|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Vain maine kulkee edellä... |
#127
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tänä vuonna taitaa olla jopa yksi rasti mistä ei pisteitä ollakkaan saatu |
#128
|
||||
|
||||
tuleekin nyt mieleen että onko tuo valokuvaus paras mahdollinen tekniikka rastien hyväksyntään ja onko tämä kuvaus kilpailu vai auto kilpailu mielestäni kuvalla pitää selvästi pystyä todistamaan että auto on saatu rastille ei voi olla näin tarkkaa hommaa jos käsi on rastilapun takana niin että peukalo on etupuolella lappua se voi olla hylsy
Video kuvauskin olis parempi sillä vois kuvata vaikka 30sekunttia aina lippua ja autoa läheltä ja kaukaa ei tarvis 8-kuvaa ottaa joka rastista sillä pystyy helpommin todistamaan että auto on tosiaan ajettu rastille esim vesirasteilla joissa tunnisteet veden alla. Niin ja arvoisat tuomarit pystyisvät tekemään mielenkiintoisista videon pätkistä lyhyt elokuvia myyntiin joka edistäisi lajia ja toisi sen helposti julkisuuteen ja lisää osan ottajia/katsojia kisoihin ja rahaa kassoihin |
#129
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mitenkäs tuo tiedostojen koko mahtaa mennä, jos kuvataan 30sekunttia videota ja rasteja on 250. Osallistujia vielä 50 niin taitaa olla tuomareiden koneet täynnä kotivideoita.
__________________
Vain maine kulkee edellä... |
#130
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#131
|
||||
|
||||
Lainaus:
aattelis että on helpompikatsoa videona pikakelauksella eihän sitä koko 30sekunttia pidä katsoa on siellä aika paljon valokuviakin jos kuvitellaan että kaikki alkaa ottamaan 8kuvaa per rasti ja tuo 250 rastia ja osallistujia 50 se on 100000kuvaa |
#132
|
|||
|
|||
Voi itsekukin koettaa videoida vaikka alkuun yhden kisan rastit- minua ei kiinnosta videoida tuntia ja varttia niita 250 rastia(kun nyt kerkeis ottaa ihan normi-kuvat noin monesta...).
Eli en koe valokuvausta haastavimmaksi kisa-asiaksi. Varsinkin nyky-kameroilla, joissa voi käyttää ns. ääliö-modea, jolloin on suuret mahdollisuudet saada tärskäyttää onnistunut otos ihan parissa sekunnissa.... Jos suurempaa kalabaliikkia tulee rasteilla käymisen todentamisesta, niin sitten vois olla tuo EMIT-leimaus toinen järkevä vaihtoehto...Himpun kallis vaan... http://4x4cup.com/saannot/Suunnistus-CUP_2010-12-24.pdf Ja edittiä heti jälkeen: Rastien tarkastusta sopii myös kokeilla nykyään käytössä olevalla käytännöllä. Ajatuksena videoitten katselu rasteilla käymisen varmentamisena: Vois olla ilta pitkällä kisojen tuloksia setviessä. Viimeksi muokannut petroman : 30.08.2011 15:29 |
#133
|
|||
|
|||
Mitäs sitten kun kilpailijoita on se sata ja ne ottaa ton saman verran kuvia rasteilta,en ihan tarkkaan tiedä sitä mikä on ennätys minkä kilpailutoimiston kuvien katselijat ovat saaneet katsoa yhen kilpailun aikana mutta se on paljon......Mylppy varmaan muistaa?
|
#134
|
|||
|
|||
Lainaus:
Anteeksi näin kisaorganisaation puolesta väärinlaskettua tulosta, mutta meillä painoi jo mieltä palkintojenjaon jälkeinen Turajärven Gay Pride, jota kiireesti valmisteltiin;) Pyydämme nöyrästi anteeksi jos et saannut kutsua tulla mukaan;) Mutta asiaan, ei tässä tapauksessa ole mitään mystistä kuvien hylkäämistä tapahtunut huonojen kuvien suhteen, vaan yksinkertaisesti suurintaosaa kuvista ei ollut edes katsottu. Käytännössä todennäköisesti jokin kone mennyt jumiin ja kuvan katsonta jäänyt vajaaksi teidän tiiminne osalta. Itse kuvannehan nyt ovat pääsääntöisesti erinomaisia laadullisesti. Oikeaoppisestihan tässä olisi tultu käymään protestiajalla kilpailutoimistossa kysäsemässä mikä tässä oikein mättää ja virhe olisi löytynyt samantein. Tällöin olisi kilpailun tulokset saatu samantein korjattua. Protestiajan jälkeen sääntöjen mukaan kilpailun tuloksia ei muuteta, mutta voidaan cup-pisteisiin/sijoitukseen tehdä korjaus. Tässä tapauksessa nousisitte oikein lasketuiden tulosten perusteella sijalle 17, jolloin cup-pistetä kertyy tasan 0 kappaletta. Ai niin ne oikeat pisteet:) 1569 pistettä. Kaikki arvon kilpailijatLaskekaa oikeasti ne pisteenne mitä olette keränneet ja tulkaa ehdottomasti kysäsemään toimistolta protestiaikana jos jotain suurempaa heittoa on. Juuri tällaisia tilanteita varten on protestiaika jolloin asiat saadaan nopeasti ja helposti selvitettyä ilman turhia jälkimaininkeja. |
#135
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#136
|
||||
|
||||
Ei meille väliä cuppipisteistä,lähdimme eka kerran koittamaan lajia ja voitimme itsemme.team gamala bil,vinssiapina.
|
#137
|
|||
|
|||
Näin mäkin muistelin
|
#138
|
|||
|
|||
Turakuvia |
#139
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja ilmeisesti kuvien hylyn syynä oli se että kuvissa kosketus autoon oli "vajaa" eli ei tarpeeksi selkeä tuomareiden mielestä..?? edittiä:Huomasin nyt Mylpyn kertoman syyn pistevirheeseen; hyvä ku asia selvis! Ote kilpailukutsusta ei ole tietenkään sääntökirjasta lainattu mutta antaa myös tulkinnan varaa.. ""Rastit poimitaan digikameran avulla. Jokaisesta saadusta rastista pitää ottaa kuva, jossa näkyy selkeästi auton kilpailunumero tai rekisterinumero sekä rastin numero! Auto pitää saada niin lähelle rastia, että kuljettaja tai apukuljettaja ylettyy samaan aikaan koskettamaan rastikylttiä sekä autoaan käsin."" Ymmärrän myös kisojen järjestämisen vaikeuden ja vaativuuden ja annan arvoa sille.. Tosi vaikeahan se on vetää raja sille mitä tulkintoja käytetään ja katotaan sormien läpi ja mitä ei .. No kuitenkin kiitoksia kisojen järjestäjille ja toivon että cup jatkuu edelleenkin! Viimeksi muokannut MakeO : 30.08.2011 21:38 Perustelu: topoja korjailin |
#140
|
||||
|
||||
Rastit
Kiitos
Oli hieno kilpailu rastit oli mahdollisia hakea ilman jatkuvaa vinsaamista ja vettäkin oli järkevässä mitta kaavassa. Maastot oli todella monipuoliset ja laajat joutui oikeasti välillä suunnistamaan ++ Lisää kuvia kiitos! |
#141
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta laskelmiemme mukaan pistemäärä pitäisi olla jotain aivan muuta. Ei herneitä mihinkään suuntaan (hommaa tehneenä tiedän minkälaista kuvien tuijottaminen voi olla ), mutta haluaisimme: 1. pisteiden uudelleen laskeminen 2. jos ne on oikein, rautaputkesta tehty selvitys mitä meni pieleen ettei rasteja hävitetä turhaan jatkossa. (vaikka avoimesti jotta muutkin oppivat siitä jotain) Häijyjen puolesta. Mielusaa oli silti ja joudutte sietämään Häijyjen läsnäoloa jatkossakin...
__________________
ex 4wdwannabe -= In Lockers We trust! =- LeijonaEmot RY supporter http://www.noonansuomi.net/ |
#142
|
|||
|
|||
Lainaus:
Laskin tuloksen uudelleen ja sain sellaisen luvun kuin 2004 pistettä ja joka oikeuttaa luokan 12 sijaan ja 5 cup pisteeseen. Eli täytyy tässä Cup-pisteet kanssa korjailla. Se mihin tässä kiinnitin huomiota oli se, että tällä mun omalla kotikoneellakin kuvien lataus ei ole salaman nopeaa ja kun tarkistus toimii nettiselaimella, niin toisessa koneessa kuvan lataus on vielä hitaampaa. Tämä johtuu ihan vain suurehkosta kuvakoosta. Saattanut siltä kuka on teiden kuvat tarkistannut mennä hermot, "eikö se kuva vaihdu!" tyylisesti ja naputellut ylimääräisiä kertoja. |
#143
|
||||
|
||||
Lintutornin hyppy pesualtaaseen Jokikisen kuvaamana.
Ollos hyvä. http://www.youtube.com/watch?v=O0WgMsaRWZ8
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#144
|
|||
|
|||
Joku ketä tunnustaa/ tietää jonkun lainaneensa varikolla puna valkoisen scanian väelle akun napaharjan huutaa HEP. niin saa omansa takaisin!
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#145
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Askolan Off-Road ry |
#146
|
||||
|
||||
keltalan porukka kiittää.
olipa huikean hienosti järjestetyt kisat. rasteja oli viety sopivanhaastaviin paikkoihin eikä aina sinne "korkeimmalle" kivelle ajatusta oli selvästikkin ollut mukana. meidänkisa nyt tällä kertaa ei aivan putkeen menny vastukset alako yleisö pätkällä jossa katkennut lisänaru antoi yleisölle komean kellahduksen ja kenties aihetta kaatoryypylle siinä vierähti auton kimpusa kolomisen tuntia.(kiitokset monsteri bj:lle joka vinssas meidät kuiville) no sitte päästiin jatkamaan ja vastukset jatku.. auto jumisa kiven kolosa rengaspois vanteelta siinä meinas usko loppua. siinäkin vierähti reilu tunti. lopuksi kolomen aikaan yöllä katkes ohjaus varsi ykkös alueella . lähettiin käveleen kohti tietä ja katottiin että tuollase tie on notuli käveltyä pikku ympyrä takas autolle 1,5h meni siinä rempasa matkoineen (kävellen) kiitos esan pajalle ja kyytitykselle (laskua odotellesa) mutta kaiken tämän jäläkeen neljäs sija oli todella positiivinen yllätys. onnea kaikille itsensä ylittäneille ja tietenkin pylykölle taas kerran suvereenistä voitosta! onne vaan kova tiimi. kiitokset koko orkesterille mahtavasta kisasta. ja erikois kiitokset keltalankahlaajien koko tiimille hienosti vedetystä kisasta. toivottavasti ens vuonna uudelleen.
|
#147
|
||||
|
||||
Kuvia..
Vihdoinkin nähtävillä, aidot Ellis kuvat hienosta kisasta...
