Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.04.2011, 23:01
RoJu:n Avatar
RoJu RoJu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.07
Sijainti: Puskankylä
Viestit: 59
Perusasetus

3.0 D4D hengetön alakierroksilla


Moron,

Risoo tuo nykydieselien ominaisuus, että hyvin pienillä kierroksilla voimaa ei ole yhtään. Otsikon koneessa ahtopaineet nousevat n. 1400 rpm paikkeilla - sitä ennen ei oikein tapahdu ja sitten voimaa tulee tosi terävällä potkulla. Haittaa tuosta on lähinnä liikkeellelähdössä ja hiljaa möyriessä. Onko moinen käytös normaalia vai onko tässä jotain vikaa?

En mitään murhavääntöä kaipaa noin pienille kierroksille mutta sen verran edes kuin vaparissa.

Onko arvon kollegoilla kokemusta syttyboksin ohjelmoinnista tai lisäpalikoista (lastuista) ja olisko niistä apua? Olen ymmärtänyt, että viimeksi mainituilla on polttoainejärjestelmää rasittava vaikutus jatkuvasti korkealla olevien paineiden vuoksi.

Tai olisiko joku muu kikkakakkonen, esim. jonkun anturin huijaaminen markan vastuksella?

Ahtopaineiden noustessa kuuluu vinkunaa ilman kulkiessa rööreissä. Kuuluuko tätä muillakin vai onko mulla jossain vuoto?

t. Make

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Img_0079.jpg‎
Views:	332
Size:	91,4 Kt
ID:	18306  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.04.2011, 06:28
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Mun korviin ei ole vielä ainakaan kulkeutunut tietoa, et joku pystyis ohjelmoimaan muuta kun Toyotan 1.4dsl konetta.
Boksista sen verran kokemusta 3.0d4d (automaatti) että jotain vääntöä ainakin hevoskärryä vedettäessä tuli lisää.
Boksi sellaista mallia että pidentää suutinten aukioloaikaa, mikä kuulemma parempi kuin malli joka nostaa suutinten painetta.
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.04.2011, 11:07
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Exclamation

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RoJu Näytä viesti
Moron,

Risoo tuo nykydieselien ominaisuus, että hyvin pienillä kierroksilla voimaa ei ole yhtään. Otsikon koneessa ahtopaineet nousevat n. 1400 rpm paikkeilla - sitä ennen ei oikein tapahdu ja sitten voimaa tulee tosi terävällä potkulla. Haittaa tuosta on lähinnä liikkeellelähdössä ja hiljaa möyriessä. Onko moinen käytös normaalia vai onko tässä jotain vikaa?

En mitään murhavääntöä kaipaa noin pienille kierroksille mutta sen verran edes kuin vaparissa.

Onko arvon kollegoilla kokemusta syttyboksin ohjelmoinnista tai lisäpalikoista (lastuista) ja olisko niistä apua? Olen ymmärtänyt, että viimeksi mainituilla on polttoainejärjestelmää rasittava vaikutus jatkuvasti korkealla olevien paineiden vuoksi.

Tai olisiko joku muu kikkakakkonen, esim. jonkun anturin huijaaminen markan vastuksella?

Ahtopaineiden noustessa kuuluu vinkunaa ilman kulkiessa rööreissä. Kuuluuko tätä muillakin vai onko mulla jossain vuoto?

t. Make


Hiluxeista ja Hiaceista on turboja hajonnut oikein urakalla Näistä D4D Koneista missä on välijäähdytin koneen päällä.( Itsellä näitä turboja tallissa toistakymmentä missä kylmäturbiini rikkoutunut koska on mennyt jäätä läpi).
Joten suosittelen että otat imuletkun irti turbon päästä ja katsot onko siivet rullalla. Kyseinen vika aiheuttaa alaväännön puuttumista ja vaurioiden asteesta riippuen kovaa vinkumistA!

Ja jos kiinnostaa kuulla muita vikoja noista LandCruisereista niin voi ilmoittaa mielenkiintonsa tänne...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.04.2011, 18:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
kylmäturbiini
Eli tarkotat kompressorisiipeä? Mites siitä jäätä voi mennä läpi? Turbo kun on ennen välijäähdytintä...

Kerro nyt toki muutakin jos tuntuu tietoa ja rikkimenneitä osia kertyneen. Eikai nyt omista autoista voi turbo toistakytä kertaa mennä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.04.2011, 20:49
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
Hiluxeista ja Hiaceista on turboja hajonnut oikein urakalla Näistä D4D Koneista missä on välijäähdytin koneen päällä.( Itsellä näitä turboja tallissa toistakymmentä missä kylmäturbiini rikkoutunut koska on mennyt jäätä läpi).
Joten suosittelen että otat imuletkun irti turbon päästä ja katsot onko siivet rullalla. Kyseinen vika aiheuttaa alaväännön puuttumista ja vaurioiden asteesta riippuen kovaa vinkumistA!

Ja jos kiinnostaa kuulla muita vikoja noista LandCruisereista niin voi ilmoittaa mielenkiintonsa tänne...
Tuttu juttu. Tuohon meikäläisen hiluksiin on turbo vaihdettu vähän alle 40tkm kohdalla.
Imupuolelta siivet solmussa ja julmettu ujellus.
Sama juttu tuli tutun hiaceen viimetalvena. Lakkas vetämästä ja hirmu vihellys ku koitti vedättää. Toyotan korjaamolla tarjosivat jään muodostumista imuputkeen tuon turbovian syyks. Ilmeisesti jää irtoo putken seinämästä ja menee turbosta läpi antaen siiville kipeetä??
Kaikki tyyppiviat kiinnostaa kyllä. Niitten kanssa on helpompi elää ku tietää ennalta..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.04.2011, 21:08
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Tuttu juttu. Tuohon meikäläisen hiluksiin on turbo vaihdettu vähän alle 40tkm kohdalla.
Imupuolelta siivet solmussa ja julmettu ujellus.
Sama juttu tuli tutun hiaceen viimetalvena. Lakkas vetämästä ja hirmu vihellys ku koitti vedättää. Toyotan korjaamolla tarjosivat jään muodostumista imuputkeen tuon turbovian syyks. Ilmeisesti jää irtoo putken seinämästä ja menee turbosta läpi antaen siiville kipeetä??
Kaikki tyyppiviat kiinnostaa kyllä. Niitten kanssa on helpompi elää ku tietää ennalta..
Mikä on menny vikaan että ilmaputsarin ja turbon välille pystyy ylipäätään muodostumaan jäätä?

Vai koneen huohotusko tuota aiheuttaa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.04.2011, 09:54
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mikä on menny vikaan että ilmaputsarin ja turbon välille pystyy ylipäätään muodostumaan jäätä?

Vai koneen huohotusko tuota aiheuttaa?
Itse olen Toyotan merkkikorjaamolla asentajana, joten kyllä on näitä ihmeellisiä vikoja on tojotissakin!

LandCruiserin ... Öljyn vaihdon yhteydessä tulee tarkistaa öljyntyhjennysreiästä imusihti, jos sihdissä näkyy pienikin noki kokkare niin öljypohja on niiltä osin irroitettava sihti vaihdettava. Tämän jälkeen pitää vaihtaa suuttimien tiivisteet koska ne ovat väärää materiaalia ja jotenkin ihmeenkaupalla ne vuotavat... Merkkikorjaamoilta näitä osia löytyy.

Ja mitä noihin LC:turboihin tulee niin 1kpl olen tuollasen vaihtanut, muut ovat olleet Hiace&Hilux. Tähän vikaan on parannusta kehitetty jo pari/muutama vuosi. Turboon kiinni suoraan reiänsuulle laitetaan kivenseulonta verkkoa, mikä estää jään pääsyn suoraan turboon.
Imuputkistoon kondensoituu suurien ja nopeiden lämpötilavaihteluiden takia vettä ja talvella se jäätyy. Huohottimen letkua ja liitoskohtaa on eristetty mutta se ei joka tapauksessa ole auttanut.

Hiace,Hilux&Landcruiser

Jakopään hihnapyörät kuluvat ja saattaa aiheuttaa hihnan katkeamisen ennen kuin virallinen vaihtoväli on ajettu. Huoltojen yhteydessä on syytä tarkistaa hihnapyörienkunto silmämääräisesti ja sormella. Mikäli kopan sisällä on runsaasti punaruskeaa pölyä, se kertoo siitä että pyörät ovat kuluneet, lähes poikkeuksetta. Pyöriä saa merkkiliikkeistä ja niitä vaihtaa noin 15-30min. (Tarkistus piti suorittaa muistaakseni 60tkm tai 90tkm välein) Itse tarkistaisin kuitenkin useammin, koska remmin katkettua voi tulla suru puseroon...

Kaikkea muutakin pientä on mutta tossa nuo kamalimmat mitkä aiheuttaa helposti kalliit remontit.

Ja jos joku haluaa ostaa 250Ja251 koppasen avensiksen putsattuja/toimivia EGR:venttiileitä tai edellä mainittuja viallisiaturboja(hiace&hilux) niin halukkuutensa voi ilmoittaa Yv:llä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.04.2011, 10:38
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
Jakopään hihnapyörät kuluvat ja saattaa aiheuttaa hihnan katkeamisen ennen kuin virallinen vaihtoväli on ajettu. Huoltojen yhteydessä on syytä tarkistaa hihnapyörienkunto silmämääräisesti ja sormella. Mikäli kopan sisällä on runsaasti punaruskeaa pölyä, se kertoo siitä että pyörät ovat kuluneet, lähes poikkeuksetta. Pyöriä saa merkkiliikkeistä ja niitä vaihtaa noin 15-30min. (Tarkistus piti suorittaa muistaakseni 60tkm tai 90tkm välein) Itse tarkistaisin kuitenkin useammin, koska remmin katkettua voi tulla suru puseroon...
4.0 VTTI V6 bensakoneessa nuo rullat kestää karkeasti juuri tuon 60tkm. Mulla on nyt 120tkm mittarissa ja uudet rullat odottaa taas pöydällä vaihtoa.

Jos autolla ajaa "märissä" olosuhteissa on rullat vaihsettava meilkein joka mutareissun jälkeen. Laakerit ovat kyllä suojattija, mutta surkeita.

Jos autolla ajaa pitkää huonoilla ohjureiden laakereilla vahingoittuu tuo hihna siten että reunasta purkautuessaan kiertyy alahihnapyörän ympärille ja rikkoo kampuran stefan.. Sekin on kokeiltu..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.04.2011, 11:49
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti

Hiace,Hilux&Landcruiser

Jakopään hihnapyörät kuluvat ja saattaa aiheuttaa hihnan katkeamisen ennen kuin virallinen vaihtoväli on ajettu. Huoltojen yhteydessä on syytä tarkistaa hihnapyörienkunto silmämääräisesti ja sormella. Mikäli kopan sisällä on runsaasti punaruskeaa pölyä, se kertoo siitä että pyörät ovat kuluneet, lähes poikkeuksetta. Pyöriä saa merkkiliikkeistä ja niitä vaihtaa noin 15-30min. (Tarkistus piti suorittaa muistaakseni 60tkm tai 90tkm välein) Itse tarkistaisin kuitenkin useammin, koska remmin katkettua voi tulla suru puseroon....

Omassa Hiluxissa vaihdettiin jakopään lelut 140tkm kohdalla, ei niissä mitään vikaa ollut. Uudemmissa on ketju. Välijäähdytintä ei ole taas kun 07 mallista alkaen. Trollin makusta sano...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.04.2011, 17:30
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ariman Näytä viesti
Omassa Hiluxissa vaihdettiin jakopään lelut 140tkm kohdalla, ei niissä mitään vikaa ollut. Uudemmissa on ketju. Välijäähdytintä ei ole taas kun 07 mallista alkaen. Trollin makusta sano...
Kaikissa D4D Koneissa on hihna! Tosin pyörittää Pumpun kautta vain nokka akselia. (siis hilux, hiace&landcruiser)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.04.2011, 21:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
LandCruiserin ... Öljyn vaihdon yhteydessä tulee tarkistaa öljyntyhjennysreiästä imusihti, jos sihdissä näkyy pienikin noki kokkare niin öljypohja on niiltä osin irroitettava sihti vaihdettava. Tämän jälkeen pitää vaihtaa suuttimien tiivisteet koska ne ovat väärää materiaalia ja jotenkin ihmeenkaupalla ne vuotavat... Merkkikorjaamoilta näitä osia löytyy.
Eikös tuo sisälly normaaliin huolto-ohjelmaankin nykyään?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T4KE Näytä viesti
Kaikissa D4D Koneissa on hihna!
Entäs Yaris 1.4 D-4D?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.04.2011, 21:49
T4KE T4KE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.12.08
Sijainti: Pori
Viestit: 89
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eikös tuo sisälly normaaliin huolto-ohjelmaankin nykyään?

