|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#501
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.jcwhitney.com/weatherstri...1163j1s21.jcwx
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#502
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Kiitokset Pertsille vian jäljille johtaneesta vinkistä sekä köyhän miehen bensapainemittarin rakennusohjeista ja muillekin asiaa kommentoinneille. |
#503
|
||||
|
||||
Lainaus:
Vittumainen irrotettava toi tankki ja se pumpun korkki- viritelmä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#504
|
||||
|
||||
Joo tuli irrotettua pumppu niin että tankki oli paikallaan. Oli aika tuskanen homma tossa sohjosella pihalla, varsinkin saada se pumpun/läpiviennin lukitusrengas takas. Pikkasen tuli vaurioo siihen renkaaseen, mutta eiköhän tuo paikallaan pysy. Mutta jos jollain on ylimääräsenä suora lukitusrengas niin vois kiinnostaa... Kunhan kelit lämpenee niin täytyy ainakin joka tapauksessa ottaa vielä lukitusrengas irti, oikoo se ja yrittää saada suorana paikalleen.
|
#505
|
||||
|
||||
Jamantilta varmaan edelleen löytyy lukkorengasta uutena, mulla ei ainakaan oikein pitänyt se sauma enää kun irrottaessa meni aika solmuun. Koitin kans oikoa, mutta vittuunnuin siihen taisteluun, antauduin, ja hain uuden lukkorenkaan. On se halvempaa, kuin vuotavan tankin takia palanut auto
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#506
|
|||
|
|||
Jeepin tuulilasi
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=101547
Meneekös vesi tosta johonkin "oikeeseen paikkaan" vai ainoastaan tekemään tuhoja johonkin peltien väliin??? Hiukan kyllä taas ihmetyttää Jenkkien ratkaisut, mutta onneks auto on ollut vasta hyvin vähän reilun vuoden niin kaikkea ei tarvitse ymmärtää |
#507
|
||||
|
||||
Vesi menee tuosta ikkunan liimapinnan päälle/ reunaan, ja jos siinä on reikä niin sitten auton sisään muuten se valuu tuosta pois ja maahan parhaaksi katsomaansa reittiä.
Mikä tuossa systeemissä muuten niin ihmeellistä on? Taitaa aika monessakin autossa olla jotain ikkunan liimapalkoa suojaamassa, ettei se ihan ole kaikelle möhnälle ja auringolle yms. suoraan alttiina.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#508
|
|||
|
|||
Meinasin riipaista -90 xj:stä ilmastoinnin huitsin kuuseen (kun ei ole ikinä minun aikana toiminnassa ollut), mutta olikin yllättävästi paineita vielä tallella, kun ensimmäistä liitosta varovasti löysäilin....joten jos ja kun tuossa on jälleen se sama edellinen SÄHKÖMIES sotkenut sormellaan noita ilmastoinnin johtojakin (lisätty releitä ja ankarasti johtoa, jotka eivät kuitenkaan oikein mene minnekkään ja kompuralta lähtevät johotkin vedetty yhteen!!! Joista toinen on kuitenkin maa ) niin miten toimintavarmoja nuo ovat yleensä olleet, jos oletetaan että voisin ehkä viikon uudelleen johdottamisella saada palautettua järjestelmän alkuperäiseen asuun?
Toisin sanoen....jos kompurasta löytyisi elämää, onko muu järjestelmä niin idioottivarmaa että toimii takuulla, vai unohdanko suosista ja palaan alkuperäiseen suunnitelmaan? |
#509
|
|||
|
|||
Ja nopea kyssäri samaan aiheeseen... Mulla taasen toimii(pyörii) se ilmastointi, mutta ei kylmennä.. Tuohonhan (vm-90) ei vissiin käy tavallinen imastointi aine, siis se mitä nylyisin käytetään? Mistähän saanee (läheltä mikkeliä) semmoista käypää ainetta, ja onkos semmoinen hyvinki arvokasta, että jos se karkaa taas taivaalle. Tuleeko isokin tappio??
