|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#101
|
||||
|
||||
Saishan sen taaksekin laitettua mutta kun mulla on käyttöä tolle tavaratilallekin eli sinne sitä ei voi laittaa niin vaihtoehdot on aikalailla vähissä...
|
#102
|
||||
|
||||
Siirrät sen lootan lauhduttimen vaikkas vähän ylemmäs niin saat vinssiä sisäänpäin
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#103
|
|||
|
|||
Yksi vaihtoehto on siirtää vaihteiston lauhdutin alas runkopalkin sisään. Samalla sen voi vaihtaa hieman isommaksi. Omassa nakkasin vielä ilmastoinnin kennon mäkeen kun ilmastointi ei skulannut. Vinssin sai näin aika syvälle.
|
#104
|
||||
|
||||
Eipä tuota enää enää kannata tehdä kun ei toistaseks mitään ropleemaan oo ollu ton etuylityksen kanssa. Kun mieluumminn ajan sen kiven/kannon tohon renkaan alle enkä suoraan keskelle
|
#105
|
||||
|
||||
Päivitetäänpäs taas pitkästä aikaa.
Elikkä uudet gummit tuli laitetta 31x10,5 edelleen. Kumho KL71. vanteet tuli pikkukoppasesta Broncosta ja tuntuis toi et olevan aika sopiva. Kattoteline tuli mallia "Almost ARB" Uudet takajouset vallilan takomolta. Menee vielä uusiks kun ei nostanut sitä mitä oli puhe. Eli jouset takaisin takomolle jossa niihen tehdään uus norra ja kuudes lehti. Vähän jäi takapää matalalle, pari tuumaa korkeemmalle piti tulla. Tämmöstä tällä kertaa, jatkoa seuraa... |
#106
|
||||
|
||||
Päivitetäänpäs taas välillä.
Elikkä edestä kaaria nostettu korkeemmalle, 35mm korotuspalat sorvasin jousien yläpäähän ja sisäänjouston rajotinta joutu jatkamaan 40mm. Vinssiinkin tuli laitettu "uus" isompi koukku. Vallilasta tuli uus versio takajousista ja samalla tuli pokattua 5mm pellistä säädettävä riipukekotelo. Säätöä 120mm 30mm väleillä. Eteen tuli 4x4 Partsilta uuden alatukivarret kun orkkikset alko olla jo vähän mutkalla. Yleiskuvaa nykykorkeudesta, ton korkeemmalle tuskin on tarvetta nousta. Tankinpanssari tuli 4mm Feviiskakkosesta ja etupään kiinnikkeet 50x50x4 kulmaraudasta ja moton laipoista jotka on perkeleen kestävän olosta tavaraa. Kiinnitys edessä 3xM10 puolellaan ja takaa puskuriin 4xM10. Siinäkin näkyy pilkahdus uusista jousista. Takakontista tuli mätiä paikkailtua ja matto sai samalla poistotuomion. kaikkihan tietää miltä mätähommat näyttää niin niistä ei kuvia tullu otettua. Näillä eväillä kohti 2011 päätapahtumaa eli Padasjoen vappusafaria. Ainoostaan makuupussi ja eväät puuttuu takakontista. Jatketaan tarinaa joskus jos on aihetta. Viimeksi muokannut Pertsi : 26.04.2011 19:45 |
#107
|
||||
|
||||
Itellä on samanlaiset alatukivarret hyllyssä odottamassa asentamista. Itse olisin ollut laittamassa niitä toisin päin (eli mutka "yläpuolelle")...kumpikohan mahtaa olla "oikea" asento?
|
#108
|
||||
|
||||
Onko takajouset jäykät ajossa?
|
#109
|
||||
|
||||
Mutka alas, Muuten ottaa kiinni ulosjoustossa iskarinkorvaan ja tukivarren korvake revetä irti akseliputkesta....... joka muutenkin kannattaa vahvistaa.
|
#110
|
||||
|
||||
Ei ole jäykät ajossa, kun on mitotettu aika tarkkaan tolle kuormalle mitä on aina kyydissä eli safarilaatikko, sammutin, tunkki, takapuskuri ja tankinpanssari eli joku +100 kg normaaliin verrattuna. Semmonen miellyttävä "jenkkilöllykkä" toi takapää on ainakin ilman vakaajaa. Huom. nämä jouset ei ole bolt-on osia vaan taakse pitää tehdä uus riipukekotelo että ei ota kiinni orkkiskotelon takareunaan eli pitää olla takaa avoin. Samoten siirtää taka-akselia pari senttiä taaksepäin että pysyy kartaanikulma järkevänä ilman tuplaniveltä yläpäässä. Eli jouset on pidemmät ja keskinaula taaempana kuin orginaaleissa.
|
#111
|
||||
|
||||
Juuri näin.
|
#112
|
||||
|
||||
Ok, kiitos tiedosta. Aika selkeältä tuo näyttääkin kun katsoo tuota ajatuksella.
|
#113
|
||||
|
||||
Turhia välivaiheita
|
#114
|
||||
|
||||
ei oo vielä lähteny mopo karkuun toisaalta himottais kyllä vaihtaa CJ/YJ/TJ-sarjaan...
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
cherokeen co korkea | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.07.2007 13:06 | |
cherokeen värinumero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.11.2006 15:44 | |
CHEROKEEN OSIA -77 | sakari65 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 08.09.2006 14:17 |
O: Cherokeen takavalo | Sami_V | O/M/V Muut | 0 | 27.12.2003 21:35 |
O: Cherokeen karjarauta | Intiaani_Chief | O/M/V Muut | 0 | 15.10.2003 20:07 |