Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.05.2010, 10:15
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

miksi työntötanko poikki


Noniin kokeillaas täältä jos tulis vika ehdotuksia.
Sain vihdoin kannen irti ja löyty sit vikaa riittävästi:
Kone 12HT

1 kpl työntötanko poikki
1 kpl työntötanko mutkalla

Kansipahvi puhki kolmesta kohtaa palotilojen väliltä, muuta selvää ei siitä saanukkaa ku oli ku tinapaperia ihme haperoo. Joten mikä on aihettanu nuo työntötanko viat.Venttiilit ei ole ottanu mäntii kiinni.Kannen muut vauriot selviää kuha koneistamo purkaa.

__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.05.2010, 10:26
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Keinuvivut jumittanut?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.05.2010, 10:45
Laakiaasi Laakiaasi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.05
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 272
Perusasetus

Venttiilit "seonnu" yläkierroksilla ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.05.2010, 11:55
Kokku Kokku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Askola
Viestit: 350
Perusasetus

Paljonkohan kyseinen kone kiertää?
__________________
Askolan Off-Road ry
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.05.2010, 15:35
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kokku Näytä viesti
Paljonkohan kyseinen kone kiertää?
-max.4000r/min kiertää.
-eikä löytynyt merkittäviä jälkiä et keinut ois jumahtanu
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.05.2010, 16:52
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

imu vai pako tappeja vai imu ja pako?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.05.2010, 17:01
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Oisko voinu päästä vettä koneeseen missään vaiheessa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.05.2010, 18:08
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.094
Perusasetus

Menikö ihan ajossa poikki ? Siis tarkotan jotta ei korkannut heti startatessa ?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.05.2010, 19:04
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Orastava kansipahvi vika ja jatkoin ajamista niin kauan ku sekos käynti.Veden koneeseen pääsy kyl on voinu olla mahollista, ei se varmaan kerrasta ole katkennu et eka taipunu ja sit naps.Imuvenalta tais olla eli keulasta päin katottuna venttiili parin etummaiset.Käynniskään ei ollut mitään erikoista kunnes ei käynyt enää kaikilla. Kylhä se on voinu vääntyä startateskii mut eipä sitäkää jaksa muistaa ku kummiskii on aina käyntii lähteny et oliko mitään erikoista starttauksessa. Kannesta on melkein löydyttävä jotain kunhan koneistaja saa purettua. Mut eikös vesi pytyssä väännä jo kiertokangen ja tee jotain muutakii tuhoa vai voiko tuo tanko vaan väsyä et rupee taipuu, onko suurilla ahtopaineilla vaikutusta nyt alkaa jo olla liikaa kysymyksiä...
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.05.2010, 19:53
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Melkein vastaavaa koettu...


Dieselistä en tiedä, mutta olin kyydissä kun kaverin Jeeppiin tuli pieni käyntihäiriö kun ajeltiin hissukseen pientä nyppylää ylös. Ihan nätisti mentiin ilman mitään vedättämistä, kun sitten suora kuutonen alkoi käydä omituisesti ja alkoi nykimään. Homma seis ja ajo taukopaikalle missä selviteltiin käynnin syytä. Venttiilikopan alta paljastui sellainen ilmestys että 1. pytyn imuventtiilin työntötanko oli lyhentynyt 50 mm ja pakoventtiilin työntötanko oli mennyt s-mutkalle. Heivattiin vain toisesta moottorista uudet puikot paikoilleen ja matka jatkui taas. Käynti oli taas normaalia, eikä muuta oiretta enää ilmaantunut.

Mietittiin sitten että mikä tuon on aiheuttanut. Eipä siihen mitään muuta keksitty että moottorille olisi joskus annettu liikaa happea ja sen lisäksi on varmaankin ollut huonot nostajat että olisi päässyt lyömään ns. "vastapalloon". Varmaa muistikuvaa ei ole tuosta Jeepin vanhasta kutosesta, mutta siinä taisi olla hydrauliset nostajat. Mitenhän lie tuossa HJ:n moottorissa?

