|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Pyhän viettoa
Täällä oli muslimien pyhäpäiviä ja tietysti piti juhlan kunniaksi päästä dyyneille, vaikka ei vieläkään omilla kumeilla. Meillä on hiukan vaatimattomampaa kuin Petellä Dubaissa, mutta kuitenkin.
Muutaman päivän vapaille paikalliset tulevat telttailemaan, teltat on ihan sopivan kokoisia huvilatelttoja. Vähän yksitoikkoisisa maisemia, mutta hiekkaahan sinne mentiin pöllyttelemään! Noista hiekkarenkaista on kai ollut jossain puhetta, mutta tuollaisilla lähes kaikki ovat liikkeellä ja varsin eleettömästi tuntui etenevän. Oma selitykseni on että kun ei ole poikittaisuria niin rengas ei niin helposti kaiva. Yksi rakennettu härpäke näytti olevan pikku laparenkailla jotka oli tosin vain takana. Parasta menossa oli tietysti sladissa rinteen alastulo, ihmeen paljon sietää sivukallistusta kippaamatta. |
#27
|
||||
|
||||
Ilmastonmuutos
Kantaa ottava grafiikka tänään Gulf Timesissa....
|
#28
|
||||
|
||||
Toyotan pedaaliongelma...
...aiheuttaa kaikenmoista vaivaa kuten allaolevasta ilmenee
|
#29
|
|||
|
|||
BTW kuinkas tuolla dyyneillä suunnistus hoidetaan, kun on melko samannäköistä joka suuntaan?.
Joskus taivastellu lentokoneen ikkunasta maisemaa sielläpäin.. |
#30
|
||||
|
||||
GPS ja Navigaattori auttaa, itsellä Ozi johon kalbroitu satelliittikuva eli Googlen Mapin kuvatuksia. Siinä on hiukan muotoja, kartta olisi vain samaa tasaista.
Eikä tämä meidän "aavikko" ole ninkään iso alue, olisiko max 50 x 50km ja tällöinkin törmää jo joko mereen tai tiehen. Olisiko tietön alue ehkä 20x40km. Onhan tuossakin toki tallaamista ihmisten ilmoille jos jotain sattuu. Merkkasin tuohon karttaan alueen jossa ymmärtääkseni eniten ajetaan, suosituinta aluetta etelässä olevan merenlahden eli Inland Seen pohjoispuolella. |
#31
|
||||
|
||||
Cherokeen korkkaus
Jos te ajelette siellä napaan asti ulottuvassa hangessa niin minä kävin korkkaamassa hankkimani Cherokeen dyyneillä. Kuvia ei tietenkään tullut muuta kuin silloin kun vauhti loppui, tai ainoasta silloin, mutta erilaista kuin talvieksytyksessä (huoh).
Inlandsean rannallavaikka vettä ei näy. Vesi oli niin kylmää että en käynyt uimassa. Ehkä jotain 20 astetta, Hrrrr... Wrangler jäi mahasta kiinni dyynin huipulle ...ja nyppäsin sen sitten pois... ...ja sitten tetysti itse kiinni samaan paikkaan... Loiva rinne jota huipulle noustiin oli kai noin 500 metriä ja lappu lattiassa nousi melko eleettömästi, mutta kun ei tiedä mitä harjanteen takan on niin tottumton hellää 2 sekuntia liian aikaisin. Ja sitten on mahasta kiinni. Kun tultiin tien päähän takaisin kotiin matkalla niin iso osa porukkaa oli vasta tulossa dyyneille, varmaan satoja mönkkäreitä ja saman verran autoja. Joitakin melko rakennettuja putkirunkoja laparenkailla. Illlan muututtua yöksi tositoimet vasta alkaa, tarttee tulla toisella kerralla tarkkailemaan. Joku hauskuutti porukkaa kahdella pyörällä ajelemalla, ei vain tiellä vaan myös liikenneympyrää kiertämällä. Sitten vaan ilma renkaisiin ja kotimatkalle.. Ja ensiviikonloppuna takaisin, tästä se dyynielämä alkaa! Hiukan arstelin tuota hiekalla ajamista mutta ei se mitään aivan erityistä ole. Vauhtia toki on enemmän, ei kuitenkaan muuta kuin 60-80 kmh mutta iskarit tuntuu olevan arvossaan eli etuisakarit menee vaihtoon pikapikaa. Hyvin tuntuu vakio Cherokee pelaavan tässäkin ympäritössä mutta kuitenkin ensi viikolla laitan Jerkun lentokentälle toimittamat korotukset paikallen ja pohdiskelen rengas/beadlock asiaa. nyt ajelin 0,8 paineilla orkkis 7" vanteilla. |
#32
|
||||
|
||||
Välillä venyttelemään
Kun eilen oltiin dyyneillä niin tänään suunnattiin pohjoiseen mistä löytyy noin 80 km päästä ymmärtääkseni maan ainoat kalliot. Helppoja paikkoja mutta onhan Cherokeessa vielä etuvakaajakin kiinni.
