|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
Katti tukossa
|
#28
|
||||
|
||||
Tuokin kannattaa tutkia.
Omassa -96 Puntossa aikoinaan teki hieman samalla tapaa: Tulin töistä ja auto oli sammuksissa pihalla tunnin, pari. Lähdin sitten kauppaan, auto käyntiin, pari kolme sekuntia kävi ja sammui. WTF. Aikani starttailtuani ja kaverin tallissa tutkittuani loppui vähäinenkin järki ja tilasin hinurin hakemaan romun korjaamolle seuraavana päivänä. Töissä joku vanhempi mies sanoi kahvitaukoporisoissa että pakoputki jäässä. No Hä? Ajattelin kuitenkin kokeilla tuotakin mahdollisuutta, ja peruin hinurin ja siirrettiin auto lämpimään talliin vuorokaudeksi (oli aiemmin vain muutaman tunnin vikaa etsiessä). Seuraavana päivänä auton alle poran kanssa, poraten 4mm reijän putkeen johonkin vaihdekepin tienoille, putkessa olevan pienen mutkan kohdalle (semmoinen puolen putken verran väistöä alaspäin parinkymmenen sentin matkalla suorassa putkessa). ulos tuli puolisen litraa vettä. Tämän jälkeen starttaamaan auto käyntiin. Hyvin pelasi. Pakkasta oli tuolloin parinkymmenen pahemmalla puolella ja ajo oli tuollaista katkonaista kolmen kilsan pätkää töihin ja takaisin. Tämä topikin Punto oli kai kuiten ollut ajossa kun oli sammunut? ja lämpimässä tallissa ollut jo tovin? Tuo katalysaattorin tukkeutuminen voi kuitenkin sattua sulallakin kelillä. Äiteen 124tkm ajettu -92 Legasy teki muutama viikko sitten saman tempun, 25 asteen pakkanen ja kesken kauppareissun ei lähtenytkään käyntiinliikkeen pihasta. Horähti ja sammui. Sulatin tallissa ja taas pelasi. (takapöntön vaihdoin kun sieltä tullut villoja jo puoli vuotta ja liikkeen parkkipaikalla vaimentimen alanurkasta oli maahan asti jääpuikko.) Tälläkin ajetaan erittäin vähän, varsinkin talvella = kerää vettä.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#29
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta joku vuonna kivi ja kirves oli siloisessa kulkineessa eli sähäkässä suzuki swiftissä putki tukossa. Se kyllä vielä liikkui mutta aika ähinällä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#30
|
||||
|
||||
bensa on tuoretta tavaraa.pakoputki on irti kun sen tankin kanssa olen vehdannu,mutta jos katti olis poikinut niin sehän siellä tietysti vielä roikkuu. täytyy katsoa se seuraavaksi. jäässä se ei voi enää olla.
tulpat vaihdoin tänään siihen,samanlaiset bochsit kuin vanhatkin,kipinässä ei silmällä havaittavaa eroa eikä siis edelleenkään käy. on sitten hiukan tiukassa tän mysteerin selviäminen. tietysti edellä mainitut asiat on tutkimatta,mutta silti. |
#31
|
||||
|
||||
Lainaus:
kaikki oireet täsmää,huomenna tutkin asian. |
#32
|
|||
|
|||
ah muuten itsekin kuulin yhdestä puntosta joka ajamalla tuli kotipihaan ja 3 tunnin jälkeen ei startannut , ja siinä oli just vetäny pakoputki jäähän , just just jakso aina hörähtää pikkusen käymään ja sammahti. Tosin käyntiääni oli kanssa tukkonen iha ku ois ollu peruna pakoputkessa. Tuokin lämmitettiin pressun alla ja putkeen reikä ja vettä lorisi ihan miehekkäästi ulos ja tähän asti toiminu ok
|
#33
|
|||
|
|||
jäätymistäLainaus:
|
#34
|
||||
|
||||
otin lusikan kauniiseen käteen ja tarkistin vielä kaikki läpi uudestaan ja uudestaan. viimeiseksi sitten jakopää auki ja voila! oli hihna hypänny ilmeisesti siinä main kun sain jotenkin kakomaan sen yhden ainoan kerran.oli nokka-pyörä noin 1/3 kierroksen perseellään.ihmettelin että miten se nyt noin on kun ei viimeksi ollut,mutta sitten kun hihnan pitkältä sivulta tempaisin kunnolla niin mekaaninen kiristin ponnahti auki!
kyrsi kun en ollut vartin vikaa löytänyt aiemmin mutta toisaalta tyytyväinen että edes löytyi se vika. tuo suorasytkähän antaa ns. hukka kipinän ja arvio on että kun kaatoi bensaa suoraan imusarjaan niin se jotenkin ilmeisesti kävi sillä kipinällä. en tiedä mutta nyt taas rokkaa! kiitokset kaikille talkoisiin jollain lailla seonneille!! |
#35
|
||||
|
||||
hyvä että selkis !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#36
|
||||
|
||||
taas vikaa
menin laittamaan muoveja yms paikalleen,löin sen tulille hymyssä suin ja käyttelin tyytyväisenä lähinnä fiilistely mielessä! niin eikö perkele kerran yhtäkkiä yskäisi ja sammui taas!! VOI S##T#N#N S##T#N"!!!
siihen asti pelasi ja kiersi kuin kuuluukin eikä nikotellut yhtään. nokkapyörä ei ole pääsyt löysälle eikä pyörähtänyt. katsoin jaon uudestaan ja kipinän. kaikki ne pelaa. ei voi taas kuin ihmetellä! |
#37
|
||||
|
||||
jokos se pensa ny loppu
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#38
|
||||
|
||||
ei loppunut
|
#39
|
||||
|
||||
apuja tarvittais vaimon punto rupes käymään kolmella olen vaihtanu puolat tulpat tarkistanu että venttiilit liikkuu eikä vika ole korjaantunu missä vikaa auto on -95 1.2l
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#40
|
||||
|
||||
apuja tarvittais vaimon punto rupes käymään kolmella olen vaihtanu puolat tulpat tarkistanu että venttiilit liikkuu eikä vika ole korjaantunu missä vikaa auto on -95 1.2l
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#41
|
||||
|
||||
oisko venttiili palanu
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään punto | jtj | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 16.04.2011 11:28 |
Myyty M: Fiat Punto 75 5d '94 (LEIMATTU 19.2.2010!!!) | Jare | O/M/V Ajoneuvot | 24 | 07.03.2010 19:56 |
Myydään / Vaihdetaan Fiat Punto -97 1.1i aj.155tkm 1300e | Ohvikka | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 27.03.2009 22:37 |
Annetaan Fiat punto vanteet | Leksa_ | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 31.10.2008 18:08 |
M/V Punto "kauppakassiksi" | MICCOT | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.11.2006 14:16 |