|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tässä tapauksessa vaikuttaa paljon myös se,että onko mainittu VANHA corolla mallia -87 vai -07? Itse uskon nyky ajotietokoneiden näyttämiin polttoaineenkulutuksiin ihan yhtä paljon,kuin autotehtaiden ilmoittamiin lukemiin hybridi autojen kulutuksista |
#27
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#28
|
||||
|
||||
raskaallakalustolla ajan työkseni ja nesteen kortilla tankkaa, ja tarttee sanoa et kyllä se PASKAA ON!!! piti kestää -25 ja rupes jäätämää jo -22 asteen tienoilla ja suodattimet 2 viikkoa vanhat et niitten piikkiin ei voi laittaa.
syksyllä oli samaa -25 kestävää kuraa tankis ja oli jo hyhmässä polttoaine tankki kun viikonlopun oli auto parkis ja pakkasta -15 - -20 et on se paskaa. -35 kestävä aine on ainoo mitä tonne tankkii uskaltaa puottaa jos ei halua jännittää et jäätykö vai ei.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#29
|
||||
|
||||
eikä itsellä ole ikinä rekka sammuillu aamuisin kun lyöny auton käyntii kun webasto ollu 2h päällä, mut tänä talvena on sammunu parhaillaa 4 kertaa putkee ja käy alkuu vajailla pytyillä. n.4v. sitte nesteen aineet oli ihan erimaata, liekö nykyisin syynä se BIOpolttoaine jota siihen sotketaa?
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#30
|
||||
|
||||
Työkseni ajan pikkupakulla n.60 000 vuodessa ja tankkaan firman kortilla nesteeltä. Eipä ole ollut ongelmia millään pakkasella polttoaineen takia. Tänä talvena parhaimmillaan -25 ja auto porskutti nätisti eteenpäin.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#31
|
||||
|
||||
Ja pannaan vielä edittiä että, Nesteen,tai SEOn,bensoista ei ole huomauttamista,mutta emännyyden 900 urbo saabbi vie sen 1-1,5 litraa enemmän jos ajaa 95:sella eikä 98 oktaanisella.Eli hinta ero tulee takaisin moninkertaisena + kulku on ripeämpää.Kokeilin myös sitä Shellin Vi poweria mutta siitä ei ollut samankaltaista iloa.
Tuo pitää muuten paikkansa ainakin 9000tubo saapikkaassa.Tais asiasta olla maininta käsikirjassakin 95 oktaanisella ei anna ahtopainetta yhtä paljon kun 98oktaanisella.Kone nakuttaa helpommin 95bensalla jolloin APC laskee painetta.Itellä tuon huomas ahtopainemittaristakin. |
#32
|
|||
|
|||
Lainaus:
j.h |
#33
|
||||
|
||||
Meillä on Scanioihin tankattu talvilaatua (-29/-34) syksystä kevääseen, noin niinku varmuuden vuoksi, ettei tartte tuolla tienpäällä ruveta suodattimia vaihtamaan, Runkoautoissa kun ei aikatauluissa ole joustoa. Mut tuossa -30 asteen pakkasilla pöllikuskit tuntuu pistävän teboilin mittarista kesälaatua (-19/-25) tankkiin ilman pienimpiäkään ongelmia...
|
#34
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#35
|
|||
|
|||
Nesteen diesel on paskaa....
