Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #501  
Vanha 14.03.2012, 20:47
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Onko kukaan koittanut paikata ikälopun XJ:n oven tiivisteitä menestyksellisesti? Uusien tiivisteiden saanti on kait hankalaa tai en ainakaan onnistunut löytämään moisia. Samoin etuovien "tupakkalasien" tiiistämien kiinnostaisi. Onko possumassa vaihtoehto???
Amerikanmaalta esim. JC:ltä

http://www.jcwhitney.com/weatherstri...1163j1s21.jcwx
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #502  
Vanha 17.03.2012, 11:29
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Autoa on pitkään vaivannut "hyytyminen" 2000 rpm:n tienoilla kun vähänkään antaa kaasua. Nyt on alkanut käydä sietämättömäksi, matkavauhdin ylläpitäminenkin alkaa olla maantiellä työn takana. Kun painaa kaasua liikaa, alkaa nykiä ja paukutella pako- tai imusarjassa. Eli pintakaasulla kiihdyttämällä pääsee vauhtiin, mutta ylämäet tuottaa tuskaa. Kovemmilla kierroksilla (>3000) menee paremmin. Epätoivon vallassa ja kun vikaa ei ole löytynyt johdotukssta, mittailemalla antureita jne jne niin on ollut pakko ruveta enemmän tai vähemmän arviosta vaihtamaan antureita.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Saman tyyppisiä oireita oli kun b-pumppu tuli tiensä päähän että ehkä kannattaa mitata minkälaiset on pensanpaineet.
Sieltähän se vika löyty bensatankin sisältä. Pumpun ja läpiviennin välisen letkun toisen pään klemmari oli kiristämättä! Joskus tuo pumppu ilmeisesti vaihdettu ja ollu vaihtajalla kiire... Että näin.

Kiitokset Pertsille vian jäljille johtaneesta vinkistä sekä köyhän miehen bensapainemittarin rakennusohjeista ja muillekin asiaa kommentoinneille.
Vastaa lainaten
  #503  
Vanha 17.03.2012, 11:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Sieltähän se vika löyty bensatankin sisältä. Pumpun ja läpiviennin välisen letkun toisen pään klemmari oli kiristämättä! Joskus tuo pumppu ilmeisesti vaihdettu ja ollu vaihtajalla kiire... Että näin.

Kiitokset Pertsille vian jäljille johtaneesta vinkistä sekä köyhän miehen bensapainemittarin rakennusohjeista ja muillekin asiaa kommentoinneille.
Mulla oli edellisessä XJ:ssä hyvin vastaava vika, pumppu kun ei ole imuputkineen tuettu mitenkään tankin sisällä niin pääsee heilumaan, ja oli klemmari löystynyt -> hörppi ilmaa kun oli vähänkin tankki tyhjempänä ja aiheutti tietysti kaikensorttista käyntihäikkää.

Vittumainen irrotettava toi tankki ja se pumpun korkki- viritelmä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #504  
Vanha 17.03.2012, 12:51
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Joo tuli irrotettua pumppu niin että tankki oli paikallaan. Oli aika tuskanen homma tossa sohjosella pihalla, varsinkin saada se pumpun/läpiviennin lukitusrengas takas. Pikkasen tuli vaurioo siihen renkaaseen, mutta eiköhän tuo paikallaan pysy. Mutta jos jollain on ylimääräsenä suora lukitusrengas niin vois kiinnostaa... Kunhan kelit lämpenee niin täytyy ainakin joka tapauksessa ottaa vielä lukitusrengas irti, oikoo se ja yrittää saada suorana paikalleen.
Vastaa lainaten
  #505  
Vanha 17.03.2012, 19:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Jamantilta varmaan edelleen löytyy lukkorengasta uutena, mulla ei ainakaan oikein pitänyt se sauma enää kun irrottaessa meni aika solmuun. Koitin kans oikoa, mutta vittuunnuin siihen taisteluun, antauduin, ja hain uuden lukkorenkaan. On se halvempaa, kuin vuotavan tankin takia palanut auto
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #506  
Vanha 21.03.2012, 18:31
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Jeepin tuulilasi


http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=101547
Meneekös vesi tosta johonkin "oikeeseen paikkaan" vai ainoastaan tekemään tuhoja johonkin peltien väliin??? Hiukan kyllä taas ihmetyttää Jenkkien ratkaisut, mutta onneks auto on ollut vasta hyvin vähän reilun vuoden niin kaikkea ei tarvitse ymmärtää
Vastaa lainaten
  #507  
Vanha 21.03.2012, 22:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Vesi menee tuosta ikkunan liimapinnan päälle/ reunaan, ja jos siinä on reikä niin sitten auton sisään muuten se valuu tuosta pois ja maahan parhaaksi katsomaansa reittiä.

Mikä tuossa systeemissä muuten niin ihmeellistä on? Taitaa aika monessakin autossa olla jotain ikkunan liimapalkoa suojaamassa, ettei se ihan ole kaikelle möhnälle ja auringolle yms. suoraan alttiina.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #508  
Vanha 22.03.2012, 01:25
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Meinasin riipaista -90 xj:stä ilmastoinnin huitsin kuuseen (kun ei ole ikinä minun aikana toiminnassa ollut), mutta olikin yllättävästi paineita vielä tallella, kun ensimmäistä liitosta varovasti löysäilin....joten jos ja kun tuossa on jälleen se sama edellinen SÄHKÖMIES sotkenut sormellaan noita ilmastoinnin johtojakin (lisätty releitä ja ankarasti johtoa, jotka eivät kuitenkaan oikein mene minnekkään ja kompuralta lähtevät johotkin vedetty yhteen!!! Joista toinen on kuitenkin maa ) niin miten toimintavarmoja nuo ovat yleensä olleet, jos oletetaan että voisin ehkä viikon uudelleen johdottamisella saada palautettua järjestelmän alkuperäiseen asuun?

Toisin sanoen....jos kompurasta löytyisi elämää, onko muu järjestelmä niin idioottivarmaa että toimii takuulla, vai unohdanko suosista ja palaan alkuperäiseen suunnitelmaan?
Vastaa lainaten
  #509  
Vanha 22.03.2012, 09:51
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Ja nopea kyssäri samaan aiheeseen... Mulla taasen toimii(pyörii) se ilmastointi, mutta ei kylmennä.. Tuohonhan (vm-90) ei vissiin käy tavallinen imastointi aine, siis se mitä nylyisin käytetään? Mistähän saanee (läheltä mikkeliä) semmoista käypää ainetta, ja onkos semmoinen hyvinki arvokasta, että jos se karkaa taas taivaalle. Tuleeko isokin tappio??

Kiitos ja anteeks
Vastaa lainaten
  #510  
Vanha 22.03.2012, 14:23
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Ja nopea kyssäri samaan aiheeseen... Mulla taasen toimii(pyörii) se ilmastointi, mutta ei kylmennä.. Tuohonhan (vm-90) ei vissiin käy tavallinen imastointi aine, siis se mitä nylyisin käytetään? Mistähän saanee (läheltä mikkeliä) semmoista käypää ainetta, ja onkos semmoinen hyvinki arvokasta, että jos se karkaa taas taivaalle. Tuleeko isokin tappio??

Kiitos ja anteeks
onko siellä suuntaa kylmäkonehuoltoja, niillä varmasti on korvaavaa ainetta, olikohan iceon 49 kauppanimeltään, ja samalla alittaa vaan sen väriaineen mikä näkyy vuotaessaan uv valossa.

jenkeistä saa tilattua myös semmosia tee itse täyttösarjoja, niissä on monesti semmonen purkki mukana mikä vähä tiivistää pikkuvuotoja ja sisältää ehkä myös sen uv aineen.
Vastaa lainaten
  #511  
Vanha 24.03.2012, 12:56
maasturimies maasturimies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.11
Sijainti: espoo
Viestit: 31
Perusasetus

Onko Täälä kellään piirrustuksia xj:n puskurikiinnikkeistä? Voiko niitä ostaa myös jostain?

Pitäs tehdä kunnollinen vinssipuskuri mun 99. Vm dieseli Cherokeehen
Vastaa lainaten
  #512  
Vanha 25.03.2012, 21:24
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 343
Perusasetus

Jarrujen muuttaminen


Onkohan mahdollista saada levyjarrut leimattua taakse -99 malliseen? Siis esim. palstallakin esitellyt vivaron satulat + grandin levyt.
Mitähän seuraava vaatimus käytännössä tarkoittaa?

Autoa, jonka sen käyttöönottoajankohtana on edellytetty olevan EY-tyyppihyväksytty, ei saa käytössä muuttaa eikä sen osia vaihtaa siten, etteivät käyttöönottoajankohtana vaaditun EY-tyyppihyväksynnän edellyttämät vaatimukset tai niitä uudemmat vaatimukset täyty. EY-tyyppihyväksynnän edellyttämien vaatimusten täyttämisen osoittamiseksi ei vaadita EY- tai E-hyväksynnän hankkimista muutoksille. Edellä 1 momentissa luetellut varustemuutokset saa autoon tehdä ottamatta huomioon näistä muutoksista seuraavaa koko auton EY-tyyppihyväksynnän muuttumista edellyttäen, että muutosten jälkeen auto muutoskohteiden osalta täyttää niitä mahdollisesti koskevien erityisdirektiivien edellyttämät vaatimukset.
Vastaa lainaten
  #513  
Vanha 25.03.2012, 21:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Ei pitäisi käsittääkseni olla mitään ongelmaa muuttaa levyjä taakse edes uudemmassakaan. Siinähän käytännössä parannetaan jarrutehoa muutenkin.. voivat kyllä vaatia konttorilla että on osoittaa käytetyn kelvollisia osia. Miksi vivaron satulat ja grandin levyt, luulisi aika hyvin jo löytyvän romiksiltakin ZJ:tä mistä saat tarvittavat hilppeet? Saisi ainakin kiinnikkeet, jarrukilvet ja mahdollisesti toimivat satulat ainakin. Kannattaisi ainakin kysyä, koska ne olisi ihan "bolt-on" asennuksena laitettavissa XJ:hin.

Koita vaikka USA-varaosat Koskinen, tai sitten southwest tradesta (tosin SWT tuntuu olevan aina ihan järjettömän kallis). Kannattaa vaihtaa jarrupaineensäädin levyjarrullisesta ZJ:stä, vaikka ABS:t olisikin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #514  
Vanha 26.03.2012, 08:27
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jamantilta varmaan edelleen löytyy lukkorengasta uutena,
Löytyy: http://www.jamant.fi/tankin-anturin-...703-p-696.html
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maasturimies Näytä viesti
Onko Täälä kellään piirrustuksia xj:n puskurikiinnikkeistä? Voiko niitä ostaa myös jostain?
Etupuskurin kiinnikkeet löytyy: http://www.jamant.fi/kiinnike-xjmj-c...88-p-3269.html ja toinen: http://www.jamant.fi/kiinnike-xjmj-c...89-p-3270.html
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #515  
Vanha 26.03.2012, 08:28
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Miksi vivaron satulat ja grandin levyt, luulisi aika hyvin jo löytyvän romiksiltakin ZJ:tä mistä saat tarvittavat hilppeet?
Pääsee eroon rumpujarruista.
Vastaa lainaten
  #516  
Vanha 26.03.2012, 10:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maasturimies Näytä viesti
Onko Täälä kellään piirrustuksia xj:n puskurikiinnikkeistä? Voiko niitä ostaa myös jostain?

Pitäs tehdä kunnollinen vinssipuskuri mun 99. Vm dieseli Cherokeehen
Siinä tarvita kuin lyijykynä ja pahvia, niin sulla on malli puskurikiinnikkeistä. Katsot että käytät kaikkia puskurinreikiä, kuskin puolelta myös simpukan pulttien kohdalle reiät (ja jos on korissa valmiina matkustajan puolella niin tietysti myös sieltä), ja vielä sinne taaimmaiseen isoon reikään. Ainevahvuus 4mm-6mm.

Tosin jos et meinaa mitään jättikokoista vinssiä laittaa, niin suosittelen vahvasti laittamaan vinssin syylarin alle. Niitä on monikin tehnyt myös tällä palstalla; ei tule senttiäkään etuylitystä lisää, ja näinä etusuojalaitteiden asennuskiellon aikoina voit vaikka pitä orkkispuskurin jos siltä tuntuu..

Teet noi em. vahvikkeet kuitenkin aisojen kylkeen, eturunko vaatii vahvistusta että se oikeasti kestää vinssausta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #517  
Vanha 26.03.2012, 22:36
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.240
Perusasetus

Jotenki tollein... Tähän tulee joskus vain pieni ja kevyt "kiveltä irti" vinssi.

Vastaa lainaten
  #518  
Vanha 26.03.2012, 23:07
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus


mulla noi vahvkkeet on hitsattu koriin suoraan kiinni, kuva ei kerro mutta levyyn on porattu 20mm reikiä n 7-80mm välein (muutaman erottaa tosta keskeltä kun on jääny hitsi vajaaksi) ja levy on hitsattu niistä ja reunoista kiinni.

tohon levyyn voi sitte vaikka hitsata etureunaan laput missä on jengat jos haluaa puskurista/ vinssipedistä pultattavan.
Vastaa lainaten
  #519  
Vanha 27.03.2012, 06:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

^ juuri tuolla lailla. Ja tosiaan ne vahvikelaput voi hitsata suoraan asiohin kiinni tulppahitseillä ja reunoista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #520  
Vanha 27.03.2012, 18:34
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

kuinkas monella on kokemusta map anturin säätöpotikasta, pystyykö sitä säätään yhtään ilman seosmittaria?

