Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2012, 17:26
Suikkanen Suikkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.11
Sijainti: Häme
Viestit: 33
Perusasetus

Mersu G päivittelyä 617->606


Tämmöstä on tullut puuhailtua talven aikana.

Vanha moottori ja vaihdelaatikko tulivat tiensä päähän, joten niitä piti päivittää...

Moottori OM606
Turbo Holset HX35W
Mynäpumppu 7mm

Vaihdelaatikko 722.3 Siekkinen

Välijäähdytin 600x300x75

Pakoputki 3'' alusta loppuun

Äänieristyksen lisäys konetilaan ja ohjaamoon

Etuperän täysremppa

Uusi lämmitettävä tuulilasi

siinä suurimmat puuhastelut

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSCN0411.jpg‎
Views:	1461
Size:	96,0 Kt
ID:	25104   Click image for larger version

Name:	DSCN0412.jpg‎
Views:	1652
Size:	94,9 Kt
ID:	25105   Click image for larger version

Name:	DSCN0413.jpg‎
Views:	1480
Size:	92,7 Kt
ID:	25106   Click image for larger version

Name:	DSCN0420.jpg‎
Views:	1481
Size:	92,0 Kt
ID:	25107  

Viimeksi muokannut Suikkanen : 25.02.2012 17:47
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2012, 17:40
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 555
Perusasetus

Nyt näyttää asialliselta päivitykseltä ja näemmä ei oo koneen kanssa tehty kompromissejä... =)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2012, 20:08
patero patero ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.10.11
Sijainti: suomi
Viestit: 35
Perusasetus

onhan tuo pakoputken ensimmäinen kiinnike riittävän pehmiää kumia ettei ala jyriseen ikävästi pikku kierroksilla.. mutta tosi hienoa työtä on!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2012, 20:32
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patero Näytä viesti
onhan tuo pakoputken ensimmäinen kiinnike riittävän pehmiää kumia ettei ala jyriseen ikävästi pikku kierroksilla.. mutta tosi hienoa työtä on!
onhan tuossa jousto, eikait sen pitäis jurista
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2012, 21:21
Gee.:n Avatar
Gee. Gee. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 276
Perusasetus

ASIAA!!

Lisää kuvia kehiin rojektista.

Onko Holsetti sovitettu vakio pakosarjaan..??

Gee.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.02.2012, 21:31
Suikkanen Suikkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.11
Sijainti: Häme
Viestit: 33
Perusasetus

Pakosarja on vakio, väliputkella tehty.
En lähtenyt tekemään uutta kun se on asiantuntijoiden mukaan riittävä näillä hiluilla.

Viimeksi muokannut Suikkanen : 25.02.2012 21:37
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.02.2012, 22:23
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 555
Perusasetus

Tuossakun tarkemmin katselin kuvia, niin oot tehnyt tuohon sisätilanpuhaltimen ilmakoteloon äänieristyksen tyyliin 463. Itse olen tuota hommaa tutkinut teoriassa, mutta kerropas käytännön kokemukset aiheesta, eli häviikö moottorin suorat äänet ohjaamon tuolla systeemillä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.02.2012, 22:30
Suikkanen Suikkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.11
Sijainti: Häme
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tatsga Näytä viesti
Tuossakun tarkemmin katselin kuvia, niin oot tehnyt tuohon sisätilanpuhaltimen ilmakoteloon äänieristyksen tyyliin 463. Itse olen tuota hommaa tutkinut teoriassa, mutta kerropas käytännön kokemukset aiheesta, eli häviikö moottorin suorat äänet ohjaamon tuolla systeemillä?
Käytännön kokemukset vielä puuttuu, ei ole päässyt testiajolle kun etupään hiluja ei ole vielä tullut.

Laitoin ohjaamoon jokapuolelle bitumimassaa ja -mattoa sekä lisäeristystä. Kattoon myös joka tuntuu todella vetelältä, elikäs on varmaan melkoinen rumpukalvo. luulen tuon ohjaamon eristyksen olevan tärkeämmän.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.02.2012, 22:44
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 555
Perusasetus

Ite kun tuota ääniongelmaa omas autos ihmettelin, niin selkeimmin ohjaamoon kuuluu tuon imukotelon kautta moottorin äänet. 606ssa ei tosin varmaan ole yhtä rouheet äänet ku 617 joten sulla ongelma ei ole niin suuri. 463ssa ratkaistu hirmusella vaimenninmatolla tuon kotelon ympärillä. Itellä aatoksena vetää mattoa konehuoneen puolelle tulipeltiin ja konepeltiin ja sit tietty täys vuoraus kabiinin puolelle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.02.2012, 22:52
tepa250d tepa250d ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: oripää
Viestit: 533
Perusasetus

kallistus vakaaja paikalla
__________________
riiseli mersedes
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.02.2012, 00:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

tuo äänimaailman ero tulee olemaan... hmm - korvia hivelevä

mullakin lähti 603 sen koneen myötä 230 GE n koneen jäljiltä selvästi metakkaa pois, ja 606 käy vielä nätimmin... lisäks vielä nuo eristeet niin tulee TAKUUlla hyvä, suhisee ja viheltää vaan... oma oli yhellä vaimentimella, isommat elementit toki jonkinlaisen kalinan tekee, ja Holsteenikin jotain

asiallista meininkiä !

==*==
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.02.2012, 15:19
Suikkanen Suikkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.11
Sijainti: Häme
Viestit: 33
Perusasetus

OM 606 tuntuis käyvän aika mukavasti tuolla viimeisimmällä mynäversiolla, samaa tasoa kuin vakio OM603

Lisäilin vielä tuonne lämppärikotelon sisälle bitumimattoa.

Tekeekö tuolla Bilteman pakokaasulämpömittarilla mitään?

On muuten priima tuulilasin alareuna.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSCN0424.jpg‎
Views:	1092
Size:	87,8 Kt
ID:	25115   Click image for larger version

Name:	DSCN0429.jpg‎
Views:	993
Size:	87,7 Kt
ID:	25116   Click image for larger version

Name:	DSCN0432.jpg‎
Views:	1154
Size:	93,7 Kt
ID:	25117   Click image for larger version

Name:	DSCN0433.jpg‎
Views:	951
Size:	93,3 Kt
ID:	25118  

Viimeksi muokannut Suikkanen : 26.02.2012 15:21
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.02.2012, 18:50
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

taas yks kunnon projekti ! hittoku itsekki kerkeis välillä tallille...
minuu kiinnostais tietää mitkä perä välitykset sinulla on että kuin se huutaa tuolla automaatilla ? ja rengastuksella ? samoin kulutus putoo varmasti edellyttäen että ei turhaa huuda..

ja tekniikka on kyllä turvalliseks todettua just sopiva käyttis kokoonpano mutta panosta tosiaan tohon jäähdytykseen se ei yleensä koskaan riitä... coolerin alapuolella jotain kennoo näkyykin mutta laatikon öljyihin varsinki.

Viimeksi muokannut tdi : 26.02.2012 18:52
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.02.2012, 21:23
Suikkanen Suikkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.11
Sijainti: Häme
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
taas yks kunnon projekti ! hittoku itsekki kerkeis välillä tallille...
minuu kiinnostais tietää mitkä perä välitykset sinulla on että kuin se huutaa tuolla automaatilla ? ja rengastuksella ? samoin kulutus putoo varmasti edellyttäen että ei turhaa huuda..

ja tekniikka on kyllä turvalliseks todettua just sopiva käyttis kokoonpano mutta panosta tosiaan tohon jäähdytykseen se ei yleensä koskaan riitä... coolerin alapuolella jotain kennoo näkyykin mutta laatikon öljyihin varsinki.
Perät on 4.9 välityksellä. Renkaat on nyt 255/85/16, eli noin 34¨ ja on myös otteessa. Sattaahan tuo pikkasen huutaa, kun tuo nelonen on suora.

Välijäähdyttimen alapuolella on vaihdelaatinkon jäähdytin.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.02.2012, 07:04
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suikkanen Näytä viesti

Välijäähdyttimen alapuolella on vaihdelaatinkon jäähdytin.
no se on hyvä
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.03.2012, 13:41
Suikkanen Suikkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.11
Sijainti: Häme
Viestit: 33
Perusasetus

Osanumero 59

Mihinkä nuo kuvassa olevat peltilirpakkeet etuperässä kuuluu laittaa?
Mikä tarkoitus kyseisellä osalla on?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	B33530000003_0902.gif‎
Views:	403
Size:	34,6 Kt
ID:	25190  

Viimeksi muokannut Suikkanen : 01.03.2012 13:56
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.03.2012, 19:32
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

onpa oudon erilainen kuva... joku spacer tube se on, ihan kuin menis suojakumin ja akselin väliin...

pari ruutukaappausta:


__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.07.2012, 16:38
Suikkanen Suikkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.11
Sijainti: Häme
Viestit: 33
Perusasetus

Tuli päiviteltyä tätäkin taas.

