Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.07.2010, 16:51
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.805
Perusasetus

Mistä se johtuu että Hj;n lämpö ja löpö mittarit nousee tappiin ilman järkisyytä


Mistä se johtuu että Hj;n lämpö ja löpö mittarit nousee tappiin ilman järkisyytä kesken ajon

__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.07.2010, 17:01
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

vetää maihin jostain?
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.07.2010, 17:17
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=...mittari+nousee
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.07.2010, 08:26
Mixu1 Mixu1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.03.09
Sijainti: Loviisa
Viestit: 34
Perusasetus

Niinhän se mulla kans teki mu ajoi pitemmpää matkaa,jos häiritsee niin käy välillä vaik kahvilla ja jatkaa taas niin on ihan normaali taas...Kai se liittyy jotenkin akun jännitteeseen,ainakin mun mielestä koska silloin jännite nousee reilusti.Eikä se mikään vika ole...se on Ominaisuus.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.07.2010, 18:48
Jörmelö Jörmelö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.03
Sijainti: Siuntio, Finland.
Viestit: 462
Talking

Voi hyvän tähden. Mittarin takan on valkoinen pötkö, jota nimitetään jännitteensäätimeksi ko mittareille. Sen kun vaihtaa niin loppuu ko ongelmat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.07.2010, 23:27
kartsa69:n Avatar
kartsa69 kartsa69 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.06
Sijainti: Petäjävesi , Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jörmelö Näytä viesti
Voi hyvän tähden. Mittarin takan on valkoinen pötkö, jota nimitetään jännitteensäätimeksi ko mittareille. Sen kun vaihtaa niin loppuu ko ongelmat.
Toimiikos toi ohje myös läjään?Nousee aika ajoin lämpö ja löpö viisarit tappiin mutta palaa hetken päästä takas normaaliin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.07.2010, 10:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Se valkoinen pötkö on etuvastus, siis ihan tavallinen vastus, sillä ei ole vian kanssa tekemistä. Sensijaan mittarikotelon sisältä löytyy jänniteenvakavointikärjet, ne reagoi myös mittarikotelon lämpötilaan vakavoiden mittarien toiminnan myös lämpötilan muutoksia vastaan, kaksoismetallimittareita kun ovat. Kärjet viilaillen, ja taas toimii. Kärjet kun karstoittuu, ne hitsautuu kiinni, mutta aukeaa taas kun jäähtyvät enemmän. Nuo jännitteenvakavointikärjetkin on kaksoismatalliliuskoja, jotka taipuu lämmetessään ja katkoo mittareille menevää jännitettä. Yksinkertaistetuna: mittarikotelo auki, paikallista siellä olevat kärjet, viilaa/hio varovasti kärkiä taivuttelematta, kasaa, toimii.

Timop
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.07.2010, 13:19
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Se valkoinen pötkö on etuvastus, siis ihan tavallinen vastus, sillä ei ole vian kanssa tekemistä. Sensijaan mittarikotelon sisältä löytyy jänniteenvakavointikärjet, ne reagoi myös mittarikotelon lämpötilaan vakavoiden mittarien toiminnan myös lämpötilan muutoksia vastaan, kaksoismetallimittareita kun ovat. Kärjet viilaillen, ja taas toimii. Kärjet kun karstoittuu, ne hitsautuu kiinni, mutta aukeaa taas kun jäähtyvät enemmän. Nuo jännitteenvakavointikärjetkin on kaksoismatalliliuskoja, jotka taipuu lämmetessään ja katkoo mittareille menevää jännitettä. Yksinkertaistetuna: mittarikotelo auki, paikallista siellä olevat kärjet, viilaa/hio varovasti kärkiä taivuttelematta, kasaa, toimii.

Timop
Täsmennetään tähän vielä, että kärjissä on ohut hopeointikerros (tai joku sellainen) jota ei paljoa kärsi viilailla. Oikeampi työstömenetelmä voisi mielestäni olla mahdollisimman hieno vesihiomapaperi.
Itsekin aikanaan kyseisen operaation tein ja loppui viisareiden hyppely läjässä joksikin aikaa. Kokonaisuudessaan ominaisuus parani pitkälläkin aikavälillä, mutta jos nyt pitäisi moiseen ryhtyä, niin en viitsisi. Aika iso homma purkaa kaikki auki.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.07.2010, 23:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kyllähän siinä oma hommansa on kaikkine irrotamisineen ja kasaamisineen. Tuhannen kilometrin reissut iso kärri perässä on vaan ikäviä jos ei tiedä onko ainetta jäljellä ja se lämpökin alkaa pikkuhiljaa kalvaa mieltä. Eikä joka onnikkapysäkillä kerkee jäähyttelemään.

Kärkien "viilaamiseen" pruukataan käyttää ihan oikeeta kärkiviilaa. Siinä sattaa lukea esim. Ericsson tai Siemens, ei kuitenkaan Viiala. Se on pikemminkin mattapintainen metalliliuska ja viimeistelypuoli on silmään ihan kiiltävä. Vesihiomapaperin on oltava vähintään tonnista, extra fine on vielä parempi, ja kiillotus vaikka paperiliuskalla. Pitää varoa ettei kärjet taivu tai näyttämät muuttuu. Jos on oikein rokolla, voi olla ettei enää toimi pitkään.

Kattelin vielä muistin virkistämiseksi kyseistä mittaria. Vakavointikärjet on polttoainemittarin koneistossa, se pitää irrottaa mittarikotelosta. Samoista kärjistä menee jännitesyöttö lämpömittarille piirilevyn kautta. Sen valkoisen "pötkylän" eli sarjavastuksen vaihtaminen saattaa tosiaankin hyvällä tuurilla korjata vian. Ei siksi, että vastus olisi rikki, mutta kun sen toisen johdon kaapelikenkä on saman kiinnityksen alla, minkä toisessa päässä on mittarin sisällä peltiläpäreeseen kiinitetty vakavointikärki. Kun mutteria kiristää, saattaa koko systeemi vähän heilahtaa ja kärjen puoliskot siirtyä keskenään sellaiseen asentoon että ne ei enää hitsaannu kiinni. Samanlainen säkä voi käydä jos mutteria vain kiristää. Siihen vastukseen on mahdollista tulla vain katkosvika, ja silloin viisarit ei heilahda mihinkään.

timop
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
king cabin lämpö ja polttoaine mittarit näyttää väärin? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 17.12.2009 21:53
Löpö tankki juza Tekniikka & Jutustelu 6 11.06.2006 09:27
Ford Explorer Lämpö ja pa-mittarit pikkujussi Tekniikka & Jutustelu 0 06.04.2006 12:16
mistä johtuu???????????? Chit-Chat 3 24.12.2004 13:58
Lämpö nousee >> tarvittais flekti BJ:n syylärille kaivaja Tekniikka & Jutustelu 2 18.08.2004 19:37


Sivu luotu: 12:20 (GMT +2).