Entäs Yaris 1.4 D-4D?
Edellä kirjoitin Sulkuihin hiace,hilux&Landcruiser.

Yariksessa on ketju.

Ja kuuluu huolto ohjelmaan. 90tkm välein. Mutta kaikki eivät välttämättä käytä autojaan kalliissa merkkihuolloissa...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.04.2011, 22:41
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Löytyihän se kun tarpeeksi etti eli luin joskus reilu vuosi sitten tämän keskusteluketjun ja tilasin heti ajan Toyotalle.
Nimimerkki Hilun jälkeen keskustelua tuosta turbon mosahtamisesta.


http://keskustelu.suomi24.fi/node/6348820

Mulla ei ollu turbossa vikaa, ei viheltäny normaalia enempää, mutta kiltisti laittoivat tuon "lämmityksen".
Tosin jonkun aikaa joutu odottamaan kilkkeitä varmaan suuren kysynnän johdosta!
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.04.2011, 06:43
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

höh


Kyllä on toyotan laatu huonontunut, mutta ei sillä etteikö muiden merkkien myös.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.04.2011, 01:47
Matti-
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No en itse osaa sanoa onko se huonontunut. Se on enempi legendaa, ettei Toyotassa muka yhtään mitään vikaa ole. Tottakai on, voi sanoa, jotta melkeimpä kaikissa autoissa on.

Merkistä riippumatta autonsa silti kyllä saa pysymään kunnossa kun sen vain muistaa huollattaa ja pitää kunnossa.

Tässäkin talossa ollut useampiakin tojoja uudesta, 80-luvulta ensimmäiset. Ja on takuuaikana nähty yhtä sun toista. Eli ei itselle ainakaan tule yllätyksenä, että Toyota on auto siinä missä muutkin.

Luotettavuus toki keskimäärin, tialstoissa on hieman parempi esimerkiksi Corollassa, mutta ne on prosenttiyksiköitä ne erot. Ei mitään elämän ja kuoleman kysymyksiä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 27.04.2011, 19:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matti- Näytä viesti
Se on enempi legendaa, ettei Toyotassa muka yhtään mitään vikaa ole. Tottakai on, voi sanoa, jotta melkeimpä kaikissa autoissa on.

Merkistä riippumatta autonsa silti kyllä saa pysymään kunnossa kun sen vain muistaa huollattaa ja pitää kunnossa.

Luotettavuus toki keskimäärin, tialstoissa on hieman parempi esimerkiksi Corollassa, mutta ne on prosenttiyksiköitä ne erot.
No kyllä sen tuolla katsastuksessa huomaa että mistä autot on tehty, mikä kestää ja mikä ei. Tottakai Toyotissa on vikoja, paljon ja pahojakin toisinaan, mutta jos katotaan mikä auto kulkee huonoimmalla hoidolla pisimpään rämpääntymättä, niin kyllä Toyota siellä kärkipaikalla on.

Kyllä on melkosta taistelua yrittää pitää joku Sitikan kaasunestejousitteinen tai Rellun Laguna joka osaltaan kunnossa sitten kun ikää on päälle 10 vuotta.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 27.04.2011, 19:37
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Talking

toyota toimii vielä vanhanakin..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 27.04.2011, 23:55
Matti-
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No kyllä sen tuolla katsastuksessa huomaa että mistä autot on tehty, mikä kestää ja mikä ei. Tottakai Toyotissa on vikoja, paljon ja pahojakin toisinaan, mutta jos katotaan mikä auto kulkee huonoimmalla hoidolla pisimpään rämpääntymättä, niin kyllä Toyota siellä kärkipaikalla on.

Kyllä on melkosta taistelua yrittää pitää joku Sitikan kaasunestejousitteinen tai Rellun Laguna joka osaltaan kunnossa sitten kun ikää on päälle 10 vuotta.
Tottakai mitä monimutkaisempaa tekniikkaa, sitä herkemmin se vikaantuu, se on ihan yksinkertainen matemaattinen fakta, josta ei pääse yli eikä ympäri. Ihan yhtä hauskaa se on korjata Toyota Soarerin aktiivijousitusta, empä halua edes kuvitella mitä maksaa vaihdattaa osia 200 sarjan Land Cruiseriin 15 vuoden päästä.

Mutta taas jos puhutaan vaikkapa japanilaisista autoista, ja vertaillaan eri malleja, niin ei olekkaan enää ollenkaan niin selvää mikä on kärkipaikalla, ja mikä ei. Erot ovatkin samantyylisissä autoissa hyvin pieniä. Ei Toyotan luotettavuus perustu siihen, että se on Toyota, vaan se perustuu siihen tyyliin millä he autoja rakentavat. Ja sitä samaa mallia hyödyntää moni muukin, juurikin hyvin pitkälti japanilaiset valmistajat. Sen takia, jos luotettavuutta, katsastustilastoja ja vastaavia seuraa, voi huomata, ettei se Toyota nyt ihan aina ole siellä kärjessä.

Toisaalta, tarjoaahan se sitikka sitten kovin paljon mukavampaa kyytiäkin, sen jousituksensa ansionsta.

Itse en olisi ollenkaan niin "varma", että joku auto tai valmistaja on yksiselitteisesti yhtään missään enää ylivoimainen. Toyota on iso monikansallinen konserni jolla on vahva brändi, mutta totuus kuitenkin on, että hyvin pitkälti samoilta alihankkijoilta tulee osat kovinkin moneen autoon. Esimerkiksi Japanissa tehtyjen autojen ikkunat tulee melkeimpä kaikki samasta pajasta. Sama pätee suurimpaan osaan osista mitä autossa ylipäätänäsä on. Hyvin pieni osa on loppuseltaan sitä täysin omaa tuotantoa.

Toyotan luotettavuuskuva siis perustuukin enempi vahvaan brändiin ehkäpä paljon enempikin kuin mihinkään muuhun. Mutta, siinä olet oikeassa, että lähellä kärkeä Toyota keskimäärin on, kun luotettavuutta tutkitaan. Mutta on siellä kärjessä monia muitakin, ja tuskin absoluuttista totuutta on.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 28.04.2011, 00:52
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matti- Näytä viesti
Toyotan luotettavuus perustu siihen, että se on Toyota, vaan se perustuu siihen tyyliin millä he autoja rakentavat.

Toyota on iso monikansallinen konserni jolla on vahva brändi, mutta totuus kuitenkin on, että hyvin pitkälti samoilta alihankkijoilta tulee osat kovinkin moneen autoon.

Toyotan luotettavuuskuva siis perustuukin enempi vahvaan brändiin ehkäpä paljon enempikin kuin mihinkään muuhun.
Totta nuo, ja valitettava tosiasia että laadussa on luisuttu lähemmäksi eurooppalaisia. Viimeset oikeesti kestävät Toyotat on tehty 90-luvulla ja Japanissa.

Englannissa tehtyjen laatu ei ole lähelläkään japanilaisia. Turkkikin selvästi parempi valmistusmaana.

-nimim. Corolla Verso -05, 422 tkm eikä tunnu juuri missään
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 28.04.2011, 02:05
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Juurikin näin, sama auto valmistettuna Euroopassa tiputtaa laatua. Tuohan huomattiin myös esim. Nissanin kohdalla kun siirsivät primeran tuotannon aikanaan Englantiin, laatui alkoi laskea.

