Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #476  
Vanha 08.03.2012, 14:16
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
Nojuu, ymmärrän sen viileän ilman kyllä.

Miksei sitten samantien sitä snorkkelia? Ei kolise joka puuhun eikä se myöskään häiritte näkyvyyttä...
no se snorkkeli maksaa kuiteski jotain myös, cowl kolisee vielä vähemmän joka puuhun ku snorkkeli, ja ku haaveissa on ne kaaret niin sen snorkkelin paikka on hakusessa vähä
Vastaa lainaten
  #477  
Vanha 08.03.2012, 14:29
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
no se snorkkeli maksaa kuiteski jotain myös, cowl kolisee vielä vähemmän joka puuhun ku snorkkeli, ja ku haaveissa on ne kaaret niin sen snorkkelin paikka on hakusessa vähä

No mitä nyt paskaputki ja muutama mutka makso

Kato miten mulla on.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #478  
Vanha 08.03.2012, 14:45
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
No mitä nyt paskaputki ja muutama mutka makso

Kato miten mulla on.


nii juuri... ei kelpaa leimamiehelle kun on lasin edessä, muutenki tosi kaunis, cowl kummiskaan ei paljo ulospäi näy, mä jos rupeen kantaan paskaputkee tää kylällä mukanani niin aivan varmasti joku tekee tarpeensa sinne, tai sille käy ihan samalla lailla kun villerin rotken pystypiipulle, se tosin puhaltaa rojut ulospäin....
Vastaa lainaten
  #479  
Vanha 08.03.2012, 18:08
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Autoa on pitkään vaivannut "hyytyminen" 2000 rpm:n tienoilla kun vähänkään antaa kaasua. Nyt on alkanut käydä sietämättömäksi, matkavauhdin ylläpitäminenkin alkaa olla maantiellä työn takana. Kun painaa kaasua liikaa, alkaa nykiä ja paukutella pako- tai imusarjassa. Eli pintakaasulla kiihdyttämällä pääsee vauhtiin, mutta ylämäet tuottaa tuskaa. Kovemmilla kierroksilla (>3000) menee paremmin. Epätoivon vallassa ja kun vikaa ei ole löytynyt johdotukssta, mittailemalla antureita jne jne niin on ollut pakko ruveta enemmän tai vähemmän arviosta vaihtamaan antureita.

Nokka-akseln asentoanturia vaihtaessa huomasin että virranjakajan ratas on aika kulunut, ja jakajassa on jonkun verran välystä. Virranjakajan kehää pitkin mitattuna välystä on noin 3-5mm.

Näyttääkö tuo ratas kokeneempien silmään miltä? Ja paljonko välystä saisi olla vai eikö käytännössä mitään?

Ja se anturin vaihto ei muuten auttanut.

Vastaa lainaten
  #480  
Vanha 08.03.2012, 18:42
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

ei tuo silmään pahalta näytä, mutta onko toi hammas oikeasti kulunut pykälälle vaiko vaan kiillottunut tosta?

3-5mm välystä, ilmeisesti kehän suunnassa?

mulla meni aikanaan jakajasta se akselin laakeri väljäksi, jakajassa oli siis välystä syvusuunnassa, ja se ainaki vaikutti käymiseenkin jonkuverran, en nyt muista mitä teki


puutumien voi tulla soppapuoleltakin, tosin miks se sitte isommilla kieroksilla kulkis...
Vastaa lainaten
  #481  
Vanha 08.03.2012, 19:45
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

Saman tyyppisiä oireita oli kun b-pumppu tuli tiensä päähän että ehkä kannattaa mitata minkälaiset on pensanpaineet.
Vastaa lainaten
  #482  
Vanha 08.03.2012, 19:46
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Joo on noihin hampaisiin kulunu pienet urat niinku ehkä noista kuvassa ylinnä olevista voi jotenkuten nähdä.

Klappia on suunnilleen sen 3-5mm jakajan kehää pitkin mitattuna.

Tolla että isoilla kierroksilla sitten toimii oon perustellu itellekkin että ei vois olla bensapuolella. Vai voisko suuttimet sitten temppuilla jotenkin noin...

Vikakoodina ei oo ku 51 "Oxygen sensor - lean condition indicated". Ja lambda on ihan uus kanssa.