Kiitos ja anteeks |
#510
|
||||
|
||||
Lainaus:
jenkeistä saa tilattua myös semmosia tee itse täyttösarjoja, niissä on monesti semmonen purkki mukana mikä vähä tiivistää pikkuvuotoja ja sisältää ehkä myös sen uv aineen. |
#511
|
|||
|
|||
Onko Täälä kellään piirrustuksia xj:n puskurikiinnikkeistä? Voiko niitä ostaa myös jostain?
Pitäs tehdä kunnollinen vinssipuskuri mun 99. Vm dieseli Cherokeehen |
#512
|
||||
|
||||
Jarrujen muuttaminen
Onkohan mahdollista saada levyjarrut leimattua taakse -99 malliseen? Siis esim. palstallakin esitellyt vivaron satulat + grandin levyt.
Mitähän seuraava vaatimus käytännössä tarkoittaa? Autoa, jonka sen käyttöönottoajankohtana on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty, ei saa käytössä muuttaa eikä sen osia vaihtaa siten, etteivät käyttöönottoajankohtana vaaditun EY-tyyppihyväksynnän edellyttämät vaatimukset tai niitä uudemmat vaatimukset täyty. EY-tyyppihyväksynnän edellyttämien vaatimusten täyttämisen osoittamiseksi ei vaadita EY- tai E-hyväksynnän hankkimista muutoksille. Edellä 1 momentissa luetellut varustemuutokset saa autoon tehdä ottamatta huomioon näistä muutoksista seuraavaa koko auton EY-tyyppihyväksynnän muuttumista edellyttäen, että muutosten jälkeen auto muutoskohteiden osalta täyttää niitä mahdollisesti koskevien erityisdirektiivien edellyttämät vaatimukset. |
#513
|
||||
|
||||
Ei pitäisi käsittääkseni olla mitään ongelmaa muuttaa levyjä taakse edes uudemmassakaan. Siinähän käytännössä parannetaan jarrutehoa muutenkin.. voivat kyllä vaatia konttorilla että on osoittaa käytetyn kelvollisia osia. Miksi vivaron satulat ja grandin levyt, luulisi aika hyvin jo löytyvän romiksiltakin ZJ:tä mistä saat tarvittavat hilppeet? Saisi ainakin kiinnikkeet, jarrukilvet ja mahdollisesti toimivat satulat ainakin. Kannattaisi ainakin kysyä, koska ne olisi ihan "bolt-on" asennuksena laitettavissa XJ:hin.
Koita vaikka USA-varaosat Koskinen, tai sitten southwest tradesta (tosin SWT tuntuu olevan aina ihan järjettömän kallis). Kannattaa vaihtaa jarrupaineensäädin levyjarrullisesta ZJ:stä, vaikka ABS:t olisikin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#514
|
||||
|
||||
Löytyy: http://www.jamant.fi/tankin-anturin-...703-p-696.html
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#515
|
||||
|
||||
Pääsee eroon rumpujarruista.
|
#516
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tosin jos et meinaa mitään jättikokoista vinssiä laittaa, niin suosittelen vahvasti laittamaan vinssin syylarin alle. Niitä on monikin tehnyt myös tällä palstalla; ei tule senttiäkään etuylitystä lisää, ja näinä etusuojalaitteiden asennuskiellon aikoina voit vaikka pitä orkkispuskurin jos siltä tuntuu.. Teet noi em. vahvikkeet kuitenkin aisojen kylkeen, eturunko vaatii vahvistusta että se oikeasti kestää vinssausta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#517
|
||||
|
||||
Jotenki tollein... Tähän tulee joskus vain pieni ja kevyt "kiveltä irti" vinssi.
