Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 23.02.2010, 16:22
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 3.998
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti

Jos kaverisi corolla syö työmatka ajossanne litran enempi, niin millä selität sen, että vaimoni ex-corolla ei syönyt desiä enempää 95:sta kuin 98:a. Muutenkin corollan kulutuksessa tuo litra tuntuu paljolta ja siinä voi olla mittaus ja laskenta epätarkkuuksia ja pyöristysvirheitä. 0,3 litraa jos sanoisit, niin uskoisin heti, oli se totta tai ei.

Tässä tapauksessa vaikuttaa paljon myös se,että onko mainittu VANHA corolla mallia -87 vai -07?

Itse uskon nyky ajotietokoneiden näyttämiin polttoaineenkulutuksiin ihan yhtä paljon,kuin autotehtaiden ilmoittamiin lukemiin hybridi autojen kulutuksista
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 23.02.2010, 16:25
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
No, ihmismieli on siitä jännä kapistus, että kun se uskoo johonkin asiaan riittävästi, niin asia muuttuu aattelun kaltaiseksi vaikka ei niin totuuden mukaisesti olisikaan. Lisäksi pientä liioittelua ja soppa on valmis.

Jos kaverisi corolla syö työmatka ajossanne litran enempi, niin millä selität sen, että vaimoni ex-corolla ei syönyt desiä enempää 95:sta kuin 98:a. Muutenkin corollan kulutuksessa tuo litra tuntuu paljolta ja siinä voi olla mittaus ja laskenta epätarkkuuksia ja pyöristysvirheitä. 0,3 litraa jos sanoisit, niin uskoisin heti, oli se totta tai ei.

Vaihteleeko tällä kaverilla muuten keskikulutus, vai onko se aina tasan esim. 8,2 litraa 95E:llä ja sitten kun laittaa 98E:tä niin putoaa tasan tarkkaan 7,2 litraa ajoi miten vaan? Sitä en siis kiellä että ei voisi huonompaa ainetta mennä enemmän, mutta kuinka paljon niin siitä voi tingata.

Esim. 1. Kävin limingasta pudasjärvellä perjantaina Isuzulla. Mennessä janotti tietokoneen mukaan 9,4 litraa. Takas tullessa juuri samaa tietä ajaessa omasta mielestä samalla tavalla menikin tietokoneen mukaan 7,8 litraa. Mites se selitetään kun en tankannut välissä? Vielä kun oikein miettii, niin mennessä ei tarvinnut ohittaa ketään ja takas tullessa piti ohitella useita.

Esim 2. Kaveri tarkisti moottorikelkan tankissa olevan 10 litraa bensaa, ajoi noin 40 kilometriä ja tarkisti taas tilanteen. Arvioi määrän olevan nyt 6 litraa. Söikö kelkka oikeasti 4 litraa, eli 10 l/100km vai oliko mittaus hieman epätarkka ja otanta turhan lyhyt.
1. esimerkkiin auto keventyny ja ku kartasta kattoo ni limingasta pudasjärvelle on oikealle viettävä alamäki siksi siis enemmän, eli sattumusten sarja
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 23.02.2010, 16:32
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.314
Perusasetus

raskaallakalustolla ajan työkseni ja nesteen kortilla tankkaa, ja tarttee sanoa et kyllä se PASKAA ON!!! piti kestää -25 ja rupes jäätämää jo -22 asteen tienoilla ja suodattimet 2 viikkoa vanhat et niitten piikkiin ei voi laittaa.
syksyllä oli samaa -25 kestävää kuraa tankis ja oli jo hyhmässä polttoaine tankki kun viikonlopun oli auto parkis ja pakkasta -15 - -20 et on se paskaa.
-35 kestävä aine on ainoo mitä tonne tankkii uskaltaa puottaa jos ei halua jännittää et jäätykö vai ei.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 23.02.2010, 16:35
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.314
Perusasetus

