|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
Äänestyksen tulos: Ratin mallia | |||
Alkuperäinen | 25 | 26,60% | |
Alkuperäinen + Urakka nuppi | 13 | 13,83% | |
Ralli Ratti | 45 | 47,87% | |
Ralli Ratti + Urakka nuppi | 11 | 11,70% | |
Äänestäneitä: 94. Et voi äänestää tässä äänestyksessä. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Kall uppi? Ralli ratti vai orkkisOlen seurannu tossa tota kyselyä myytävistä rallirateista niin onkos porukalla minkälaisia kokemuksia hyvistä rateista offi käyttöön... Itse ainakin lähtisin siitä liikkeelle että ratin pitää olla pyöreä ettei mitää formula ratteja kosta sitä pyöritetään kuitenkin paljon. kokoa en lähtisi pienentämään hirveästi koska kerran metsässä hajos tehostajan letku ja meinas tulla äitiä ikävä ku 33x12,5 väänsi ilman tehostajaa... urakka nuppi kunnollinen ja muotoiltu olisi hyvä mutta en ole vielä sellaista löytänyt.. jos jostai löytyy yhtä hyvä urakka nuppi kuin Caterpillarin 980G pyöräkoneessa niin sellainen olis hyvä... Laittakaa kuvia omista ja arvostelua...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#2
|
||||
|
||||
Tommoinen on omassa sitimaasturissa kiinni.
Hyvyydestä tiiä mitään mutta onsevaanniin v*tun hienon näköinen FK Automotive merkiltään.
__________________
DADDY´S TOY |
#3
|
||||
|
||||
Ralliratti+hyvä ja ehjä tehostin.On se niin kiva kun tarvii veivata välillä puolelt toiselle ja onhan siinä se menemisen meinikikin!
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#4
|
||||
|
||||
Ennemmin orkkis. Ralliratti metallipuolilla on helvetin huono jos vaikka mettässä ajaa esim. uraan joka saa ratin pyörähtämään ääriasennosta toiseen (Vie nimittäin pian sormet mennessään).
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan |
#5
|
||||
|
||||
Alkuperäinen + Urakka nuppi. se vaan toimii.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#6
|
||||
|
||||
orkkis ratti ja nuppi paras koetuista
|
#7
|
||||
|
||||
Kyllä noi kaikki nupit ja puolat sattuu ja peukun siinä teloo jos ohjausiskari vaikka pettää tms. kyllä ehjälläkin iskarilla kynsille tulee jos silleen tyyrää että alkaa ratti ottaa "hulluja".
Tositoimissa urakkanuppi on vähä kakspiippunen juttu, onse käteväkin, mutta myös vaarallinen. |
#8
|
||||
|
||||
itsellä ainakin paremmin toimii toi momon 3puolanen mokkaratti 83vuoden ruiserissa, toki uudemman ruiserin ratti joka ois paksumpi ja nahkaa vois olla hyvä kanssa mut toi muovinen ja pikkurillin paksunen oli vaan niin kauhee pidellä käsissä...
|
#9
|
||||
|
||||
Kovia hemmoja on urakkanupilla veivaat, omat käteni ei sellaista kaipaa
Grantin pehmomuovinen ratti on toistaiseksi ollut paras, millä olen ajanut. Toimii kuivana ja mutaisena. |
#10
|
||||
|
||||
Ralliratti
Ralliratti löytyy joka kulkupelistä itsellä. Merkkeinä legendaariset Formuling ja Raid LJ:stä löytyy tuo Raidin kolmipuolanen ratti ja onhan sillä vaan paljon mukavampi pyörittää kuin sillä vakio valtameriristeilijän ruorilla
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"- |
#11
|
||||
|
||||
Orkkis!
Ollut kans kaikellaisia tratteja, mutta alkuperänen on paras ja kun niitä tarpeeks kauan on katellu ni myös ehdottomasti kaunein vaihtoehto (alkaa oleen mobilistin oireita).
