|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Johnny jointsOnkos kukaan alkanu kasailee tukivarsia ittellensä (tai muille?) ko. kilkkeistä??? Ja kestääkö miten kuravellissä uittamista?? Onhan nuissa rasvanipat, jotta sais kuravedet suurimmaksi osaksi pois, muttamutta... Ei muuten, mutta olis myös korjattavissa ja kun ameriikan vantastisesta maasta nuotulee, niin osia on saatavissa vaikka mitä ja runkokin vaikka billettinä (eli pölhöiltä rahat pois)!!! Kierteet molempikätisinä ja asennustakin (valmistamista) helpottaa nuo "holkit" Ja saatavina olis aika monesta paikkaa ja monella eri hinnalla.... BTW, tuoko Suomeen kukaan??? Tai Euroopan rauhaisaan yhteisöön???
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 10.07.2011 21:46 |
#2
|
|||
|
|||
Laillisuus?
Tommosistahan se onnistuis kivasti,itsellänikin kävi taannoin mielessä. Sellainenkin modifikaatio että olis korvannu lehtijousen puslat tommosilla laakeripallonivelhäränsilmä muljakkeella,ei onnistu. Katastus äijä sano että puslan korvaaminen tommosella ei oo laillista,eri asia sitte huomaako ne sitä. Myöskään koko tukivartta ei voi tehä tommosilla nivelillä ku sen lujuutta ei pysty osoittamaan "luotettavasti" mitä ikinä se tarkoittaakaan. No,leimattomaan peliin noilla pystyy tekemään tukivarret tieteski,laakeri liikkeestä löytyy vastaavaa laakeria jos haluu soveltaa vaikka valmiisiin varsiin. Kurankestosta en tiijä ku jäi kokeilematta koko homma,tonnehan sopis joku irtotiiviste vaik tavallisesta pallo nivelestä...
|
#3
|
||||
|
||||
Mullon tuollaiset tukivarsissa ja kyllähän ne ihan hyvin toimii. Vaseliinien ruuttaaminen sisään on vähän hankalaa kun vassut tulee nipasta takaisin kun ottaa prässin pois. Nivelet eivät kaipaa mitään lisätiivisteitä, sisällä oleva uretaanikuppi tuntuu kestävän ihan hyvin hiekkaa ja kuraa. Uretaanin saa myös vaihdettua edullisesti jos jointti ei ole muuten kulunut puhki tms. .
|
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eli kura ei jää makaamaan tuonne "holkin" ja uretaanin väliin vaan on suhteellisen hyvin tulpattu! Ei muuten, mutta Rangeen laittamassa takatukivarsia ja ajattelin tehdä kerralla hyvät tai jopa parhaat, jottei tarvii taistella noitten puslien kanssa, kun näyttää yhdellä jos toisella nuo kumiholkit menevän suhteellisen rivakkaa tahtia. Ja uretanipuslia en laita, kun ne taas hiekan kanssa hiertää suht nopeasti korvat ohkasiksi... Mistäpäin hommasit, vai tuliko varret "bolt-on" valmiina??? Hinta näet kiinnostaa kun menee "häkkyrään" 20kpl ja rangeen 6kpl...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#5
|
||||
|
||||
Tuli tuossa pari päivää sitten Trail-Gearin mainos sähköpostiin, Creeper Jointit olis alennuksessa.... silti 30$ kpl.
http://www.trail-gear.com/summer-sus...n-blowout-sale |
#6
|
||||
|
||||
tommoset on tos mun suzukissa ja ei oo viel väljistyny
|
#7
|
||||
|
||||
Just meinasin noista trail gearin päistä sanoa.. halvemmat on kuin johnny jointit tai ballistic fabin vastaavat. Kuljetuskuluja tulee kyllä paljon jos tarviit parikymmentä kpl. tjsp. koska noi painaa. Itse laskin trail gearin kamoilla ja usps:n priority mailina (mikä on halvin tapa ns. nopeista kuljetuksista, 6-10 arkipäivää) niin ei kannata ite tilata. Offroadtarvikkeelta saat tilattua noita trail gearin romuja, sanoivat toimitusajaksi ~2 vkoa.
Käytännössö kaikissa jenkkien alustapaketeissa on jotkut flex jointit, ja jos teet vain metsäkäyttöön niin laita molempiin päihin tukivartta. Renkaat joustaa ihan tarpeeksi tietysti halvemmaksi tulee jos kyhää puslan toiseen päähän. Ittelle on jossain lähiaikoina tulossa 14kpl trail gearin creeper jointteja + putkiadaptereita. Tukivarsiputken hommasin Pajakalliolta, koko 51 x 6,3mm. Oli tilauskamaa kylläkin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
Ajat nii harvoin ja varovasti, ettei kulu...
