Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 01.07.2011, 08:58
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Omakohtaista kokemusta upotuksista ei ole vasta kuin yhden 1h+1h kisan ajalta Raajärven Officrossista jossa oli joka kierroksen lopussa upotus lampeen konepeltiä myöten.
Jäähdytti Jeepin hyvin, mitään sähköjä en ottanut pois päältä, en edes flektejä (2kpl) jotka oli pakkoajolla eli huusivat koko ajan ja hienosti pelas.
Vaikka upotukset oli suht lyhyitä niin molemmat akselit nappas vedet sisäänsä, etuakseli pahemmin vaikka huohotus on nostettu konepellin tasalle.
Kirkasta vetää, jumalatonta harmaata mössöä ja harmaat öljyt löyty molemmista, jakolaatikosta löyty edelleen punaset öljyt ja vaihdelaatikonkin öljyt säily kunnossa.

Eli näyttäs olevan ainakin meikällä joka kerta öljyjumppa edessä kun upottaa jollei jotain virittele...
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 02.07.2011, 10:32
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 139
Perusasetus

Ainakin Can-Amin mönkijöissä tuo perien huohotus on toteutettu niin että huohotinputken tilalla on haitarikumi pussi joka laajenee perän lämmetessä ja kutistuu jäähtyessään. Eli perän paine/alipaine ei juuri muutu lämpötilojan vaihdellessa, vain kumipussin tilavuus muuttuu. Tuollainen voisi toimia maastureissakin.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 02.07.2011, 11:40
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppi Näytä viesti
Ainakin Can-Amin mönkijöissä tuo perien huohotus on toteutettu niin että huohotinputken tilalla on haitarikumi pussi joka laajenee perän lämmetessä ja kutistuu jäähtyessään. Eli perän paine/alipaine ei juuri muutu lämpötilojan vaihdellessa, vain kumipussin tilavuus muuttuu. Tuollainen voisi toimia maastureissakin.
http://www.trail-gear.com/rock-assault-axle-housing
Tuolla sivun viimeisenä näkyy autokäyttöön tehty haitari. Epäilen kyllä hieman kestävyyttä paikallisissa risukoissa.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 02.07.2011, 12:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lisää huohotuksia


Pistämpä tähän kaikki mitkä tulee mieleen yht. äkkiä:

Moottorin ilmanotto
Akselit
laatikot
eräät vanhat syöttöpumput (mm. vanha bj-40)
Tankki
virranjakaja
jarru-ja kytkin säiliö.
Alipainetehostajan jarrupolkimen sisäänmeno
Startti
Ohjaustehostimen säiliön huohotus.
Laturin jäähdytysilma(miten laturit kestänyt suokuraa?) mm. nivassa laturin tuuletuksen imuputki nostettu ylös, ja olikohan 300 sarjan bemarissa kylmän ilman imuletku?


Ja nuo huohotukset kannattas vetää erikseen/ pieninä ryhminä jonnekkin korkealle, ettei esim.
akselin huohottimen tukkeentuminen/stefan pettäminen sotke virranjakajaa tms
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 02.07.2011, 17:15
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 657
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Pistämpä tähän kaikki mitkä tulee mieleen yht. äkkiä:

Moottorin ilmanotto
Akselit
laatikot
eräät vanhat syöttöpumput (mm. vanha bj-40)
Tankki
virranjakaja
jarru-ja kytkin säiliö.
Alipainetehostajan jarrupolkimen sisäänmeno
Startti
Ohjaustehostimen säiliön huohotus.
Laturin jäähdytysilma(miten laturit kestänyt suokuraa?) mm. nivassa laturin tuuletuksen imuputki nostettu ylös, ja olikohan 300 sarjan bemarissa kylmän ilman imuletku?


Ja nuo huohotukset kannattas vetää erikseen/ pieninä ryhminä jonnekkin korkealle, ettei esim.
akselin huohottimen tukkeentuminen/stefan pettäminen sotke virranjakajaa tms
Mites laturi, pitääkö suojata?? Tälleen, melkein ot..
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta kakkoselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 02.07.2011, 21:00
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Hyvää matskua ootte laittanu. Kyllähän tota tekemistä ja tarkastamista sukeltamisen jälkeen on melkosen loputon lista, joten paras varmaan vaan olla ottamatta sukelluksia tavaks, varsinkaan kun on kyseessä käyttöauto.

Tottakai noita öljyjä voi tarkistaa ja vaihtaa sukellusten välissä (enkä uskaltais olla tarkistamatta vaikka jonku huohotinsnorkkelin tai paineistuksen asentaisinkin!).

Laturia ei oikein voi suojata kun on ilmajäähdytteinen. Siinä se vedelle arka osa on laakeri joka on morjens parin viikon sisällä kastelemisesta. Kotiin pääsee todennäkösesti vielä, mut kannattaa pistää laakeri tilaukseen sitte samantien...

Nyt on sit flektioperaatio suoritettu. Viskoropelli lähti autuaammille metsästysmaille (vaikka olikin vielä ihan ehjä) ja tilalle tuli SPALin 406mm tehokkain malli. Siirtää ilmaa lähes 2x tehokkaammin ku orkkis eikä vie virtaa ku max 20,2A (käynnistyessä). Kojelautaan tein kolmeasentoisen katkaisijan -On-Auto-Off. Hyvin tuntuu pelittävän!

Snorkkelia pitäis sit ruveta suunnittelemaan seuraavaks...
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 03.07.2011, 20:28
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.709
Perusasetus

en ole koskaan tarkastanut laturia, ja mullon yhdestä laturista mennyt laakeri 7 vuoden aikana tosta autosta ja upotuksia silläkin oli lukematon määrä.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 03.07.2011, 22:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Niin kuin huomasitte, tuo laturin hengitys oli ?


Yleensä noissa latureissa käytetään normaalia väljempiä laakereita,
ja ne kestää ainakin välttävästi/kohtuullisesti, mutta suokura lyhentää...

Ja noissa sisäisellä tuuletuksella olevissa latureissa nuo ilmavirrat monimutkaisempia.

noissa mallia miekka ja kypärä , siis tuuletussiivet hihnapyörän ja laturin välilissä, jos tekee imuputken jäähdytysilmalle niin koneen käydessä laturi pysyy puhtaampana.

mutta jos / ja / kun / listasin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään huolto-auto/asunto-auto HaKu O/M/V Ajoneuvot 3 07.04.2011 09:30
Myydään Linja-auto(kuorma-auto) offivesku O/M/V Ajoneuvot 29 07.03.2011 07:46
Ostetaan 2-auto Nico_de_Nirvi O/M/V Ajoneuvot 3 18.01.2011 22:34
Onko McLarenin uusi MP4-19B auto voittaja-auto? SoksalItok Formula 1 2 30.05.2004 19:48
Onko McLarenin uusi auto voittaja-auto? Laskos Formula 1 11 28.11.2003 14:45


Sivu luotu: 01:58 (GMT +2).