|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#52
|
||||
|
||||
Joko se hiluksi on pätkitty ja kuvia???
little boys drive big toys |
#53
|
||||
|
||||
Ei oo pätkitty mutta kun kevät koittaa sillon saha kouraan otetaan.
Nyt pidetään pakkasia ja kerätään kolehtia kevään hankintoihin. Joko teillä on ajo alueita kuopiossa päin pistä viesti niin tullaan katsoon kun lähellä ollaan. |
#54
|
||||
|
||||
Nyt otettas hyviä vinkkejä vastaan kun tuli vähän isompi huolto tauko Hiluxiin.
Perä kiertyi ja vääntyi ja repesi vähän joka suuntaan kallio portaita kiipeillessä. Nyt olis kaikki parannus ehdotukset kiva kuulla,Siitä en vielä tiedä miten akselintuenta tulee Rangen jakareilla vai nelilinkki vai kolmilinkki tai jotain muuta. Mutta sanokaa onko muilla vääntyilly jakareilla tuettuja periä. Onko pohjaan lyötikumeilla vaikutusta asiaan kun ne ei ole kuin katsurin iloksi akseli ei ota niihin kiinni Pinjonin kulmakin muuttui aikas lailla Runkokin näyttää tarvitsevan jonkinlaista korjausta. Ajattelin tehdä uuden kopin alta taakse päin. joku neliö profiili liene paras vaihto ehto vai miten olis U-palkki;Mitä sanois katsuri siitä. |
#55
|
||||
|
||||
Oisko mitään mahdollisuutta saada tämäntapanen tuenta kilpiin.
sais ainakin joustoja riittävästi ja kardaanin suojaan |
#56
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________________________________________ ___________ Toyota HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Creapy 35"+BL, TML12000,TMLCompr., 24V and 12V system |
#57
|
||||
|
||||
Elikkäs onko toi akseliputki vähän niinkuin Z-kirjain tai siis _/- ? pyöriikö se yhä? onko vetarit poikki? Vääntykö jakarit? sillä vaan kyselen ku itelleni on tulossa vähän saman näköistä (hj:n akseli,Rangen jakarit) eli mitä pitäs tehä toisin? Olisko noi jouset vähä liian lähekkäin, tai sit pitäs hitsailla vahvikkeita. En tiiä. Saahan sen hitsaamallakin solmuun.
|
#58
|
||||
|
||||
Vääntyi ajellessa ja ajoin myös kotiin neliveto päällä kun takavedello aussie paukkui vähän turhan paljon.
oli suora hitsailujen jäljiltä. |
#59
|
||||
|
||||
kuinkas jos tollaseen kolmiotukivarsi systeemiin jättäis norran ja/tai apunorrat myös paikoilleen? silloin ei olisi jousitustyyppi muuttunut. olisi vaan lisätty osia!
|
#60
|
||||
|
||||
Lainaus:
Heikki H. FJDC Montenegros #21 |
#61
|
||||
|
||||
Toi vääntynyt akseli oli kyllä aika paljon syöpynyt ja se saattoi olla suurin syy heikkouteen,mutta kuunnellaan muitakin syitä jos joku keksii.
Tulevaan akseliin meinasin laittaa vähän enemmän vahvistuksia tietty maltillisesti hitsaten. Onko kellään ton kolmiotuen tyyliin tehtyä kardaanin suojaa siis tukivarsien lisäksi. Siihen kun tekis jonkun kunnon suojan niin ei tarttis varoa kardaania. |
#62
|
||||
|
||||
Nyt on perä lyöty osiksi.
Vetarit ehjät Välitys ehjä Aussiekin näyttäs ehjältä Eikä ole jakaritkaan taipuneet Mutta jakarien puslat oli taas paskana Mahtaakohan jakarien V-asennolla olla vaikutusta. Edited by - HiluMiks on 09/12/2007 19:18:55 |
#63
|
||||
|
||||
Kertokaas jos juttua saatte irti kuinka puslien menekkiä voi vähentää nämä olleet alle puoli vuotta ja kunto ei ole kehuttava.
Jos tulee tukivarret takaisin ois kiva saada ne kestämään jollain tavalla pitempään. |
#64
|
|||
|
|||
Näistä 'halvoista' kotimaisista (olikohan korjakumi?) on huonoja kokemuksia kestävyyden suhteen. Dobinsonit tai OME:t, parantavat aika paljon akselin elämistäkin (kiertymistä) tukivarsiin nähden.
|
#65
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#66
|
|||
|
|||
nää puslat on lähtöisin brittipiiraan jakareista, ei siis läjän jakarit korjakumin puslilla jota eivät kestä ajoa.
|
#67
|
||||
|
||||
Kyllä oon tullut kans siihen tulokseen noiden sinisten Polybushien kanssa, että ei oikeen kestä. Helpot ne on asentaa, mukavat maastossa ja antaa hyvät joustot, mutta se kestävyys. Kyllä niitä vielä vaihtaskin kerran vuoteen, mutta kun ne ei ole tosiaan mitään ilmasia. Niin ja mulla ne on ihan Raakun alla.
|
#68
|
||||
|
||||
Lainaus:
Saa nähdä miten toimii Rangen nelilinkki kun saa asennettua. |
#69
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#70
|
||||
|
||||
2007 eksytyksen kesti siniset polypussit jakareitten akselinpäässä. Ei jauhaantunu palasiksi, mutta tuli reiät soikeeksi ja pinionia sai käsin heiluteltua senttikaupalla. Tiedä sitten oliko -25 lämpötilalla ja ATF-kylvyllä osuutta asiaan kulumisessa. Rungonpäässä jakaria on siniset vielä kestäny. Nyt on muutaman reissun ollu britpartin PU-puslat akselinpäässä ja vielä tuntuivat olevan ihan ok-kunnossa. Ahosensetä myy nykyään niitäkin ja ovat edullisempia kuin polybushit. Tosin ovat myös vähän enemmän sinnepäin mitoitukseltaan, mutta kunhan ovat helpot asentaa
-74 Range, 215cid V8 #4x4@ircnet |
#71
|
|||
|
|||
se on ihan hölynpölyä että dobinsonit kestää metsä käyttöä. ihan samanlaiset tulee puslista parissa kuukaudessa. jos siis tosiaan maastossa ajaa eikä vain metsä teitä pitkin.
Joakim1 nyypinä OFF ROAD TEAM BONEHEADS |
#72
|
||||
|
||||
Lainaus:
- Lommone Ranke Rooveri ja vähemmän lommone Lantikka - |
#73
|
||||
|
||||
Ne ei taida kestää mitenkään jos on joustoja tarpeeksi.
Oli tukivarret ym, miten tahansa ilmeisesti. Mulla tulee tukivarret eteen ja kierrejouset tietty kans. Saa nähdä kuinka ne kestää siellä ja tulee KUMIpuslilla kun ne kesti paremmin. |
#74
|
|||
|
|||
millee oot saanu noi renkaat otteeseen? voisitko vähän vihjasta
Note! This message was posted anonymously! |
#75
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=18704 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m: fj-55 taka-akseli | Jii-Jii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 10.01.2008 21:51 |
Taka-akseli? | Liffi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.09.2006 18:36 |
O:BJ taka akseli | O/M/V Muut | 0 | 02.08.2005 06:09 | |
hj-60 taka akseli | lisko70 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 29.05.2005 21:29 |
M: BJ-40 Etu- ja taka-akseli | Reintsi | O/M/V Muut | 2 | 18.05.2005 10:29 |