Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.01.2012, 20:43
tikpe:n Avatar
tikpe tikpe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.04
Sijainti: Pöljä, Finland.
Viestit: 179
Perusasetus

HydroDynamic Buggy


Täytyy sanoa että onhan melekonen vekotin, harmi ku kotokisoissa ei saa ajella öljykardaani vekottimilla:
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=763311

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.01.2012, 20:55
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

on kyllä melkone http://www.youtube.com/watch?v=tlClH...eature=related
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.01.2012, 21:50
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Täytyy sanoo että pettymys melkonen videon jälk.

Toinen yhtä yleis hyödyllinen kapitus.
http://www.youtube.com/watch?v=tXyA2...eature=related
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.01.2012, 22:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Täytyy sanoo että pettymys melkonen videon jälk.
Jaa, millähän perusteella? Kun sillä ei ajettu kolmen metrin paskassa tai umpisuolla niin että rapa roiskuu? Vai siksi että ei rengas pyöri kalliota vasten ihan vitusti niin että savu nousee?

Aika hyvin tuo tuntui mielestäni toimivan siinä hommassa mihin se on tehty, ja toisaalta ainakin videon kuvauksessa luki että "...testing at the Hammers". Eli ei varmaan ole vielä ihan lopullisissa säädöissä tuossa. Olihan tuon rakennustopikissa ihan aiheellista kritiikkiäkin toki, eikä varmasti ole täysin ongelmaton laitos tuollainen. Muun muassa huippunopeus jää aika pieneksi (~30mph), mutta kyllä sen pitäisi kivikiipeilyssä riittää. Liukkaalla kalliolla tjsp. missä voisi tarvita renkaalle pyörintänopeutta ongelmia saattaisi ilmetä.


Mutta on tuo helvetin hienosti tehty laite, ei voi muuta sanoa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.01.2012, 00:24
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jaa, millähän perusteella? Kun sillä ei ajettu kolmen metrin paskassa tai umpisuolla niin että rapa roiskuu? Vai siksi että ei rengas pyöri kalliota vasten ihan vitusti niin että savu nousee?

Aika hyvin tuo tuntui mielestäni toimivan siinä hommassa mihin se on tehty, ja toisaalta ainakin videon kuvauksessa luki että "...testing at the Hammers". Eli ei varmaan ole vielä ihan lopullisissa säädöissä tuossa. Olihan tuon rakennustopikissa ihan aiheellista kritiikkiäkin toki, eikä varmasti ole täysin ongelmaton laitos tuollainen. Muun muassa huippunopeus jää aika pieneksi (~30mph), mutta kyllä sen pitäisi kivikiipeilyssä riittää. Liukkaalla kalliolla tjsp. missä voisi tarvita renkaalle pyörintänopeutta ongelmia saattaisi ilmetä.


Mutta on tuo helvetin hienosti tehty laite, ei voi muuta sanoa.
No sorrrrry että petyin.

Vehje on mammutti. En lukenu por.in threadia kokonaan mutta vehjes vissiin tehty rosterista eli painaa vitusti. Tehoo on monta sataa heppaa ja uusilla ajomoottoreilla toivotaan saatavan tupla vääntö ja jopa yli 25mph wheelspeediä melko rajua.
Puhumattakaan siitä että vehje on useemmin kolmella pyörällä kun mun volvo, mikä ei oo ihan vähää.

Laite on kieltämättä ite rakennettu ja siltä se myös näyttää. Pääasia että laitteen omistaja ymmärtää muotojen päälle.

Vehje ei pese keppivetosta crawleria millään osa alueella mut hei ei se haittaa onhan voimansiirto hydraulinen. Vittu ei muutakun tampella keulille ja rautapyörät alle ni voi sillä ainakin vetää junavaunuja rovaniemeltä kemijärvelle.

Olikohan siinä Timolle perustelut mun pettymisestä.
On tässä jo tovi odoteltu oikeesti tehtyä täys hytky maastoajoneuvoa ja olis ollu kiva nähä jotain erilailla erikoista kun erillisjousitettu pyöräkuormaaja ilman kauhaa.

Äänet pelittää seon aina plussaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.01.2012, 00:31
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Samakohta kolmevuotta aikasemmin. Oliko tää auto tähän hommaan tehty?
http://www.youtube.com/watch?v=tUMkrIGQugI
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.01.2012, 08:29
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Toi hydrauliveto on siitä kätevä ettei takarenkaat kulunu ollenkaan tossa kalllioportaassa... kun ei ne renkaat pyöriny. Eli jossei renkaan ny sudi vitusti ja savua, niin vois kait ne renkaat sentään pyöriä. Ja lyhyt akseliväli hankaloittaa kiipeilyä entisestään. Lisäks toi hydyveto tekee tosta kivien ylittelystä tasamaalla samanlaista kuin ajais automaatilla pitkällä puolella, eli melko ryntäilevää.