TPS vaihdettu uuteen ja mitattu myös ajon aikana, toimii. MAP mittailtu jännitettä ajon aikana, näyttää ihan loogisia lukemia.

Bensapaine pitäis kyl mittaillla, pitäs vaan keksiä jostain sopiva liitin tai raahautua piirimyyjän pakeille.
Vastaa lainaten
  #483  
Vanha 08.03.2012, 19:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.397
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Vikakoodina ei oo ku 51 "Oxygen sensor - lean condition indicated". Ja lambda on ihan uus kanssa.
No siinähän sulla on toisaalta aika hyvä lähtökohta, jos älyboksi ilmoittelee laihasta seoksesta ja kone käy huonosti niin ei se kovin kaukaa haettua voi olla?

Onko MAP:ille menevä alipaineletku kunnossa (toki näyttää järjellisiä lukuja ajossa niin luultavasti kyllä), tarkista varmuuden vuoksi bensapaineet, suuttimet voisi toki tarkistaa (niissäkin on vikoja ollut/ tukkeumia), mitä lämpötila- anturi kertoo boksille? Kai sulla on kaikki sytkäpuolen osat kunnossa? Mulla joskus pätki kone todella pahasti normikierroksilla kuormalla, mutta korkeammalla toimi, virranjakajan kansi oli halki ja kipuna oli huono joten konekin kävi aika nihkeästi. En muista oliko vielä tulpatkin jo tiensä päässä silloin.

Mittaa varmuuden vuoksi vielä lambda ja TPS, ei olisi eka kerta että boksista otettu anturi on suoraan viallinen. Ei ehkä yleistä, mutta tällaistakin on vastaan tullut. Eihän sulla ole putkessa mitään vuotoa ennen lambdaa, tai mitään imuvuotoja? Ne tosin pitäisi kuulua ja jos imuvuotoa on niin jengat pitäisi olla aika korkealla tyhjäkäynnillä..

edit: Niin ja onhan tuo 3-5 milliä välystä jotain sekin, vaikkei kovin paljoa heitä sytkä tuollaisen takia. Onko tarpeeksi, paha sanoa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #484  
Vanha 08.03.2012, 19:57
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Bensapaine pitäis kyl mittaillla, pitäs vaan keksiä jostain sopiva liitin tai raahautua piirimyyjän pakeille.
Ei tarvi erikoisliittimiä, kiskossa on se liitin jonka sisältä "sielu" pois ja letku klemmarilla kii ja toiseen päähän painemittari. Esim motonetista mekaaninen ö-painemittari+letkunpätkä+pari klemmaria yhtensä noin 15 € että ei varmaan tolla hinnalla merkkiliikkeessä edes aukase konepeltiä.
Vastaa lainaten
  #485  
Vanha 08.03.2012, 20:04
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

tuli heitettyä ne mun vanhat suuttime roskiin juuri ku siivosin tallilla, niille mitää käyttöäkään kun en keksinyt.. mitään vikaa niissä tietenkään ollu, ajattelin vaan etten ikänä tarvi...
Vastaa lainaten
  #486  
Vanha 08.03.2012, 20:05
pikku-pepe pikku-pepe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.03.08
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 501
Perusasetus

En tiedä cherokeesta mutta tuolla tapaa kun ottaa wranglerissa ilman moottoriin ikkunan etupuolelta niin kaasua painaessa pitkään pohjassa niin alkaa auton sisätilassa olla happi melko vähissä.
Vastaa lainaten
  #487  
Vanha 08.03.2012, 20:13
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-pepe Näytä viesti
En tiedä cherokeesta mutta tuolla tapaa kun ottaa wranglerissa ilman moottoriin ikkunan etupuolelta niin kaasua painaessa pitkään pohjassa niin alkaa auton sisätilassa olla happi melko vähissä.
cherokeessa taaitaa bensa loppua ennne ku ilma tolla tyylillä
Vastaa lainaten
  #488  
Vanha 08.03.2012, 20:13
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Ei tarvi erikoisliittimiä, kiskossa on se liitin jonka sisältä "sielu" pois ja letku klemmarilla kii ja toiseen päähän painemittari. Esim motonetista mekaaninen ö-painemittari+letkunpätkä+pari klemmaria yhtensä noin 15 € että ei varmaan tolla hinnalla merkkiliikkeessä edes aukase konepeltiä.
Kiitti vinkistä!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Onko MAP:ille menevä alipaineletku kunnossa .
on