Siis saattaisi olla jollain tavalla viallisesta nostajista/venttiilivälyksistä johtuva juttu. En tunne niin tarkasti hydraulisen nostajan sielunelämää että osaisin sanoa että miten ne voisivat mennä "tilapäisesti epäkuntoon".
__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.05.2010, 20:18
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ideanikkari Näytä viesti
Dieselistä en tiedä, mutta olin kyydissä kun kaverin Jeeppiin tuli pieni käyntihäiriö kun ajeltiin hissukseen pientä nyppylää ylös. Ihan nätisti mentiin ilman mitään vedättämistä, kun sitten suora kuutonen alkoi käydä omituisesti ja alkoi nykimään. Homma seis ja ajo taukopaikalle missä selviteltiin käynnin syytä. Venttiilikopan alta paljastui sellainen ilmestys että 1. pytyn imuventtiilin työntötanko oli lyhentynyt 50 mm ja pakoventtiilin työntötanko oli mennyt s-mutkalle. Heivattiin vain toisesta moottorista uudet puikot paikoilleen ja matka jatkui taas. Käynti oli taas normaalia, eikä muuta oiretta enää ilmaantunut.

Mietittiin sitten että mikä tuon on aiheuttanut. Eipä siihen mitään muuta keksitty että moottorille olisi joskus annettu liikaa happea ja sen lisäksi on varmaankin ollut huonot nostajat että olisi päässyt lyömään ns. "vastapalloon". Varmaa muistikuvaa ei ole tuosta Jeepin vanhasta kutosesta, mutta siinä taisi olla hydrauliset nostajat. Mitenhän lie tuossa HJ:n moottorissa?

Siis saattaisi olla jollain tavalla viallisesta nostajista/venttiilivälyksistä johtuva juttu. En tunne niin tarkasti hydraulisen nostajan sielunelämää että osaisin sanoa että miten ne voisivat mennä "tilapäisesti epäkuntoon".
Juu ei ole hydrauliset nostajat ihan ruuvi säätö, tossa vois ollakkii ideaa et ois ollu välykset viturallaa ku edellisen rempan jälkee laitettii välykset ja ei koskaa sen jälkee tarkistettu. Kyllä sen vian on pakko sioittuu männän ja nostinkupin väliin...
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.05.2010, 08:41
komu komu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.03.05
Sijainti: Loimaa
Viestit: 205
Perusasetus

Jos nesteet menee sylinteriin koneen käydessä niin Kiertokanki menee varmasti kieroksi. Kokemuksesta voin kertoa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.05.2010, 11:42
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja komu Näytä viesti
Jos nesteet menee sylinteriin koneen käydessä niin Kiertokanki menee varmasti kieroksi. Kokemuksesta voin kertoa.
Tulee varmaan niin paljo heittoa ku mäntä on ylhäällä et silmä erottaa vai meneekö kuin tarkaksi mittailuks. Meinaan ettei tartteis alakertaa aukasta.
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.05.2010, 12:09
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mittaa joka männästä ykk kohdassa männän ja lohkon väli. Jos ei isompia eroja oo niin ei kannata alkaa aukaseen.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.05.2010, 12:48
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mittaa joka männästä ykk kohdassa männän ja lohkon väli. Jos ei isompia eroja oo niin ei kannata alkaa aukaseen.
nätisti nousee joka mäntä samalle tasolle...
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 11.05.2010, 21:35
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Juu, kannessa kaikki ok paitsi venttiilinjouset vaihdetaan uusiin.Niitä odotellessa...
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.05.2010, 21:49
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

mummo opetti että rauta vässyy ja kyllä se oikeessa oli !
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.05.2010, 22:33
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
mummo opetti että rauta vässyy ja kyllä se oikeessa oli !
välillä alkaa tuntuu et rakentelija itse väsyy mut kaikesta oppii vaikka sit kalliimman kautta...
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Jeepin V8:n keinuvipu ja työntötanko (KIIRE) JussiR O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.01.2010 09:38
Ostetaan Ford 292cid Y-block työntötanko Aku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 09.10.2008 08:37
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana Tekniikka & Jutustelu 17 24.04.2006 19:18
Poikki mikä poikki HansB Tekniikka & Jutustelu 7 28.02.2004 18:07
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? MäIte Health 0 05.05.2002 17:56


Sivu luotu: 00:53 (GMT +2).