|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#226
|
|||
|
|||
Sanokaapa ku viisaampia oletta riittääkö esim pajeron tehostajanpumpussa tuotto/paine liikuttamaan paria pientä sylinteriä. Siis yhtä kerrallaan tietenkin. sais käännön ja noston esim näin. Esim tällainen sylinteri jos olis http://kailatec.fi/kauppa/t/Hydrauli...20.-150-GE/400
|
#227
|
||||
|
||||
riittää
kyllä pitäisi riittää. muutaman eri tehostajan paineita kun ollaan kokeilu mielessä koeponnistettu niin paineet on n.85 - 120 baaria ollu.Tuotto noissa oli se mikä suurimpia eroja teki.emme mitanneet mitenkään tieteellisesti mutta silmällä jo näki että joku pumppas reippaammin kuin toinen.mutta jos tuollaista johonkin suunnittelee niin oletan ainakin ettei sillä tuotolla ole kauheaa merkitystä? paine ainakin olisi ihan sopiva.
kaikki perustuu siis omiin empiirisiin kokeisiin,eli voin olla väärässäkin. |
#228
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#229
|
||||
|
||||
Pajeron pumppu ei ole sitten kaikkein tehokkain omassa luokassaan.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#230
|
||||
|
||||
mulla oli tossa perälevyssä motonetin vinssi, 1360kg muistaakseni. makso silloin jotain seittemänkymppiä. voi olla hinnat noussu.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#231
|
|||
|
|||
Mikä se olis tehokas mut myös hyvin saatavilla ja edullisesti.
|
#232
|
||||
|
||||
Joku ameriikan ihmeen Saginavi vois olla luokassaan tehokkain.
|
#233
|
||||
|
||||
ramin tehostajanpumpusta lähtee joku 110bar ja 10litraa min..
|
#234
|
||||
|
||||
rupee aura hahmottuu! mielipiteitä!
|
#235
|
||||
|
||||
Asialliselta näyttää!
Nyt on ainakin tiällä savossa tarvetta ko. laitteille.. kaksi päivää satanut. |
#236
|
||||
|
||||
Lainaus:
vituiks meni tuo säätö pöytä pitäis olla suht suorassa sillon ku aura on alhaalla. testi lenkki ni aura taittu heti koska otto kulma oli iha vituillaa. |
#237
|
||||
|
||||
Välillä jotain muuta lisälaitetta kun rupes ahdistaa ainanen ongelma kun pihalla ei ole laitetta mikä nostais ja siirtäis jotain raskaampaa.
Pidempään jo suunnitellut ja nyt oli hiukan pakko kun pitää tuo hiluxi saada purettua. Olishan sen saanut muualla purettua mutta olisi taas ollut ongelma kotona osien siirtely. Toimesta tuumaan ja Mutiksen avustuksella syntyi seuraavanlainen kehitysversio 1.1. Kehikon kiinnitys keulaan tehty tapeilla ja samaan "runkoon" tulee pikakiinnityksellä seuraavaks lumilevy. Sai ainakin helposti ln110 lavan pois rungolta ja siirrettyä sen tontin reunamille.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#238
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#239
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja toinen juttu että mistä se pääsee keinumaan sivusuunnassa ?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#240
|
||||
|
||||
ei mitään hajonnu mutta pienen muutoksen joutuu tekee. ei pääse keinumaan
|
#241
|
||||
|
||||
Mitenpäin se taittu? Ja tietty hyvä olis olla joku systeemi, että pääsee kallistumaan, särkyy muuten helposti koko aura.. ja ne SUKSET, itsekkin kantapäänkautta opettelin.., ja huomasin, ettei ottokulmalla ole niin hirveän suurta merkitystä, jos sukset säädetty sopivasti. Ja siis ne sukset estää sen "haukkaamisen", vaikka olis pureva kulma (reilusti taaksepäin kallellaan) Itsellä nyt ottokulma pikkuisen taakse kallellaan.
|
#242
|
|||
|
|||
Ohuesta levystä tehty haukkaa myös herkästi, onko kukaan hitsannut esim. pyöröterästä tms. levyn takapuolelle "tylsentämään" alareunaa? Pitää joskus ainakin kokeilla, vois auttaa. Toki siltikin sukset.
Ja niihin suksiin kannattaa tehdä rajoitettu se kallistuminen, tulee ikävää jälkeä kun suksen kärki haukkaa alas laskettaessa... |
#243
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Siis onko noissa releissä miten paljon laatu-eroja merkkien välillä? ja mistä löytäisi laadukkaampia, vai pitääkö sinne laittaa joku solenoidi? Nämä ko. releet ostin paikalliselta huoltikselta 4,20 € kpl. |
#244
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#245
|
||||
|
||||
Lainaus:
Pikkusen on hidasta tuo auraus, kun melkein joka kerta kun piti auraa laskea, tai nostaa, niin käsin piti käydä konehuoneessa sitä releen kieltä painamassa..., että ihan kätevä systeemi!! Sen ekan 5min. kun toimi, niin oli helppoa. Ja siihen ottokulma/ suksiin liittyen piirrustus omastani : Viimeksi muokannut Super_Select : 14.01.2012 22:49 |
#246
|
||||
|
||||
huonoja releitä sitten luultavasti. mulla on tosiaan toiminu.
mulla on auranteränä ihan normaalia 10mm lattaa eikä siitä oo vielä kulunu kun nurkka suoraks. |
#247
|
||||
|
||||
Lainaus:
Myöskään sillä ei ole haukkaamisen kanssa juurikaan merkitystä kuinka takakenossa se terä on jos nuo em. hommat on tehty. Eri asia on sitten jos se terä on ihan liian ohutta kamaa eli maasturi aurat saa olla jotain yli 8 mm kamaa. Ja se keinunta pitää olla koska muuten se kyllä menee kulma edeltä maasta läpi ja sitten on joko piha tai aura rullalla. Sen voi toteuttaa vaikka soikella reiillä siellä runkoon tulevissa kiinnikkeissä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#248
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#249
|
|||
|
|||
En mäkään ole huomannut tarvetta suksille, tossa meikäläisen kolassa terä on kallistettu kolmisenkymmentä astetta takakenoon eli purevaan suuntaan. Ekaksi aurauskerraksi olen laittanut tollaiset putket terän alle, lähinnä sen takia kun toi hiekkaparkkis mitä käyn auraamassa on niin saatanan kuoppainen, että johonkin kuoppaan haukkaisi muuten ja kunnolla.
Sitten kun pintaan on saatu pieni lumikerros ja kuopatkin on lunta täynnä ja alusta tasainen, niin eipä ole suksia tullut kaivattua. |
#250
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
|
Luokat |
aura, diy, maasturi, puskulevy |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä | HiluMiks | Chit-Chat | 30 | 20.09.2014 22:44 |
Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia | osatauno | O/M/V Muut | 9 | 25.08.2011 12:23 |
Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.11.2009 10:55 |
kuinka profiiliin kuvia ym? | T.T.T | Chit-Chat | 10 | 29.05.2006 15:52 |
Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... | HEKULIINI | Linkit | 4 | 02.08.2004 17:31 |