|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
King-Capin laturi ongelmaOnkos palstalaisilla ollut ongelmia King-Capin laturien kanssa tai yleensä? Itsellä menossa toinen laturi joka on takuuseen vaihdettu. Elikkäs homma meni niin että hommasin uuden laturin paikallisesta autosähköliikkeestä ja hiilasin sen paikoilleen niin neljä päivää kesti ajoa kun lakkasi lataus. Volttimittari on kabiinissa josta heti huomasi että lataus juonittelee. Ensimmäisellä kerralla lataus putosi hetkeksi 13 volttiin josta loppui hetken päästä kokonaan. Noh laturi takas liikkeeseen josta uus tilalle ja äijä tuumas että jos ei rupea kestämään niin laitetaan saksalainen laturi niin kestää. Myyjä kyllä puhui ensimmäisen laturin oston yhteydessä että laturit olisi valmistettu saksassa mutta tämä erähän oli tullut jostain halpamaasta ja ne laturit toimii tai ei toimi. Tässä tapauksessa tuo jälkeisempi vaihtoehto. No uus laturi kourassa akkuliikkeeseen ja uudet akut mukaan sekä akunkenkiä+lisämaadoituskaapeleita ja kotio jossa kaveri mittas laturinjohdot ettei siellä ole oikosulkuja yms. ongelmia. Kaikki näytti olevan kunnossa, laitoin uuden laturin sekä akut + muut maadoitukset ja auto käyntiin niin hienosti taas lataus 14volttia. Hyvällä mielellä ajoin KOLME päivää/170km jolloin laturi lakkasi TAAS lataamasta. Saattoi jopa ottaa päähän kun huomasi tilanteen. Tällä toisella kertaa lataus toimi kun meni töihin mutta sieltä lähtiessä laturi ei ladannut enää ollenkaan. Nyt pitäs taas irroittaa laturi ja mennä vonkaamaan sitä saksalaista laturia. Onko kenelläkään ideaa mistä tuo laturin "polttaminen" voisi johtua/millä sen voisi estää yms.? Niin Kinkkukaappi on -87 2.3 d. Molemmilla kerroilla kun uusi laturi on ollut paikallaan laturi ei ruvennut lataamaan kylmällä ilmalla ollenkaan tyhjäkäynillä mutta heti kun laittoi hiukan kierroksia, lämpimänä lataus toimi heti auton käynistyttyä. Ajattelin itse että tuo on normaalia. Vai onko? Jos siellä olisi joku mahdollinen oikosulku eikö laturi tuntuisi menevän heti? Vai onko käynyt niin paska mäihä että molemmilla kerroilla oikeasti on ollut laturissa valmistusvika yms..
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com Viimeksi muokannut Tractor : 14.01.2010 21:24 |
#2
|
||||
|
||||
Kaikilla muilla näyttää laturit toimivan..
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#3
|
||||
|
||||
No nyt saatiin NELJÄS saksalainen ISKRA merkkinen laturi paikoilleen ja 100 km. niin lataus lakkasi taas vaihteeksi.. Onko kellään ideaa mistä tämä voisi johtua?? Laturin johtojen uusiminen on seuraavaksi edessä jos tähän ongelmaan ei löydy muuta vaihtoehtoa..
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#4
|
||||
|
||||
Tutun kuulosta.. Itsellä oli pajero vm-88 josta hajos laturi. Kunnostin aluksi vanhan, muta ei kauaa kestäny noh ostin uuden ja ruuvasin paikalleen ja se kesti noin kuukauden päivät. Syytä en tiedä mikä sen hajotti, mutta epäilen vahavasti että asentamani vinnsi saattoi olla osallinen asiaan.. No kun sain taas uuden laturin paikalleen niin myin auton pois eikä oo sen jälkeen latureita tarvinu vaihtaa..
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti. |
#5
|
||||
|
||||
itselläni saabissa oli ongelmia laturien kanssa ja siinä optiman keltainen paljastui syylliseksi. tosin jos sinä olet jo akut vaihtanut niin ei enää pitäisi olla niissä vikaa...
vahvasti epäilen että lataus piirissä on joko katkos tai oikosulku. haiseeko laturi, käykö kuumana, mikä sieltä hajoaa? onko kaveri mitannut miten nuo johdot? eristysvastus mittari on ainoa oikea keino siihen hommaan! mitä laturin valo tekee? itsellä laturit vielä ajossa kestivät mutta sitten kun tyhjäkäyntiä jonkun aikaa käytti niin ylikuumenivat ja diodisilta paloi, ensin alkoi laturin valo palamaan himmeästi ja hetken päästä sammui kokonaan. laturit olivat varmaan 100oC lämpöisiä.. |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#8
|
||||
|
||||
laturi
onkos siinä erillinen säädin,voisi olla siinä vikaa.hiluksissa joskus se oireili.parikymppiä makso
|
#9
|
||||
|
||||
Säädin on laturin sisällä. Seki on uusiutunut aina laturinvaihdon yhteydessä. Vanhasta laturista oli mennyt oikoseen joku käämi?? Sanoi autosähköukko että se polttaa samalla säätimen jos se "käämi" menee oikoseen.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#10
|
|||
|
|||
Laruri ongelmatLainaus:
Itsellä kans ongelmia -88v Nissan king capin laturin kans. Vaihdoin uudet hiilet ja jännitteen säätimen, Luulin että vika oli niissä. mutta hetkellisesti työnsi 10v ja nyt ei työnnä edes 8 saa. Missähän vika voisi olla? Maadoitus johdot on tarkistettu. |
#11
|
||||
|
||||
Kiinalaista laatutyötä pukataan varaosamarkkinoillle,niin ei varmaan kestä,käämit nappaa
heti maihin ja säätimet menee samalla...sama turbon korjaussarjassa,Jenkkilästä tuli ja Kiinassa s*****a valmistettu niin pitäisi korjata uutuuteltaan,niinkuin kiinanvinssitkin=sitten kestää Tais mennä vähän ohi aiheesta...
