|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
|||
|
|||
Kyllä tuo vaidekeppi systeemi sopii tuohon kanteen molemmin päin ilman mitään muutoksia, ja myös kytkinakseli näyttää ihan alkuperäiseltä.
Luulen tietäväni kaverin joka on ajanut tuolla kyseisellä mokilla,kyselen onko jäänyt mitä mieleen. |
#152
|
||||
|
||||
http://www.pinzgauer.com/parts.php?cat=unimog&id=sub
onkohan kukaan palstalainen tilannut täältä osia mokkiinsa? joku luettelo ois kätevä kotimaisista ja ulkomaisista putiikeista mistä voi mersujen osia tilata luotettavasti. |
#153
|
|||
|
|||
Tuossa neuvotaan se laatikon modaus mm 411 moggiin.
http://www.rockymountainmoggers.com/...oftheUG1_0.pdf |
#154
|
||||
|
||||
Lainaus:
tää vetää kyllä AIVAN SANATTOMAKS !!! "ehkä" lukaisen muutaman kerran uudestaan...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#155
|
||||
|
||||
Aikani kun unimog-commynityä selasin niin löytyhän se kuva. Eli tässä on ulosotto mistä aikaisemmin höpisin.
Tuo vaihteiden lisäys on aika mielenkiintoinen mutta onko siitä nyt sitten mahottomasti hyötyä kun hitaampia pykäliä ei tule ja alkuperäisen kolmosvaihteen sekä lisätyn kolmosen välityksissä ei ole kovin ihmeellistä eroa. |
#156
|
|||
|
|||
Juttelin kaverin kanssa joka on tuota mokkia aikanaan rakennellut ja tällaisia muistikuvia oli
-kepinsiirto onnistuu ihan pulttamalla nuot osat kannessa toisin päin. -kytkinakseli alkuperäinen, oli vaihtanut cantterin levyyn mokin keskiön. -ei ollut avannut laatikkoa, eikä tiennyt sen sisuksista mitään. -oli ajamalla siirrellyt, suunnanvaihto ja vaihteet toimi sekä myös ulosotto. -kardaanit vaihdettu ristiin. -taka kardaanissa huonot spoorit pinjonin päässä/pinjonissa -edessä korjattu joskus jyrsimällä pinjoniakseli kanttiseksi ja vastaava korjaus pala kardaaniin. siis mikäli tuossa on viellä samat kapeat valuakselit mitkä silloin oli. |
#157
|
|||
|
|||
Minua kiinnostaisi pari nopeampaa peruutusvaihdetta jotka tuossa tulee lisää. Jos jonkinlaista työskentelyn teeskentelyä yrittää mokilla tehdä on se peruuttaminen niiin tuskasen hidasta. Lumia kun puskeskelee pihasta niin saa sitä pakkiaki käyttää jonnii verran. Ei siitä noissa offihommissakaan varmaan ois haittaa jos rattaat pakillakin suttais varsin lujempaa, vai?
Pitäs vaan kehitellä tuosta ohjeesta hieman lisää kun tuolla ohjeella pto jää pois käytöstä. Omassa suunnitelmassa koppiaisen hyötykäyttöfantasiassa ois tarkotus rakentaa takanostolaite jolla sitten vois vaikka klapukonetta vinguttaa. Vähän tuohon malliin ehkä http://www.unimog-community.de/index...wtopic&t=65435 Jos ei sitten alkuperäisenlaista ala väsäämään. |
#158
|
|||
|
|||
Tuossa peltiperäisen normi 6-vaihteisessa on estetty muut kuin 1 ja 2- vaihteet taaksepäin sellaisella tapilla laatikon kannessa jonka poistamalla saa 6 eteen ja 6 taakse.
|
#159
|
||||
|
||||
Lainaus:
voisko saada lisää tietoa ku mokin loota on vielä täysin tuntematon? |
#160
|
|||
|
|||
Lisää lukemista jos linnanjuhlat ei jaksa kiinnostaa. http://www.benzworld.org/forums/atta...h-plate-double
Tämän http://www.benzworld.org/forums/unim...onversion.html kun kahlasi läpi niin selvisi että noita crawlerboxin vaihteita ois modauksen jälkeen myös neljä. Kyllä ne tuossa ameeriikan pojat kovasti hehkutti että hyvä ois. Viimeksi muokannut rymmyrammi : 06.12.2011 21:14 |
#161
|
||||
|
||||
voishan tän laittaa muuallekin, mutta pannaas tähän:
http://fin.auto24.ee/used/952864 OM617 paikalleen ja retkeilemään... p.s. kuka haluaa hakea ton mulle
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#162
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#163
|
||||
|
||||
Lainaus:
no heitäpä aiheesta joku raportti, ja pahimmat ropleemat... p.s. kuvat ois kivoja
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#164
|
||||
|
||||
Lainaus:
ei siinä oikein ropleemia ollut. muuta kun pulttas paikalleen. eli käytin hyväksi sen 6 bensan kytkimen ja koneen adapterin.(samanlainen laittaa paikalleen kun se 200d minkä aikanaan laitoin ja kuvatkin siitä projektiosioon). koneen etupään kiinnitys vielä mietinnässä, että saa mogin alkuperäisellä tavalla kiinnityksen tehtyä. mutta päivittelen sitten projektitopikkiin kuvien kanssa kun saa jotain muutakin aikaiseksi. |
#165
|
||||
|
||||
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#166
|
||||
|
||||
Kävin tuossa katsastamassa kaverin moggiprojektia, ja hyvin näyttää edenneen.
416 -71 taisi olla malli ja vuosi. Aika rieska se oli kun talliin tuli, ja läpikäytynä/uusittuna hytikkapuoli pilkkiä myöten. Koria pellitetty, maalailtu ja verhoiltu. Pilkin lisäksi varusteina lumilinkoa levyä jne.. Tässä vaiheessa tarviis siihen originaali jousia.. meinas että nuo on jossain vaiheessa vaihtunu tai jotain. Jos jollain löytyy mogin jousia jouten niin multa saa privalla yhteystietoja. Tarvepuolella vielä jossain vaiheessa rengastus tietty. Muutoin työkone alkaa olla leimasedälle näyttöä varten kuosissaan tässä hiukan kotiuttamisen jälkeen jo atomeiksi menossa tässä tämänhetkinen tilanne jokunen kuva lisää mun rofiilissa Tässä on vaara että tommosen vielä joskus hankkii itekinnii... |
#167
|
||||
|
||||
Itse olen katellu renkaita tuolta
http://www.de.working-tyres.eu/mpt/u...-produkte.html Varsinkin tuollaset pitäs saada, kun nykyiset vastaavat alkaa olla loppu. http://www.de.working-tyres.eu/mpt/u...t-03-14pr.html Maksavat puolet vähemmän mitä suomessa(mitas mpt-21 700€, enkä pitäs edes maastokumina) eli rahti kulujakin saa tulla aika roimasti ja silti jää voitolle. Viimeksi muokannut Tumi : 09.12.2011 21:35 |
#168
|
|||
|
|||
Renkaan nopeusluokka kannattaa huomioida ja jos maastoon meinaa ei kannata ostaa alle 10 kankaisia.
|
#169
|
||||
|
||||
onko joku löytänyt netistä hyviä kuvia missä näkis miten nuo 6x6 mogin viimeselle akselille laitettu veto?
ei tietenkään itellä mielessä pyöri 6x6 (8x8 |
#170
|
||||
|
||||
Empäs edes tienny, et tämmösiäki on maailmassa:
http://www.youtube.com/watch?v=XNBYxHQkabQ Aina luullu et mogit on 4x4.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#171
|
||||
|
||||
Lainaus:
Noita 6x6 muutoksia tekevät enemmän tai vähemmän mersuun kytköksissä olevat firmat. Esim Paul Nutzfahrzeuge: http://www.paul-nutzfahrzeuge.de/index.php?id=16&L=1
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#172
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#173
|
||||
|
||||
viikonvaihteen kunniaks, vähän pienemmän moGin (1/8) rakentelutopic:
http://www.scale4x4rc.org/forums/showthread.php?t=28044 "yks tykkää"
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#174
|
||||
|
||||
muutamia 6x6 |
#175
|
||||
|
||||
Lainaus:
Niinpäs onkin. Tuo U2450 on vaan jännä malli, sitä on saanut 4x4 (437.117, 437.118, 437.135 ja 437.136) ja 6x6 (437.156) versiona. Ja koska mersu on tehnyt vuosina 1995-2002 vain 214 kpl 6x6 moggeja, niin pikkupajat ovat tehneet niitä lisää. Edit: Tuo kuva 6x6 on vissiin U4000, vuosimallia 1999. Rakennemalli ilmeisesti 437.4XX? Eli on niitä tehty vuoden 2002 jälkeenkin, mutta aikas vähän...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 10.12.2011 21:50 |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2005 20:23 | |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |
M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:33 |