Neste on käsittääkseni Suomen suurin jalostaja ja myös tuottaa jalostaa muillekin öljy-yhtiöille. Pistäkääs faktoja, että mikä firma myy minkäkin jalostetta? Kannattaa muistaa, että Suomi on talviautoilun mallimaa, Oulun yläpuolisilla levyeyksillä autoilusta tehdään yli 70% Suomessa koko maailmasta. Siis käsittääkseni sielläkin Neste on jonkinlaisessa markkina-asemassa. j.h Kyllä auto kulkee Suomessa myytävillä dieseleillä ja bensoilla kun se on kunnossa ;-) |
#36
|
||||
|
||||
Lainaus:
nykyään abcn ainetta eikä mitään eroo vaikka välillä tankannukin nesteen kamaa... en tiiä sitten onko mulla autossa vikaa |
#37
|
||||
|
||||
Laitetaas omia kokemuksia:
Ajelin vuodesta 2001-2009 Vw caddyllä 1.6ltr dieseli n.100tkm. Kulutuksessa en huomannu eroja, mutta käytin Nesteen ainetta sen takia, kun se nimenomaan ei vaahdonnut. Vit*tti tankata esim seo, st1 yms ainetta kun ne vaahtos älyttömästi enemmän ja muutenkin tankin lopputäyttö paskamaista liruttamista. Sen takia kannatti lirutella se loppu 10ltr, kun sillä pääsi hiukan vajaa 200km tuolla tavoin enemmän ja ei tarvinnu yleensä työviikolla tankata. Isäukko tilas tossa Marraskuussa Nesteeltä talvilaatua farmarisäiliöön (MoottoriPö) ja -20 asteen pakkasella ruvettiin ihmettelemaan et miks 2006 mallinen Valtra lähtee niin saamarin huonosti käymään. Kävi huoltomiestä kattomas ja vaihdettii kaikki mahdollisest suodattimen yms, jos olis vaikka jääny jotain kesälaatuu tankkii. Tankattii varmuuden vuoks tankki täyteen tuosta samaisesta farmarisäiliöstä ja aateltiin et nyt on ainaki sit talvilaatuu. Tuolloin pakkasta oli kuitenkin n -10 Sama peli, vaikeesti lähtee käymää ja vilkuttelee polttoaineen vikakoodia. Ihmettely vaan jatku, kunnes isäukko osti perunavarastoon pienen polttoainelämmittimen ja meinas tankata sen täyteen farmarisäiliöstä. Ei tullu paska edes ulos säiliöstä!!! Pakkasta -25. Johan selvis miks ei Valmetti käy!!!! Kattelin kerran taskulampulla tankkiin ja pakkasta -18 ja hyhmässä oli aineen pinta. Noo asiaa selvitettii ja kävi ilmi että aine on jotain prkl välimallin kiisseliä, jonka ei pitäiskään tulla tankista ulos kun pakkasta -25. Nyt tapellaan ketä maksaa raktorin ja farmarisäiliön tyhjenyksen/kautta putsauksen. Nesteen ainetta ei ainakaan raktoriin enää laiteta. Seolta tankkasin vuonna 2008 kerran 2002vm Jtd Scudoon tankin täyteen ja meni suuttimet paskaks. 1300e vaihtosuuttimet kiitos. Tämän kärsin omista nahoista monien sattumien johdosta. Ps.Säilyttäkää kuitti ainakin seuraavaan tankkauskertaan saakka. Nyt Tammikuussa haetiin virman autoihin yhteensä n.350ltr ainetta ja otettiin ekaks Nesteen kylmä asemalta dieseliä n.200ltr. Aine oli ihan hyvän näköistä ja vihreähköä. Korteista loppu limitti ja siirryttiin Shellin asemalle ja loput n.150ltr liruteltiin sieltä. Shellin aine oli ihan kirkasta ja tuli jo epäilys että mitäs tää nyt on!!! Piti haistella ja melkee maistella et onko se bensaa tai jtn. Tällöin ajattelin et varmaan Shellin ainees jotain vikaa, mut nyt jälkeenpäin vois olla et Nesteen aine oli likempänä jähmettymistä. Pakkasta kuitenkin -20. Tietty täytyy muistaa, et aine tulee maan alta, jolloin aineen ehkä pitäiskin juosta paremmin. Tässä tapauksessa kuitenkin autot ovat toimineet molemmilla hyvin. 2008 vm hiluksissa en oo käyttäny muuta kun Nesteen ainetta, kun oon ajatellu toin Scudon jälkeen, et varmaan Nesteen aseman tankkeja hoidetaan paremmin, jolloin esim. kondensio vettä ei oo tankeissa. Tämä kyseinen ajatus on TÄYSIN omaa aivoitusta, eikä perustu mihinkään muuhun kuin omiin kokemuksiin. Kulutus on kesällä ollu n.8ltr ja talvella reilulla Eberin käytöllä n.9.6-10ltr. Voipi olla et kokeilen vaiks Shellin ainetta seuraavaks=) Töissä huomasin semmosen, että kun firma vaihto Shellin Tb:hen niin koneet rupes savuttamaan sinistä. Kyseessä asfalttikoneet, levittäjä ja jyrät. Samaa sanoivat jotkut kuorma-autoilijat. Näitä kommentteja kun lukee, niin aika paljon ristiriitoja aineiden/kulutusten suhteen ja välttämättä kukaan ei ole edes väärässä |
#38
|
||||
|
||||
Meillä päin taas puhutaan näin: " tankkaa Nesteen dieseliä tai ei webastot toimi", menee muilla kurilla kuulemma suotimet tukkoon? <- Ford huollosta kuultua...