Yleisnäkymää kalliolta Renkaissakin oli normi paineet eli ei mitään hard corea menty kokeilemaankaan. Tässä Jeeppi saattaa olla Qatarin korkeimmalla paikalla, olisiko muutamankymmentämetriä tuoilta merenpinnasta. Ainakin näiden kallioitten korkeimmalla paikalla. Ja kun tuli uimaan mieli niin ei se kaukana ole... Appari rentoutuu.. Olen tilannut Aussie Lockerin kaverin mukana suoraan Australiasta joten eiköhän tuo kivikroolaus osastokin saada parempaan kuosiin. Ihan kiva välillä kikkailla kivillä, vaikka ehkä dyyneillä menee päiva paremmin. On tuo kallioalue sen verran pieni. - |
#33
|
||||
|
||||
Alkaako XJ olemaan museoauto-ikäinen jo sielläpäin, jos muiden kalustoon vertaa?
__________________
Harbor Cruisers |
#34
|
||||
|
||||
On toki museokamaa, mutta tiedäthän nämä 2000-luvun cittarit, ei niillä pitkälle tien ulkopuolelle voi mennä. Dyyneillä pelaavat OK jos saa luistoneston kokonaan pois ja matalaprofiilirenkaista ilmaa ulos, mutta kalliolla pitää olla vähintään lyhyt perä. On tuossa pihassa V8 X5 jolla käyn töissä, mutta en sillä pitkälle tien ulkopuolelle lähtisi.
Kyllä XJ rokkaa näissä harrastushommissa ihan OK, ja maksoikin melkein 2000 ekeä. |
#35
|
||||
|
||||
on se vaan kallista...
__________________
Montenegro Off Road Club |
#36
|
||||
|
||||
Katsastus
Jos suomessa joskus tuntuu että inssit ovat tarkkoja niin...
Tämä auringon (?) kaivertama reikä takpuskurin päässä on "Major Fault" Takaovessa on painuma (itse vaan en sitä näe ?????) joka on "Major Fault" ja maalipinnassa on "naarmuja joka tämäkin on "Major Fault" Sitten rekkari on haalistunut, tosin epätarkka kuva, mutta numeroiden vierestä maalia irronnut, ehkä tämä on ihan oikea huomautus. Nyt sittn vaan korjaamaan "vikoja" että saa rekisteröinnin uusittua. Niin jarrut, valot päästöt jne ei huomauttamista, mutta nämä "Major Fault"it pitää laittaa kuntoon. Mitähän noille takaoville tekisi? Kai se vaan on niin että nämä kusettaa minua joten minun on sitten vaan kusetettava näitä vielä enemmän! - |
#37
|
|||
|
|||
Kuinka voi olla noin tarkkaa touhua?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#38
|
||||
|
||||
heh
Pari vaihtoehtoa. Etit jonkun ketä katsastaa auton sillein että vain paperit käy konttorilla tai sitten yrität päästä sinne tirehtörin juttusille ja kerrot että kyseessä on harraste auto mitä ajetaan vain aavikolla, jolloin lommoja tulee. Pahimmassa tapauksessa joudut hommaamaan poliisiraportin että miten noi kauheet lommot on syntynyt.. ettet vain ole olut "hit & run" kuljettaja |
#39
|
||||
|
||||
Niin ja eikös siellä ole dent masterin pisteitä? Ainakin täällä löytyy useampi paikka missä oikaisevat noi pikkuloivat odottaessa.
|
#40
|
||||
|
||||
No siis kun ei ole lommoja joita oikoisi! Yksi ehdotus on käydä nuo "lommot" kuittaamassa poliisilla niinkuin ehdotat. Mutta kun ei oma silmä niitä näe! Annan homman kuitenkin muille ettei tule uusinnassa sanottua mitään sopimatonta. Tämä kyllä hoidetaan mutta tuli vähän puun takaa tuo tarkkuus. Tiesin että selvät liikenteessä / parkkiksella tulleet kolhut on hoidettava, mutta kun sellaisia ei ole.
No, huvittava kokemus kaikkiaan. Uusinta näyttö ei maksa mitään, vain vaivan. Niin joo Pete, tulen sitten keskiviikkona ja odottelen viikonlopulle jotain ohjelmaa... Viimeksi muokannut Killman : 11.04.2010 19:55 Perustelu: Viesti Petelle |
#41
|
||||
|
||||
Onko tuo varakummi lentoneen rengas, vai myydäänkö tuollaisia auton renkaita? Mulla on vaan pari lentokoneen rengasta, ja ne ovat kuvioltaan kuin kottikärryn kummit.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#42
|
||||
|
||||
Noi On high-flotation renkaat joita myydään ihan rengaskaupassa. Vyörenkaat..
Pitoa niissä ei ole ollenkaan mutta ei upota hiekassa, ja jos moottoritienopeuksissa puhkeaa rengas niin ei hajoa kappaleiksi niinkuin ristikudos |
#43
|
||||
|
||||
Just ne "kuuluisat" Sand tire mallin kumit, joiden käyttö vertailurenkaana Suomessa kiellettiin AKEn toimesta niistä autoista joissa sellaiset sattui tiedoista löytymään.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#44
|
||||
|
||||
Qatarinmies kävi Dubaissa hiekkapuhalluksessa (huomaa oluttölkki kädessä)
|
#45
|
||||
|
||||
Vai kaljaa se olikin, maistu ihan kokikselle. Hiuksista tuli lapiollinen hiekkaa suihkun lattialle ja näkökin on jo palautunut. Ulkonäköön tuo hiekkapuhallus vaikutti kai vaan positiivisesti, paksummat liat lähti naamasta.
Pete järkkäsi hienosti vieraalle mahdollisuuden osallistua apparina Spring Challenge suunnistuskisaan, joka tietysti suvereenisti voitettiin. Kyllä Peten otteista huomasi että se suurinpiirtein 50 000 km dyyneillä on antanut tiettyä varmuutta dyynien lukemisessa. Tosi vaikuttavaa kyytiä ja FJ Cruiseri on melko peli tuossa maisemassa. Ei mitään ongelmia etenmisessä. Ohjaajakokous, tuuli vain tahtoi viedä paperit. Lähtörivistöä. Rastien koordinaatit annettiin lähdön jälkeen joten ensin näpyttelyä, sitten taktiikka ja sitten vasta matkaan. Alamäkeenkin voi jäädä kiinni kuten kuva todistaa. Pakollinen huoltotauko, ohjausiskari täynnä hiekkaa jonka Pete fixasi. Siis hieno päivä kaikkiaan ja siitä kiitoksen Petelle. - |
#46
|
||||
|
||||
Soon ny leimas
Että tuliheno kuva, ei ole haalistunut rekkari. On nimittäin alle 12 tuntia vanha. Ja tarra joka määrää seuraavaan skraadien laskentaan näyttää että aikaa siihen on vielä vuosi!
Huomenna dyyneille ja lappu lattiaan... Toisella katsomalla uuden kilven ykkösestä on jo maalia varissut. No, se on kai sitten ensivuoden kitinän paikka! Viimeksi muokannut Killman : 22.04.2010 22:34 |
#47
|
||||
|
||||
Osa vailla kotia
Tuollaista on kasaantunut nurkkiin, muutama Light Force 170 Striker ja nippu iskareita. Pitäis varmaan keksiä hyötykäyttöä eli pultata Jeeppiin kiinni.
Noista lampuista on kahdessa Combo filtterit 100W polttimoilla, eli jonkunlinen sumarin ja kaukovalon sekasikiö, onko jollakulla kokemuksia ovatko käyttökelpoiset? Voiko noita käyttää ilman filttereitä eli tuota "suojusta" vai pilaantuvatko siitä? |
#48
|
||||
|
||||
Lightforse-240
Käyttiksen keulalla 3x240 talvella combo filsuilla ja toimii mielestäni erittäin hyvin.
Ilman suojia taisi valokuvio olla vähän epämääräinen muistaakseni kun testasin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50573
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O. |
#49
|
||||
|
||||
Uppausta Karin puolesta
|
#50
|
||||
|
||||
aissaatn... oli vissiin vyöt kiinni?
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suomi uutisia maailmalta | ZeiZei | Chit-Chat | 0 | 02.10.2008 21:07 |
Tupakkamiehille/Naisille uutisia | Rotta-Racing | Chit-Chat | 0 | 23.06.2008 21:05 |
Uutisia Vartiotornin takaa | Lars | Religion | 3 | 29.05.2004 02:37 |
Uutisia maailmalta | Jeeper | Linkit | 4 | 11.01.2004 15:10 |