Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.04.2012, 19:30
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

pakolämmöt tiiselissä


kysellääs vähä tyhmiä? ku toho läjää sain vihoviimein ympättyy pakolämmöille mittarin ni mitäs sen pitäs ajossa näyttää et on normaalia
useesti näkee mainittavan et tärkein on pistää pakolämpömittari (ois ollu iha hyvä kyl se pakopainekkii varmaa mut jäi se laittamatta) ku lähetää ahtoja nostelee mut muutaman tunnin guugletellu ja en kyl löytäny sellasta varmaa tietoa et paljo se sit pitäs todellisuudessa olla....

toi on joku bilteman halppismittari, normaaliajossa se siin 200-300astetta näyttäs olevan ja vähä pitempää mäkeä ku painaa ni nous sinne 500asteesee. ahot on 0.7baria, ahdin on td05-12g ja koneena toi toiotan 2lt.....

__________________
http://toyota.vuodatus.net/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.04.2012, 19:57
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Tuo on normaalia, sit kun saat riivattua 800 - 900 pitemmäks aikaa niin alkaa olemaan sietorajoilla....

Omassa ei ole pakolämpömittaria, ja vyrtin 600 c maali kesti yhen ylämäkivejon.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.04.2012, 20:07
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

mulla normi 80kmh ajossa lämmöt 400 astetta, ja kunnon vedossa isolla päällä enää max750astetta. 9millisellä saattoi jumitilanteessa yli 1000asteeseen nousta

onkos sinulla mittari missä kohti? ennen jälkeen turboo? se heittää arvioo sadalla asteella. ja minulla myös lyhyt tuubisarja että pakoaukosta matkaa 70mm anturille, mys se nostattelee arvoja
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.04.2012, 20:09
RRC76 RRC76 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.02.11
Sijainti: Kouvostoliitto
Viestit: 20
Perusasetus

Onko anturi pakosarjassa kiinni vai vähän matkan päässä? Isommissa(wärtisilä ym.) padoissa normi lämmöt 350-450C 85-90% tehoilla... Jos nousee siitä lähemmäs 525 aletaan jo ihmettelemään pumppua ja/tai suuttimia, että meneekö "raakana" tavaraa sylinteriin. Ottaa site huomioon että nää koneet pyörii tarvittaessa vuoden putkeen näillä tehoilla ja arvoilla. Toi 500C kuulostaa aikas kovalta pikkukoneessa... Mitään varmaa en sano, kun en ole autoriisseleihin sen enempää perehtynyt.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.04.2012, 20:11
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Kyllähän näissä kaikissa kotiseppien virittämissä koneissa sitä menee raakana putkeen, näkeehän sen siitä mustasta pilvestäkin takana
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.04.2012, 20:59
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
mulla normi 80kmh ajossa lämmöt 400 astetta, ja kunnon vedossa isolla päällä enää max750astetta. 9millisellä saattoi jumitilanteessa yli 1000asteeseen nousta

onkos sinulla mittari missä kohti? ennen jälkeen turboo? se heittää arvioo sadalla asteella. ja minulla myös lyhyt tuubisarja että pakoaukosta matkaa 70mm anturille, mys se nostattelee arvoja
Ainii, tosiaa se on pakosarjassa n.2cm enne turboo. Anturi on muutaman sentin putken sisässä.
__________________
http://toyota.vuodatus.net/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.04.2012, 05:24
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

hyvät on nuo lämmt sitten, kovaa ajoa vaan. ja muistaa jälkikäytön niin ei ongelmia
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.04.2012, 06:41
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
hyvät on nuo lämmt sitten, kovaa ajoa vaan. ja muistaa jälkikäytön niin ei ongelmia
hjuva hjuva, yllättävän vähän pakolämmöistä netissä tietoa...
pakopaineet kai pitäs olla suurinpiirtei samat ku ahot, tai jostai luin et puol baarii ehkä olis järkevä olla viel yli enneku notkahtaa hyöty. nyt jäi vähä kaivelee ku jäi tulppa sille hitsaamatta, ois ollu iso patteri mittareita kojetaululla ainaki kateltavana .
__________________
http://toyota.vuodatus.net/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.04.2012, 01:05
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 Näytä viesti
hjuva hjuva, yllättävän vähän pakolämmöistä netissä tietoa...
pakopaineet kai pitäs olla suurinpiirtei samat ku ahot, tai jostai luin et puol baarii ehkä olis järkevä olla viel yli enneku notkahtaa hyöty. nyt jäi vähä kaivelee ku jäi tulppa sille hitsaamatta, ois ollu iso patteri mittareita kojetaululla ainaki kateltavana .
Pakopaine on välttämätön paha, eli mitä pienemmillä pakopaineilla saadaan haluttu ahtopaine niin aina parempi. Mitään hyötyä ei pakopaineesta todellakaan ole.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 08:43 (GMT +2).