|
#518
|
||||
|
||||
mulla noi vahvkkeet on hitsattu koriin suoraan kiinni, kuva ei kerro mutta levyyn on porattu 20mm reikiä n 7-80mm välein (muutaman erottaa tosta keskeltä kun on jääny hitsi vajaaksi) ja levy on hitsattu niistä ja reunoista kiinni. tohon levyyn voi sitte vaikka hitsata etureunaan laput missä on jengat jos haluaa puskurista/ vinssipedistä pultattavan. |
#519
|
||||
|
||||
^ juuri tuolla lailla. Ja tosiaan ne vahvikelaput voi hitsata suoraan asiohin kiinni tulppahitseillä ja reunoista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#520
|
||||
|
||||
kuinkas monella on kokemusta map anturin säätöpotikasta, pystyykö sitä säätään yhtään ilman seosmittaria?
mietin vaan että riittääkö noilla muutoksilla mitä teen soppa enää oikeassa määrin ettei mee liian laihalle ja mee tehot hukkaan. |
#521
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#522
|
|||
|
|||
Pirkumarallaa.. Vaihoin cherokeen (-90) takajarruputket, ja ilmailin... ja nyt se on sitten semmonen että jarruttaa ihan ookoo, mutta... Kun hetken on paikallaan ja painaa, melko voimakkaasti polinta, niin se painuu hitaaasti pohjaan.
Hittolainen kun en muista olikos se tuommonen jo ennekii, vai onx siel sit niinku ilmaa jossain viel tai siis niiku jotai. Internetistä aihetta ensin opiskelleena olenpa huomannut muillakin, monilla muillakin olleen samainen ongelma, mut en kenenkään cherokeessa. Jossain autoissa tuntuu olevan ainakin ihan normi homma, mutta jeepissä? onko? Muistaisko/tietäiskö joku. Eli annanko olla, vienkö tommosena katsurille ja jne..??? |
#523
|
||||
|
||||
Tuo voi olla merkki jarrupääsylinterin viasta, jos polkin menee hitaasti pohjaan asti sitä painaessa. Voit kokeilla niinkin, että ajaessa alat jarruttaa ja ensin on jarrutehoa, sitten se pikku hiljaa katoaa. Jos on ilmaa systeemissä, niin poljin on "kumimainen" ja jarrutehoakaan ei välttämäti löydy kunnolla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#524
|
|||
|
|||
Mitäs kaikkea näissä vanhemmissa XJ:ssä pitikään muuttaa ja vahvistella, jos tekis tässä hitsaillessa heti valmiiksi 33x12,5-15" kumeille sopivaksi! Nyt alla 31x10,5-15" ja korotusta sen 3" (tätä en ihan heti ala lisäämään, koska sitten täytyy taas sitä ja tätä.......loputon lista!)
Noita 33" kumeja ei siis ole malliksi, joten ihan "mutu" juttuna pitäis selvitä....eli tarviiko keulassa suurentaa rintapellistä pyöränkoteloa, vai riittääkö ihan niiden korin kokoamis pistehitsipokkauksien poisto ja mitä mieltä tästä on leimasetä? Muuta huomioitavaa? Tarviiko takaa suurentaa pyöränkoteloa, vai selviääkö pelkällä sisäänjouston rajoituksella ja lokarinkaaren muokkauksella? Ja riittäkö siinä leikkaus/taitto niistä pistehitsien kohilta, minkä tein jo noille 31" renkaille? Suur Kiitokset jälleen jo etukäteen! |
#525
|
|||
|
|||
Lainaus:
Se vaatii kyllä halua, ja jarrut pysyy ihan päällänsä koko ajan. Tuskin olisin ees tajunnut asiaa muuten kun hain tuntumaa että onks ne kumimaiset ne jarrut vai nou. Kyllä mun rojekti listaan kuuluu tuon absin kadottaminen joskus, mut ei vielä olis varaa, eli rahaa. Ja pitäs saada auto ajoon et vois mennä sinne ameriikan auto näyttelyyn, ei o niin kiva mennä tolla perhe autolla, kun ei sovi tyyliin Nii, ja todellakin kuten jo aiemmin mainitsin niin kuulema, joissakin mersuissa ja jenkeissä tuo on ihan normihomma ja kuuluu absin toimintaan?? |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |