|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kyllä jos kilpailuksi kutsuttavaa tapahtumaa ajetaan,pitäisi kyllä olla yhtenevät säännöt että mielekkyys säilyy. Safareilla saa ajella ihan tarpeeksi hupia,kisat on kilpailemista varten. Minua ei puolestaan kiinosta lähteä ajamaan mitään suunnistuskisaa,kun autossa ei ole suunnistuksessa tarvittavia varusteita (GPS laitteet,vinssit,Boggerit,ym,ym...)Olisi vain jaloissa haittaamassa toisten kilpailua. |
#52
|
|||
|
|||
niin pieniä piste virheitä oli kyllä ainakin parit modit (oma auokunta mukaanlukien).... palkinto järjestys oli oikea, sen pystyi päättelemään kenellä kaikilla maksimit ja kenellä ei.
moni joka ajaa kilpaa TOTISEMMINKIN niin voi tulla leikkimielisempäänkin kisaan mukaan, mutta tuloshomma voisi olla oikeellisempi. kuitenkin sijoitukset ajetaan ja virheet lasketaan. tämä on autokunnille hyvää harjoitusta, sekä toimitsijoille vaikka onkin ns.leikkikisa... harvemmin ajopäivillä vedetään kypärä päässä lippusiimojen välissä semmoisia linjoja.... moni kiertää pahemmat paikat ja puhuu höpöhöpöö joka safarilla ja essonpaarilla on niitä joilla on parhaat etenevät vehkeet ja autoissa kovimmat kuskit. kiva olisi päästä niiden kaikkien kanssa ajaa kisaa, mutta ne ei aja tosissaan ikinä maastossa, eikä varsinkaan kisoissa. =) enkä koe että tämä olisi nyt kuitenkaan ihan pelkkää haukkumista ja vittuilua! tämähän pitäisi ottaa nyt järjestäjien asia kerrallansa ja listata paperille ylös niin ensi vuonna menee paremmin. HIENOT PUITTEET ON TUOLLA JÄRJESTÄÄ VAIKKA KUNNON KISA jos opetellaan yhdessä! hyvä tulee??? |
#53
|
||||
|
||||
[QUOTE=Racingrabbit;466873]Kyllä jos kilpailuksi kutsuttavaa tapahtumaa ajetaan,pitäisi kyllä olla yhtenevät säännöt että mielekkyys säilyy.
QUOTE] Tähän vois väliin huutaa jotain AKK-herjoja, eihän sitä mihinkään tarvita, ei ainakaan yhteneväisiin sääntöihin, eihän vaan. Onneks auto hajosi Sipoon kisassa, muuten olisin saattanut lähteä Kainuun "arvotaan voittaja" leikkiin mukaan. Hieman arveluttaa, lähdenkö tulevaisuudessakaan vastaaviin kisoihin, jos säännöt ei ole samat kuin muualla. |
#54
|
|||
|
|||
Lainaus:
Olitta vissiin nousseet autosta ennenkuin lapanen kuskilla noussut niin siitä se 25 pojoo. Tarkastan kunhan pääsen tuloslistojen äärelle. Ne nimittäin on mulla. Vitikaiselta puuttuu eka pätkältä pisteitä näppihäriön takia. Toimittelen tässä tuoreempia tuloksia kunhan pääsen kotio pajalta täältä korvesta. Ei kellään olis HJ61 lautaspyörän laakereiden simmejä likellä? Offroad Kainuu maksaa pyttyjen siirtelyn matkahuollolla jos haluatta niitä korjailla. Nimittäin PM luokassa muuttuu hiukka järjestys. Eihän se tuloslaskenta ihan putkeen mennyt mutta kun ihmiset tekee juttuja ja varsinkin ensikertalaiset niin inhimillisiä erehdyksiä sattuu. Puuston ja risujen määrä yllätti meidänkin porukan todella negatiivisesti. Viikko huudatettiin kahta konesahaa ja raivarilla säestettiin niin ei saatu joka paikkaa 100% puhtaaksi. Ensi vuonna samoja uria voidaan käyttää hyväksi ja niitä raivata lisää jos koko kisaa edes pidetään. Voidaan me jättää ens vuoden kisa pitämättäkin jos niin paskan maku jäi suuhun. Ei näistä niin paljoa kostu, että näitä pitäs väkisin vääntää. Ajellaan jäsenten väliset samoilla radoilla ja paistellaan makkuria sekaan... janne "eskimo" mikkonen |
#55
|
||||
|
||||
On muuten eri linkki -p-:n ja Teemun postauksissa
Viimeksi muokannut Pörö : 28.05.2008 09:41 |
#56
|
||||
|
||||
Tottakai järjestätte kisat ensi vuonnakin, ei pidä vetää herneitä nokkaan, kun joku hölmö täältä etelästä huutelee ja arvostelee, tää on vaan niin helppoa netissä huudella.