eikä itsellä ole ikinä rekka sammuillu aamuisin kun lyöny auton käyntii kun webasto ollu 2h päällä, mut tänä talvena on sammunu parhaillaa 4 kertaa putkee ja käy alkuu vajailla pytyillä. n.4v. sitte nesteen aineet oli ihan erimaata, liekö nykyisin syynä se BIOpolttoaine jota siihen sotketaa?
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 23.02.2010, 17:06
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Työkseni ajan pikkupakulla n.60 000 vuodessa ja tankkaan firman kortilla nesteeltä. Eipä ole ollut ongelmia millään pakkasella polttoaineen takia. Tänä talvena parhaimmillaan -25 ja auto porskutti nätisti eteenpäin.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 23.02.2010, 17:51
peedro:n Avatar
peedro peedro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 179
Perusasetus

Ja pannaan vielä edittiä että, Nesteen,tai SEOn,bensoista ei ole huomauttamista,mutta emännyyden 900 urbo saabbi vie sen 1-1,5 litraa enemmän jos ajaa 95:sella eikä 98 oktaanisella.Eli hinta ero tulee takaisin moninkertaisena + kulku on ripeämpää.Kokeilin myös sitä Shellin Vi poweria mutta siitä ei ollut samankaltaista iloa.

Tuo pitää muuten paikkansa ainakin 9000tubo saapikkaassa.Tais asiasta olla maininta käsikirjassakin 95 oktaanisella ei anna ahtopainetta yhtä paljon kun 98oktaanisella.Kone nakuttaa helpommin 95bensalla jolloin APC laskee painetta.Itellä tuon huomas ahtopainemittaristakin.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 23.02.2010, 18:41
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Esim.max ahtopaine ST1 aineella n.1-1.1 bar ,ja nesteen aineella 0.8-0.9 bar.
Onko moottori ilman hukkaporttia, kun paineet noin vaihtelee?

j.h
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 23.02.2010, 19:00
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Meillä on Scanioihin tankattu talvilaatua (-29/-34) syksystä kevääseen, noin niinku varmuuden vuoksi, ettei tartte tuolla tienpäällä ruveta suodattimia vaihtamaan, Runkoautoissa kun ei aikatauluissa ole joustoa. Mut tuossa -30 asteen pakkasilla pöllikuskit tuntuu pistävän teboilin mittarista kesälaatua (-19/-25) tankkiin ilman pienimpiäkään ongelmia...
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 23.02.2010, 19:03
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Meillä on Scanioihin tankattu talvilaatua (-29/-34) syksystä kevääseen, noin niinku varmuuden vuoksi, ettei tartte tuolla tienpäällä ruveta suodattimia vaihtamaan, Runkoautoissa kun ei aikatauluissa ole joustoa. Mut tuossa -30 asteen pakkasilla pöllikuskit tuntuu pistävän teboilin mittarista kesälaatua (-19/-25) tankkiin ilman pienimpiäkään ongelmia...
Aikas monessa pölliautossa on tankissa lämmitimet ainakin volvoissa 3vuotta vanhoissa ja edellisessä puolikkaassakin oli lämmitimet hyvi pysty välimallilla ajelemaan koko talven .
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 23.02.2010, 19:30
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Nesteen diesel on paskaa....

Neste on käsittääkseni Suomen suurin jalostaja ja myös tuottaa jalostaa muillekin öljy-yhtiöille.

Pistäkääs faktoja, että mikä firma myy minkäkin jalostetta?

Kannattaa muistaa, että Suomi on talviautoilun mallimaa, Oulun yläpuolisilla levyeyksillä autoilusta tehdään yli 70% Suomessa koko maailmasta. Siis käsittääkseni sielläkin Neste on jonkinlaisessa markkina-asemassa.