Jarrutehostajaksi 124 mersun tehostin, voin sanoa että vaikutus on positiivinen! Näitä on sopivasti tarjolla, uusi G:n oma pääsylinteri aika kallis ja koko tehostin surkea. Yksi mielenkiintoinen vaihtoehto saattas olla Väyrysen tehostin. Näyttäis olevan kaksoiskalvolla.
Jarrupiirit "normaaleiksi", etutuplapiireistä toinen pois ja takapiiri omansa.

Etu - ja takakardaanit uusiks. Takakardaaniksi Defenderin etukardaani kaksoisnivelellä ja etukardaaniksi Jeepin etukardaani vakionopeusnivelillä.
Uusi takakardaani sovitelaipoilla paikallaan ja NYT menee G mersu hienosti tien päällä, ei mitään vibroja ja värinöitä.
Etukardaanin sovitelaipat vielä tekosessa, toivottavasti onnistuu senkin päivitys.

Syöttöökin on tulla ruuvattua.......

Viimeksi muokannut Suikkanen : 19.07.2012 17:04
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 18.11.2012, 02:02
muuris:n Avatar
muuris muuris ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.12.10
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 88
Perusasetus

Asiallista

Suosittelen kuitenkin, että väkerrät sen kunnollisen pakosarjan. Mulla oli (henkilöautossa) 606:ssa pari pykälää isommalla ahtimella noin 600rpm ero heräämisessä vakiosarja+sovite ja pulssisarjan välillä. Kyllä tuolla vakiokikkareellakin pääsee yli 400 hepan, mutta herääminen kärsii ihan suotta. Semmoinen satsi että 1-3 putket toiseen nieluun ja 4-6 toiseen niin hyvä, lyhyillä putkilla ja jouheilla mutkilla.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 28.11.2012, 11:01
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suikkanen Näytä viesti
Tuli päiviteltyä tätäkin taas.

Jarrutehostajaksi 124 mersun tehostin, voin sanoa että vaikutus on positiivinen! Näitä on sopivasti tarjolla, uusi G:n oma pääsylinteri aika kallis ja koko tehostin surkea. Yksi mielenkiintoinen vaihtoehto saattas olla Väyrysen tehostin. Näyttäis olevan kaksoiskalvolla.
Jarrupiirit "normaaleiksi", etutuplapiireistä toinen pois ja takapiiri omansa.

Etu - ja takakardaanit uusiks. Takakardaaniksi Defenderin etukardaani kaksoisnivelellä ja etukardaaniksi Jeepin etukardaani vakionopeusnivelillä.
Uusi takakardaani sovitelaipoilla paikallaan ja NYT menee G mersu hienosti tien päällä, ei mitään vibroja ja värinöitä.
Etukardaanin sovitelaipat vielä tekosessa, toivottavasti onnistuu senkin päivitys.

Syöttöökin on tulla ruuvattua.......
Meneekö heittämällä toi 124:n tehostin G:hen? Asiallinen projekti!
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 28.11.2012, 14:23
vimakuus:n Avatar
vimakuus vimakuus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 359
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mappe Näytä viesti
Meneekö heittämällä toi 124:n tehostin G:hen? Asiallinen projekti!
Ei mene. 124:sen tehostimen kiinnityspultit kapeammalla kuin g:n omat. Lisäksi saattaa vaatia laippaa väliin, koska 124 tehostin on halkaisijalta suurempi ja saattaa ottaa rattiakseliin kiinni. Sitte se jarrupolkimen ja tehostajan välinen tappi tarvii lisää mittaa.

E: Jos on manuaali, niin kytkimen pääsylinteri on varmaan liian lähellä. En pikaisesti löytänyt sellasta, et olis voinu kokeilla mahtuuko se siinä olemaan.

Viimeksi muokannut vimakuus : 29.11.2012 17:24
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Old thinGs Get better... Geen päivittelyä pee Maasturiprojektit 46 31.03.2017 17:36
Myyty G mersu AtteL O/M/V Ajoneuvot 5 07.02.2011 20:49
Myydään / Vaihdetaan Mersu 190 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 2 13.01.2011 23:43
Myyty Mersu G 280 MBG O/M/V Ajoneuvot 6 02.12.2010 09:21
M: Cee mersu Jull O/M/V Muut 0 16.08.2006 07:43


Sivu luotu: 20:09 (GMT +2).