Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2010, 13:18
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Viestit: 514
Post

Rotary Valve -moottori


Taas tuli netin ihmeitä selaillessa eteen "uusi" keksintö joka olisi mielenkiintoista nähdä sarjatuotanto moottorissa.

http://www.coatesengine.com/technology.html

http://www.coatesengine.com/csrv.html

http://www.coatesengine.com/rotary_motor.html

Eli ei enää perinteisiä venttiileitä, vaan tollaset jännät möltit missä on sitten kanava jonka kautta seos pääsee moottoriin ja pakokaasut ulos kun osuvat palotilan kohdalle. Etuja tuolla on ainakin pitkä lista, mutta ongelmana on ilmeisesti vielä materiaalin kuluminen ja sitäkautta tiiveyden pysyminen. Ideaali ratkaisu venttiilikoneistoksi muuten. tätä tahtoo vielä päästä kokeilemaan oikeassa elämässä

__________________
Suzuki = Way of Life!
'97 Subaru Legacy Outback
'99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"

Viimeksi muokannut DarkestMessiah : 11.11.2010 13:37 Perustelu: lisätään vielä toiminta-animaatio
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2010, 13:33
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Jostain 90-luvun puolelta nuita on tehty. Ainakin silloin Mersun koneen kehuttiin kestävän hyvin kierroksia, joita tuolla kannella saa. Jotain 10000 kiekkaa sai Mersuun. Pysyy venttiilikoneisto mukana.

Tilaa kansi ja kerro kokemukses, silloin ~15 vuotta sitten kansi maksoi suunnilleen 10000 mk.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2010, 13:37
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Viestit: 514
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Jostain 90-luvun puolelta nuita on tehty. Ainakin silloin Mersun koneen kehuttiin kestävän hyvin kierroksia, joita tuolla kannella saa. Jotain 10000 kiekkaa sai Mersuun. Pysyy venttiilikoneisto mukana.

Tilaa kansi ja kerro kokemukses, silloin ~15 vuotta sitten kansi maksoi suunnilleen 10000 mk.
Kovasti tekis kyllä mieli kokeilla kuinka suikka toimis tollasen kans, mutta ei vaan vielä tähän konkurssiin oikeen pysty
__________________
Suzuki = Way of Life!
'97 Subaru Legacy Outback
'99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2010, 13:37
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Ei jaksa linkkejä puhelimen kautta avata mut onks tos semmoset palloventtiilit?
Joskus kymmenen (tai ainakin monta) vuotta sitten jostain artikkelista luin, tiiviys silloinkin pisti arveluttamaan.
Etuna tietysti että vois tehdä niin "kireen" nokan kuin haluaa, venttiilijouset ei ainakaan ole sille esteenä eikä näin ollen myöskään maksimi koneen kierrokset.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2010, 14:11
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

toi on aikas fiksu systeemi kans vaikka onkin normaalit venttiilit http://www.youtube.com/watch?v=b4QrY...eature=related

isossa maailmassa tuolla on jo kokemuksiakin
http://www.youtube.com/watch?v=GXIdO...eature=related
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2010, 14:20
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
toi on aikas fiksu systeemi kans vaikka onkin normaalit venttiilit http://www.youtube.com/watch?v=b4QrY...eature=related
toihan on ollut jo tuotannossakin ajat sitten, jossain 50-60 -luvun moottoripyörässä olen nähnyt tuon systeemin missä venttiilit avataan ja suljetaan pakottamalla.

...eli...

WANHA!
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.11.2010, 14:23
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Coates teki yhteistyötä (joskus 90 jotain) volkkarin kanssa, ne antoi koneita testattavaksi uudella kannella. Tekniikan maailmassa oli juttua siitä. Tais otta 1.4 kaasuti moottorista pitkälle toistasataa kaakkia.