|
#57
|
|||
|
|||
joo -p- :llä on ns.omia sekä kavereiden kuvia. toi mun osoittaman menee kamera clubin sivuille.
ei muutakun vuokatinmiehet + "ratamestari" ottakaa asiat ylöös ja listatkaa ne talteen niin ensivuonna JÄRJESTÄTTE taasen helpommalla. ehkäpä asioita vaan joita ei osaa ottaa huomioon. ainakin minä ymmärrän asian ei ole helppoa, mutta opeteltavissa. ja yrittäkää hyödyntää vanhaa ratapohjaa jotenkin niin ei mene kauheest talkoisiin aikaa. ja ihan vaikka samoja ratoja hieman muutettuna. |
#58
|
||||
|
||||
Nii ja ottaen huomioon sen, että homma on tehty melekosen pienellä porukalla, niin olihan se hienosti järkätty.
Ei se ihan noin vaan onnistu ja heleposti, niiku joku ulkopuolinen voisi kuvitella. Paljon vaatii vapaaehtoishommaa ja vapaa-ajan uhraamista. Ja tottahan se on, että virheistä oppii. Varmasti ensi kerralla osataan jo ottaa huomioon semmoset asiat mitä ei tänä vuonna edes heti tajuttu. Vaan ei piä lannistua!! Hienot oli kisat kaikin puolin ja siitä ne vaan paranee. |
#59
|
|||
|
|||
Kiitokset järjestäjille, Team Kekkonen on mukana taas ensi vuonna!
Meillä ei ainakaan jäänyt paskan maku suuhun, päinvastoin. Kivaa oli koko päivän, autokin kesti kokonaiset kuusi ajosuoritusta kun arvio oli että jäädään (tai takanorra jää) viimeistään toiselle pätkälle. |
#60
|
||||
|
||||
OLi joo, editoin tuota juutuupin linkkiä, kun se eka linkki ei pelittänt kovinkaan hyvin.
Itse en siis laittanut tuota tavaraa nettiin, kiitoksia asianosaiselle!!! Eipä itse kerenny kuvailemaan, kun ei oikein kerenny ees pätkälle katsomaankaan. Paitsi viimeiselle ja sehän meni keskeyttämisiksi koko pätkä... Siihen kaatoon kerkesin just sopppelisti paikalle naur...eiku avuksi Tuosta kritiikistä, ainahan se harmittaa, varsinkin, kun ei välttämättä itse henk koht tai järjestävänä seurana voi siihen vaikuttaa, mutta pitää yrittää ottaa opiksi. Tosiaankin kohtuu pienellä porukalla sitä toimittiin, varsinkin ratojen rakentaminen arkipäivinä oli harvojen harteilla, työt haittaa harrastuksia kummasti... Omalta kohdalta voin sanoa, että olen mielelläni mukana ens vuonnakin järjestelemässä, vaikka nyt varvas murtuneena olikin hiukkasen tuskaista välillä kipitellä. Hyvät kengät pelasti paljon -P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- |
#61
|
|||
|
|||
Kisat oli mukavat ja leppoisat paitsi, että jännitti aika paljon.