Kaikista huonoin vaihtoehto on nahkanen pieni ralliratti ohuilla "peltipuolilla" joka on korjailtu jääkiekkoteipillä. Se lätkäteippi repii turpeen ja muun paskan kuivattaneet kädet aika tehokkaasti auki. |
#12
|
||||
|
||||
Ralliratti on pop. Yleensä nuo vakioratit Eteenkin vanhemmissa land cruisereissa on turhankin suuria pyöritellä ahtaissa paikoissa. Varsinkin jo kuljettajalla on pituutta enemmän ku "munamiehellä" ni tuppaa olemaan ratin ja jalkojen välissä ahdasta.
Edellyttäen tietty että ojaustehostin toimii ja on sopivasti viritetty. Ja lähes kaikissa kapistuksissa millä tulee päivät ajeltua on nuppi,ni siihen on tottunu. Tuntuu että jotain puuttuu,jos ei oo nuppia.. No yks tykkää äidistä ja jne.. Eli makuasioita..
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX |
#13
|
||||
|
||||
Orkkis tietysti
__________________
UAZ 315126 Cabriolet Powered By Volvo B230FB "Väinämöinen lauloi minut suohon, tulin itse ylös" |
#14
|
||||
|
||||
Vakio on nuin komea niin turha edes kysyä.
Paitsi jos gt morsen jostain joskus sais... Eli vakio kunnes toisin todistetaan.
__________________
Joop |
#15
|
||||
|
||||
annoin äänen ralliratille
ite tykkään puurattia käyttää, ei jää niin herkästi rasvat ja muuta paskat kiinni kuin kerniseen versioon urakkanupit sucks - makuasioita tietty
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kolmessa autossa nytkin Grant, yhdessä 10" ja kahdessa 12,5" |
#17
|
||||
|
||||
Rallirattia äänestetty. vanhaa formulingia mukava pyöritellä
|
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
Urakkanupissa hyvät ja huonot puolet, nopee veivata mut lyö ihan kivasti näpeille. Ralliratti pitää kyllä ehdottomasti olla! |
#19
|
||||
|
||||
itellä puuratti ja urakkanuppi. talvella meinaa olla pikkasen epämukava ku on niin saakelin kylmä
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#20
|
||||
|
||||
Orggis rattia+urakkanuppia äänestin. Itellä vaan on semmonen tyyli että monesti tulee roikuttua puoliks ulkona sivuikkunasta niin siitä urakkanupista on hyvä veivata yhdel kädel
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) Viimeksi muokannut Profi : 16.01.2011 17:08 |
#21
|
||||
|
||||
Vaikka ei vielä kiinni olekkaan, niin ralliratille ääni lähti täältäkin. Suikan ohjaamo käy vakioruorilla kovin ahtaaksi 193 senttiselle kuskille ja siitä pikkurillin vahvuusesta kehästä on p#skamainen pitää kiinni.
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#22
|
||||
|
||||
Mulla kanssa suikassa alkuperäistä pienempi puuratti paikoillaan. Oikein kiva pyöritellä ainakin ohjaustehostimen kanssa. Ja on sopivasti alkuperäistä pienempi.
__________________
Tumpula Racing Team |
#23
|
||||
|
||||
Pieni ralliratti. Grantin classicci on omaan käteen mukava. Sen pehmeyttäkin arvostaa kerran päänsä siihen äkkipysäyksessä lyöneenä.
|
#24
|
||||
|
||||
Tuollaisia nuppeja on tullut käytettyä hiekkalaatikoissa:http://www.konekorjaamo.fi/product_i...&model=&cPath=
Pystyy ajamaan kynäotteellakin ettei rystyset hankaa puoliin... |
#25
|
||||
|
||||
Orkkisratti
Jeepin orkkisrattia olen kämmenpohjalla pyöritellyt. Harvoin pitää ottaa tukevammin kiinni.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu ralli-ratti+keskiö HJ60 v.83 | hojo85 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.09.2010 10:28 |
Myyty uuden veroinen ralli ratti Sj Suzukiin | korbimotors | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 06.09.2010 21:35 |
Ostetaan halutaan ostaa ljn ralli ratti | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 21.02.2010 10:03 |
O:"Ralli"ratti LJiihin | -Jyki- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.02.2008 10:45 |
O: HJ61 orkkis ratti | Reetu | O/M/V Muut | 4 | 25.02.2005 10:41 |