Ongelmana oli juuri palokarsta joka kulutti venttiili pallon väljäksi. Hauskaa oli että pari lehteä myöhemmin oli juttu suomalaisesta firmasta mikä pinnoitti venttilejä ym. materiaalia ohuella timantti pinnoitteella joka estäisi juuri tuollaisen kulumisen..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.11.2010, 18:34
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Jostain 90-luvun puolelta nuita on tehty. Ainakin silloin Mersun koneen kehuttiin kestävän hyvin kierroksia, joita tuolla kannella saa. Jotain 10000 kiekkaa sai Mersuun. Pysyy venttiilikoneisto mukana.

Tilaa kansi ja kerro kokemukses, silloin ~15 vuotta sitten kansi maksoi suunnilleen 10000 mk.
Muistan kans maininnan tuosta kiekuvasta mersun koneesta. Ja olen joskus miettinyt, miksei tästä keksinnöstä ole kuulunut mitään yli 15 vuoteen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.11.2010, 19:53
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

sisu 45


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Muistan kans maininnan tuosta kiekuvasta mersun koneesta. Ja olen joskus miettinyt, miksei tästä keksinnöstä ole kuulunut mitään yli 15 vuoteen.
eikös saabilla ollut jotain vastaavaa kehitteillä,joskus vuonna 1 ja 0.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.11.2010, 21:26
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
eikös saabilla ollut jotain vastaavaa kehitteillä,joskus vuonna 1 ja 0.
Saabin vastavasta versiosta ei ole mulla muistikuvaa.

Saabilla oli sen sijaan kokeilussa muuttuva puristus suhteinen moottori, eli kampikammiossa oli sarana. Pienellä kuormalla iso puristussuhde vapaasti hengittävänä, isolla kuormalla pieni puristussuhde ja mekaanisella ahtimella 2.5 kiloo painetta koneeseen. Tuo moottori oli 1.6 litrainen viitonen, siitä saatiin 2.3 Aeron tehot (230hv/350Nm).

Lisäksi heillä oli kokeilussa bensiinin suoraruiskutus, ja sytytys kipinä iski tuon suuttimen ja männän laen välillä.

Vahinko että GM pienensi silloin saabin resursseja, heillä kun oli oikeasti uusia ideoita mäntä moottoreiden kehittämiseksi.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.11.2010, 14:20
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Mistäs noita kansia voi oikeen tilailla?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.11.2010, 14:38
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Viestit: 514
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Mistäs noita kansia voi oikeen tilailla?
Taitaa joutua sähköpostilla kyselemään info@coatesengine.com
__________________
Suzuki = Way of Life!
'97 Subaru Legacy Outback
'99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.11.2010, 21:26
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Saabin vastavasta versiosta ei ole mulla muistikuvaa.

Saabilla oli sen sijaan kokeilussa muuttuva puristus suhteinen moottori, eli kampikammiossa oli sarana. Pienellä kuormalla iso puristussuhde vapaasti hengittävänä, isolla kuormalla pieni puristussuhde ja mekaanisella ahtimella 2.5 kiloo painetta koneeseen. Tuo moottori oli 1.6 litrainen viitonen, siitä saatiin 2.3 Aeron tehot (230hv/350Nm).

Lisäksi heillä oli kokeilussa bensiinin suoraruiskutus, ja sytytys kipinä iski tuon suuttimen ja männän laen välillä.

Vahinko että GM pienensi silloin saabin resursseja, heillä kun oli oikeasti uusia ideoita mäntä moottoreiden kehittämiseksi.

geeämmällä kun oli silloin uusi v6 moottori joka saabeihin tuli niin tuolta muuttuva rutisteiselta koneelta katkaistiin siivet, harmi kyllä kun oli ihan kehitys kelpoinen idea..
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
rotary valve


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty celica 2.0 gti 16-valve -86 jupe69 O/M/V Ajoneuvot 2 04.09.2010 17:09
M:SUZUKIN MOOTTORI 1.3 GTI TWIN GAM 16 VALVE 101hv sakari65 O/M/V Muut 4 26.02.2006 08:36
M: MOOTTORI 1.3i ,16 valve ,90 hv sakari65 O/M/V Muut 0 23.11.2005 10:39
Rotary charger AVRO Chit-Chat 10 26.10.2004 17:05


Sivu luotu: 05:50 (GMT +2).