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 Viimeksi muokannut Greenday : 27.01.2010 06:04 Perustelu: Kirjoitusvirheet |
#12
|
||||
|
||||
Juu tuota kiinalaista näyttää olevan joka lähtöön. Onhan se tosi että jossain ne kiinankin vehkeet toimii hyvin ja toisissa vähän heikommin..
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com Viimeksi muokannut Tractor : 27.01.2010 15:20 |
#13
|
||||
|
||||
Voi säätimissä olla eroja. Tarkista että on sama säädin. Onhan siel laturissa muitakin osia jotka kuluu.. Hiilisilta yms.. Vika voi olla niissä.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#14
|
|||
|
|||
Kyllä lähtisin ite ekana johtoja katsomaan.. Kuormittaako laturia jokin erityisesti? Ylimääräiset valot/ sähkölaitteet?
|
#15
|
|||
|
|||
Latureista...
Outoja tapauksia siellä jossain... Itellä ollut Nissanisssa 100tkm aikana laturi kerran levällään ja siihen laitettiin käytetty diodisilta... Ja kuormitettunakin penkissä antaa virtaa enempi ulos mitä tehdas antaa... Ja tämä tuote on Japanin tehtaalta lähtöjään... Mitä muita latureita korjuutttanut, niin ei oo tullut takas viikon eikä kahen päästä ja autot ja samat osat kii ku tulee muutenkin huoltoon ja laittoon taas... Ja nämä laturit korjuutan naapuripitäjässä.
Johdot kannattaa tarkistaa kaikki, ja merkkivalon pitäs kyllä palaa ku virrat kääntää... Ja sammua ku laturi pyörii ja lataa. Maatto vika kyllä polttaa latureita, että kunnon maadotukset ja siitä sit tutkimaan lisää, mikäli ongelmia vielä on. |
#16
|
||||
|
||||
Ei erikoisemmin. Onhan siinä vinssiä ja valoja mutta eipä niillä ole erikoisemmin päässy kuormittamaan laturia tuon ongelman takia Normaali ajovalot, lämmityslaite ovat olleet käytössä. Juu johdot menee remonttiin kun seuraavat vapaat alkaa. Päivitetään vi#utusta taas remontin jälkeen..
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#18
|
||||
|
||||
Vaihdoin ite koko laturi viimme vuonna. Ajon aikana laturivalo syttyi ja kävi samalla reisulla Motonetin ostamaan uuen... KC4x4 1991 TD25
|
#19
|
|||
|
|||
ihan uteliaisuuttani heitän himmeänpojan ajatusleikin että mittasitko latausta muulla kuin kabiinin mittaria vilkuilemalla.ettei oo mittarissa vikaa?
|
#20
|
||||
|
||||
Joo neljä päivää riitti virta ens kerran ajella ilman latausta ennenkuin rupes valot himmeneen..
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#21
|
||||
|
||||
Joo jatketaan ajatusleikkiä.. Kyllä sitä on mitattu yleismittarilla silloin kun lataa ja silloin kun ei ja kabiinin mittari kyl näytti samaa joka kerta mitä yleismittarikin. Ei tässä nyt ihan niin käsiä olla...
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#22
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#24
|
|||
|
|||
Homma on helppoa kuin kissan tappo, ehkä!? Itellä vanissa ja valmetissa samoja V`ttuksen kohteita. Laitoin apu maajohdon ja vedin virtalukolta herätteen laturille jossa valo välissä.Ja eipää oo sen jälkeen ahistanu laturit. 69% latureista saa herätteen valon kautta.
|
#25
|
|||
|
|||
mikähän kun mulla on tommonen 89 king cap jonka ostin hetki sitten siinä ku oltiin kaupat tehty ja lähettiin ajelee kotia päin startatessa pyöritti niinku ois ollu virtaa vähän epäilin akkuja ku on seissy auto pitkään, sitte ajeltiin pitkin iltaa ja aina ku starttas ni vaikeesti ja tyhjäkäynnillä latauksen valo sillein himmee,entinen omistaja kehu vaihtaneensa hiilet ja säätimen joka antaa enemmän virtaa.
nyt oon sitä mittaillu niin puhallin ja valot ku on pois tulee yli 14v ja kun on valot päällä tulee kanssa jotain 14v mut kun lyö puhaltimen täysille niin alkaa hetkenpäästä tuo valo taas killittää sammuu kun antaa kierroksia vähänkään ja kun löysää kaasun niin valo käy kirkkaampana ja joko sammuu tai palaa himmeesti. sekoileekohan tuossa valo vai onko tuo laturi sökö tulee kuitenki yli 13v kokoajan? |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: king capin vaihdeloota | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 01.02.2010 23:11 | |
Myyty King capin lavakate | MikkoS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.11.2009 10:55 |
Ostetaan O: King-Capin -87 napalukot | Klasu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.11.2008 19:15 |
o/4*4 king-capin levikkeet | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 30.04.2006 13:46 | |
d21 4x4 king capin kumet | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.12.2005 12:42 |