Jännitys aiheuttaa erilaisissa elintoiminnoissa lisääntyvää tarvetta tarpeille. Oliskohan liikaa pyydetty, jos siirtäisitte sen ravintolarakennuksen aina kisojen ajaksi sinne rinteeseen, lähelle ratoja. Talveksi voitte sitten palauttaa sen takaisin alas. (talkoillahan se on helppo nakki) Muuta valittamista en nyt keksi ja nimenomaan en keksi. Järjestätte toivottavasti kisoja uudelleen ja jos ette, niin kutsukaa ainakin minut ajelemaan hupia ja paistamaan makkaraa. Terv tyytyväinen Jyty |
#62
|
|||
|
|||
Lainaus:
Niin, kyllä tämä harrastus vie kaikki omat rahat ja vielä osan muittenkin rahoista... -Jyki- |
#63
|
||||
|
||||
Sellasta se on. Harrastus vaatii rahaa ja jos ei oo rahaa, niin ei voi harrastaa. Minkäs sille voi. Siksi minulla ei ookaan omaa peliä kun ei oo varaa sellasta pitää. Köyhä paska kun oon.
Onneks mulla on kuitenkin tollasia ihania tuttuja, jotka ottaa mut mukaan ja sitä kautta saan osallistua mitä ihmeellisimpiin juttuihin. Ja aina ollaan meidän porukoissa oltu lähinnä pitämässä hauskaa kuin että hampaat verillä kilpailemassa. Kivahan sitä on, jos sattuu hyvin pärjäämään jne. Mutta ei se elämäntehtävä oo. |
#64
|
|||
|
|||
Tässäpä nyt nämä näppihäriöistä korjatut tulokset.
PM3 oli ottanu 5 jaksolla reittikosketuksen ja 2 jakson kohilla luki "max" eli siksi sinne oli merkitty 25 pojoo. Mun moka kun en opastanut koneenkäyttäjää. Eipä tuo olis vaikuttanu lopputulokseen vaikka olis ollu 25 pojookin. Mä lopetan spekuloinnin/kommentoinnin tuloslaskennesta/tuomaroinnista tähän. Läksyt on opittu niiltä osin. Muita asioita kisan kulusta ja varsinkin parantamisesta otetaan mielellään vastaan. Esim. ne yhtenäiset säännöt olis pop. ee |
#65
|
||||
|
||||
Jytyn kanssa samoilla linjoilla, kiitokset hyvistä kisoista. Talkoolaisille ja asianosaisille tsemppiä. Se on vaan tuo ihmismieli välillä liian kriittinen. Pitäs loppujen lopuksi miettiä mikä tässä hommassa on kenellekkin tärkeää; pipoja tiukemmalle vai rento ja hyvä meininki. Kisa tuo mitä on tuodakseen.
terv axo ps. Mut jos ette todellakaan saa siirrettyä talkoilla sitä ravintolaa ylemmä, nii sponsoroiskohan joku ees katetrit.
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
#66
|
|||
|
|||
Kiitokset kisan järjestäjille,kaikki sujui ihan hyvin,ens vuonna uudestaan.
ps.ens vuodeksi jyrkkiä nousuja ja loivia käännöksiä. |
#67
|
|||
|
|||
Kisat oli hienot katsojankin kannalta, puitteet hyvät kun näkyvyys reiteille oli hyvä ja reitit lähellä toisiaan. Hinta 45 euroo per 5 hengen seurue ei ole paljon (vaikka taisikin olla laskuvirhe lipunmyyjällä), lipuilla sai vielä kunnon alennukset ravintolasta iltasella kun kävi syömässä ja juomassa.
Nähtävää oli koko rahan edestä. Pisteidenlasku on kilpailijoiden kannalta tärkeää olla oikein mutta on melkoisia taitajia nuo jaksotuomarit kun pystyy näkeen kaikki mahdolliset tilanteet. Kokeneet kilpailijat kikkailee säännöillä, se on tietysti osa joidenkin peliä ja sitä varmaan kutsutaan strategiaksi. Toiset kilpailijat sitten näyttivät vaan ajavan ja auttoivatpa toisia kilpailijoitakin siinä ohessa, hyvin pärjäsivät sellaisetkin Sponsorisopimuksista sen verran, että kannattaa neuvotella muustakin kuin voitosta. Kaato voisi olla hyvä argumentti, kylelleen kessahtanut saa porukat oikein ravaamaan auton luo ja lukemaan mainoksia, joita voi silloin olla myös katossa ja pohjassa. Pohjassa mainos lukoista ja katossa vinssinmyyjän teksti: -"Tämäkin kosla kevyesti pystyyn Vintturi GmbH:n väkipyörästöllä". |
#68
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#69
|
|||
|
|||
Mä lopetan spekuloinnin/kommentoinnin tuloslaskennesta/tuomaroinnista tähän.