j.h

Kyllä auto kulkee Suomessa myytävillä dieseleillä ja bensoilla kun se on kunnossa ;-)
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 23.02.2010, 19:34
pattis:n Avatar
pattis pattis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.08
Sijainti: turenki
Viestit: 341
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipe Näytä viesti
Joo jos ajaa nesteen kuralla niin taatusti jäätyy tb: llä toimii ihan jees talvella tb:en kortilla ja kesällä nesteen näin ainakin niissä firmoissa joissa töissä olen ollut ja olen .
useemman vuoden tankkasin nesteen dieseliä eikä kertaakaan oo jäätyny saatika ollu muitakaan oireita sprintterissä, eikä oo ainettakaan vieny yhtään enempää tai vähempää...
nykyään abcn ainetta eikä mitään eroo vaikka välillä tankannukin nesteen kamaa...
en tiiä sitten onko mulla autossa vikaa
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 23.02.2010, 20:37
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Laitetaas omia kokemuksia:

Ajelin vuodesta 2001-2009 Vw caddyllä 1.6ltr dieseli n.100tkm. Kulutuksessa en huomannu eroja, mutta käytin Nesteen ainetta sen takia, kun se nimenomaan ei vaahdonnut.
Vit*tti tankata esim seo, st1 yms ainetta kun ne vaahtos älyttömästi enemmän ja muutenkin tankin lopputäyttö paskamaista liruttamista.
Sen takia kannatti lirutella se loppu 10ltr, kun sillä pääsi hiukan vajaa 200km tuolla tavoin enemmän ja ei tarvinnu yleensä työviikolla tankata.


Isäukko tilas tossa Marraskuussa Nesteeltä talvilaatua farmarisäiliöön (MoottoriPö) ja -20 asteen pakkasella ruvettiin ihmettelemaan et miks 2006 mallinen Valtra lähtee niin saamarin huonosti käymään.
Kävi huoltomiestä kattomas ja vaihdettii kaikki mahdollisest suodattimen yms, jos olis vaikka jääny jotain kesälaatuu tankkii.

Tankattii varmuuden vuoks tankki täyteen tuosta samaisesta farmarisäiliöstä ja aateltiin et nyt on ainaki sit talvilaatuu. Tuolloin pakkasta oli kuitenkin n -10
Sama peli, vaikeesti lähtee käymää ja vilkuttelee polttoaineen vikakoodia.
Ihmettely vaan jatku, kunnes isäukko osti perunavarastoon pienen polttoainelämmittimen ja meinas tankata sen täyteen farmarisäiliöstä. Ei tullu paska edes ulos säiliöstä!!!
Pakkasta -25. Johan selvis miks ei Valmetti käy!!!!
Kattelin kerran taskulampulla tankkiin ja pakkasta -18 ja hyhmässä oli aineen pinta.

Noo asiaa selvitettii ja kävi ilmi että aine on jotain prkl välimallin kiisseliä, jonka ei pitäiskään tulla tankista ulos kun pakkasta -25.

Nyt tapellaan ketä maksaa raktorin ja farmarisäiliön tyhjenyksen/kautta putsauksen.
Nesteen ainetta ei ainakaan raktoriin enää laiteta.


Seolta tankkasin vuonna 2008 kerran 2002vm Jtd Scudoon tankin täyteen ja meni suuttimet paskaks. 1300e vaihtosuuttimet kiitos. Tämän kärsin omista nahoista monien sattumien johdosta. Ps.Säilyttäkää kuitti ainakin seuraavaan tankkauskertaan saakka.

Nyt Tammikuussa haetiin virman autoihin yhteensä n.350ltr ainetta ja otettiin ekaks Nesteen kylmä asemalta dieseliä n.200ltr. Aine oli ihan hyvän näköistä ja vihreähköä.
Korteista loppu limitti ja siirryttiin Shellin asemalle ja loput n.150ltr liruteltiin sieltä.
Shellin aine oli ihan kirkasta ja tuli jo epäilys että mitäs tää nyt on!!! Piti haistella ja melkee maistella et onko se bensaa tai jtn.
Tällöin ajattelin et varmaan Shellin ainees jotain vikaa, mut nyt jälkeenpäin vois olla et Nesteen aine oli likempänä jähmettymistä. Pakkasta kuitenkin -20.