mietin vaan että riittääkö noilla muutoksilla mitä teen soppa enää oikeassa määrin ettei mee liian laihalle ja mee tehot hukkaan.
Vastaa lainaten
  #521  
Vanha 30.03.2012, 13:22
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
Aluksi se teki samaa, mutta hieman pahemmin. Sen jälkeen sörkin sitä anturia niin ei noussut enää kierrokset. Nyt nousee kierrokset mutta hieman tärisee niinku tuossa ylhäällä sanoin. Kieltämättä eri numeroita siinä anturissa mutta oli se minunkin anturia joskus vaihdettu koska oli erinlaisella ruuvilla se mötikkä siinä ilmanputsarin kotelossa kiinni.. tiedä häntä..
Ei vaikuttanut suuttimien kärjen vaihto tai venttiilien säätö. Vika löytyi männänrenkaasta joka oli poikki. Ihanan kallista.
Vastaa lainaten
  #522  
Vanha 01.04.2012, 18:01
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Pirkumarallaa.. Vaihoin cherokeen (-90) takajarruputket, ja ilmailin... ja nyt se on sitten semmonen että jarruttaa ihan ookoo, mutta... Kun hetken on paikallaan ja painaa, melko voimakkaasti polinta, niin se painuu hitaaasti pohjaan.
Hittolainen kun en muista olikos se tuommonen jo ennekii, vai onx siel sit niinku ilmaa jossain viel tai siis niiku jotai.
Internetistä aihetta ensin opiskelleena olenpa huomannut muillakin, monilla muillakin olleen samainen ongelma, mut en kenenkään cherokeessa. Jossain autoissa tuntuu olevan ainakin ihan normi homma, mutta jeepissä? onko? Muistaisko/tietäiskö joku. Eli annanko olla, vienkö tommosena katsurille ja jne..???
Vastaa lainaten
  #523  
Vanha 01.04.2012, 20:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Tuo voi olla merkki jarrupääsylinterin viasta, jos polkin menee hitaasti pohjaan asti sitä painaessa. Voit kokeilla niinkin, että ajaessa alat jarruttaa ja ensin on jarrutehoa, sitten se pikku hiljaa katoaa. Jos on ilmaa systeemissä, niin poljin on "kumimainen" ja jarrutehoakaan ei välttämäti löydy kunnolla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #524  
Vanha 01.04.2012, 20:56
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Mitäs kaikkea näissä vanhemmissa XJ:ssä pitikään muuttaa ja vahvistella, jos tekis tässä hitsaillessa heti valmiiksi 33x12,5-15" kumeille sopivaksi! Nyt alla 31x10,5-15" ja korotusta sen 3" (tätä en ihan heti ala lisäämään, koska sitten täytyy taas sitä ja tätä.......loputon lista!)

Noita 33" kumeja ei siis ole malliksi, joten ihan "mutu" juttuna pitäis selvitä....eli tarviiko keulassa suurentaa rintapellistä pyöränkoteloa, vai riittääkö ihan niiden korin kokoamis pistehitsipokkauksien poisto ja mitä mieltä tästä on leimasetä? Muuta huomioitavaa?

Tarviiko takaa suurentaa pyöränkoteloa, vai selviääkö pelkällä sisäänjouston rajoituksella ja lokarinkaaren muokkauksella? Ja riittäkö siinä leikkaus/taitto niistä pistehitsien kohilta, minkä tein jo noille 31" renkaille?

Suur Kiitokset jälleen jo etukäteen!
Vastaa lainaten
  #525  
Vanha 01.04.2012, 21:39
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuo voi olla merkki jarrupääsylinterin viasta, jos polkin menee hitaasti pohjaan asti sitä painaessa. Voit kokeilla niinkin, että ajaessa alat jarruttaa ja ensin on jarrutehoa, sitten se pikku hiljaa katoaa. Jos on ilmaa systeemissä, niin poljin on "kumimainen" ja jarrutehoakaan ei välttämäti löydy kunnolla.
No, mulla kun ei o niitä kilpiä, niin ei voi kunnolla kokeilla, siis ison vauhdin kanssa. Mutta tässä pihalla leikin ja kokeilin erilaisia variaatioita asiasta, niin jarrut kyllä toimii, siis auto pysähtyy ja kestää paikoillansa, mutta tosiaan sen polkimen voi halutessaan painaa ihanpohjaan asti.
Se vaatii kyllä halua, ja jarrut pysyy ihan päällänsä koko ajan. Tuskin olisin ees tajunnut asiaa muuten kun hain tuntumaa että onks ne kumimaiset ne jarrut vai nou.
Kyllä mun rojekti listaan kuuluu tuon absin kadottaminen joskus, mut ei vielä olis varaa, eli rahaa. Ja pitäs saada auto ajoon et vois mennä sinne ameriikan auto näyttelyyn, ei o niin kiva mennä tolla perhe autolla, kun ei sovi tyyliin
Nii, ja todellakin kuten jo aiemmin mainitsin niin kuulema, joissakin mersuissa ja jenkeissä tuo on ihan normihomma ja kuuluu absin toimintaan??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 02:38 (GMT +2).