Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.09.2009, 17:46
EMO1971 EMO1971 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.08.09
Sijainti: Turku - Helsinki
Viestit: 27
Perusasetus

Paras alustaratkaisu Wrangler TJ:hin


Terve!

Apua kaivataan, eli mikä olisi paras alustaratkaisu autooni (vm. 2000 Wrangler 2,5l Sport). Autossa tällä hetkellä joku 4" Rancho-setti ja ihan surkea ajatteva, heiluu kuin heinämies.

Tarkoitus olisi päivittää se järkevämpään kokonaisuuteen. Autolla ajetaan vain cityajoa, eli maasto-ominaisuuksilla ei juurikaan väliä. Alla autossa on 31x10,5x15" MTR-renkaat 8x15"-vanteilla jotka kuvassa (liite).

Itse olin ajatellut että esim. seuraavanlainen setti voisi olla parempi ajaa:

- 2" Pro Comp suspension kit (jouset + iskarit)
- 1" bodykit

Mikä mieltä olette? Paranisiko tuolla setillä nykyisestä normaalimmaksi?

-me-

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	jeep.jpg‎
Views:	285
Size:	68,9 Kt
ID:	7789  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.09.2009, 18:50
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Ominaisuuksista niin tiedä,mutta miun nähäksee tuo tarvisi vain hieman isompaa rengasta.

Muuten siisti peli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.09.2009, 19:03
Mika R:n Avatar
Mika R Mika R ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 300
Perusasetus

kyllähän nuo tuppaa hieman pehmeemmiksi yleensä muuttuvan kun korottaa, ei taida muu auttaa kun jäykempi alusta tai kallistuksenvakaajat vois auttaa jos ei vielä semmoisia ole.
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti)
-69 chevy c20 pickup
-78 opel kadett 1.9 talviauto
Banaani päivässä pitää kädet lattiassa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.09.2009, 21:42
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Korotus


Tämä on luettua tietoa (ei koettua). Long arm setit ovat parempia maantielle. Myös silloin jos halutaan yli 4" korotus. Mutta sinulla tuo eka on määräävä. 3" korotus ja long arm. Maastossa 4" asti lyhyet varret on paremmat. Ei killu varsien varassa. En usko 3" sarjan tarvitsevan korin korotusta. Mulla oli 35" creepyt 4" jousi korotus ja 1" korin korotus. Toimi hienosti.

Mulla nyt kakkos wranglerissa on 2" setti. Sekin keikkuu, mutta ei ole pehmeä. Keikkui orkkis jousillakin. Mutta auto taitaa vielä joskus päästä vähän maastoonkin.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 15.09.2009 21:47
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.09.2009, 14:10
EMO1971 EMO1971 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.08.09
Sijainti: Turku - Helsinki
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Tämä on luettua tietoa (ei koettua). Long arm setit ovat parempia maantielle. Myös silloin jos halutaan yli 4" korotus. Mutta sinulla tuo eka on määräävä. 3" korotus ja long arm. Maastossa 4" asti lyhyet varret on paremmat. Ei killu varsien varassa. En usko 3" sarjan tarvitsevan korin korotusta. Mulla oli 35" creepyt 4" jousi korotus ja 1" korin korotus. Toimi hienosti.

Mulla nyt kakkos wranglerissa on 2" setti. Sekin keikkuu, mutta ei ole pehmeä. Keikkui orkkis jousillakin. Mutta auto taitaa vielä joskus päästä vähän maastoonkin.
Kiitoksia vastauksista. Tuo 2" setti voisi olla ihan riittävä minullekin sillä renkaina nuo mainisemani 31:set. Minkä merkkinen setti on kyseessä?

T. Marko
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.09.2009, 22:06
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Kakkos wrangleri


Mulla on 2" www.4wd.com oma setti. Etujousi oli saman mittainen kuin vanha, mutta jäykempi. Takajousi reilusti vanhaa pidempi. Etupää nousi noin 5cm ja takaa 8 cm. Takapää oli aika alhaalla orkkisjousilla. Varmaan hieman väsyneet. En ole testannyt vielä rampilla, mutta minusta takaiskarit oli hieman liian pitkät. Voi pohjata iskarit. 31 tuuman kumeja odottelen alle.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.09.2009, 19:52
rhm rhm ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: Nokia
Viestit: 594
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja EMO1971 Näytä viesti
Terve!

Tajusin vasta viikonloppuna kun tutkin ostamani Jeepin alustaa tarkemmin että vanha omistaja oli poistanut sekä ala- että ylätukivarret korotuksen yhteydessä. Tämä lienee osasyy siihen miksi auto soutaa niin vietävästi?

Onko teillä ehdotuksia mistä ja minkä merkkiset kannattaa hankkia Jeepin jossa 3"-4" korotus?

Kiitos!
Tuota, mitenkähän ne akselit mahtaa olla kiinni, jos ylä- ja alatukivarret on pois??
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.09.2009, 20:08
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.094
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rhm Näytä viesti
Tuota, mitenkähän ne akselit mahtaa olla kiinni, jos ylä- ja alatukivarret on pois??
latijousilla ne siellä pysyy ...katoin ITTE bj:n alle
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Paras kännibiisi... ? MakeO Chit-Chat 79 29.03.2009 02:49
HJ:lle paras tierengastus Kuuno Tekniikka & Jutustelu 1 15.09.2008 15:08
Paras pilkkisaalis ????. Rassi Chit-Chat 15 17.03.2006 11:57
Paras kaveri Elmo Jokes 0 18.06.2002 06:42
Microsoft on paras! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 14:25


Sivu luotu: 06:25 (GMT +2).