Toyotan luotettavuudesta sinäänsä toki paljon tulee siitä Japanilaisesta mentaliteetistä tehdä asiat kerralla kunnolla. Siihen varmasti perustuu yleensäkin se, että japanilaiset autot ovat laadukkaita.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 23.05.2011, 18:13
RoJu:n Avatar
RoJu RoJu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.07
Sijainti: Puskankylä
Viestit: 59
Perusasetus

Nonniin, löytypä vahingossa syy alussa kuvattuihin oireisiin, eli hengettömyyteen alakierroksilla. Tai ei se ihan vahinko ollut, sillä epäilykseni herätti parempi toiminta tulipalopakkasilla.

Ilmanputsarin vaihdon yhteydessä puhdistin kotelon kannessa olevan ilmamäärä/lämpotila-anturin, jonka mittalangat olivat meleko paksun likakerroksen peittämät. Ilmeisesti likainen ilmamäärämittari tulkitsi ilmamäärän todellista pienemmäksi, jolloin soppaa ei tullut riittävästi. Nyt auto toimii niinkuin pitääkin. Joku vääntö löytyy jo tyhjäkäynniltä ja siitä se alkaa loogisesti lisääntyä kierrosten noustessa.

Kaikenlaisia muita karmeita mahdollisia vikakohteita tässä ketjussa tulikin siinä määrin, että taidan ruveta kulkemaan polkupyörällä.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 24.05.2011, 09:02
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Ja kun valtaosa harrastaa kasari kalustoa niin dieselin ilmamäärämittari tule kyllä ekana mieleen...

...Itse asiassa kuulin(luin) tuosta keksinnöstä nyt toista kertaa.

Mutta sama juttu bensaruiskujen kanssa eli jos toimii jotenkin oudosti niin tuon ilmamäärä(massa?) mittarin kun putsaa niin auttaa johonkin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 26.05.2011, 23:12
RoJu:n Avatar
RoJu RoJu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.07
Sijainti: Puskankylä
Viestit: 59
Perusasetus

Nuo muut mainitut vikakohteet ovat huollon yhteydessä eliminoitavissa mutta miten tuo jään joutuminen turbon siipiin, voiko sitä mitenkään ennalta ehkäistä rakenteellisin muutoksin tai käyttäjän toimin, esim. käyttämällä aina moottorinlämmitintä. Missä vaiheessa jää joutuu siipiin, koneen ollessa vielä kylmä vaiko pidemmän ajon jälkeen?

Ilmeisesti tuo verkon asennus voi kannattaa.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 27.05.2011, 17:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RoJu Näytä viesti
N miten tuo jään joutuminen turbon siipiin, voiko sitä mitenkään ennalta ehkäistä rakenteellisin muutoksin tai käyttäjän toimin, esim. käyttämällä aina moottorinlämmitintä. Missä vaiheessa jää joutuu siipiin, koneen ollessa vielä kylmä vaiko pidemmän ajon jälkeen?

Ilmeisesti tuo verkon asennus voi kannattaa.
Pitkä tyhjäkäyttö kylmällä koneella on D-4D:lle myrkkyä. Eli kylmällä paikallaan käyttämällä lämmitetyllä koneella lähdettäessä ajoon tekee tuon ongelman jos on tehdäkseen. Verkko tuntuis järkevältä.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 27.05.2011, 17:58
RoJu:n Avatar
RoJu RoJu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.07
Sijainti: Puskankylä
Viestit: 59
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Pitkä tyhjäkäyttö kylmällä koneella on D-4D:lle myrkkyä. Eli kylmällä paikallaan käyttämällä lämmitetyllä koneella lähdettäessä ajoon tekee tuon ongelman jos on tehdäkseen. Verkko tuntuis järkevältä.
OK, en mä melkein ikinä harrasta pitkää tyhjäkäyttöä varsinkaan kylmällä koneella. Eihän tuo sitäpaitsi edes lämpiä tyhjäkäynnillä kun ei tahdo lämmitä ajamallakaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hengetön Patrol GR 2.8 turbo Tekniikka & Jutustelu 7 30.01.2007 15:53


Sivu luotu: 14:33 (GMT +2).