Itse tankkasin aiemmin Cheroon ABC:n kuraa ja tässä pari viikkoa olen ajanut Nesteen "pesuaineilla" ja nyt huomannut (vai tuntuuko vain?) että motti vetäisi paremmin ja käyntikin ois hieman eri kuuloista... ? |
#39
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ei sitä ensin itsekkään uskonut mutta testasi sitä monta kertaa ja sanoi että pakko se on uskoa että litran vähempi syö. Corolla oli 1.3 vm-84. En käy tuosta kiisteleen, uskon tuon koska kuka helvata haluaa maksaa 98:sta enempi jos sillä ei rahallista merkistystä ole. |
#40
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tehtiin tuossa yhdessä edellisessä työpaikassa empiirinen tutkimus niistä ainetta säästävistä ihme magneeteista joita myyntimiesmynttinen kehui maasta taivaaseen,ja jopa joku kolleega väitti että niillä on vaikutusta. No oliko? Ei ollut. Ja syy oli todennäköisesti se ettei kuljettajille kerrottu niiden olemassa olosta. Niissä taloissa jossa ne alentivat kulutusta oli,kuljettajilla tieto mihin autoihin ne oli asennettu,eli alitajuisesti niillä autoilla ajettiin "nätimmin". No takaisin aiheeseen. Jos Bj:llä lähtee kiihdyttämään nelosvaihteella nopeudesta 50 km/h ylöspäin,niin jossain 65 vaiheilla alkaa olla jo 0.8 paineita ja mukavasti vetoa jos on sitä "parempaa" ainetta tankissa. Sama paikka nesteen aineella niin hätin näpin 0.6 ja meno vielä aika laimeaa. Ite olen testannut kahdenlaista polttoaineen lisälitkua jota myyntimiehet on tulleet tarjoilemaan,ja joiden on luvattu antavan tehoa ym. Tuliko tehoa? No ei ainakaan huomattavasti.Toinen litku vähensi savutusta ja kone kuulosti käyvän pehmeämmin,mutta ei muuta vaikutusta esim.kulutukseen.Lisäksi molemmat haisivat ammoniakille joten tiedä sitten niiden terveellisyydestä.Merkkejä en nyt muista mutta saan ne varmaan kaivettua jos jotakuta kiinnostaa. Eli itseäni noissa Diesel,ja bensa asioissa ohjaa suurimmaksi osaksi euro,eli miten sillä saisi eniten kilometrejä tai auratunteja(menee yht n. 3500 litraa vuodessa).Eli jos oikeassa paikassa tankkaamalla säästää vaikka sen 300-400 egeä vuoteen ilman lisävaivaa niin kyllä minä sen istun mielelläni vaikka paikallisessa. |
#41
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#42
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuohonhan ei voi uskoa kun se on nesteen sivuilta Eli suurin osa ajaa tuolla "paskalla". Tuossa on faktaa dieseleistä. http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?p...%2c2707%2c3361 Seolla olen tankannut ja tänään oli melkein -30 ja ei mitään ongelmia. -29/34 luulisin tuon olevan. |
#43
|
|||
|
|||
Mää ostan ainakin yleensä ( AINA ) halvinta kiisseliä , huolimatta siitä mikä on myyvä ketju ...