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
suuttimet voisi toki tarkistaa.
onko tähän jotain köyhän miehen kotikonsteja?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
mitä lämpötila- anturi kertoo boksille? .
tää on kattomatta

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kai sulla on kaikki sytkäpuolen osat kunnossa? .
tulpat, johdot, pyörijä ja kansi alle vuoden vanhoja

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eihän sulla ole putkessa mitään vuotoa ennen lambdaa, tai mitään imuvuotoja?
Alipaineletkut on katottu aika tarkkaan läpi ilman löydöksiä. Pakosarja on kyllä halki siitä perinteisestä paikasta, mutta tuintuis että sieltä on niin pitkä matka lambdalle että ei haittais...
Vastaa lainaten
  #489  
Vanha 08.03.2012, 21:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.397
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Kiitti vinkistä!
onko tähän jotain köyhän miehen kotikonsteja?
Ota suutin irti ja katso tuleeko sieltä mitään, vai vähän reippaampi kusiliraus

Lainaus:
Alipaineletkut on katottu aika tarkkaan läpi ilman löydöksiä. Pakosarja on kyllä halki siitä perinteisestä paikasta, mutta tuintuis että sieltä on niin pitkä matka lambdalle että ei haittais...
Juu ei haittaa, puoltoista vuotta ajoin rikkinäisellä pakosarjalla kun en jaksanut vaihtaa. Supsutti vähän mutta eipä siinä sen kummempia. Tai voihan se vähän vaikuttaa jos dynopenkkiin löisi, mutta tuskin näkyisi sielläkään

Nää on vähän ongelmallisia haettavia joskus kun ei tunnu mitään löytyvän, mutta sisukkaasti kun etsii niin vika löytyy ennemmin tai myöhemmin. Täytyy miettiä josko vielä jotain tulisi mieleen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #490  
Vanha 09.03.2012, 08:15
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Eipä se jakajan väljyys näissä haittaa, kun ei sieltä jakajalta koneen käydessä sytytyksen ajoitusta haeta, kampuralta vauhtipyörältä/vetolevyltä se nollakohta haetaan!! Jakajan anturi kertoo tietokoneelle, kummalla kampurankierrolla ollaan (kun nelitahtikone vaatii yhteen kiertoon kampuralta kaksi kierrosta, tietokone tarvitsee tiedon, suutinten oikeaan avauksen ajoitukseen, kummalla kierroksella kampura on)!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #491  
Vanha 09.03.2012, 20:53
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka Näytä viesti
2.5TD:ssä imuilma-anturi on siinä ilmanottotuubissa heti ilmansuodattimen jälkeen. Sellainen katalysaattorin näköinen hunajakenno, josta ilma menee läpi. Käsittääkseni 2.5TD:ssä ei ole muita imuilma-antureita. Itellä oli joskus tollanen 2.5TD Grand Cherokee -96 ja kokeilin vaihtaa sen bosch vermeen uuteen, mutta ei ollut paljoa vaikutusta, joten vaihdoin takaisin, joten voin luopua tuosta päivän käytetysta, jos on tarvetta.
/Joukka 0400-131007 klo 9-19
MAF vaihdettu, kierrokset nousee. Kiitos Joukka. Pieni tärinä kuitenkin löytyy tyhjäkäynniltä ja 1500 kierroksella ehkä eniten tärrää mutta sitten loppuu, kun kierroket nousee. Mitähän seuraavaksi pitäisi tutkia...
Vastaa lainaten
  #492  
Vanha 09.03.2012, 21:40
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
mitä lämpötila- anturi kertoo boksille?
Tänään ihmettelin tuota lämpötila-anturia. Anturin vastus näyttäs olevan ok, lämpimänä noin 1K OHM, kylmempänä enemmän. Johdotus anturilta PCM:lle ok, samoin anturin maajohto.

Ihmetystä herättää se että kun liitin on irti anturista ja mittaa johdoista jännitettä niin lukema ei pysy vakiona vaan vaihtelee yleismittarin mukaan noin 4,7 - 5,0V. Pysyy aina hetken 5V, sitten käy alempana ja palaa takas 5V:iin. Kun piuha on kiinni anturissa niin PCM:lle menevä jännite noin 2,6V normaalissa käyntilämpötilassa, mutta soutaa tietysti samalla tavalla kuin tuo piuhan päästä mitattu syöttöjännite silloin kun anturi irti. Onkohan tämä nyt sitten normaalia, vai pitäiskö piuhn päästä mitattuna olla vakio 5V?