Tietty täytyy muistaa, et aine tulee maan alta, jolloin aineen ehkä pitäiskin juosta paremmin.
Tässä tapauksessa kuitenkin autot ovat toimineet molemmilla hyvin.

2008 vm hiluksissa en oo käyttäny muuta kun Nesteen ainetta, kun oon ajatellu toin Scudon jälkeen, et varmaan Nesteen aseman tankkeja hoidetaan paremmin, jolloin esim. kondensio vettä ei oo tankeissa.
Tämä kyseinen ajatus on TÄYSIN omaa aivoitusta, eikä perustu mihinkään muuhun kuin omiin kokemuksiin.
Kulutus on kesällä ollu n.8ltr ja talvella reilulla Eberin käytöllä n.9.6-10ltr.
Voipi olla et kokeilen vaiks Shellin ainetta seuraavaks=)

Töissä huomasin semmosen, että kun firma vaihto Shellin Tb:hen niin koneet rupes savuttamaan sinistä. Kyseessä asfalttikoneet, levittäjä ja jyrät.
Samaa sanoivat jotkut kuorma-autoilijat.

Näitä kommentteja kun lukee, niin aika paljon ristiriitoja aineiden/kulutusten suhteen ja välttämättä kukaan ei ole edes väärässä
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 23.02.2010, 20:46
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.884
Perusasetus

Meillä päin taas puhutaan näin: " tankkaa Nesteen dieseliä tai ei webastot toimi", menee muilla kurilla kuulemma suotimet tukkoon? <- Ford huollosta kuultua...

Itse tankkasin aiemmin Cheroon ABC:n kuraa ja tässä pari viikkoa olen ajanut Nesteen "pesuaineilla" ja nyt huomannut (vai tuntuuko vain?) että motti vetäisi paremmin ja käyntikin ois hieman eri kuuloista...

?
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 23.02.2010, 20:49
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 222
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
No, ihmismieli on siitä jännä kapistus, että kun se uskoo johonkin asiaan riittävästi, niin asia muuttuu aattelun kaltaiseksi vaikka ei niin totuuden mukaisesti olisikaan. Lisäksi pientä liioittelua ja soppa on valmis.

Jos kaverisi corolla syö työmatka ajossanne litran enempi, niin millä selität sen, että vaimoni ex-corolla ei syönyt desiä enempää 95:sta kuin 98:a. Muutenkin corollan kulutuksessa tuo litra tuntuu paljolta ja siinä voi olla mittaus ja laskenta epätarkkuuksia ja pyöristysvirheitä. 0,3 litraa jos sanoisit, niin uskoisin heti, oli se totta tai ei.

Vaihteleeko tällä kaverilla muuten keskikulutus, vai onko se aina tasan esim. 8,2 litraa 95E:llä ja sitten kun laittaa 98E:tä niin putoaa tasan tarkkaan 7,2 litraa ajoi miten vaan? Sitä en siis kiellä että ei voisi huonompaa ainetta mennä enemmän, mutta kuinka paljon niin siitä voi tingata.

Esim. 1. Kävin limingasta pudasjärvellä perjantaina Isuzulla. Mennessä janotti tietokoneen mukaan 9,4 litraa. Takas tullessa juuri samaa tietä ajaessa omasta mielestä samalla tavalla menikin tietokoneen mukaan 7,8 litraa. Mites se selitetään kun en tankannut välissä? Vielä kun oikein miettii, niin mennessä ei tarvinnut ohittaa ketään ja takas tullessa piti ohitella useita.

Esim 2. Kaveri tarkisti moottorikelkan tankissa olevan 10 litraa bensaa, ajoi noin 40 kilometriä ja tarkisti taas tilanteen. Arvioi määrän olevan nyt 6 litraa. Söikö kelkka oikeasti 4 litraa, eli 10 l/100km vai oliko mittaus hieman epätarkka ja otanta turhan lyhyt.
Se työkaveri mittas että tankki täyteen, rippimittari nollille työ ajoa ja taas tankki täyteen joten kulutuksen voi mitata erittäin tarkasti.
Ei sitä ensin itsekkään uskonut mutta testasi sitä monta kertaa ja sanoi että pakko se on uskoa että litran vähempi syö.
Corolla oli 1.3 vm-84.
En käy tuosta kiisteleen, uskon tuon koska kuka helvata haluaa maksaa 98:sta enempi jos sillä ei rahallista merkistystä ole.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 23.02.2010, 20:55
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Lainaus:
No, ihmismieli on siitä jännä kapistus, että kun se uskoo johonkin asiaan riittävästi, niin asia muuttuu aattelun kaltaiseksi vaikka ei niin totuuden mukaisesti olisikaan. Lisäksi pientä liioittelua ja soppa on valmis.
Joo ja ei.

Tehtiin tuossa yhdessä edellisessä työpaikassa empiirinen tutkimus niistä ainetta säästävistä ihme magneeteista joita myyntimiesmynttinen kehui maasta taivaaseen,ja jopa joku kolleega väitti että niillä on vaikutusta.
No oliko? Ei ollut. Ja syy oli todennäköisesti se ettei kuljettajille kerrottu niiden olemassa olosta.

Niissä taloissa jossa ne alentivat kulutusta oli,kuljettajilla tieto mihin autoihin ne oli asennettu,eli alitajuisesti niillä autoilla ajettiin "nätimmin".

No takaisin aiheeseen. Jos Bj:llä lähtee kiihdyttämään nelosvaihteella nopeudesta 50 km/h ylöspäin,niin jossain 65 vaiheilla alkaa olla jo 0.8 paineita ja mukavasti vetoa jos on sitä "parempaa" ainetta tankissa. Sama paikka nesteen aineella niin hätin näpin 0.6 ja meno vielä aika laimeaa.

Ite olen testannut kahdenlaista polttoaineen lisälitkua jota myyntimiehet on tulleet tarjoilemaan,ja joiden on luvattu antavan tehoa ym.
Tuliko tehoa? No ei ainakaan huomattavasti.Toinen litku vähensi savutusta ja kone kuulosti käyvän pehmeämmin,mutta ei muuta vaikutusta esim.kulutukseen.Lisäksi molemmat haisivat ammoniakille joten tiedä sitten niiden terveellisyydestä.Merkkejä en nyt muista mutta saan ne varmaan kaivettua jos jotakuta kiinnostaa.

Eli itseäni noissa Diesel,ja bensa asioissa ohjaa suurimmaksi osaksi euro,eli miten sillä saisi eniten kilometrejä tai auratunteja(menee yht n. 3500 litraa vuodessa).Eli jos oikeassa paikassa tankkaamalla säästää vaikka sen 300-400 egeä vuoteen ilman lisävaivaa niin kyllä minä sen istun mielelläni vaikka paikallisessa.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 23.02.2010, 21:03
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Lainaus:
Töissä huomasin semmosen, että kun firma vaihto Shellin Tb:hen niin koneet rupes savuttamaan sinistä. Kyseessä asfalttikoneet, levittäjä ja jyrät.
Samaa sanoivat jotkut kuorma-autoilijat
Saman olen huomannut itsekkin mutta se ei haittaa jos siinä on puhtia enemmin.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 23.02.2010, 21:05
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Lainaus:
Neste Oilin öljytuotteiden toimitukset Suomeen vuonna 2008 olivat 7,5 miljoonaa tonnia. Yhtiön markkinaosuus Suomen öljytuotteiden tukkukaupasta oil 89 %.
http://www.nesteoil.fi/default.asp?p...90,11992,12284

Tuohonhan ei voi uskoa kun se on nesteen sivuilta
Eli suurin osa ajaa tuolla "paskalla".

Tuossa on faktaa dieseleistä.
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?p...%2c2707%2c3361

Seolla olen tankannut ja tänään oli melkein -30 ja ei mitään ongelmia. -29/34 luulisin tuon olevan.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 23.02.2010, 21:23
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.094
Perusasetus

Mää ostan ainakin yleensä ( AINA ) halvinta kiisseliä , huolimatta siitä mikä on myyvä ketju ...