Läksyt on opittu niiltä osin. Muita asioita kisan kulusta ja varsinkin parantamisesta otetaan mielellään vastaan. Esim. ne yhtenäiset säännöt olis pop. __________________________________________________ ___________ ee[/QUOTE] samoilla säännöillä on ajettu aiemmat kisat. Onko olemassa yhteisiä sääntöjä ja missä? ____________________________________ "Itte kun tekee niin saa sellasen kun tulee" - eskimo OffRoad Kainuu ry. #13 03-04-08 Junde -------------------------------------------------------------------------------- Yhteiset säännöt löytyvät tuolta http://www.autourheilu.fi/attachemen...0-09-07175.pdf Junde Member Join Date: 05-07-03 Location: , Finland. Posts: 72 ------------------------------------------------------------------------------- Vuonna 2004 lajiryhmä teki seuraavat poikkeussäännöt joita on voitu soveltaa alue ja seurojen välisissä kilpailuissa! Valitettavasti nämä säännöt on unohtunut kun virallisia sääntöjä on uudistettu joten tuo ryhmäjako ei tänäpäivänä ole enään kovin toimiva. Näistä säännöistä on muissa kilpailuissa sovellettu tuota harraste standardia sekä mäkijakson virhepisteitä mutta muutoin on ajettu sääntökirjan luokissa ja säännöillä. Jos teillä on ollut vain muutama auto luokissa proto ja pro-modified niin teillä varmaankin kannattaisi sitten käyttää juuri tämän ohjeen mukaista ryhmäjakoa jolloin modi, pro-modi ja proto ajavat samassa luokassa, mutta protoilta on lukittava takaohjaus sekä sinetöitävä aktiivijousituksen ohjain. __________________________________________________ _________________ Miksi ihmeessä järjestäjän edustajana peräät yhteisiä sääntöjä kun tämänkin topikin alkuosassa itse toteat, että näillä on kisattu aiemminkin eikä muista ole siis väliä??? Sait silloin siihen vastauksen Jundelta, mutta ei kelvannut???? Johtuiko mahdollisesti siitä, että säännöt on paljon parjatun keskusjärjestön lajisäännöt vai johtuuko tosta sun mietelauseestasi ""Itte kun tekee niin saa sellasen kun tulee"" eli kaikki pitää kokea kantapään kautta kun ei haluta ottaa muilta kokeneemmilta neuvoja eikä käyttää jo runsaat kymmenkunta vuotta käytössä olleita Trial-cupin lajisääntöjä?? Olipa kuinka vain niin on hienoa, että saadaan uusia Trial-kisajärjestäjiä niin että me "vanhat" voimme välillä löysäillä. Inhorealisti Ps. Eipä näytä tuo Junden linkki kopioituna toimivan vaikka alkuperäisenä tuolla viestissä n 13 toimii ihan hyvin. Eli sieltä löytyy jos sattuis säännöt kiinnostamaan! Viimeksi muokannut Byrocrat : 30.05.2008 08:46 Perustelu: korjailtu liitettä joka toimii tuolla Junden viestissä |
#70
|
|||
|
|||
Kiitos Byro säännöistä.
"The page cannot be found..." Toki löytyy ne jostain. Se miksi emmä kelpuuttaneet näitä Junden sääntöjä johtuu pelkästään siitä, että kisakutsu vanhoine sääntöineen oli jo julkaistu eli ei ollut mitään järkeä niitä enää tälle vuotta mennä muuttamaan. Nää nykyisin käytössä olleet säännöt lienevät vanhojen kilpailuiden peruja. Itteasiassa taisivat olla käytössä jo ekassa vuokatin kisassa. Me tullaan tekemään joka vuosi tästäkin eteenpäin radat PM ja P luokille erikseen siinä toivossa, että prototkin tai ees se yksi eksyisi ajamaan meidän vaatimatonta kisaa. Ei oo mitään järkeä ajattaa oikeita protoja PM ratoja pitkin likimain kaikki protojen ""ihanat" varusteet kiellettynä eli 4-pyöräohjaus ja kallistukset. Ei istu meikäläisen ajatusmaailmaan sitten millään lailla. Toki jos meikäläisen pudotetaan kisaorganisaatiosta pois... Oma näkemykseni tästä AKK:n touhusta offroadin pääpiruna on, että byrokratia on liika rankkaa. Ei tällasilla pienillä offikerhoilla löydy ikinä kuunaan päivänä semmosta lisenssimäärää, että moinen kisa saatas pystyyn. Puhutaan kuitenkin yksi kisa / vuosi. Niinpä harkitsemme ensi vuodeksi kokonaan villiä kisaa. Nim. vakuutukset kattelussa. |
#71
|
|||
|
|||
näin siinä käy kun "yrittää" saada tulokset nopeasti julkaistavaksi, niin härö tulee
ei vissiin oo vieläkään tullut jostain WARN:n kisasta vuodelta yks ja kaks lopputuloksia vaikka ne oli tainnut olla jotain vaatimattomia "SM" kisoja.... näin ainakin OPA tuossa vihjaisi? niin mullakin pitänee keskittyä niihin hommiin mitä osaa (esim muiden tekemien hommien arvosteleminen jne....) oli tuossa Lipposen kanssa puhetta että jos ois mennyt/menty täältä Kainuusta tonne juukaan talakoisiin, mutta pitäneekö ottaa koppa kaljaa mukaan ja mennä vaan huutelee, niin ei tuu ainakaan sössittyä mitn no enivei, jos eskimo vaan jaksaa potkia meitä muita persiille niin ens vuonna taas säretään/kaavetaan tai muuten vaan pidetään hauskaa, vai mitä Oulun Jeeppi porukka -manakeri- |
#72
|
|||
|
|||
No joo, pitänee vähän omiakin mietteitä tuoda julki:
Kisapaikka oli uusi, ja tarjosi monessa mielessä järjestäjille haasteita. Risuja, märkää, äänentoiston laatu, ravintolan sijainti, uudet yhteistyökumppanit, pieni talkooporukka, rajallinen aika käytettävänä ennakkojärjestelyihin, jostain kumman syystä tuo lumitilannekin kiusasi ratojen suunnittelua jnejnejne. Aiemmissa postauksissa mainittiinkin, näihin harrasteisiin käytettävissä oleva aika tahtoo olla kortilla monista syistä johtuen, ja liian monesti tulee ylläreitä. Esmes allekirjoittaneen paikalla olo oli enemmän kuin kiikun kaakun tärkeämmistä asioista johtuen. Mutta kaikesta huolimatta onneksi porukkaa oli paikalla tarpeeksi kisan läpi viemiseen! Nooh, onneksi ihminen on yleensä oppiva eläin, virheistä voi oppia ja seuraavalla kerralla ainakin yrittää parantaa. Kaikki ei mennyt putkeen, mutta väittäisin ettei ihan sekundaa tullut kuitenkaan...Kun kisaa ajetaan tietty pitäisi tulokset ja sijoitukset olla oikein, mutta ei tämän tartte haudanvakavaakaan olla niin kauan kun on kyse harrastuksesta. Omastakin puolesta kiitokset talkooporukalle ja kaikille paikalla olleille kisaajille ja katsojille! Ilman teitä olisi tullut sitä sekundaa! Kiitos myös kriitikoille, oikeista asioista saa ja pitää sanoa, kommentteja tarvitaan seuraavia kertoja silmälläpitäen vaikka kaikkia onkin mahdotonta miellyttää samalla kertaa. Näillä eväin seuraavia kisoja ja/tai makkaranpaistosafareja kohti! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KISAKALENTERI (offroad calendar) 2008 | Byrocrat | Tapahtumat | 10 | 07.06.2008 21:21 |
Offroad GP 2008 | dollythelw | Tapahtumat | 1 | 26.11.2007 22:01 |
Vuokatti Offroad 2007 | rusti | Tapahtumat | 70 | 25.06.2007 05:31 |
Vuokatti offroad 2007 | pekkasforest | Tapahtumat | 1 | 07.06.2007 22:21 |
Vuokatti OffRoad 2006 | oh | Tapahtumat | 0 | 02.05.2006 15:10 |