|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#476
|
||||
|
||||
no se snorkkeli maksaa kuiteski jotain myös, cowl kolisee vielä vähemmän joka puuhun ku snorkkeli, ja ku haaveissa on ne kaaret niin sen snorkkelin paikka on hakusessa vähä
|
#477
|
||||
|
||||
Lainaus:
No mitä nyt paskaputki ja muutama mutka makso Kato miten mulla on.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#478
|
||||
|
||||
Lainaus:
nii juuri... ei kelpaa leimamiehelle kun on lasin edessä, muutenki tosi kaunis, cowl kummiskaan ei paljo ulospäi näy, mä jos rupeen kantaan paskaputkee tää kylällä mukanani niin aivan varmasti joku tekee tarpeensa sinne, tai sille käy ihan samalla lailla kun villerin rotken pystypiipulle, se tosin puhaltaa rojut ulospäin.... |
#479
|
||||
|
||||
Autoa on pitkään vaivannut "hyytyminen" 2000 rpm:n tienoilla kun vähänkään antaa kaasua. Nyt on alkanut käydä sietämättömäksi, matkavauhdin ylläpitäminenkin alkaa olla maantiellä työn takana. Kun painaa kaasua liikaa, alkaa nykiä ja paukutella pako- tai imusarjassa. Eli pintakaasulla kiihdyttämällä pääsee vauhtiin, mutta ylämäet tuottaa tuskaa. Kovemmilla kierroksilla (>3000) menee paremmin. Epätoivon vallassa ja kun vikaa ei ole löytynyt johdotukssta, mittailemalla antureita jne jne niin on ollut pakko ruveta enemmän tai vähemmän arviosta vaihtamaan antureita.
Nokka-akseln asentoanturia vaihtaessa huomasin että virranjakajan ratas on aika kulunut, ja jakajassa on jonkun verran välystä. Virranjakajan kehää pitkin mitattuna välystä on noin 3-5mm. Näyttääkö tuo ratas kokeneempien silmään miltä? Ja paljonko välystä saisi olla vai eikö käytännössä mitään? Ja se anturin vaihto ei muuten auttanut. |
#480
|
||||
|
||||
ei tuo silmään pahalta näytä, mutta onko toi hammas oikeasti kulunut pykälälle vaiko vaan kiillottunut tosta?
3-5mm välystä, ilmeisesti kehän suunnassa? mulla meni aikanaan jakajasta se akselin laakeri väljäksi, jakajassa oli siis välystä syvusuunnassa, ja se ainaki vaikutti käymiseenkin jonkuverran, en nyt muista mitä teki puutumien voi tulla soppapuoleltakin, tosin miks se sitte isommilla kieroksilla kulkis... |
#481
|
||||
|
||||
Saman tyyppisiä oireita oli kun b-pumppu tuli tiensä päähän että ehkä kannattaa mitata minkälaiset on pensanpaineet.
|
#482
|
||||
|
||||
Joo on noihin hampaisiin kulunu pienet urat niinku ehkä noista kuvassa ylinnä olevista voi jotenkuten nähdä.
Klappia on suunnilleen sen 3-5mm jakajan kehää pitkin mitattuna. Tolla että isoilla kierroksilla sitten toimii oon perustellu itellekkin että ei vois olla bensapuolella. Vai voisko suuttimet sitten temppuilla jotenkin noin... Vikakoodina ei oo ku 51 "Oxygen sensor - lean condition indicated". Ja lambda on ihan uus kanssa. TPS vaihdettu uuteen ja mitattu myös ajon aikana, toimii. MAP mittailtu jännitettä ajon aikana, näyttää ihan loogisia lukemia. Bensapaine pitäis kyl mittaillla, pitäs vaan keksiä jostain sopiva liitin tai raahautua piirimyyjän pakeille. |
#483
|
||||
|
||||
Lainaus:
Onko MAP:ille menevä alipaineletku kunnossa (toki näyttää järjellisiä lukuja ajossa niin luultavasti kyllä), tarkista varmuuden vuoksi bensapaineet, suuttimet voisi toki tarkistaa (niissäkin on vikoja ollut/ tukkeumia), mitä lämpötila- anturi kertoo boksille? Kai sulla on kaikki sytkäpuolen osat kunnossa? Mulla joskus pätki kone todella pahasti normikierroksilla kuormalla, mutta korkeammalla toimi, virranjakajan kansi oli halki ja kipuna oli huono joten konekin kävi aika nihkeästi. En muista oliko vielä tulpatkin jo tiensä päässä silloin. Mittaa varmuuden vuoksi vielä lambda ja TPS, ei olisi eka kerta että boksista otettu anturi on suoraan viallinen. Ei ehkä yleistä, mutta tällaistakin on vastaan tullut. Eihän sulla ole putkessa mitään vuotoa ennen lambdaa, tai mitään imuvuotoja? Ne tosin pitäisi kuulua ja jos imuvuotoa on niin jengat pitäisi olla aika korkealla tyhjäkäynnillä.. edit: Niin ja onhan tuo 3-5 milliä välystä jotain sekin, vaikkei kovin paljoa heitä sytkä tuollaisen takia. Onko tarpeeksi, paha sanoa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#484
|
||||
|
||||
Ei tarvi erikoisliittimiä, kiskossa on se liitin jonka sisältä "sielu" pois ja letku klemmarilla kii ja toiseen päähän painemittari. Esim motonetista mekaaninen ö-painemittari+letkunpätkä+pari klemmaria yhtensä noin 15 € että ei varmaan tolla hinnalla merkkiliikkeessä edes aukase konepeltiä.
|
#485
|
||||
|
||||
tuli heitettyä ne mun vanhat suuttime roskiin juuri ku siivosin tallilla, niille mitää käyttöäkään kun en keksinyt.. mitään vikaa niissä tietenkään ollu, ajattelin vaan etten ikänä tarvi...
|
#486
|
|||
|
|||
En tiedä cherokeesta mutta tuolla tapaa kun ottaa wranglerissa ilman moottoriin ikkunan etupuolelta niin kaasua painaessa pitkään pohjassa niin alkaa auton sisätilassa olla happi melko vähissä.
|
#487
|
||||
|
||||
cherokeessa taaitaa bensa loppua ennne ku ilma tolla tyylillä
|
#488
|
||||
|
||||
Lainaus:
on onko tähän jotain köyhän miehen kotikonsteja? tää on kattomatta tulpat, johdot, pyörijä ja kansi alle vuoden vanhoja Alipaineletkut on katottu aika tarkkaan läpi ilman löydöksiä. Pakosarja on kyllä halki siitä perinteisestä paikasta, mutta tuintuis että sieltä on niin pitkä matka lambdalle että ei haittais... |
#489
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Nää on vähän ongelmallisia haettavia joskus kun ei tunnu mitään löytyvän, mutta sisukkaasti kun etsii niin vika löytyy ennemmin tai myöhemmin. Täytyy miettiä josko vielä jotain tulisi mieleen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#490
|
||||
|
||||
Eipä se jakajan väljyys näissä haittaa, kun ei sieltä jakajalta koneen käydessä sytytyksen ajoitusta haeta, kampuralta vauhtipyörältä/vetolevyltä se nollakohta haetaan!! Jakajan anturi kertoo tietokoneelle, kummalla kampurankierrolla ollaan (kun nelitahtikone vaatii yhteen kiertoon kampuralta kaksi kierrosta, tietokone tarvitsee tiedon, suutinten oikeaan avauksen ajoitukseen, kummalla kierroksella kampura on)!!
__________________
Killing time is not murder |
#491
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#492
|
||||
|
||||
Tänään ihmettelin tuota lämpötila-anturia. Anturin vastus näyttäs olevan ok, lämpimänä noin 1K OHM, kylmempänä enemmän. Johdotus anturilta PCM:lle ok, samoin anturin maajohto.
Ihmetystä herättää se että kun liitin on irti anturista ja mittaa johdoista jännitettä niin lukema ei pysy vakiona vaan vaihtelee yleismittarin mukaan noin 4,7 - 5,0V. Pysyy aina hetken 5V, sitten käy alempana ja palaa takas 5V:iin. Kun piuha on kiinni anturissa niin PCM:lle menevä jännite noin 2,6V normaalissa käyntilämpötilassa, mutta soutaa tietysti samalla tavalla kuin tuo piuhan päästä mitattu syöttöjännite silloin kun anturi irti. Onkohan tämä nyt sitten normaalia, vai pitäiskö piuhn päästä mitattuna olla vakio 5V? Tuntuu toimivan paremmin kun on CTS:n piuha irti, johtuneeko sitten siitä että PCM menee jonkinlaiseen vikatilaan kun ei saa signaalia CTS:ltä. |
#493
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eli alkuperäinen vika poistui vai? eli nyt kiertää ylärekisteriin asti normaalisti, mutta tuli uusi vika vai oliko tämä vika jo aiemmin? Jos oli vanha vika, niin varmaan jokin/jotkut suuttimet kusee ilman lupaa ja jos on uusi vika niin mielenkiintoista, varmaan anturi on sit kuitenkin väärä. Epäselvissä tapauksissa vikoja on monesti enemmän kuin yksi samaan aikaan päällä, joka hieman hankaloittaa syiden paikantamista. /Joukka |
#494
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#495
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mites noi pumput Walbro/Bosch, käykö ne ristiin? Vai pitääkö ennen pumpun tilausta kurkata kumpi siellä tankin sisällä luuraa? |
#496
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#497
|
|||
|
|||
ongelmaa etsiessäni
Öljynpaine ongelmaa etsiessäni huomasin jotain outoa. nimittäin öljyö anturin ja liittimen välissä. oi te autojen konkarit onko tuo mahdollinen oire paineitten häviämiselle?
__________________
Aloittelijan tuurilla mennää! AAAAAPUWA.....!!!!!! |
#498
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#499
|
|||
|
|||
Lainaus:
Itsellä taisi olla hiukka samanlaisia paine ongelmia ja silloin oli tankin sisällä oleva letku mennyt todella mössöksi, jolloin paineet tuli liitoksesta läpi. Uutta bensaletkua tilalle ja homma toimi jälleen. Joten kun kurkkaat tuon pumpun, niin samalla saattaa jo syykin selvitä. |
#500
|
|||
|
|||
Onko kukaan koittanut paikata ikälopun XJ:n oven tiivisteitä menestyksellisesti? Uusien tiivisteiden saanti on kait hankalaa tai en ainakaan onnistunut löytämään moisia. Samoin etuovien "tupakkalasien" tiiistämien kiinnostaisi. Onko possumassa vaihtoehto???
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |