|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Pajero 2.5TD Gen 1Moro. Mikähän vit.. nyt tökkii, vaihdoin talvella kannen, nokan, remmit/kiristimet, jne.. pelas aikansa hienosti, pariviikkoa sitten katos tehot. Kävi mielessä että turbo meni ku edellinen kansi vuoti vettä, vaihdoin eilen turbon ja käytin vielä kopat irti, remmin merkit kohillaan js muutenki näytti kaikki olevan ok. Lähtee hyvin käyntiin mutta vetoja ei oo, savutaa saatanasti eikä kule mihinkään, onko nyt nafta pumppu menossa vaihtoon? onneksi on juhannus tulossa niin saa tuosta paska kasasta ainaki kokon jos ei muuta..
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
Onko se savutus minkälaista? öljylle haisevaa vai sellaiselle imelälle haisevaa harmaata utua?? Jos harmaata savutusta niin sitten on kansi ongelmia havaittavissa
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Suzuki Jimny Nykyään Toyota Land Cruiseri j120 |
#3
|
|||
|
|||
Ei oo kansivika kansi on ponnistettu ja koneistettu, mustaa nokia pukkaa. vanhassa turbossa valskas laakerit öljyä, tästä "uudesta" puhaltimesta en mitannu välyksiä, sen piti olla toimiva, tiiä sitte..
|
#4
|
|||
|
|||
Turbovialle ääni täältäkin...
Itellä konerempattu ja kansi myös ponnistettu ja savutti... Syyksi paljastu ahtimen hienoinen öljynpuhallus ohitte joka eniten haittas kylmänä oloa (lämpimänä polttaa puhallukset). Nyt paikallaan jotain muuta ku Mitsun TD04-xx pilleri mitkä vaihtuu omaan ajoon tulevissa kamppeissa välittömästi johku muuhun pilleriin. Mikäli sinne vielä Mitsun moottorin laitan takas. |
#5
|
|||
|
|||
Moro.
Tein semmosen tempun että annoin koneen käydä ja löysäsin vuoron perään suuttimen putkia, joka kerta käynti huononi, eli suuttimien pitäs toimia, mutta käytä huomenna suuttimet varmuudenvuoksi paikallisella amiksella, kattovat avautumispaineet jne.. alkanu epäilyttään että se ei käy kaikilla ku antaa sikaa. Voiko esim. ahdonalaisen syötön kalvo mennä itekseen rikki (en oo vielä sitä sorkkinu) Viimeksi muokannut MT71 : 03.05.2012 22:50 |
#6
|
|||
|
|||
Kestääkö tuo ahdonalaisen syötön kalvo öljyä? käytin kannen auki, ei se kalvo noin siisti ollu ku tuolla sivustolla kuvassa, siinä oli 4 "ruttua" aivan ku se ois öljy turvottanu.
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit...en-lisaeys.php |
#7
|
|||
|
|||
ei se kovin herkkä öljylle oo mutta kerran on kalvo hajonnut että en sitten tiedä johtuiko siitä öljystä, mutta uusi tai ehjä kalvo kesti niin kauan kun se pumppu oli paikallaan. mutta vetoja ei ollut yhtään kun se kalvo oli rikki.
|
#8
|
|||
|
|||
Tais vika selvitä, rupesin tarkistaan vent. välyksiä niin huomasin että uus nokka paskana. osa nokista kulunu melkeen pyöreäksi..
|
#9
|
||||
|
||||
Mistä ostit nokka-akselin?
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#10
|
|||
|
|||
Onko rulla- vai liukukeinut? Liukukeinut syö nokka-akselia vähän, mutta jos uusi akseli niin materiaalivika. Rullakeinut ei syö nokkia juurikaan, jos rullat ei ole jumissa.
|
#11
|
|||
|
|||
Liukukeinut, nokka oli uus, asennettu helmikuussa. Laitan nyt kyllä rullakeinut, pitää vaan saada ostettua jostain yks pakopuolen rulla, kaikki muut rullat ja akseli löytyy.
Siinäpä ois se uus nokka.. |
#12
|
|||
|
|||
Ai saatana
Kyllä näyttää pahasti kulahtaneelta tuo "uus nokka" oisko ollu öljynkierto vaikeuksia yläkerrassa hetkellisesti?
|
#13
|
|||
|
|||
3056km ajettu nokka. Ei oo tullu eteen mitään muuta ropleemaa mikä kielis öljynkierto ongelmista. Mutta mistäpä sitä aina tietää, nämä vanahat romut on mitä on..
Viimeksi muokannut MT71 : 08.05.2012 17:52 |
#14
|
|||
|
|||
Kyllä täytyy nyt sanoa että voitelussa on jotain ongelmaa jos nokat noin pahasti kuluneet noilla kilometreillä tai sitte nokka-akseli jotain Kiina kuttaperkkaa. Itellä oli yks 800 000km ajettu Pajero liukukeinuilla aikanaan ja nokat paljo paremmassa kunnossa. Mulla olis yks alkuperänen uusi nokka-akseli ja vähän käytetyt rullakeinut joutilaana... Tarjoa jotain, mutta laita voitelupuoli ensin kuntoon.
|
#15
|
|||
|
|||
selvittäisin itse tuossa vaiheessaa öljypumpun kuntoa, ja että yläkertaan tulee öljyä varmasti. itellä kanssa gen1 paje mut sen konepuoleen ole sen kummemin perehtynyt vaikka perustekniikan tiedänkin tästä motista...
|
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#17
|
|||
|
|||
Tuli vielä mieleen, että olisko jääny nokka-akselin vaihdon yhteydessä nokkapukit liian tiukaksi ja näin päässyt kuumumaan tuo akseli ja karkaisu päässyt. Karkaisemattoman nokanhan nuo keinut varmasti syö aika lyhyessä ajassa. Uusi nokka-akseli pitää asentaa todella herkästi pyöriväksi niiden pukkien väliin, että öljy sopii pukin ja akselin väliinkin. Pukit olen ite sovittanu uuteen akseliin ihan käsin hiomalla hiomapaperilla ja hyvin ovat kestäneet akselit ja pukit. Kun vetää pukit momenttiin kannattaa pyöritellä akselia muutamia kertoja ympäri ja avata pukit irti niin näkee onko öljy päässy väliin.
|
#18
|
|||
|
|||
Mystinen tilanne, öljy kiertää ja nokkapukkit vedettiin momenttiin, en muista enään kokeiltiinko sitä käsin pyöritellä, pitääpä tarkistaa näkyykö tuossa paskassa nokassa mitään lämmön aiheuttamia väri muutoksia tai muta jälkiä.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux | O/M/V Muut | 0 | 28.10.2005 07:32 | |
Pajero -88 | dudek | O/M/V Muut | 2 | 01.08.2005 12:56 |
M Pajero | O/M/V Muut | 0 | 01.08.2005 12:30 | |
V: Pajero vm. -90 | amis | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.06.2005 17:10 |