Vuoden ajalta noin 35 000 km diisseli-kooralla 5,2 -6,2 l/ 100 km vaihtelee kulutus ...sekalaisessa ajossa ...välillä vedetty kärryä välillä ei ...ajettu "tuning"-renkailla ja taas sirkkelinterillä ... Suurin kulutus 6,2 l on kesällä tankattua TB:n ainetta ja tuning-renkailla ( 225 * 40 * 18 ) " Normiajossa " mulla ei ole ollut havaittavaa eroa mistä ruutasta diisselin olen ottanut ...putsarikkin on pysynyt sulana ... Venäläistä en ole uskaltanut koorassa kokeilla ...BJ:ssä taas toimii moitteetta ...paitti perässä tulevat valittavat KÄRYÄ Nii ediittä kun tuli mieleen ... Jokkut uskoo niihin mangeetteihin jokka "tasasuuntaa" polttoaineen jotain osasia ...jokainen voi uskoa mihin haluaa .. Vaikka jou*****kiin Viimeksi muokannut Palde : 23.02.2010 21:28 |
#44
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mut kummasti heittää monilla nuo kulutuslukemat eri firmojen polttoaineiden välillä. Kesälaadulla pitäs päästä pienemmällä kulutuksella kun talvilaadulla,koska dieselin hyötysuhde/litra laskee mitä rajummin sitä lisäaineistetaan kestämään pakkasta. Monilla kuulostas olevan toisinpäin. Eli mitä vähemmän polttoaine kestää pakkasta sitä enemmän sitä tuntus kuluvan. Periaatteessa nesteen aineella pitäs litralla päästä pitemmälle kun teboilin vastaavalla,koska neste on seostanu dieseliä yleensä hiukan maltillisemmin pakkasta kestämään ku teboil.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX |
#45
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#46
|
|||
|
|||
diesel
Tuota dieselin laadun(kesä/talvi) vaikutusta moottorin tehoon/kulutukseen on tutkittu VTT:llä.
Linkki tutkimusraporttii: http://www.motiva.fi/files/1053/HD-e...tukseen....pdf Kesälaadulla näyttäs saavan korkeampia tehoja moottorista, mutta suurin vaikutus taitaa enimmäkseen tulla polttoaineen tiheydestä/energiasisällöstä. Itellä tullu semmonen fiilis, että Nesteen tarjoamat 4 eri diesel -laatua eri säälle varmaan aiheuttaa sekaantumisista ja sitten syytetää Nestettä ku on väärä ainetta tankissa. Pikasesti kun googlasin ni eipä muut ketjut taida tarjota, kun kesälaatua tai talvilaatua. Siinä ei helposti sekota mitä on tankissa. Itse ajelen pääasiassa Nesteen ja Shellin dieselillä noin 15 000km vuodessa. Ennen ajoin ABC:n litkuilla. ABC:llä tankkaaminen loppui, kun huomasin kirjapidosta sen olevan 70e kalliimpaan vuodessa vaikka ne hienot "boonukset" ottaa huomioon niin vaihtui asema halvimpaan. Mitää ongelmia tai eroja kulutuksessa en ole huomannut. Täytyy kyllä ihmetellä, kun joku täällä kehui, että Nesteen dieselillä kulutus on15-20% suurempi. Pääasiassahan nämä aineet ymmärtääkseni tulee Nesteen jalostamolta, josta sitten jokainen firma laittaa omat lisäainestukset. Mielenkiintoinen tietysti olisi esimerkiksi TM tekemä testi dieselin laadusta, mutta luulen että tämänkin aineen valmistus on tarkasti standardoitu ja hyvin samanlaatuista dieseliä saa huoltoasemasta riippumatta. Vaikea se on tavallisen ihmisen testata erimerkkisten polttoaineiden vaikutusta kulutukseen, niin paljon muuttuvia tekijöitä tuolla liikenteessä. |
#47
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#48
|
|||
|
|||
Auto syksyllä huollettu ja n.1000l viikossa Neste dieseliä webaston kanssa ei ongelmia. Bensiineissä eri asemien välillä olen kyllä huomannut kulutus eroja ja jopa eräässä autossa moottori alkoi nakuttaa tietyn bensan kanssa.
|
#49
|
|||
|
|||
No ei tuo Nesteen aine taida ihan noin paskaa olla, työmaalla menee Nesteen polttoainetta n.1.2-1.5 milj. litraa vuodessa ja ei ole kertaakaan ollut sellaista ongelmaa joka selkeästi johtuu p-aineesta. Suurin ongelman aiheuttaja on itse käyttäjät ku koitetaan sillä kesälaadulla ajaa maaliskuuhun asti koska se on halvempaa,saatana ku tulee pakkaset niin sen mukaisia aineita tankkiin..
|
#50
|
||||
|
||||
No mitään ongelmia ei ole ollut millään aineella,edes venäjän kuralla silloin kun sitä joskus jaksoin hakea.
Ainoastaan sitä Nesteen ainetta menee enemmän,ja kulku on huonompaa. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus | gikseri | Maasturiprojektit | 25 | 19.08.2011 09:34 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
Euroopan karttoja Oziin? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2007 21:51 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
C5 euroopan malli | C5 | 1 | 28.05.2003 06:22 |