|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
||||
|
||||
joko nois huoltamoiden tankeissa kesälaatua on? en tiiä.
|
#77
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuo nyybin ohje on todella hyvä,vois miltei tehdä tuon itsellekkin. Tosin huippukierroksiahan näihin ei kannata lisätä,paljoa yli 5000rpm uskolla käyttää,muuten tulee rauta ulos koneesta |
#78
|
||||
|
||||
Lainaus:
pistähän tähän viestiin kuvia jos meinaat kyseisen rojektin tehä |
#79
|
|||
|
|||
Minä laittelin juuri tuosta vivun muokkauksesta koulun koneelta. ihmeitä teki tojotalle. enää ei työnnä ennen ahtoja hirveetä hiilitankoo mutta vetää ihan loppuun asti tasaseen, ei tule sitä perus puutumista kierroksilla kun mekaaninen rajoitin tiputtaa syötöt minimiin.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#80
|
|||
|
|||
Lainaus:
Nyt yleisesti syöttöpumpusta: syötön määrä 0-maksimi välillä määritellään mekaanisesti seuraavista arvoista: Kaasuvivun asento, pyörimisnopeus, ahto- paine ja hivenen lämpötila. (YLEISTETTY, ja ennakon säätö unohdettu yms) Jos tuo pumppu ei saa koskaan pyyntöä täydelle teholle, (siis vipu ei pyöräh- dä max-asentoon), niin pieni japsi ingineeri on suunnitellut sen siten, että silloin mennään herkuttelemalla, eikä savutella. Joten voisitko tarkistaa tuon kaasupoljin-pumpun päällä oleva kaasutanko:- liikeyhdistelmän ihan periaatteen vuoksi? (sorry, mutta se on PAKKO toimia- niin kuin se yleensä toimii, jos meinaa saada tuon kombinaation toimimaan) Minulla on edelleen epäilys, että tuossa on nyt vastaava tilanne kuin taannoin mainostettiin kaasupolkimen liikkeenrajoitinta, ettei polinta saa painettua yli puolenvälin, silloin tosin sitä mainostettiin kulutuksen pienentämiseksi Ja sitten kun olet saanut nuo perusasiat tarkastettua, niin sitten voitas alkaa hifistelemään polttoainelinjojen painehäviöillä ja noilla muilla paljon helpommilla yksityiskohdilla.... |
#81
|
||||
|
||||
no niin nyt savua näkyvissä tyhjä käynti ruuvi ja mutteri sai väistyä kokonaan ja syöttöä lisää. Kaasu vipu ei kuitenkaan osu pumpun runkoon. Turbo ruuvi kiinni eli ahdot 0,6bar ja kaasua niin kyllä tulee mustaa. 1bar niin ei näy savua ja kulku muuttu taas parempaan päin
|
#82
|
|||
|
|||
Onko siinä vielä tavallinen pakoputki vai avarampi?
|
#83
|
||||
|
||||
orkkis. tarkotus on kyllä tehdä avarampi mallia kylki putki
|
#84
|
||||
|
||||
Jos jota kuta kiinnostaa niin linkin alta löytyy pieni koe kiihdytys video.
http://www.youtube.com/watch?v=8wymbskYwpk eli kertaan vielä mitä tohon on tehty, syöttöä käännetty noin 2,5 melkein osuu kaasuvipu pumpun runkoon ( tyhjäkäynnin säätö pultti ja mutteri ei ole enää paikallaan ) tuli huomattuu että kun liikaa kääntää syöttöjä niin kierrokset jää huutaa ku painaa kaasua, ja mulla kun on automaatti niin veto jää päälle. Kara hiotto jyrkemmäksi ja rajotin holkki poistettu, välijäähdytin volvo v40 tdi:stä joku a4 paperin kokonen, filtteri vaihettu. turbo ruuvi ja ahdot 1,1bar. ihan tyytyväinen kiihtyvyyteen, painoon ja ilmanvastukseen nähden. vielä olis edessä putkisto rakennus. Viimeksi muokannut pajerotdic : 05.05.2011 18:08 |
#85
|
|||
|
|||
Seuraava topic: Miksi vesi lentää paisuntasäiliöstä aina kun vedättää?
Saattaapi vakiohyrrällä olla hiukan paine/lämpökuormaa. |
#86
|
|||
|
|||
Moro.
Mikä on tuon imusarjan kierre? tarvis itekki tuommosen adapterin. |
#87
|
|||
|
|||
Täällä varmaan vois kysyä vinkkiä minkälaisella toimenpiteellä pystyisi hieman nostamaan ahtopaineita toyotan 2LT moottorista. Ahdin on CT20. Ahtopainemittari näyttää 0,3 baria imusarjalta täysvedätyksessä. Pumppu säädetty aikanaan 0,4 barin ahdoille muutoskatsastuksessa. Mitähän olis tehtävissä että saisi vaikka yli puolen barin nuo ahdot ? Riittääkö pelkkä syötön ruuvaaminen vai pitäskö hukkaporttia trimmata jotenkin ?
|
#88
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#89
|
|||
|
|||
1,5 bar nosti mul hilux vakioturbolla hukkikses letku irrallaan ja syöttötäysillä.
|
#90
|
||||
|
||||
Vieläkö pelaa vai joko suli männät?
|
#91
|
|||
|
|||
No se on kyllä tiedossa, syötön ruuvaus ei ole monimutkaista ja cooleriki löytyy mutta lähinnä se hukan letku, että pitäskö siihe laittaa joku systeemi millä sitä juksais ? Paineenrajotusta?
|
#92
|
||||
|
||||
Lainaus:
Käy alkuperäinen pakopesä entistä ahtaammaksi jos sen hukkaportin ottaa pois käytöstä eikä pakokaasut mahdu pihalle. Ahdot kyllä nousee, mutta vain sen takia koska pakopesä ei kerkeä työntää pakokaasuja pihalle sitä tahtia mitä ilmaa olisi tulossa imusarjan kautta eli toisinsanoen ahdistaa. |
#93
|
|||
|
|||
Vuoden ajoin noin ja toimi. Sit sen jälkeen on käyny pumppu pajal, turbo vaihettu, cooleri ja jne.... niin sen jälkeen on sulanut mäntiä ja ties vaikka mitä voiman siirto kans melko löyhä tuos ln 170 hilussa.
|
#94
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#95
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ite kokeilisin lisätä syöttöä ja koittaa nouseeko paineet. |
#96
|
|||
|
|||
Jos syötöllä laskettu ahto 0,3-0,4bar niin eipä se kulkine sitten yli 60km/h varmaan kuljekkaan
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tyhjäkäynnin säätö hj | SLehto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.01.2008 07:06 |
Hj 60 ahtopaineen mittaus | Hunter | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.09.2006 20:24 |
Ahtopaineen mittaus | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 25.12.2005 10:07 | |
Ahtopaineen nosto | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.05.2005 21:39 | |
Pajeron (2.5TD) -90 ahtopaineen säädin | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.03.2004 09:35 |