Tuntuu toimivan paremmin kun on CTS:n piuha irti, johtuneeko sitten siitä että PCM menee jonkinlaiseen vikatilaan kun ei saa signaalia CTS:ltä.
Vastaa lainaten
  #493  
Vanha 09.03.2012, 23:45
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 619
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
MAF vaihdettu, kierrokset nousee. Kiitos Joukka. Pieni tärinä kuitenkin löytyy tyhjäkäynniltä ja 1500 kierroksella ehkä eniten tärrää mutta sitten loppuu, kun kierroket nousee. Mitähän seuraavaksi pitäisi tutkia...
Hyvä että auttoi.
Eli alkuperäinen vika poistui vai? eli nyt kiertää ylärekisteriin asti normaalisti, mutta tuli uusi vika vai oliko tämä vika jo aiemmin?
Jos oli vanha vika, niin varmaan jokin/jotkut suuttimet kusee ilman lupaa ja jos on uusi vika niin mielenkiintoista, varmaan anturi on sit kuitenkin väärä.
Epäselvissä tapauksissa vikoja on monesti enemmän kuin yksi samaan aikaan päällä, joka hieman hankaloittaa syiden paikantamista.
/Joukka
Vastaa lainaten
  #494  
Vanha 10.03.2012, 09:51
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joukka Näytä viesti
Hyvä että auttoi.
Eli alkuperäinen vika poistui vai? eli nyt kiertää ylärekisteriin asti normaalisti, mutta tuli uusi vika vai oliko tämä vika jo aiemmin?
Jos oli vanha vika, niin varmaan jokin/jotkut suuttimet kusee ilman lupaa ja jos on uusi vika niin mielenkiintoista, varmaan anturi on sit kuitenkin väärä.
Epäselvissä tapauksissa vikoja on monesti enemmän kuin yksi samaan aikaan päällä, joka hieman hankaloittaa syiden paikantamista.
/Joukka
Aluksi se teki samaa, mutta hieman pahemmin. Sen jälkeen sörkin sitä anturia niin ei noussut enää kierrokset. Nyt nousee kierrokset mutta hieman tärisee niinku tuossa ylhäällä sanoin. Kieltämättä eri numeroita siinä anturissa mutta oli se minunkin anturia joskus vaihdettu koska oli erinlaisella ruuvilla se mötikkä siinä ilmanputsarin kotelossa kiinni.. tiedä häntä..
Vastaa lainaten
  #495  
Vanha 10.03.2012, 21:47
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Saman tyyppisiä oireita oli kun b-pumppu tuli tiensä päähän että ehkä kannattaa mitata minkälaiset on pensanpaineet.
No nyt on mitattu bensapaineet, täältähän se vika taitaa löytyä. Pitäs ilmeisesti olla 31psi:tä, näyttäs olevan vajaa 20. Paluuletkun puristamisella ja painesäätimen vakuumiletkun irrotuksella ei kummallakaan mitään vaikutusta paineeseen. Kn koneen sammuttaa niin painemittarin neula suunnilleen kolahtaa tappiin, eli takaiskuventtiili ei parhaassa kunnossa. Startatessa pumpun ensimmäinen pyöräytys ei heilauta painemittaria ollenkaan, vasta parin sekunnin starttaamisen jälkeen lähtee paine nousuun. Eli ilmeisesti pumppu sökö. Täytyy vielä katoo varuilta suodatinkin ennen ku pumppua tilailee.

