|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
Taas on testailtu ja haettu remonttikohteita ja löytyyhän niitä. Tässä demonstraatiovideo kaasarin toiminnasta: http://www.youtube.com/watch?v=i4ZIpVRVMpE Lisää videoita samoista ajeluista: http://www.youtube.com/user/volvospede Kaasu pohjassa nousin tota mäkeä kunnes sammu lähes laakista bensan puutteeseen. Käynnistyy kuitenkin heti kun asento palaa normaalimmaks, eli kohokammioissa on tavaraa ja kone ei siis oo tukehtunu liikabensaan. Ainakin silloin käynnistyy kun startti suostuu pyörittää moottoria. Vetolevyssä on pystyheittoa normaalin sivuttaisheiton lisäks ja levyn offsettikin tuntuu olevan pielessä, eli startin ratas menee vain ehkä puoliks vetolevyn hampaille. Eli se on lootapaketin poisto edessä että pääsee vaihtaa vetolevyn ja samalla kunnon startti. Ja kaasarin tilalle siis ruiskua kun vaan kerkeis. Kuvassa koneen kääntöä käsivoimin että startti suostuis taas pyörittää ja suostuihan se. Jeep kuskia näyttäis tilanne hymyilyttävän! Sitte meni jälleen takavalo, se on joka reissulla melkein hajonnu. Pitäis keksiä siihen jotain suojaa, upottais valoa sisemmäs tai vaihtais kokonaan toisenlaiset lamput?? ideoita? ei kuitenkaan mitään peräkärry talmuja ne on hirveeet. Kuvassa näkyy myös hieno takaluukun kiinnipito systeemi, koppa joustaa senverran ristiriipunnassa että luukku pompsahtaa auki. Pitänee tehä tukipalkki "lavan" reunasta toiseen. Sitte pitää lisätä yhdet lehdet takajousiin, rupee olee turhan matala kun tulee tota kuormaa kesken reissun. Auto tuntu aika painavalta ton savimäärän kanssa ja takarenkaat ottikin kaariin kotimatkalla kun auto kallistu kurveissa. Eli kaariakin pitää availla. Sekalaista hapetusta ja möyrintää: Takapuskuri toimii hyvin tommosena mutakauhana, palkkipuskuri on työlistalla. Pestessä ei sitten mennyt kuin kolme tuntia. Kuvista kiitos Annelle!
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
Joo'o..... äkkiseltään, ku videoo katteli tai siis kuuntelin lähinnä, niin mulle tulee kyl ajatus, että bensa loppuu, ku sammuu tuollalailla täydestä laukasta. Eli syynä saattaa olla, että bensansuodatin, pumppu tai joku putki/letku on liian pieniä tai tukossa. Ei vaikuta tukehtumis sammumiselta. Yleensähän tukehtuminen tapahtuu pienemmillä kierroksilla joko jyrkissä kulmissa tai sitten tärähdyksestä/hypystä johtuen. Onks ajopaikka ollu Sipoossa?? Näyttäis jotenki yhtä savisilta rinteiltä, ku "Hi-Lux" miehen mailla on Paippisissa. |
#3
|
||||
|
||||
heino ajopaikka! ja on kyllä mahtava ääni kun oo bensamoottori, pitäs laittaa se joulupukin listaa
|
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ajopaikka oli mukavaa vaihtelua kulman kivikkoihin missä oon lähinnä ajellu, mut ei tollasta rypemistä ja pesemistä jaksais kyllä kovin usein. Maanomistajan pyynnöstä tarkempi sijainti jää kertomatta, mutta eiköhän paikalla käyneet tunnista mestan. :-) |
#5
|
||||
|
||||
käyntiongelmaa on mullakin blazerissa kun on tarpeeks pystyssä (tai ei sen tarvi ees olla hirveen pystyssä) mut se on ainoastaan pienillä kieroksilla... jos täysillä hapettaa niinkun tossa ylämäessä niin mulla käy oikeen hyvin
ja kaasarina mulla on edelbrock jonka meinaan vaihtaa orkkis kaasariin, toimii kuulemma paremmin... ainaskin kokeilen sitä tieteski toi ruiskuhan olis aika messevä peli, mut kun pitäs kaikkee muutakin ostaa |
#6
|
||||
|
||||
Tutun näköistä maastoa ;o) toi vekotin on alunperin koulutettu juuri tuolla alueella- vähän kun olis Blatseri kotio tullu...
Mulla muuten yksi uusi Holley offroad kaasari hyllyssä paketissa ylimääräisenä, toimii vaikka katollaan... |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
http://www.youtube.com/watch?v=lIy6uxNodcI
tossaaa oskun kuvaamassa videossa näkee kuinka hyvin mun kävi carterin afb:llä... ei se ihme jos sunki starttipuoli renaa truck avengeri on kyllä kiva, niinku koopee sano käy varmaan vaikka katollaan.. sillain on pari kertaa sammunu kun rupee heijaan niin on saattanut yhtäkkiä sammahtaa, mutta se lienee enemmän alhaisen tyhjäkäynnin ja imuvuodon aikaansaannosta, hitto noi kiinalaiset imusarjat on vähä kieroja... |
#9
|
||||
|
||||
siiisti pyörä! boggerit, jakolaatikko, mukava ääni ja kaikki
|
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei näköjään mene kuin puol vuotta niin saa tälläsen pikkujutun tehtyä... Eli ei tullu palkkia laitojen väliin vaan tommoset lukot luukulle, aika kivasti joustaa laidat sisäänpäin kun lukot sulkee. Kait toi luukku pitää nyt koppaa ryhdissään. Vähä tuli vahviketta hitsattua siihen että luulis kestävän. sit oli vähä kolhua ympäri koppaa ku joku ajellu puita ja kiviä pitkin, niin piti vähä paikkailla. Ja samalla taas vähän avarrettua lokaria kun aina tuntuu ottavan kiinni. Tsekkasin myös tulpat niin moottori ei enää sotke 2 ja 4 pytyn tulppia niinkuin teki kaasarin kanssa. Kait se jaksaa polttaa paremmin puhtaaks ne tulpat kun seokset on oikeammat tai jotain. |
#11
|
||||
|
||||
Viikonlopun pikkupuuhasteluna oli ohjaustehostimen vesirajan nosto letkunpätkällä. Nyt ei pitäis ihan huomaamatta veden nousta pumpun korkille asti, vaikka joku vahinko käviskin kevät lammikoissa turatessa. Toki moottorille pitää tehä kans joku pikku snorkkeli ja koittaa tilkitä koneen ja lootan öljytikut paremmin.
|
#12
|
||||
|
||||
Tänään korjasin apparin puoleisen etulehden riipukkeen joka oli mennyt toiselta puolelta poikki!! erikoista että tolleen rasittuu. Autosta tuli vähän jämympi ajettava kun riipuke oli korjattu, siinäänsä ihan ymmärrettävää. Koitin vähän vahvistellakkin sitä samalla kun korjasin sen. Uudet vahvat ja hieman pitemmät riipukkeet pitäis tehdä kun saa pitemmät etujouset asennettua jossain vaiheessa.
Tämmöstä tänään. |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja se vahvistettu kesti mutta siitä meni pultti poikki, joten etulehdet oli kiinni vaan etupäästä. Olipahan hyvät koeajot! :-) |
#14
|
||||
|
||||
Aikani kuluks aloittelin palkkihelmojen tekoa.
Huomenna jos pääsis jo hitsailee. |
#15
|
||||
|
||||
Aika kivasti nousee ylöspäin
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |