|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#376
|
||||
|
||||
noissa on vain monesti sitä vikaa että ovat niitä heppoja säästäviä malleja jolloin on hihnapyörien kokoa muutettu siten että esim laturi pyörii hitaammin... ei hyvä kun paljo ajetaan lähes tyhjäkäynnillä ja vinssaillaan sähkökelaimella paljon...
|
#377
|
||||
|
||||
Hihnapyörät kuluneet?
|
#378
|
||||
|
||||
laturin on ainakin uus, ei oo paljo pyörinyt...
|
#379
|
||||
|
||||
Kyllä niitä hihnapyöriä saa oman valinnan mukaan erikokoisia, voi valita minkä laitteen haluaa pyörivän hitaammin/nopeammin.
Omaan leikkikaluun laitoin kampuran hihnapyöräksi hieman pienemmän, jotta laturi ja tehostimenpumppu ei pyörisi miljuunaa, kun kone kiertää vähän vakiokonetta enemmän, vesipumppu ei enää tottele hihnaa, laitoin zähköpumpun niin voin jättää veden kiertämään vaikka sammutan koneen. |
#380
|
||||
|
||||
Tällä Kaupungin yksi työkoneessa/tiehöylä vähän samanlainen ongelma, ja se alkoi siitä kun laturi meni, ja laturi hihnapyörällä tuli vaihdettu, ja sen jälkeen ei auttanut vaikka ne vaihtoi kaikki hihnapyörät ja hihnat.. ei pysyy päälle, ensiksi ne käntyy väärinpäin ja sitten ne lentää pois..
|
#381
|
||||
|
||||
Teet sinne jostain vanhasta jakopään remmin kiristimen rullasta lisä ohjaimen ja kiristimen remmin "selkäpuolelle" niin eiköhä ne siellä ala pysyyn. Willysteriin ainaki jouduttiin kyhäileen noita, ku ei kestäny kierrätellä tuonne reiluun seittemään tonniin.
|
#382
|
||||
|
||||
Lainaus:
ei mun kyllä mitää seittemää kierrä, mutta toi on kyllä ihan kokeilemisen arvoinen juttu... |
#383
|
|||
|
|||
jostain varmaan löytyis moniurahihna ja hihnapyörät niin loppuu kerralla ilman virityksiä noi hihnamurheet.
t:sukkaletku anonyymisti |
#384
|
||||
|
||||
Kannattaa tarkistaa ettei vesipumppu oo väljä. Mulla väljä vesipumppu lennätti hihnoja vaikka oli mitä billetti hihnapyöriä ja lisärullia hihnaa tukemasta selkäpuolelta. Kait se hihna rupes resonoimaan joillain kierroksilla ja aina oli hihna vähintään selällää tai sit lens kokonaan pois. Loppu vasta kun vaihdoin vesipumpun.
Ja seuraavaan projektiin tuli moniura, ei oo kahdeksassa vuodessa kertaakaan hajonnu hihna tai lähteny paikaltaan, tai luistanu tai mitään muutakaan ongelmaa. |
#385
|
||||
|
||||
no nyt on remmit pysynyt toistaiseksi paikallaan ilman mitään sen kummempaa...toi ei varmaan tykkää uusista hihnoista vain, päästömittarilla kävin sen kanssa, hc:t oli alkuun yli paritoinnia ja hiilijutut yli 8... virtain velho sai jo sitä pudotettua säätämällä ja heittämällä holleyn power valven lepikkoon, arvot putos hyvinkin alle katsastusrajan, mutta pysyvät siellä tasan niin kauan kun autolla ei aja mihinkään, heti sen jälkeen ne on taas päin v...sanonko mitä.
tultiin siihen tulokseen että jakaja on niin välee että se ei pysy ruodussaan, mikään muu kun ei voi muuttua, kaasarin ruuvit kun ei ittellään pyöri eikä suuttimet vaihdu. päätin lakata miettimästä ja ostaa uuden jakajan, uus kiinalainen kun ei maksa juuri vajaan satasen, niitä oli ihan hyllytavarana, tosin siinä vieressä oli sitten myös tollaisia emma tiä onko tommosesta vallankaan mitään hyötyä kun kone on vakio, mutta ompa ainakin yks thyyning osa lisää konttorissa ja toimivampi jakaja pellin alla tonnehan mä joustotopickkiin jo laiton kuvat, mutta pistän tähänkin kun ne on niin kivoja nippelitietona, edestä jokusen sentin yli metrin ja takaa 8cm passaa nostella että 3 tassua on vielä maassa, iskarien pituus näyttäis olevan lisäjoustoja rajottava tekijä tällä hetkellä. tossa viimme launataina oli yks hinauskeikka ja siinä linnan kanssa ihmeteltiin kun ei mun vinssi jaksanut yhtä troopperia ojasta nyppiä... no selvispä tässä viikolla syy siihenkin, noi akut kun siirretiin konttiin niin eipä tullut sitten kytkettyä loppuun asti niitä, ainoastaan toisen akun + napaan kun tuli latausjännite auton käydessä, ja siinä toisessa akussa oli kytkettynä molemmat vinssit... ihmeen hyvin on yks akku jaksanut lataamattakin vetää tota täs nyt meneen vuoden aikana |
#386
|
||||
|
||||
"8cm" kestää nostaa takatassua.
|
#387
|
||||
|
||||
oho... pilkkuvirhe... tai siis lisää nolla, eteen tai taakse, oma valinta
|
#388
|
|||
|
|||
kyllähän msd,eestä hyötyä on palaa kaikki kakku mitä valurautamurikka nielee. mutt juu älä ota kipinä puolelta tällejä.se kuulemma tekee kipiää...
|
#389
|
||||
|
||||
tarttis varmaan vielä säätää paremmin, kummasti rötää toi kone yläkierroksilla... pätkii samaan tyyliin ku olis vettä jakajassa...
|
#390
|
||||
|
||||
värväsin kaverin jenkkiromiksille d60 ostoksille, ei tosin vain onnistunut sekään, ne paalaa siellä surutta jo 2000 luvun autoja, ja vanhemmat laitetaan aina heti ensimmäisenä kun niissä on eniten rautaa, oli kuulemma käyttökuntoita mach 1 mustangia yms. juuri kadonnut koneeseen
yks d60 oli ollut, mutta olis pitänyt itse irrottaa alta omilla vermeillä ja silti aika kallis... no kaippa niitä sieltä löytyy kun vielä haeskelee... hyväkuntosen 91 blazerin olis saanu tonnilla($1000) ei korvaa jenkkitakuu nivelen rikkoutumisesa johtuvaa vetarinpuutetta, mikä tosin oli jo ennalta tiedettävissä, mutta kysyinpä nyt kuiteskin.. Mac Macmillian sieltä superiorilta vastaili ja pahotteli, ei vain osannut kertoa miten mä helpoiten saisin uuden joten katselin jo toista valmistajaa noille, materiaali on samaa, ei ehkä yhtä hyvät boorit kun on jyrsityt vs. superiorin valssatut mutta muuten varmaan ok, taidan ottaa heti pari sarjaa noita kerralla. |
#391
|
||||
|
||||
joo.
hommasin Yukonin vetarit tohon nyt eteen, ei ole läheskään yhtä siisti työnjälki kuin edellisessä mutta eipä ne siellä putkessa paljon irtopisteitä jakele ulkonäöstä. ristikot tuli kanssa samalta tekijältä, taotut cromo ristikot cromo kupeilla ilman neulalaakereita, ehkä hieman kestävämmät kuin tavalliset ristikot, mutta täytyy vaan muistaa rasvata useasti... lyhyen puolen vetarihan mulla on siis aivan hillona, ristikon korvat puuttuu taas vallan, sen jo tiedän ihan alle katsomalla. mutta varsinainen ylläri tuli sen "ehjän" pitkän puolen tikun kanssa, ainakin yks risitkon kuppi on halki, siitä puuttuu jopa palanen, mutta sen lisäksi perän puoleisesta päästä on boorit hieman kiertyneet... johan on markkinat, ton varmaan jo sais jenkeistä takuuseen jos sen laittais matkaan... No huomenna jatkan kuiteskin tuhertamista sitten toisella puolella, kumma juttu kun tuntuu tota turvetta olevan joka paikassa, mistähän sitä nyt muka on tullut kerättyä. sitte seuraavana got to do - listalla olis sen sytkän kattominen... täytyy varmaan vaihtaa löysempää jousta jakajaan ja koittaa sitte uudestaan säättää perusennakkoa Viimeksi muokannut Rytari : 10.04.2013 20:21 |
#392
|
||||
|
||||
vetarit vaihdettu, samoin laitoin toiselle puolen uuden käsijarruvaijjerin. vaihdoin jakajaan 25 asteen ennakonrajoitin nappulan edellisen 21 asteisen tilalle ja laitoin löysemmät jouset keskipakosäätimelle, vieläkään ei yläkierroksilla silti pelaa kunnolla, varmaan täytyy vieläkin herkemmät jouset laittaa, se tuntuu jäävän myöhäselle 2 tonnin jälkeen... |
#393
|
||||
|
||||
argh.. kävin eilen nopean testiajon tossa Mantilaranchilla eilen, epähuomiossa pudotin semmosen kaivurilla tehdyn metrin portaan liian vauhdilla alas niin meni etukardaanista putki linttaan ja jonkuverran vääräänkin, aikalailla ravisti kotio körötellessä, ja on vielä niin vahvaseinämäistä putkea että ei auta lämmöllä yrittää oikasta joten koko putki oon vaihdettava, täytyy vaan löytää sopivaa värkkiä siihen.
|
#394
|
||||
|
||||
Hydrauli sylintereissä olevaa putkee pistät siihen niin hyvä tulee.. Kauan se taiskin olla ajossa taas ?
__________________
|
#395
|
||||
|
||||
joo, jotain täytyt koittaa kattoa... olihan se... monta päivää jo... isäukkokin jo taisi ekan kerran mainita jotain huonosta onnesta... mitää semmosta ole, mä vaan oon surkee kuski nytkää en yhtään ymmärrä mihin se kardaani muka osu kun se oli ihan suora penkka ilman mitään kiviä tms...
|
#396
|
||||
|
||||
Ei vissiin kovin paksulla seinämällä tai kai sillä massalla menee mikä vain lyttyyn.. Eikös se ollut jotain niitä jenkkilästä tulleita osii se kardaani?
__________________
|
#397
|
||||
|
||||
tommonen, High anglen tekemä "one ton" kardaanihan se on, pitäis olla aika vahvaa putkea tuo, käyttäähän ne noita vallan crawlwreissaan siellä, tosin ne painaa 6 miljoonaa tonnia vähemmän, hitto kun sais laihdutettua tota autoa jostain.. misähän sen alottais... sillähän se kevenis mahdottomasti kun sen vaihtais suzukiin, eikö ? Viimeksi muokannut Rytari : 06.03.2009 20:50 |
#398
|
||||
|
||||
Voi pska. Mutta jos kovin jämerästä teet kardaanin, niin sitte samanlaisessa paikassa menee joko pinioni tai jakolaatikko...
|
#399
|
||||
|
||||
Onks sulla tuolla cv jointti jakiksen päässä? vai tavallinen ristkko?
|
#400
|
||||
|
||||
joo, on tossa cv jakiksen päässä... pikkulommohan toho tuli, mutta ei auta vaihtaa putki... |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
L-200:sen ropaamista/joustoja | Lavamitsu | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 11.08.2008 19:47 |