Mut jos haluaa tehä erilaisen niin sitähän toi on ollu. Ja mielenkiintoista varmaan kokeilla erilaisia ratkaisuja. Mutta ei noitten testivideoiden jälkeen ihan pienellä kehittelyllä hyväks muutu. Mut katellaan ku tulee uutta materiaalia että mihin toi kykenee loppujen lopuks.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.01.2012, 10:23
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.884
Perusasetus

Sähkömoottoreilla sähäkkyyttä, mutta on tuohon häkkyrään laitettu jonniin verran hydroakin...
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=EmzVWEAD6wA

Fiksummalta vaikuttaisi "sähköveto" hydrauliseen verrattuna.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.01.2012, 19:58
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

höh. ompahan hölmön näkönen auto

perkeleen hienon näköstä jälkeä pukkaa ja vehkeet muuteki vimosen pääle mut... koitettu keksiä ilmeisesti uudelleen paras yhdistelmä maastoon

miu mielestä aivan älyttömän näkönen katiska hyviä perusteluja miks ei voi toimia tuossa ylempänä x 2 .......
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.01.2012, 11:10
r2ree:n Avatar
r2ree r2ree ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.06
Sijainti: Kangasala, .
Viestit: 678
Perusasetus

Eniten otti silmään tossa kallionousussa beadlockit ja renkaissa varmaan kolmatta kiloa painetta??
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.01.2012, 12:41
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Sähkömoottoreilla sähäkkyyttä, mutta on tuohon häkkyrään laitettu jonniin verran hydroakin...
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=EmzVWEAD6wA

Fiksummalta vaikuttaisi "sähköveto" hydrauliseen verrattuna.
Tää kampehan on vielä kilvissäkin!

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 22.01.2012 12:47
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.01.2012, 13:16
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
En lukenu por.in threadia kokonaan mutta vehjes vissiin tehty rosterista eli painaa vitusti.
Onhan noissa tosiaan eroa, teräs 7,8 kg ja rosteri 7,9 kg . 30 hp riittäs varmaan tuohon suorituskykyyn.

Viimeksi muokannut Samsonite : 22.01.2012 13:18
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.01.2012, 09:42
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Onhan noissa tosiaan eroa, teräs 7,8 kg ja rosteri 7,9 kg . 30 hp riittäs varmaan tuohon suorituskykyyn.
Osa kait tossa on alsaa eikä rosteria. Paino noin 2500-2600kg. Alkuperäinen topikkihan oli poistettu koska jengi rupes riehuu niin paljon..! :-) tosi yllättävää. Mut sieltä ois nähny rungon rakennusta.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.01.2012, 11:19
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Juu lukasin alkuun tuota topikkia ja kun ei ollu kivoja kuvia ni en jaksanu pitemmälle.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 23.01.2012, 17:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Kyllä siellä niitä kivoja kuviakin oli, kun vähän selasi pidemmälle. Suurimmaksi osaksi alumiinia koko hökötys, ja aika samoissa lukemissa paino kuin iso osa muistakin crawlereista mitkä rakennettu johkin auton alustalle alunperin. Toki puhtaalta pöydältä rakennetuksi aika painava.

Se miksi tosta korista on tehty noin helvetin korkea niin ei mitään hajua, toisaalta eihän toi nyt ihan susirumakaan ole.. jotenkin teollisen näköinen

Musta vaan tuntuu että monilla täälläkin palstalla unohtuu se, että jos ei kukaan koskaan kokeile mitään uutta, niin mitään kehitystä ei tapahdu. Ilman pellepelottomia ei varmaan olisi edes tällaisiamaastureita mitä nyt. Ja mitä vittua, maasturin perusrakenne ei ole muuttunut juuri mihinkään vähintään 70 vuoteen - jäykät akselit, alennusvaihteisto ja riittävästi maavaraa. Lehtijouset ehkä vaihtuneet vietereihin, tehoa tullu lisää ja renkaat isontunu. Eikö muka ole enää mitään kehityksen varaa?

Mun mielestä ihan hieno juttu että ihmisillä on rohkeutta toteuttaa tollasia karmeesta vastustuksesta huolimatta, ehkä joku seuraava keksii tuohon jotain mikä saa sen toimimaan paremmin? Potentiaalia tossa on, vaikka tuollasenaan vielä hieman raakile.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
1:8 RC Buggy Ex_inkkari Chit-Chat 8 02.08.2010 20:11


Sivu luotu: 20:04 (GMT +2).