Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.11.2009, 18:40
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 1.140
Perusasetus

Pajeron hämärä sähköoire?


Elikkäs potilaana tuo 2.5td -88 pahero. Ajelin kaikessa rauhassa, kun yhtäkkiä hävisi kaikki sähköt. Oikeasti kaikki, sammui jopa moottori. Ei millään tullut virtoja takaisin, kaikki sulakkeet ehjät yms. Mutta nyt tuossa vajaan tunnin verenpaineenlaskun jälkeen, auto toimii taas, mitään en siis ole korjannut.

Mikäköhän tuolta saattaisi olla menossa hajalle, virtalukonpohja? vai onko tuossa autossa jotain ilkeitä demoneja

Hakuakin kokeilin, mutten löytänyt mittään

__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.11.2009, 19:39
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Multa tippui joskus startilta mutteri pois ja teki samaa, saattoi käynnistäessä hävitä sähköt kokonaan ja välillä ajossakin puutui...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.11.2009, 19:51
Da Vinssi:n Avatar
Da Vinssi Da Vinssi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 38
Perusasetus

Saattohan tuo olla vaikka uhvo.

sama homma kävi gen2 paherolle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.11.2009, 19:55
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 1.140
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja n_kurki Näytä viesti
Multa tippui joskus startilta mutteri pois ja teki samaa, saattoi käynnistäessä hävitä sähköt kokonaan ja välillä ajossakin puutui...
Startin kanssa toki on ollut ongelmaa enemmän kuin tarpeeksi, mutta nekin ongelmat on johtunut omista asennusvirheistä (ei meinannut hiilisilta pysyä paikallaan) Nyt kävin taas kokeilemassa, toimi oikein, ajossakin... Ei ymmärrä ei...
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.11.2009, 21:14
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Huittinen
Viestit: 2.020
Perusasetus

Seuraa hantin puolen akulta alas laturille/öljykellolle meneviä johtoja.... Ovat oletettavasti öljyssä/kurassa/kuolleissa kärpäsissä etc. sieltä saattaa löytyä vikaa...
-90 pajessa juurikin nuo johdot olivat osin kadottaneet kuoret siellä kaiken shaissen keskellä ja oireet oli totaalinen virran katoaminen ja sun muut häröilyt, oireet tulivat ja menivät täysin kuun, maan, venuksen sekä jupiterin asentojen mukaan lisäksi ne aiheuttivat lievää mielenterveysongelmaa..
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.11.2009, 22:22
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

tarkista hanttarinpuoleisen akun plussa navasta lähtevien pikkupiuhojen liitos 3 kpl.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.11.2009, 10:36
Hespa Hespa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.07
Sijainti: sahalahti
Viestit: 304
Perusasetus

liitin


mulla oli ainakin repsikan puolen akulle tuleva liitin mistä lähtee sisäsähköjen ohjaukset sun muut niin löysä että että tipahti kunnon ryntäytyksessä aina ja siitä tuli juuri samainen vikanen.
Siihen liittimeen tulee mulla ainakin 3X3neliön johdot.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.11.2009, 11:05
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.268
Perusasetus

Ne pellistä väännetyt akunkengät ovat varmaan viimeisen 20 vuoden aikana häipyneet liki olemattomiin, ainakin mun pajessa.

Tarttis aina kun tarkastaa öljyt koneesta, niin laittaa tippa tikun päästä akun navalle. Ei hapetu, yksikin tippa leviää uskomattoman laajalle alueelle.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.11.2012, 14:21
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Laitanpahan tähän topicciin.

Onko Pajerossa (-90, 2,5TD) 24V systeemi vain startissa käytössä? Eli saako ottaa 12V sähköt vain toiselta akulta vai jännitteen alentimen kautta molemmista? Tuossa aamulla päätti jättää kikkare käynnistymättä ja toinen akku oli kuollu. Vaihdoin vara-akun ja funkkas hyvin, mutta ei viittis montaa akkua pilata. Edellinen omistaja on siis vääntänyt tuohon jo kaiken näköstä sähköö vain etukulman akulta. Ja siis juurikin kyseinen oli död. Tai sitten sain eilen jonkinnäköisen oikosulun aikaiseksi, kun vaihdoin hehkut ja tuo akku sitten tyhjeni. Veikkaan kuitenkin, että akussa vika, kun kovat pakkaset sattui tulemaan juuri yön aikana.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.11.2012, 14:55
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu Näytä viesti
Laitanpahan tähän topicciin.

Onko Pajerossa (-90, 2,5TD) 24V systeemi vain startissa käytössä? Eli saako ottaa 12V sähköt vain toiselta akulta vai jännitteen alentimen kautta molemmista? Tuossa aamulla päätti jättää kikkare käynnistymättä ja toinen akku oli kuollu. Vaihdoin vara-akun ja funkkas hyvin, mutta ei viittis montaa akkua pilata. Edellinen omistaja on siis vääntänyt tuohon jo kaiken näköstä sähköö vain etukulman akulta. Ja siis juurikin kyseinen oli död. Tai sitten sain eilen jonkinnäköisen oikosulun aikaiseksi, kun vaihdoin hehkut ja tuo akku sitten tyhjeni. Veikkaan kuitenkin, että akussa vika, kun kovat pakkaset sattui tulemaan juuri yön aikana.
Ei pajerossa ole 24v sähköjä,ei edes startatessa vaan se on ihan normi 12v kahdella akulla,toinen akku on vain lähinnä starttiapu akku,se joka on siinä kuskin etukulmassa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.11.2012, 14:57
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Ei pajerossa ole 24v sähköjä,ei edes startatessa vaan se on ihan normi 12v kahdella akulla,toinen akku on vain lähinnä starttiapu akku,se joka on siinä kuskin etukulmassa.
No perkele