Mites noi pumput Walbro/Bosch, käykö ne ristiin? Vai pitääkö ennen pumpun tilausta kurkata kumpi siellä tankin sisällä luuraa?
Vastaa lainaten
  #496  
Vanha 11.03.2012, 15:11
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
Aluksi se teki samaa, mutta hieman pahemmin. Sen jälkeen sörkin sitä anturia niin ei noussut enää kierrokset. Nyt nousee kierrokset mutta hieman tärisee niinku tuossa ylhäällä sanoin. Kieltämättä eri numeroita siinä anturissa mutta oli se minunkin anturia joskus vaihdettu koska oli erinlaisella ruuvilla se mötikkä siinä ilmanputsarin kotelossa kiinni.. tiedä häntä..
On niissä antureissa sittenkin samat 02 ja 53 alkuisetnumerot. Katoin pelkästään anturista ja siitähän niitä ei löydy.T: aloittelija
Vastaa lainaten
  #497  
Vanha 11.03.2012, 19:43
HJ-Toni HJ-Toni ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: porlammi
Viestit: 190
Perusasetus

ongelmaa etsiessäni


Öljynpaine ongelmaa etsiessäni huomasin jotain outoa. nimittäin öljyö anturin ja liittimen välissä. oi te autojen konkarit onko tuo mahdollinen oire paineitten häviämiselle?
__________________
Aloittelijan tuurilla mennää! AAAAAPUWA.....!!!!!!
Vastaa lainaten
  #498  
Vanha 11.03.2012, 20:25
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
No nyt on mitattu bensapaineet, täältähän se vika taitaa löytyä. Pitäs ilmeisesti olla 31psi:tä, näyttäs olevan vajaa 20. Paluuletkun puristamisella ja painesäätimen vakuumiletkun irrotuksella ei kummallakaan mitään vaikutusta paineeseen. Kn koneen sammuttaa niin painemittarin neula suunnilleen kolahtaa tappiin, eli takaiskuventtiili ei parhaassa kunnossa. Startatessa pumpun ensimmäinen pyöräytys ei heilauta painemittaria ollenkaan, vasta parin sekunnin starttaamisen jälkeen lähtee paine nousuun. Eli ilmeisesti pumppu sökö. Täytyy vielä katoo varuilta suodatinkin ennen ku pumppua tilailee.

Mites noi pumput Walbro/Bosch, käykö ne ristiin? Vai pitääkö ennen pumpun tilausta kurkata kumpi siellä tankin sisällä luuraa?
Olikos sulla renix vai HO? HO:n pumppua löytyy Biltemasta ainakin numeroiden mukaan hintaa tais olla noin 40€, tää pitäs olla joku walbro. Renixin pumpun ostin South west tradelta olikohan 125€ ja halvin sillä hetkellä suomen maalla, merkkiä en kyllä muista. Ulkoisilta muodoiltaan ei käy suoraa ristiin.
Vastaa lainaten
  #499  
Vanha 11.03.2012, 21:06
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
No nyt on mitattu bensapaineet, täältähän se vika taitaa löytyä. Pitäs ilmeisesti olla 31psi:tä, näyttäs olevan vajaa 20. Paluuletkun puristamisella ja painesäätimen vakuumiletkun irrotuksella ei kummallakaan mitään vaikutusta paineeseen. Kn koneen sammuttaa niin painemittarin neula suunnilleen kolahtaa tappiin, eli takaiskuventtiili ei parhaassa kunnossa. Startatessa pumpun ensimmäinen pyöräytys ei heilauta painemittaria ollenkaan, vasta parin sekunnin starttaamisen jälkeen lähtee paine nousuun. Eli ilmeisesti pumppu sökö. Täytyy vielä katoo varuilta suodatinkin ennen ku pumppua tilailee.

Mites noi pumput Walbro/Bosch, käykö ne ristiin? Vai pitääkö ennen pumpun tilausta kurkata kumpi siellä tankin sisällä luuraa?
Juu ei käy ristiin, koko ero on todella iso.

Itsellä taisi olla hiukka samanlaisia paine ongelmia ja silloin oli tankin sisällä oleva letku mennyt todella mössöksi, jolloin paineet tuli liitoksesta läpi.

Uutta bensaletkua tilalle ja homma toimi jälleen.

Joten kun kurkkaat tuon pumpun, niin samalla saattaa jo syykin selvitä.
Vastaa lainaten
  #500  
Vanha 14.03.2012, 19:55
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Onko kukaan koittanut paikata ikälopun XJ:n oven tiivisteitä menestyksellisesti? Uusien tiivisteiden saanti on kait hankalaa tai en ainakaan onnistunut löytämään moisia. Samoin etuovien "tupakkalasien" tiiistämien kiinnostaisi. Onko possumassa vaihtoehto???
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 00:01 (GMT +2).