|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Terapia rangeVois kait sitä itsekin aloittaa topicin kun kerran muutkin. Juu eli rangenhan ostin 2010 lokakuussa ja siinäkin on oma tarinansa, lyhykäisyydessään; kahden vuoden seisonnasta suoraan katsastus konttorille papereita tekemään ja samalla kokeeksi katsastus. Läpihän se meni ja pitkä leima otteeseen aina tammikuuhun 2012. Autohan on siis range rover ja vuosimalli 1972. Aiemmin muutettu dieseliksi ja myöskin pakettiautoksi. Syksyllä tein pientä jousitus huoltoa ja lasten kanssa lähdettiinkin isänpäivä safarille naapuri kylälle. Alkuunhan kaikki meni hyvin, sittenpä ne ongelmat alkoivat. Yhdessä mäessä etuvetari poikki ja puolta tuntia myöhemmin hävisi kytkin keskellä metsää. Hinaamalla kotiin, onhan muuten jännä kokemus olla hinattavana keskellä pimeätä metsää. Noh kuitenkin, talvi painoi päälle ja ei oikein kiinnostanut kylmässä tallissa käydä enempiä ropailemaan, sen verran tein että otin työsylinterin pois ja silloin huomasin tulevan projektin olevan kenties hivenen isomman koska sieltä tippui lattialle yksi kytkimen käpälä. Projekti sai seisoa kevääseen asti odottamassa kelejä. Keväällä sitten otin moottorin(Toyotan 3B) pois ja huomasin kaikkien kolmen käpälän menneen poikki. Tässä vaiheessa alkoi niin sanotusti ote lipsua mopedin kahvoista. Sinnehän on saatava uusi voimakkaampi ja kestävämpi tekniikka. Laatikko pois, sisustus lähti siinä samalla. Ajatus vihreän värin vaihtamisesta keltaiseen ja korin siistimiseen-> pintapellit pois, kori pois rungolta. Akselit pois rungosta... Nytpä sitten ollaan tilanteessa että runko on puhallettu ja hivenen jo hitsattukin. Uusi teknikka; moottori, vaihteisto ja akselit+paljon muuta on odottamassa tallissa. Uusi teknikka tulee gr patrollista ja on 2,8 litrainen turbodiesel. Projekti etenee hiljaa koska olen vanhan työtapaturman johdosta työkyvyttömyys eläkkeellä eikä kunto anna aina periksi, pikkuhiljaa tekee minkä pystyy ja lasten hoidolta aikaa jää. Kaikki neuvot ja mahdolliset kommentit ovat tervetulleita.
|
#2
|
||||
|
||||
Runko edelleen työn alla
Tuosta väristä korin suhteen, onko kellään parempia ehdotuksia väriksi kuin sellainen hieman oranssin keltainen? Vihreä on mun mielestä, ainakin mattana, pois suljettu. Netistä kattellu paljonkin kuvia ja koittanut miettiä väriä, mikään väri ei kuitenkaan ole vielä noussut ylitse muiden. Niin, autolla on tulevaisuudessa tarkoitus ajaa mahdollisesti suunnistusta, safareita ja joutuupa se toimimaan mulla käyttiksenäkin. |
#3
|
||||
|
||||
Nyt kun siulla on runko irti, niin olis helppo pätkästä se poikki takajousien takaa ja laittaa tilalle suorat palkit. Saisit pois sen alaspäin kääntyvän kohdan, jolloin ojien ylitykset helpottuu varmasti.
|
#4
|
||||
|
||||
Mites toi tankki, sehän on just siinä kohtaa. tietysti jos sitä nostas ylös päin. Toisen puolen palkin kerkesin jo hitsata uusiks, laitoin jopa sisälle uusia vahvistuksia. Tuohan on kuitenkin pohdinnan paikka. Niin kun mie aiemmin sanoin, kaikki vinkit ja apu on tarpeen sillä miulla ei oo noista rangeista mitään kokemuksia aiemmin.
|
#5
|
|||
|
|||
Voihan sen leikata poiski ja varmasti hyvä niin mutta ittellä toiminut tosi hyvin tuo tankin "panssari". Ojien ylityksessä toimii kelkkana ja kivikossa kans. Kaareva muoto pelaa hyvin ja pysyy tankki orkkis paikassa. Tosin ittelläni on edessä ARB:in lukko joka auttaa kun takarenkaat kevenee liikaa.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#6
|
||||
|
||||
Tankin sijoitus on keksittävä uudelleen, jos palkit muuttaa. Tankin panssarin varassa jytkäminen alkaa aika nopeesti tympiä. Ite tosin hävitin rangen romumiehelle, ennenkuin runkomuutos toteutui.
|
#7
|
||||
|
||||
Just hitsailin toisen puolen jousten korvakkeet takaisin runkoon ja tuumailin etten rupee tuota takapäätä oikomaan. Mulla on ja paksu panssari tankin päällä ja jos ei jostain pääse ni sit ei pääse. Kolinaa ja kilinää mahtuu maailmaan.
Yläpään jousilautaset oli vähän huonolla hapella, nyt uudet ja aavistuksen alempana kuin entiset |
#8
|
||||
|
||||
Miten se läppä menikään.. "Itse kun on täydellinen niin huomaa muiden virheet helpommin"
Mutta eikös toi GR:n kone ole about maailman huonoimman moottorin maineessa? |
#9
|
||||
|
||||
Tiiä hänen maineesta, meinasin kuitenkin että olis edeltäjääsä parempi? Ja jos ei muuta niin ompahan koko tekniikka samaa merkkiä eikä niin kuin ennen oli ainakin viittä eri merkkiä.
|
#10
|
||||
|
||||
Multa löytyy sitten osia:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=84072
Jos on tarvetta gr osille. |
#11
|
||||
|
||||
Pari kuva noista uusista jousen yläpäistä ja vanha vartailuks
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Terapia projekti - batmobile | Mico | Chit-Chat | 11 | 04.06.2010 07:32 |
Myyty Range | 291076 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 31.12.2009 17:38 |
Myydään range-79 | henrico | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 16.10.2009 16:26 |
M: Range -81 | O/M/V Muut | 1 | 03.06.2005 04:59 |