Vuoden ajalta noin 35 000 km diisseli-kooralla 5,2 -6,2 l/ 100 km vaihtelee kulutus ...sekalaisessa ajossa ...välillä vedetty kärryä välillä ei ...ajettu "tuning"-renkailla ja taas sirkkelinterillä ...

Suurin kulutus 6,2 l on kesällä tankattua TB:n ainetta ja tuning-renkailla ( 225 * 40 * 18 )

" Normiajossa " mulla ei ole ollut havaittavaa eroa mistä ruutasta diisselin olen ottanut ...putsarikkin on pysynyt sulana ...

Venäläistä en ole uskaltanut koorassa kokeilla ...BJ:ssä taas toimii moitteetta ...paitti perässä tulevat valittavat KÄRYÄ

Nii ediittä kun tuli mieleen ... Jokkut uskoo niihin mangeetteihin jokka "tasasuuntaa" polttoaineen jotain osasia ...jokainen voi uskoa mihin haluaa .. Vaikka jou*****kiin

Viimeksi muokannut Palde : 23.02.2010 21:28
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 23.02.2010, 22:11
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja burton Näytä viesti
raskaallakalustolla ajan työkseni ja nesteen kortilla tankkaa, ja tarttee sanoa et kyllä se PASKAA ON!!! piti kestää -25 ja rupes jäätämää jo -22 asteen tienoilla ja suodattimet 2 viikkoa vanhat et niitten piikkiin ei voi laittaa.
Aika moni on meilläkinpäin moittinu tuota nesteen välitalvilaatua.Ei ainakaan tuo suodatettavuus -25 tunnu pitävän paikkaansa.Omassa ajokissa alkaa tolla aineella webasto kiukuttelemaan jo hiukan alle -20 pakkasessa. Teboilin vastaavalla polttoaineella ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.
Mut kummasti heittää monilla nuo kulutuslukemat eri firmojen polttoaineiden välillä.
Kesälaadulla pitäs päästä pienemmällä kulutuksella kun talvilaadulla,koska dieselin hyötysuhde/litra laskee mitä rajummin sitä lisäaineistetaan kestämään pakkasta.
Monilla kuulostas olevan toisinpäin. Eli mitä vähemmän polttoaine kestää pakkasta sitä enemmän sitä tuntus kuluvan. Periaatteessa nesteen aineella pitäs litralla päästä pitemmälle kun teboilin vastaavalla,koska neste on seostanu dieseliä yleensä hiukan maltillisemmin pakkasta kestämään ku teboil.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 23.02.2010, 22:41
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Aika moni on meilläkinpäin moittinu tuota nesteen välitalvilaatua.Ei ainakaan tuo suodatettavuus -25 tunnu pitävän paikkaansa.Omassa ajokissa alkaa tolla aineella webasto kiukuttelemaan jo hiukan alle -20 pakkasessa. Teboilin vastaavalla polttoaineella ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.
.
kyllä tää ajokki toimii tuolla välitalvilaadulla JOS kone on koko ajan lämmin, mut heti ku oot himas yön niin aamulla rötää ja pätkii... webasto on kyllä syttyny tulille ilman ongelmia koko talven. pistin taaas tankkii sitä vahvinta mitä nesteeltä saa...
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 23.02.2010, 22:56
McMurry McMurry ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.05.09
Sijainti: Uusimaa
Viestit: 15
Perusasetus

diesel


Tuota dieselin laadun(kesä/talvi) vaikutusta moottorin tehoon/kulutukseen on tutkittu VTT:llä.
Linkki tutkimusraporttii:
http://www.motiva.fi/files/1053/HD-e...tukseen....pdf
Kesälaadulla näyttäs saavan korkeampia tehoja moottorista, mutta suurin vaikutus taitaa enimmäkseen tulla polttoaineen tiheydestä/energiasisällöstä.

