|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
HydroDynamic BuggyTäytyy sanoa että onhan melekonen vekotin, harmi ku kotokisoissa ei saa ajella öljykardaani vekottimilla: http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=763311
|
#2
|
||||
|
||||
on kyllä melkone http://www.youtube.com/watch?v=tlClH...eature=related
|
#3
|
||||
|
||||
Täytyy sanoo että pettymys melkonen videon jälk.
Toinen yhtä yleis hyödyllinen kapitus. http://www.youtube.com/watch?v=tXyA2...eature=related |
#4
|
||||
|
||||
Jaa, millähän perusteella? Kun sillä ei ajettu kolmen metrin paskassa tai umpisuolla niin että rapa roiskuu? Vai siksi että ei rengas pyöri kalliota vasten ihan vitusti niin että savu nousee?
Aika hyvin tuo tuntui mielestäni toimivan siinä hommassa mihin se on tehty, ja toisaalta ainakin videon kuvauksessa luki että "...testing at the Hammers". Eli ei varmaan ole vielä ihan lopullisissa säädöissä tuossa. Olihan tuon rakennustopikissa ihan aiheellista kritiikkiäkin toki, eikä varmasti ole täysin ongelmaton laitos tuollainen. Muun muassa huippunopeus jää aika pieneksi (~30mph), mutta kyllä sen pitäisi kivikiipeilyssä riittää. Liukkaalla kalliolla tjsp. missä voisi tarvita renkaalle pyörintänopeutta ongelmia saattaisi ilmetä. Mutta on tuo helvetin hienosti tehty laite, ei voi muuta sanoa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Vehje on mammutti. En lukenu por.in threadia kokonaan mutta vehjes vissiin tehty rosterista eli painaa vitusti. Tehoo on monta sataa heppaa ja uusilla ajomoottoreilla toivotaan saatavan tupla vääntö ja jopa yli 25mph wheelspeediä melko rajua. Puhumattakaan siitä että vehje on useemmin kolmella pyörällä kun mun volvo, mikä ei oo ihan vähää. Laite on kieltämättä ite rakennettu ja siltä se myös näyttää. Pääasia että laitteen omistaja ymmärtää muotojen päälle. Vehje ei pese keppivetosta crawleria millään osa alueella mut hei ei se haittaa onhan voimansiirto hydraulinen. Vittu ei muutakun tampella keulille ja rautapyörät alle ni voi sillä ainakin vetää junavaunuja rovaniemeltä kemijärvelle. Olikohan siinä Timolle perustelut mun pettymisestä. On tässä jo tovi odoteltu oikeesti tehtyä täys hytky maastoajoneuvoa ja olis ollu kiva nähä jotain erilailla erikoista kun erillisjousitettu pyöräkuormaaja ilman kauhaa. Äänet pelittää seon aina plussaa. |
#6
|
||||
|
||||
Samakohta kolmevuotta aikasemmin. Oliko tää auto tähän hommaan tehty?
http://www.youtube.com/watch?v=tUMkrIGQugI |
#7
|
||||
|
||||
Toi hydrauliveto on siitä kätevä ettei takarenkaat kulunu ollenkaan tossa kalllioportaassa... kun ei ne renkaat pyöriny. Eli jossei renkaan ny sudi vitusti ja savua, niin vois kait ne renkaat sentään pyöriä. Ja lyhyt akseliväli hankaloittaa kiipeilyä entisestään. Lisäks toi hydyveto tekee tosta kivien ylittelystä tasamaalla samanlaista kuin ajais automaatilla pitkällä puolella, eli melko ryntäilevää.
Mut jos haluaa tehä erilaisen niin sitähän toi on ollu. Ja mielenkiintoista varmaan kokeilla erilaisia ratkaisuja. Mutta ei noitten testivideoiden jälkeen ihan pienellä kehittelyllä hyväks muutu. Mut katellaan ku tulee uutta materiaalia että mihin toi kykenee loppujen lopuks. |
#8
|
||||
|
||||
Sähkömoottoreilla sähäkkyyttä, mutta on tuohon häkkyrään laitettu jonniin verran hydroakin...
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=EmzVWEAD6wA Fiksummalta vaikuttaisi "sähköveto" hydrauliseen verrattuna.
__________________
Jeep ISORY |
#9
|
||||
|
||||
höh. ompahan hölmön näkönen auto
perkeleen hienon näköstä jälkeä pukkaa ja vehkeet muuteki vimosen pääle mut... koitettu keksiä ilmeisesti uudelleen paras yhdistelmä maastoon miu mielestä aivan älyttömän näkönen katiska hyviä perusteluja miks ei voi toimia tuossa ylempänä x 2 .......
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#10
|
||||
|
||||
Eniten otti silmään tossa kallionousussa beadlockit ja renkaissa varmaan kolmatta kiloa painetta??
|
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 22.01.2012 12:47 |
#12
|
||||
|
||||
Onhan noissa tosiaan eroa, teräs 7,8 kg ja rosteri 7,9 kg . 30 hp riittäs varmaan tuohon suorituskykyyn.
Viimeksi muokannut Samsonite : 22.01.2012 13:18 |
#13
|
||||
|
||||
Osa kait tossa on alsaa eikä rosteria. Paino noin 2500-2600kg. Alkuperäinen topikkihan oli poistettu koska jengi rupes riehuu niin paljon..! :-) tosi yllättävää. Mut sieltä ois nähny rungon rakennusta.
|
#14
|
||||
|
||||
Juu lukasin alkuun tuota topikkia ja kun ei ollu kivoja kuvia ni en jaksanu pitemmälle.
|
#15
|
||||
|
||||
Kyllä siellä niitä kivoja kuviakin oli, kun vähän selasi pidemmälle. Suurimmaksi osaksi alumiinia koko hökötys, ja aika samoissa lukemissa paino kuin iso osa muistakin crawlereista mitkä rakennettu johkin auton alustalle alunperin. Toki puhtaalta pöydältä rakennetuksi aika painava.
Se miksi tosta korista on tehty noin helvetin korkea niin ei mitään hajua, toisaalta eihän toi nyt ihan susirumakaan ole.. jotenkin teollisen näköinen Musta vaan tuntuu että monilla täälläkin palstalla unohtuu se, että jos ei kukaan koskaan kokeile mitään uutta, niin mitään kehitystä ei tapahdu. Ilman pellepelottomia ei varmaan olisi edes tällaisiamaastureita mitä nyt. Ja mitä vittua, maasturin perusrakenne ei ole muuttunut juuri mihinkään vähintään 70 vuoteen - jäykät akselit, alennusvaihteisto ja riittävästi maavaraa. Lehtijouset ehkä vaihtuneet vietereihin, tehoa tullu lisää ja renkaat isontunu. Eikö muka ole enää mitään kehityksen varaa? Mun mielestä ihan hieno juttu että ihmisillä on rohkeutta toteuttaa tollasia karmeesta vastustuksesta huolimatta, ehkä joku seuraava keksii tuohon jotain mikä saa sen toimimaan paremmin? Potentiaalia tossa on, vaikka tuollasenaan vielä hieman raakile.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
1:8 RC Buggy | Ex_inkkari | Chit-Chat | 8 | 02.08.2010 20:11 |