Noh, joka tapauksessa vaihdoin tuon akun ja auto starttasi. Laitoin sen kyllä latinkii vielä, mutta kattoo nyt onko se sit kuollu vai ei.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.11.2012, 15:21
suzukirby:n Avatar
suzukirby suzukirby ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.08
Sijainti: Isokyrö
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Da Vinssi Näytä viesti
Saattohan tuo olla vaikka uhvo.

sama homma kävi gen2 paherolle.
Tai sitten ruotsin armeija testasi uutta EMP asettaan ja pajero rukka joutui uhriksi..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.12.2012, 16:08
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Vaihdoin tulpat ja uudet akut. Startti pelaa hyvin uusilla akuilla, mutta EI PERKELE kylmänä käy vieläkään kunnolla. Aamulla piti 4 kertaa startata, että lähti kunnolla käymään ja sittenkin yski.

Suuttimet? Paluuletku? Vaikko pitäskö ne nuo liittimet nyt käydä läpi, jos ei sähköä mene riittävästi hehkuille? Ja siis hehkuhan käy sekunnin pari pidempään kun ennen. Missä tuo hehkujen ohjausboksi on? Jos jollain kuvia ois. Ja missä helvetissä on vedenerotin tuossa? Tiedän vaikka vettä olis seassa, kun välillä väläytteli sitä valoa.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.12.2012, 16:11
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu Näytä viesti
Vaihdoin tulpat ja uudet akut. Startti pelaa hyvin uusilla akuilla, mutta EI PERKELE kylmänä käy vieläkään kunnolla. Aamulla piti 4 kertaa startata, että lähti kunnolla käymään ja sittenkin yski.

Suuttimet? Paluuletku? Vaikko pitäskö ne nuo liittimet nyt käydä läpi, jos ei sähköä mene riittävästi hehkuille? Ja siis hehkuhan käy sekunnin pari pidempään kun ennen. Missä tuo hehkujen ohjausboksi on? Jos jollain kuvia ois. Ja missä helvetissä on vedenerotin tuossa? Tiedän vaikka vettä olis seassa, kun välillä väläytteli sitä valoa.
Ostitko tarvike vai alkuperäiset hehkutulpat... On ilmeisesti eroa kuin yöllä ja päivällä...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.12.2012, 16:23
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Ostitko tarvike vai alkuperäiset hehkutulpat... On ilmeisesti eroa kuin yöllä ja päivällä...
Alkuperäiset. Perse hellänä piti tiskiltä kävellä pois. 42e kappale :P
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.12.2012, 17:42
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpikumpu Näytä viesti
Vaihdoin tulpat ja uudet akut. Startti pelaa hyvin uusilla akuilla, mutta EI PERKELE kylmänä käy vieläkään kunnolla. Aamulla piti 4 kertaa startata, että lähti kunnolla käymään ja sittenkin yski.

Suuttimet? Paluuletku? Vaikko pitäskö ne nuo liittimet nyt käydä läpi, jos ei sähköä mene riittävästi hehkuille? Ja siis hehkuhan käy sekunnin pari pidempään kun ennen. Missä tuo hehkujen ohjausboksi on? Jos jollain kuvia ois. Ja missä helvetissä on vedenerotin tuossa? Tiedän vaikka vettä olis seassa, kun välillä väläytteli sitä valoa.
Siellähän se suodattimen pohjassa on se erotin. Tuo yskiminen on myös iän tuomaa ominaisuutta,omanikin käy melko huonosti kylmänä,vissiin pumppua pitäis säätää. Kuinka kauan se hehkuttaa,ja tulihan nyt varmasti oikeat hehkut,näissä kun on 6-12v hehkuja?
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.12.2012, 17:46
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

isukilla autto ku vaihto landcruiseriin
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.12.2012, 19:35
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Oma kruiseri on tuossa pihassa tuhannessa osassa. Kesäks aattelin saada ajoon, mutta se ei tällä hetkellä auta

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
isukilla autto ku vaihto landcruiseriin
Hehkut oli timanttitiskiltä, 6V ja vihreet päät. Henkuttaa jonkun 4-5s. kun aikasemmin maksimissaan 3.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 18.01.2013, 09:41
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Tässä kun pakkaset tulla tupsahti, niin oireet vähän muuttu tuossa vehkeessä. Päähehkutus toimii siis aina, mutta savuttaa jos kylmänä käynnistää. Kirosin tuota jo aikaisemminkin. Nyt kuitenkin kovalla pakkasella savutus hävisi ja akun ja vedenerottimen valot pysyivät käynnistäessä päällä ja kierrokset vähän matalalla. Hetken kuluttua sitten kuului naksahdus ja kierrokset nousu. Eli siis jälkihehkut toimii? Kun tuo käynti oli täysin erilaista, tasaista ja savutonta.

Niin siis jos roikassa on auto ollut, niin ei ole ongelmaa.

Voiko tuossa olla siis joku lämpötila-anturi viallinen vai vaikuttaako tuo pakkanen nyt liittimiin?
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron hehkutus pietu0ne Tekniikka & Jutustelu 32 06.09.2007 16:41
Pajeron pohjapanssari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.09.2007 10:33
O: -87 Pajeron 2.5td vaihdelaatikko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.08.2007 18:14
O: Pajeron "lisäpenkki" pietu0ne O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 18.08.2007 17:31
Pajeron 3l V6 Tekniikka & Jutustelu 10 20.06.2005 12:04


Sivu luotu: 18:20 (GMT +2).