sellaista hitsauskonetta kuin Telvin Filcom 250/a 380v.? Migmag kone se luultavimmin on.. Olisi ehkä tuommoinen tulossa ja kyselisin tekeekö sillä mitään.. Google ei paljon auttanut.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#2
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
Itse aloittelin hitsaukseni Telvinin valovirtakoneella. Ihan toimiva kampe se oli, varaosien saanti oli vain sellaiseen -80 luvun koneeseen hieman hankalaa, mutta sovittamalla ja pähkäilemällä sai osat muista merkeistä käymään
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#4
|
|||
|
|||
Omassa tallissa Telwinin 203/2 miggi, jolla tullut turrailtua enemmän ku nykysellä Walliksen LMC:llä... Telwini ollut autokorjaamokäytössä ja melkeen päivitttäin käytössäkin ennen ku rupes työntää virtaa liikaaa läpi. Mut korjuutukseen menee tässä, joten ei sovi moittia. Omaan vaihdatan myös polttimen euroliittimelle (orkkis maksaa n. 200€:a ja eurollinen liittimen kera n. 150€). Samalla muutatan maaton maaksi, kun maatto on virta nyt (ydintäytelangalla hitsailtu viimeset 5v ennen Walliusta). Korjuun jälkeen Wallius menee EI valtuutetulle huoltomiehelle ja säädettään tämäkin uusiksi. Vaik ois takuuta vielä n. vuosi jälellä.
|
#5
|
||||
|
||||
Juu nyt selvisi että kone on vuosimallia 93. Minkähän arvoinen tuollainen masina olisi? Hitsaustunteja oli kuulemma n.45h..
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#6
|
||||
|
||||
En maksais italialaisesta mitään.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#7
|
|||
|
|||
Lainaus:
500 kahta puolen taitaa tuollaiset suunnilleen maksaa. Paljon riippuu ihan varusteista mitä tulee mukana ja niiden kunnosta.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#9
|
||||
|
||||
Noin pirunkalliitakos ne onkin :S Itse ostin kempin voimavirtakoneen käytettyä satkulla
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja vaatimuksena että toimii, ja ei ole varastettu. (jos myyjä ei löydä valmistenumeroa, tai se on vaurioitunut kuljetuksessa, niin aika suuret mahdollisuudet että joku kaipaa omaansa....) |
#11
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
----------------------------------------- Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla. |
#12
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja tuo heikko langansyötön säätö voi olla hankala/kallis vika, ja minusta se on hankala vika, hitsaamisesta tahtoo tulla räpimistä, jos palamista pitää säätää virralla? Yhteen esabbiin (olikohan n.250a)yritin hakea langan syötön potikkaa, ja sitä ei löytynyt mistään halvalla. (oli ns. suuritehoinen potikka) Olisi ollut helpoin tehdä langansyöttö moottorin jännitteen säätö kokonaan uusiksi, osat olis maksanut muutaman kympin, ja työtä päivä... Tuosta koneesta oli tieto, että mistä firmasta se oli myyty työntekijälle, ohjekirjat mukana, ja tarjosin 200e että korjaan itselleni, mutta ei saatu edes keskustelua aikaiseksi. Ja toinen istulleen mennyt kemppi kauppa: Kempin 320A miggi, hitsattu 200-300 kg lankaa, Oli saanut pikkasen kipeää pelteihin, kun oli tippunut trukin piikeistä, mutta toimi täysin, kaapeli puolikuntoinen, ja ei kaasusäädintä. Markka-aikana tarjosin siitä 1500mk, ja "kunnostettavaksi", mutta meni vaihdossa.... (ostokuitin mukaan oli 5 v vanha, mutta rutussa ja maalissa) Ja noiden halpojen miggien sarjanumerothan on yksityisasia......(ei kiinnosta minua, mutta vituttaa kun yrittää tosissaan ostaa jotain, ja sitten kun aletaan olla vaiheessa, että vaihdetaan rahaa, niin totuus paljastuu: Tuolla muualla varoittelin yhdestä hdj-80:sta, tyyppikilpi(ja rekisteriote) ja valokuvat erosi mm. ohjauksen kätisyyden, vaihteiston Manuaali/automaatti, värin, ja akseleiden suhteen, kori oli molemmissa 80 ja moottori turbodiesel) |
#13
|
||||
|
||||
K-rauta myi Telwinejä aikanaan Kempak nimellä ja itselläni ollut sellainen valovirta mig 90-luvun puolivälistä. Osia saanut ainakin toistaiseksi K-raudasta, tosin eipä siihen montaa osaa ole joutunut vaihtamaan, kun taitaa olla vasta toinen tai kolmas kela lankaakin menossa.
Olen ollut tyytyväinen, vaikka viime talvena alkoi langan syöttö takkuilla, joka ilmeisesti "letkussa" kun se asentoa muuttamalla lanka alkaa kulkea taas normaalisti. Pitäisi etsiä jostain uusi "letku"...
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |