Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.10.2010, 07:21
Cosmo Cosmo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.10.10
Sijainti: Lahti
Viestit: 26
Perusasetus

Ford Ranger -08 rengastus/kitkalukko


Otsikon mukainen Rangeri kaipaisi uusia renkaita, onko kenelläkään kokemusta mahtuisiko alle pyörimään 265/75r16 All terrainit? Alla tällä hetkellä 245/70r16 alkuperäis renkaat.

Toinen kysymys, onko joku yksinkertainen keino saada takaperän kitkalukko kireemmäksi. pitää vasta kun öljyt lämmenneet kunnolla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.10.2010, 08:29
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo Näytä viesti
Otsikon mukainen Rangeri kaipaisi uusia renkaita, onko kenelläkään kokemusta mahtuisiko alle pyörimään 265/75r16 All terrainit? Alla tällä hetkellä 245/70r16 alkuperäis renkaat.
Jos on niitä suomessa "jatkettuja" Rangereita niin ei varmaan sovi.Eli jos on pitkähyttinen jossa lavaa on jatkettu/siirretty niin jo 235/75x15 renkaat hankaa kaarien etureunaan kuormalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.10.2010, 09:44
Cosmo Cosmo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.10.10
Sijainti: Lahti
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Jos on niitä suomessa "jatkettuja" Rangereita niin ei varmaan sovi.Eli jos on pitkähyttinen jossa lavaa on jatkettu/siirretty niin jo 235/75x15 renkaat hankaa kaarien etureunaan kuormalla.
Rangeri on vm-08 eli uudempaa mallia ja tuo 245/70r16 on vakio rengaskoko
Eli ei ole jatkettu malli
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.10.2010, 17:32
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Heittämällä sinne sopii 265/70-16 tai 275/70-16. Ulkomailla käyttävät kaikki 265/75-16 mutiaisia, mutta siitä en voi varmaksi sanoa kuinka sopii. Etupäästä vaatii ainakin turhan tavaran leikkailua pois ja hieman voi joutua vääntösauvoja kiristään. Yhden rangerin tien missä on 285/75-16 pyörät, mutta siitä on koria korotettu 3". Vanteen ET tietysti myös vaikuttaa asiaan.

Takapään kitkalukkosta en osaa sanoa, kun omassa ei ole ollut vielä ongelmia. Parempi ratkaisu tietysti olis laittaa 100% kytkettävä lukko sinne.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.10.2010, 19:16
Cosmo Cosmo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.10.10
Sijainti: Lahti
Viestit: 26
Perusasetus

Oliskohan Lahden tai lähiympäristön alueella kellään 265/75r16 renkaita irrallaan jota voisi sovittaa, ei millään viitsisi tilata riskillä ettei mahdukkaan pyörimään. Pientä korvausta vastaan tietysti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.10.2010, 20:50
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Eikös tuo 265/75-16 taida olla aika lähelle saman korkuinen kun 32" kumi? Jos olis 32x11,5-15 rengas 15x8ET0 vanteella, niin silläkin vois sovittaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.10.2010, 09:59
Cosmo Cosmo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.10.10
Sijainti: Lahti
Viestit: 26
Perusasetus

Nyt on renkaat hankittu, 31/10.5 all terrainit. Vanteet vielä hakusessa, tai oikeastaan vanteen et on epäselvää. Vakio on +10 ja päällä 245 rengas.

Nyt vaihtoehtona on et0, et-6 ja et-12 ja leveydet on 7"
Onko kellään kokemusta mikä jäisi niukin naukin kaarien sisäpuolelle?

Ja tosiaan ford ranger -08 vakio alusta. Siis uudempaa mallia.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.10.2010, 11:25
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Itse laittaisin 8" vanteen ja ET0. Kun alkuperäisellä 7" vanteella ET+10, on varaa tulla 30mm ulospäin, että on kaaren tasalla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.10.2010, 21:14
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo Näytä viesti
Toinen kysymys, onko joku yksinkertainen keino saada takaperän kitkalukko kireemmäksi. pitää vasta kun öljyt lämmenneet kunnolla.
Lisää kitkalevyjä sinne. vm.87 matukka näytti nielevän samat kitkalevyt kuin mitä vm.08 isuzusta jäi jouten, joten suattais passata rangeriinkin. On vieläkin jouten noita levyjä, kun aloin kaipaan kemppiä matukan perään..
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.10.2010, 09:36
Cosmo Cosmo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.10.10
Sijainti: Lahti
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Lisää kitkalevyjä sinne. vm.87 matukka näytti nielevän samat kitkalevyt kuin mitä vm.08 isuzusta jäi jouten, joten suattais passata rangeriinkin. On vieläkin jouten noita levyjä, kun aloin kaipaan kemppiä matukan perään..
Täytyy kurkata sinne perään kunhan saa nuo rengas hommat loppuun. Taidan kokeilla pelkkää öljyn vaihtoa ensin ja sitten alkaa purkamaan jos ei tuo mitään apua
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.10.2010, 10:59
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Kuvia sitten tänne, kun saat uuden rengaspaketin alle.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.10.2010, 16:24
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Tossa kiinnostuneille kuva Offivarusteen sivuilta Rangerista 32x11.50R15 AaTeilla 75 mm korikorotuksella.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.10.2010, 19:42
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Missä kyseinen auto mahtaa olla nykyään? Tää kun oli AVK:n rivissä pari vuotta sittten 17tkm ajettuna, kun oli kaatunut ojaan ja mennyt lunastukseen. Appiukon piti silloin ostaa tää sieltä, mutta jonossa edellä oleva oli ostanut pois.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.10.2010, 19:52
Cosmo Cosmo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.10.10
Sijainti: Lahti
Viestit: 26
Perusasetus