Kiitokset meidänkin puolesta kaikille ja onnittelut voittajille sekä muuten menestyneille.. ( Esim. Pyykkipoika ja Hornet...) Heh heh.. http://teamwille.kuvat.fi/kuvat/ |
#148
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#149
|
||||
|
||||
Suuret kiitokset
Meidänkin puolesta suuret kiitokset kanssakilpailijoille, maanomistajille ja kilpailun järjestäjille. Siis ihan kamalan suuret kiitokset! Kilpailu oli ammattitaitoisesti järjestetty, ajoalueet olivat monipuoliset, haastavat ja mukavat, rastit mietittyjä ja järkeviä ja mikä parasta, ei pitkiä siirtymiä. Me otettiin viimeinen rastikuva kaikkein kauimmaisella rastilla 18 minuuttia ennen kilpailuajan päättymistä ja vielä oli reilusti aikaa kun palattiin kisatoimistolle.
Suuret kiitokset myös Pyykkipojille jotka ystävällisesti onkivat Überin ylös vesikuopasta heti alussa. Märät housut, märkä kuppipenkki ja märät maastokengät laskettakoon lieväksi miinukseksi loppukilpailun ajaksi, mutta onneksi sää oli leppeä kuin lehmän henkäys. Plussaa myös kisakeskuksen tunnelmavalaistuksesta yöllä. Tuosta kuvaamisesta sananen: tosiaan kannattaa laskeskella niitä pisteitä itse niin voi sitten proteesiajalla tarkistaa täsmääkö omat laskelmat tuomareiden tulokseen. Rodeo Drive -ohjelman yksi ihana ominaisuus on se että siitä saa suoraan kisan lopussa pistemäärän kun on jokaisen rastin metsässä ollessaan kuitannut. Me pyritään varmistamaan ainakin se että käsikosketuksia on riittävästi: Tässä kisassa käytiin 237 rastilla ja kuvia oli yhteensä 336 kpl, eli keskimäärin 1,4 kuvaa/rasti. Hankalin oli yksi kivenkolo aamuyön pimeässä, kun ei millään meinannut kuva onnistua, siitä tuli otettua 9 kuvaa. Suuret kiitokset Nikolle joka jaksoi flunssasta huolimatta antaa kaikkensa ja Villelle joka jaksoi kuunnella rutinaa valokuvaamisesta "näkyykö auto", "näkyykö kädet", "ota kauempaa", jne. Ja special-kiitokset meidän uskomattoman huolehtivaiselle huollolle, Petelle ja Nikolle sekä Tuulille ja Heidille jotka valmistivat eväät etukäteen. Hyvä ruoka, parempi mieli! Kilpailuaika ja aikataulu oli hyvä, pari tuntia pois alusta ja lopusta teki kokonaisuudesta ihmeen paljon helpompaa kuin täysi 24 h. Nyt ei mennyt päiväkausia toipumiseen. PS. on tuossa suunnistamisessa omat hankaluutensa. Kun oltiin menossa sille alueelle jonka kuvauksessa mainittiin "pitää osata suunnistaa", ajettiin jo matkalla 2 kertaa harhaan... tietäisittepä mitä määriä turhia kilometrejä ollaan tuolla kokonaistaloudellisella huoltoautolla jyrätty tälläkin kaudella kun ei edes meinata löytää kilpailupaikoille |
#150
|
||||
|
||||
Suuri kiitos kaikille mukana olleille tahoille. Kisasta jäi niin hyvä maku mieleen ei tullut minkään laista kisa myrkytystä, joten taholtani teen kaikkeni jotta cuppi pyörisi myös ensi kaudella.
Ps. terveiset Arctic trophystä täällä on kivaa Terveisin. Kilpailujohta Esa Vähä-Vahe |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
PRO-X 2011 | myllis | Tapahtumat | 0 | 21.06.2011 10:22 |
Korvenvuori 28.5.2011 | BJ700 | Tapahtumat | 7 | 26.05.2011 19:01 |
4x4 maailma 1/2011 | myllis | Tekniikka & Jutustelu | 111 | 11.04.2011 20:00 |
Pro-X 2011 | myllis | Tapahtumat | 1 | 05.04.2011 17:44 |
TuRaOffi | Tapahtumat | 267 | 27.07.2010 22:12 |