|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
Suikan alkuperäinen takakardaanin ristikko oli päässyt väljäksi joten vaihdoin siihen uuden.
No ei kestänyt kun 5min ajoo kun kardaani kolahti alas. Turhaa työtä siis. HJ kardaania siinä oli jo yli puolet ,pistetään loputkin niin rupee kestään. Suikan kardaani jarrurummusta joutuu sorvaamaan keskureikää isommaksi 42>46mm ja uudet pinnapultit. Ei mennyt vielä ihan niin helposti paikoilleen, HJ kardaanista joutuu hiomaan tota kuoppaa noin 5mm syvemmäksi ettei ota jarrurummun keskelle tulevaan mutteriin ja akseliin kiinni. Siinä valmis kardaani , luulisi kestävän. |
#52
|
||||
|
||||
Mites toi etukardaani on kestänyt? Ei luulis ainakaan jyristävän jos on tullut tehtyä vähäänkään suora kardaani.
Tommosesta Geswas haaveili suikkaansa vuosia sitten. |
#53
|
||||
|
||||
On kestänyt ja en usko että ainakaan murrosta siitä rikki saa.
|
#54
|
||||
|
||||
Vanteet vaihtuu 8" leveisiin beadlockeihin ,saa sitten laskee paineet pieneksi että edes vähän joustaisi noi creepyt.
Renkaiden sisäpinnoilla on aika korkeet uritukset tms. niitä hioin lamellilaikalla vähän sileemmiksi että tiivistyisi paremmin bedlokin kehään. Akkuporakone oli hyvä alkukiristelyssä , sai vääntää kaikki samaan momenttiin ja lopuksi pari kierrosta käsin avaimella. Pultit M8x40 , noin 35 kpl /vanne. Pultit tuli sellaseen kireyteen että lukkokehien väliin jäi joku 13mm. Kiitos rytarille vanteista , oli hyvät Paikallisessa rengasliikkeessä leikattiin parista renkaasta vähän kuvioo syvemmäksi keskeltä, ei kuulemma yltänyt leikkaan enempää. Viimeksi muokannut jampeli : 19.11.2009 12:45 |
#55
|
||||
|
||||
Suitsa ilman tassuja.
Ei ole enään samanlainen höyrykaappi ku viimeks nortin safarilla putsasin lämppärin kennon päältä 3cm mutakerroksen pois On noi creepyt aavistuksen jäykät ton verta meni lommolle kun otin venttiilin sielun kokonaan pois ja ajoin 50 metriä, ei lähtenyt edes vanteelta. 0.5 paineillakaan ei lontistele vielä yhtään. |
#56
|
|||
|
|||
On muute sanottava että on aivan helve¤in hieno suiza. Nuo kaaret on hyvä ratkaisu.. tossa viime talvena kaveri ajoi samanlaisen suzukin 6 kertaa katonkautta ympäri noin 30m ilmalennon johdosta Katto repes irti ja kaikki muukin meni paskaks paitsi kuljettaja kaaret kannattaa olla
|
#57
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#58
|
||||
|
||||
Jarrupääsylinteri vaihtui Fiat unon tehostettuun malliin ,ei kauheesti jaksanut jarruttaa suikan omalla pääsylinterillä hojon jarruja.
Pienen jatkokappaleen tein että mahtui tehostin konehuoneeseen. Sitten jotain enemmän tai vähemmän hullun hommaa. Renkaista leikkasin kuvioo noin 10mm syvemmäksi. keskeltä sai ottaa 11-13mm ennenkuin alkoi menemään kankaisiin. Kuvioo on nyt reilu 15mm kun aikasemmin oli keskellä noin 5mm. Ton verta lähti yhdestä renkaasta |
#59
|
||||
|
||||
milläs leikkasit kun kotona näyt tehneen?
|
#60
|
||||
|
||||
Arvasin että joku kysyy
Huono kuva mutta tossa on ohkanen 14mm putki joka on teroitettu ja kyljessä aukko josta kumi pursuaa pihalle. Menee ku voihin kunnes tylstyy hiekkasesta renkaasta ja sitte saa taas terottaa. Tulee tollasta hienoo madon kaivertamaa uraa |
#61
|
||||
|
||||
Taas meni ohjaustehostimen pumppu pajeron pumppu lämpöleikkasi tai jotain ja lakkas pumppaamasta , sisuskaluja oli jumiintunut ja metallia hierautunut.
Mulle saa joku myydä halvan pajeron tms pumpun. |
#62
|
||||
|
||||
Tuota eikö tuo taka y-linkki toimi suorilla putkilla, vai pitääkö olla tuommoinen vääneltympi tuo vasempi putkim, kardaanin vuoksi?
|
#63
|
||||
|
||||
Riippuu ihan nivelen kiinnityspisteen korkeudesta, tohon joutu tekeen.
|
#64
|
||||
|
||||
Tuntuu noi pajeron pumput vähän kuumenevan liikaa ,koska jos kauan ajaa niin ei voi säiliöö tai letkuja koskee paljain käsin. Pistin jo aikasemmin 2 metriä 10mm kupariputkee kiertämään paluuletkun välille, nyt siirsin sen syylärin eteen kun aikasemmin oli konetilassa, saa nähdä auttaako.
Vinssin tilasin Preheatilta , 9500lbs Highspeed. Peti tuli 5mm pellistä ja kiinnityspulttien kohdalle kulmarautaa tukemaan. Ei hirveesti lisänny etuylitystäkään. Renkaita leikkelin vähän lisää tälläkertaa rälläkällä Pitoa tuli aikapaljon lisää beadlockeilla ja renkaiden leikkuuksilla kun Rabbit ranchilla kävi näin: Takapinjoni poikki! |
#65
|
||||
|
||||
Tuleeko noilla yber kevyillä välityksillä noin hirvee vääntö ku onhan se sentään hojon akseli et luulis kestävän tuon kokoisen koneen tehot.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#66
|
||||
|
||||
Varmaan ollut osasyynä se kun taka-akseli pääsi joskus pyörähtämään ja väänsi kardaanin poikki ja kai se ny katkee ku nilkka suorana kallioo vaste hyppyyttää
Tuleehan noilla välityksillä kans vääntöö aika paljo. |
#67
|
|||
|
|||
minkä oloinen laite toi esilämmitys virman korkeanopeusvintturi on?
|
#68
|
||||
|
||||
1.3 12v on vaan niin julma kone vääntämään...
|
#69
|
||||
|
||||
Ei ole kerinny testaan vielä kauheesti , yks Uaz vedettiin pystyyn muttei muuta. Hiljanen verrattuna muihin halpisvinsseihin , suhtkoht nopeekin ja vaikuttaa ihan laadukkaalta.
|
#70
|
||||
|
||||
2E 1296 cm3 55 kW (75 hv) @ 6200 r/min 103 Nm @ 4200 r/min
Onhan se |
#71
|
||||
|
||||
Kannattaa siihen vinssiin vaihtaa kunnon rasvat, yleensä näissä on jotain ihme tököttiä sisällä.
|
#72
|
||||
|
||||
Tarkistin vinssin rasvat ja ihan hyvältä vaikutti ,oli pehmeetä tavaraa, mutta sitä vaan oli aika nuukasti laitettu.
Tälläset oli purettaessa: Muuten oli ihan hyvin rasvaa mutta tässä ulkoreunassa oli aika vähän. Pistin vaan lisää vaseliiniä sekaan ja takas paikoilleen. Hitto ku on niin kylmä tallissa ettei pysty tekeen peräremonttia kun sormet jäätyy. |
#73
|
||||
|
||||
Mitä enemmän rasvaa sitä jäykempi se on vetää käsineen kelalta.
|
#74
|
||||
|
||||
Taka-akselia käänsin kun oli päässyt pyörähtään , nyt on aika loiva kardaaninkulma. Lisätueksi hitsasin vielä keskellä yhen putken lisää.
Pistin toisen välyksettömäksi shimmatun perän paikoilleen ja siihen uus pinjonin stefa sekä vetoakseleille uudet stefat. jos vaikka ei enään menisi vettä perään. Kemppilukko tuli taas hitsattua kans. |
#75
|
||||
|
||||
onkos tossa noi suikan orkkis vanteet vaan väärin päin? kuinkas ne toimii sillai päi? omassa on 10,50 leveet 31:set ja ottaa lehtiin kiinni ku enempi kääntää, jos tuosta olis apuva. olisko sulla kuvaa tuosta akselin pään kiinnityksestä tuossa kolmiotukivarressa? mikä tossa estää sen ettei perä pääse pyörähtään, kun näyttää että noi tukivarren päät on samassa tasossa vaakasuunnassa?
__________________
rocky projekti odottaa kesää. Viimeksi muokannut santikko : 13.02.2010 14:59 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki projekti (Uutta konetta?? Flippikeula? ja purettu..) | fopa | Maasturiprojektit | 215 | 02.04.2013 21:08 |
Myydään Suzuki Sj Projekti | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.09.2008 21:41 |
vihree vessa eli 1973 Range Rover | sippis | Maasturiprojektit | 24 | 07.04.2008 09:31 |
Suzuki projekti | ZeiZei | Linkit | 5 | 04.06.2004 15:44 |
M: Suzuki projekti | uni | O/M/V Muut | 0 | 18.03.2004 21:35 |