Nyt on uudet fillarit alla, eli 31/10,5-15 Et0. Eikä ne ihan kivutta sinne mahtuneet!
Huomenna täytyy ottaa rälläkkä käteen ja poistaa hiukan ylimäärästä muovihilpaketta

Eli ottaa kiinni kääntäessä kaaren etu ja taka alareunaan. mutta helppo homma tehdä tilaa. Pistän kuvaa tulemaan ensi viikolla kun on kaikki kunnossa..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.10.2010, 20:30
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Mitenkäs ne asettuivat kaariin nähden? Jäikö vielä paljon kaaren sisälle?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.10.2010, 20:38
Cosmo Cosmo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.10.10
Sijainti: Lahti
Viestit: 26
Perusasetus

Meni ihan täydellisesti leveyden puolesta, renkaan kyljet kaarien tasolla, eli kuviopinta noin 15mm kaarien sisällä. Eli kiitos sinulle siitä että suosittelit noita ET0 vanteita! Muuten oisin varmaan ottanu ne ET-12 vanteet ja huonostihan siinä olis käyny..
Paan sulle s-postiin pari kännykuvaa, en viitti laittaa tänne niin huonolaatusia kuvia.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 22.10.2010, 11:22
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.240
Perusasetus

Aiheeseen hatarasti liittyen...

Onko nämä rangerit olleet aina mazdoja vai onko olleet joskus aikoinaan ihan oma mallinsa?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 22.10.2010, 11:48
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Näitä thaimaan rangereita on tehty vuodesta -99 ja ovat olleet samoja kun mazda. Ameriikan rangeri on eri auto ja sitä on tehty paljon kauemmin.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 22.10.2010, 15:25
Cosmo Cosmo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.10.10
Sijainti: Lahti
Viestit: 26
Perusasetus

Sain kuin sainkin pyörät mahtumaan! etupäästä piti vuolla muoviromua pois niin nyt tilaa se kaikki 10mm sisälokariin. saas nähä ottaako maastossa johonkin kiinni, mutta sittenhän sen näkee mistä pitää vielä leikata..

Kuvia pistän ensiviikolla..
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 22.10.2010, 18:03
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Paineilmakäyttöinen pistosaha on kätevä tuohon hommaan. Ensimmäisen korimallin (-99) Rangeriinkin sai 32x11,5-15 renkaat pyörimään ilman korotusta, kun veisteli turhaa muovia pois.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 22.10.2010, 20:47
Cosmo Cosmo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.10.10
Sijainti: Lahti
Viestit: 26
Perusasetus

http://cosmo.kuvat.fi/kuvat/
Tuossa muutama kuva renkaat paikallaan.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 22.10.2010, 21:07
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Nehän istuu ihan hyvin. Joutuko paljon leikkaan levikkeestä pois?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 22.10.2010, 21:27
Cosmo Cosmo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.10.10
Sijainti: Lahti
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gikseri Näytä viesti
Nehän istuu ihan hyvin. Joutuko paljon leikkaan levikkeestä pois?
Tosiaan piti leikata 2/3 osaa roiskeläpästä ja sen takaa hiukan muovia. Muutama levikkeen kiinnitys klipsi hajos ja piti laittaa ruuveilla väliaikanen kiinnitys ennen kkun saa hankittua niitä muovihakasia. Muutaman sentin jos sais ylemmäs ni istuis pirun hyvin noi renkaat.

mites se vääntösauvojen kiristäminen tapahtuu?
Ja vaikuttaako esim renkaiden kulmaan??
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 23.10.2010, 11:11
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Vääntösauvojen takapäässä on pultti jo vain kiristät. Täytyy ensin tunkata etupyörä ilmaan ja sitten kiristät niitä pultteja yhtä monta kierrosta molemmin puolin.

Vaikuttaa kyllä renkaiden kulmiin, mutta en osaa sanoa kuinka paljon, riippuu tietysti paljonko nostatkin. Renkaan pystykallistukseen ainakin vaikuttaa niin, että renkaan yläreunat kääntyy sisäänpäin.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 24.10.2010, 13:45
Cosmo Cosmo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.10.10
Sijainti: Lahti
Viestit: 26
Perusasetus

Ja nyt sitten rengaspaineista! Auton etupäähän painaa noin 1250kg ja takapää 750kg tyhjänä, Paineita nyt 2,5/2,2 ja hiukan ravisteli 100km/h nopeudessa. 3baria jokapuolella ni ei ravista yhtään. Eli mikä olisi hyvä renkaan kulumisen kannalta ja ajettavuuden kannalta?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Ford Ranger 4x4 -89 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 29.05.2010 16:08
Myydään / Vaihdetaan Ford Ranger II, 2.9 V6 vm. 90 Markku_66 O/M/V Ajoneuvot 7 28.05.2009 17:55
Ford Ranger himmel Tekniikka & Jutustelu 1 11.09.2007 09:27
M:Ford Ranger -87 Rankku O/M/V Ajoneuvot 8 21.02.2007 12:57
M:Ford Ranger... Rankku O/M/V Ajoneuvot 2 03.09.2006 08:41


Sivu luotu: 06:43 (GMT +2).