Itellä tullu semmonen fiilis, että Nesteen tarjoamat 4 eri diesel -laatua eri säälle varmaan aiheuttaa sekaantumisista ja sitten syytetää Nestettä ku on väärä ainetta tankissa. Pikasesti kun googlasin ni eipä muut ketjut taida tarjota, kun kesälaatua tai talvilaatua. Siinä ei helposti sekota mitä on tankissa.

Itse ajelen pääasiassa Nesteen ja Shellin dieselillä noin 15 000km vuodessa. Ennen ajoin ABC:n litkuilla. ABC:llä tankkaaminen loppui, kun huomasin kirjapidosta sen olevan 70e kalliimpaan vuodessa vaikka ne hienot "boonukset" ottaa huomioon niin vaihtui asema halvimpaan. Mitää ongelmia tai eroja kulutuksessa en ole huomannut.

Täytyy kyllä ihmetellä, kun joku täällä kehui, että Nesteen dieselillä kulutus on15-20% suurempi. Pääasiassahan nämä aineet ymmärtääkseni tulee Nesteen jalostamolta, josta sitten jokainen firma laittaa omat lisäainestukset.

Mielenkiintoinen tietysti olisi esimerkiksi TM tekemä testi dieselin laadusta, mutta luulen että tämänkin aineen valmistus on tarkasti standardoitu ja hyvin samanlaatuista dieseliä saa huoltoasemasta riippumatta. Vaikea se on tavallisen ihmisen testata erimerkkisten polttoaineiden vaikutusta kulutukseen, niin paljon muuttuvia tekijöitä tuolla liikenteessä.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 24.02.2010, 08:23
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ite olen testannut kahdenlaista polttoaineen lisälitkua jota myyntimiehet on tulleet tarjoilemaan,ja joiden on luvattu antavan tehoa ym.
Tuliko tehoa? No ei ainakaan huomattavasti.Toinen litku vähensi savutusta ja kone kuulosti käyvän pehmeämmin,mutta ei muuta vaikutusta esim.kulutukseen.Lisäksi molemmat haisivat ammoniakille joten tiedä sitten niiden terveellisyydestä.Merkkejä en nyt muista mutta saan ne varmaan kaivettua jos jotakuta kiinnostaa.
Mitä olet testannut? Oliko X1R mukana? Vaikuttiko mikään aine kulutukseen?
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 24.02.2010, 12:25
MoggiMies MoggiMies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.06
Sijainti: Stadi., Finland.
Viestit: 121
Perusasetus

Auto syksyllä huollettu ja n.1000l viikossa Neste dieseliä webaston kanssa ei ongelmia. Bensiineissä eri asemien välillä olen kyllä huomannut kulutus eroja ja jopa eräässä autossa moottori alkoi nakuttaa tietyn bensan kanssa.
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 24.02.2010, 20:45
huru-ukko huru-ukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.05.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 137
Perusasetus

No ei tuo Nesteen aine taida ihan noin paskaa olla, työmaalla menee Nesteen polttoainetta n.1.2-1.5 milj. litraa vuodessa ja ei ole kertaakaan ollut sellaista ongelmaa joka selkeästi johtuu p-aineesta. Suurin ongelman aiheuttaja on itse käyttäjät ku koitetaan sillä kesälaadulla ajaa maaliskuuhun asti koska se on halvempaa,saatana ku tulee pakkaset niin sen mukaisia aineita tankkiin..
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 24.02.2010, 21:10
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

No mitään ongelmia ei ole ollut millään aineella,edes venäjän kuralla silloin kun sitä joskus jaksoin hakea.

Ainoastaan sitä Nesteen ainetta menee enemmän,ja kulku on huonompaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus gikseri Maasturiprojektit 25 19.08.2011 09:34
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä _kekkula_ Tekniikka & Jutustelu 1 13.07.2009 18:41
Euroopan karttoja Oziin? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2007 21:51
Neste / neste-lämmönvaihdin farmari Tekniikka & Jutustelu 1 13.05.2007 19:15
C5 euroopan malli C5 1 28.05.2003 06:22


Sivu luotu: 11:10 (GMT +2).