Mistä tuli, ja mikä oli ~n. hinta??? Eipä nuoTG:n "poistohinnat" kyllä ihan ilmaseksi tuu kotomaahan... Tuntuu olevan liikkeellä tuota nuukuutta kun Jareki mainostaa hintojen kovuutta...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Joten köyhä toteaa taas, jotta kirpasee kerran mutta KOVEMMIN!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#11
|
||||
|
||||
Justiinsa sain trail gearilta hinnan kuljetukselle usps priority mailina, 14kpl. 1.25" varrenpäitä 9/16" reiällä ja 14kpl. hitsattavia putkikierteitä, lähetyskulut ~280$. Siihen osien hinnat päälle niin ollaan aika tarkkaan tuhannessa taalassa.
Tän hetken kurssilla siis jonkun 800€, siihen 5% tulli ja 23% alv. niin reilun tonnin tulee maksamaan. Trail gear ei ota vastuuta jos paketti häviää matkalla usps:n toimittamana, kuriirifirmat esim ups yms. niin eri juttu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#12
|
||||
|
||||
Tuliko kierteet tapilla, sorvilla vai "kares"-liimalla???
Kax eka varmaanki onnistuu uudelleen mutta kolmas ei tässä tapauksessa ole vaihtoehto vaan korjauskeino...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#13
|
||||
|
||||
paikallisen kautta otin ku oli silloin kiire http://tuumacid.com/ ja ~hinta on samaa luokkaa kun täällä on jo kerrottu
kierteet tuli varsiin sorvilla vaikka tilasin ne hitsattavat kierreholkitkin |
#14
|
||||
|
||||
Siis soitan Terolle...
Kiitoksia Tare!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#15
|
||||
|
||||
Kerro sitten mitä nämä nykyisin kustantaa, kiinnostais myös muutama näitä hommata.
PS. Editoi topicciin 1kpl N kirjaimia lisää.. Eli Johnny Joints
__________________
Harbor Cruisers |
#16
|
|||
|
|||
Onko tommosia vastaavia suoraan tukivarsiin prässättäviä?
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#17
|
||||
|
||||
Eikai ne nyt prässättävänä kestä Joko kierteellä + lukkomutterilla, tai sitten hitsattavana. Molempia löytyy kyllä, ei tosin kaikilta valmistajilta.
Edit: vai siis meinasitko että vanhan kumipuslan tilalle prässäten? Mulla ei ole tietoa, teoriassa kai voisi löytyä. Mutta ongelma siinä että noi on käytännössä samankokoisia kaikilla valmistajilla, sen sijaan automerkkien alkuperäisissä tukivarsissa puslia on niin miljoonaa kokoa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 10.07.2011 13:06 |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja varmaankin meinaat, jotta kumipuslan tilalle??? Voishan se pysyäkkin myös jengasta puristamalla, mutta aika arveluttava tulis.... Toisaalta, onhan kuormurit / bussit raidetankoja prässipäillä ja tukivarret on prässipuristeella kiinni puslien silmukoista...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#19
|
||||
|
||||
Niin siis, jos meinaat että puslat on prässätty sinne tukivarren pään silmukan sisälle niin kyllähän ne siellä kestää. Mutta jos prässätään tuollainen johnny jointin tapainen tukivarren sisälle niin, ettei siis sen enempää joonaksen höpösätkässä kuin putkessa ole kuin sileätä pintaa niin saa olla pirun tiukka sovite että kestää?
Noita raidetankojen päitä on duunipaikan Sisu-, ja Kalmar- merkkisissä työkoneissa irtoillut aina silloin tällöin. En kyllä muista onko niissä prässätyt vai kierteellä olevat.. Ovat kyllä muutenkin todella kovassa käytössä, mut sehän on vähän sama kuin metsässä rymyäminen maasturilla Ja tosiaan jos viitsit kysäistä mitä maksaa Suomesta ostettuna jos on saatavilla.. ei viitsisi maksaa itseään kipeäksi, mutta ei välttämättä tilata ulkomailtakaan kun tietää jenkkien postilaitoksen taipumuksen hävittää lähetyksiä. Kuriirifirmat taas käy turhan kalliiksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#20
|
|||
|
|||
Kumipuslan tillalle meinasin. Mut ei taida onnistua.
Tosiaan hinta kiinnostaa..
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#21
|
||||
|
||||
|
#22
|
||||
|
||||
Noi kyseiset ballistic fabin irtopäät on hitsattavia, ei prässättäviä. Tarkoitettu kiinteän mittaisten tukivarsien tekoon. Toki voi onnistua kiinnitys prässäämälläkin, silloin vain pitäisi saada rasvanipan reikä oikealle kohdalle, ja saada tukivarren pään lenkkiin reikä samoille paikoille että saisi tuutattua rasvaa tuonne sisälle.. ja sitten vielä olla se tukivarren pään lenkki oikean kokoinen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |