Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #101  
Vanha 11.03.2008, 17:53
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Eipä juuri kiinnosta nuo UCB .n jutut enää ,vastailkoon muut.Osia tulen toimittamaan kuitenkin halukkaille kohtuhintaan ,esim konepeitto on ollut aina 150 euroa tai alle minulta lähtiessä

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #102  
Vanha 11.03.2008, 19:37
VonBitch:n Avatar
VonBitch VonBitch ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.07.07
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 18
Perusasetus

Jope: Selvennätkö asiaa vähän, kun minulle ei oikein avautunut, että kuinka muut voisivat vastailla sinulle esitettyihin kysymyksiin?

Jos kerran yhteistyö UCB:n kanssa ei kiinnosta niin eikö siitä olisi reiluinta sanoa suoraan ko. henkilölle, eikä ilmoittaa minkään netin keskustelupalstan kautta yhteistyön päättyneen, varsinkaan jos toinen on samaisella hetkellä sidottuna toisaalle, eikä ole edes tietoinen ilmoituksestasi. Kenenkähän idea se alunperin oikein edes oli alkaa tekemään lasikuituosia maastureihin ja kenenkähän autonosista ne muottimallit tehtiin ja KUKAHAN niitten teossa suurimman ja p*skasimman työn teki? Minä pystyn asiaa kysymään, koska sattuneesta syystä tiedän kuinka paljon UCB kulutti aikaa, vaivaa ja hermoja niitten muottimallien tekoon, taisipa jonkun mallin joutua tekemään uudestaankin itsestään johtumattomista syistä...

Onko oikeasti kannattavaa ehdoin tahdoin yrittää hommata itsellesi vihamiestä? Eiköhän sinun kannata jutella UCB:n kanssa vielä kun et ole kokonaan polttanut siltaa takanasi. Vaikken voi itseäni vanhaksi ja/tai viisaaksi sanoakaan, niin JOPA minä olen sen verran oppinut, että aikuiset ihmiset pystyvät asiat keskustelemalla käymään läpi. Jos sinua häiritsee UCB:n tekemiset/tekemättä jättämiset, tai mikä ikinä nyt onkaan syysi tähän yhteistyöhaluttomuuteesi, niin eiköhän tuo olisi viisaampaa keskustella (tai ainakin ilmoittaa ko. henkilölle itselleen mahdollista syistä) ensin, ennen kuin pistää välit kerrasta, mitään sanomatta poikki? Jälkimmäinen tapa kun on vain lähinnä lapsellista eikä ollenkaan normaalin aikuisen ihmisen arvolle sopivaa.

Sitäpaitsi, itsehän tuota valittelit juuri työkiireitäsi, niin mistäs sitä aikaa nyt yhtäkkiä on niin paljon siunaantunut että sinä ennätätkin niitä osia tekemään halukkaille..?


- Utelias, ERITTÄIN läheltä tilannetta sivusta seurannut -

Vastaa lainaten
  #103  
Vanha 11.03.2008, 20:01
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Voikos nämä henkilökohtaiset "mitä kuuluu ja kenelle" "kuka on kenenkin kaveri" vatvoa vaikka puhelimitse,kirjeitse,privamaililla,maililla???tai jollain muulla tavalla?

- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko#
SLCK Member #51
kayttaja"at"offipalsta.com
http://www.4x4cup.com/
www.slck.net

Vastaa lainaten
  #104  
Vanha 11.03.2008, 20:18
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

[quote]
Eipä juuri kiinnosta nuo UCB .n jutut enää ,vastailkoon muut.
[quote]

Siis mitä..?

Kas kummaa kun ei nyt sitten kiinnostakaan. Entäs ne "velat" jotka puheittesi mukaan olen sinulle pystyssä?? Vastaapa tuohon edes.

Olet juuri esittänyt väitteesi julkisesti, joten otapa puheistasi vastuu vai tuliko tenkkapoo, kun huomasit, että valheella on mahdollisesti lyhyet jäljet? Samanlaista selittelyä tämä on aina ollut, kysytäänpä keneltä vaan kummunkyläläiseltä, niinkuin tässä on jo puhetta kylällä ollutkin. Ettei vaan hartsimestarilla olisi normi ailahtelu päällä jälleen? Kanssasi pidempään asioiva joutuu olemaan huomattavasti joustavampi kuin lasikuitu konsanaan. Et voi peittää puheitasi ja selittelyjäsi tuon tyyppisillä VALHEILLA ja olankohautuksella ikuisesti varsinkaan kun olet pelin kerran itse aloittanut, jonain päivänä huomaat katkoneesi ne viimeisetkin vähäiset välisi muihin ihmisiin, jotka kanssasi ovat tekemisissä olleet, ja sinunkin parastasi yrittäneet.

[quote]

Osia tulen toimittamaan kuitenkin halukkaille kohtuhintaan ,esim konepeitto on ollut aina 150 euroa tai alle minulta lähtiessä

[quote]

Juuri tuo onkin jälleen yksi ongelma, moni kanssasi asioinut on huomannut, että hinnat ja muutkin puheet kuten esim. TOIMITUSAJAT vaihtelevat ihan mielialan ja päivän mukaan, kuten ottautuminen itse hommiinkin. On pakko todeta, että kyllä tässä olen melko mielenkiintoisessa diplomaatinhommassa viimekuukaudet ollut.

Voin tarvittaessa kaikki esiintuomani pointtini myös todistaa, toisin kuin sinä, vai kuinka on? Tai jos tuo ei pidä paikkaansa, niin antaa vaan tulla argumenttia jo oman uskottavuutesi kannalta, kun asiat on kumminkin selvitettävä ennemmin tai myöhemmin, ja se on fakta. Itse en todellakaan aio toimintaasi olankohautuksella kuitata, olet esittänyt minusta julkisesti perättömiä väitteitä, joista joudut selvityksen ennemmin tai myöhemmin antamaan, jos vähänkään esim. uskottavuutesi säilyttämistä ajattelet.

Herne on nenässä UCB:llä edelleen, ehkä mahdollisesti jopa ihan aiheestakin vielä, ja tuolla vastaustyylillä se tuskin ihan itsekseen sieltä pois lennähtää. Onpahan touhua.

t: UCB, odottaen aikuisen ihmisen järkiperäistä ja faktoihin perustuvaa vastausta.

pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten
  #105  
Vanha 11.03.2008, 20:56
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

Lainaus:
quote:

Voikos nämä henkilökohtaiset "mitä kuuluu ja kenelle" "kuka on kenenkin kaveri" vatvoa vaikka puhelimitse,kirjeitse,privamaililla,maililla???tai jollain muulla tavalla?
Tuohon toivoisin kyllä nähtävän asianosaisen asemaan asettuvan näkökannan. Sinänsä onhan tämä näköjään jo lopuillaan, koska en aio pitkään mitään monologia täällä harrastaa.

Ihan hyvässä sävyssä ja rakentavasti haluaisin todeta, että olen joutunut mahdollisesti itsestäni johtumattomista syistä m a h d o l l i s e s t i mm. perättömien väitteiden kohteeksi, liittyen juuri tähän OMAAN topikkiini. juuri tähän samaan topikkiin on myös mahdollisesti pesiytynyt joku muu myymään suht-koht. julkeasti tavaroita, jotka ovat olemassa (jos ovat) ainoastaan omasta ansiostani.

Toivottavasti ymmärtäisit tilanteeni, siis mm. sen, että "omasta mielestäni" olen joutunut ns. sivuun omasta aiheestani, ja kun tähän on alettu näitä juttuja alunperin tuon "yhteistyökumppanin" toimesta laittamaan niin itselleni ja vastinepyynnön kohteena olevalle henkilölle lienee kuitenkin suotava oikeutettu ja ymmärrettävä mahdollisuus vastata niihin asioihin jotka väitteitä asianosaisia kohtaan koskevat.

Usko pois, ottaisi vastaava tilanne pannuun itseäsikin. Voisihan tämän episodin kokea niinkin, etä nyt on mahdollisuus päästä seuraamaan oikein tosi kauniita ja rohkeita ja ihan ilmaiseksi. Myöskin asian julkinen selvittely on huomattavasti hyödyllisempää senkin vuoksi, että mahd. tilaajatkin tulevat tietoisiksi siitä, että mikä tässä on mättänyt kun ei valmista tule ja niin edelleen.

Vai pitäisiköhän perustaa "paskaa käteen duunarille. com.-sivusto" pelkästään tätä varten.

-maastoautoilun pitäisi ollakin mukavaa, eikä tämmöistä sontaa-

pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten
  #106  
Vanha 11.03.2008, 20:59
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

Lainaus:
quote:

Tulen myymään näitä suoraan asiakkaille siihen saakka kun olen saanut sovitut suoritukset tilille.
Tuosta hankaa melko huolella. Kukahan tienasi eniten ja kenenköhän kustannuksella.
Pistähän summaa ja perustetta esille.

pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten
  #107  
Vanha 11.03.2008, 21:01
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

Lainaus:
quote:
En millään tavalla puutu edellä käytyyn keskusteluun, vaan vastaan muutamaan kysymykseen joita aijemmin kyseltiin:

Hiilikuidusta osia:

Hiilikuidusta ei välttämöttä kannata tehdä osia kalliin hintansa puolesta. Hiilikuidun hinta on huomattavasti lasia kalliinpi. Hiilikuitu ominaisuuksiltaan on lasikuitua jäykempi ja lujempi. Se absorboi iskut yleensä tehokkaasti koko kappaleeseenn, murtumispisteeseen asti. Eli lokasuojan kaaret jotka on usein kosketuksessa esim. puuhun, ei kannata tehä hiilestä koska lasikuitu joustaa huomattavasti enemmän. Tosin jos rahaa löytyy niin miksikäs ei, koska jos verrataan laikuidun ja hiilen tiheyksiä, niin ero on suuri:
Lasikuidun tiheys n. 2,5 g/cm2 ja hiilen 1,7-2,2 g/cm2.

Hiiltä kannattaa käyttää jäykisteenä lasikuitu rakenteessa jolloin ei tarvitse tehä niin paksua kappaletta. yksikin kerros hiiltä lasien joukossa jäykistää kappaletta paljon. Ja jos haluaa tyylitellä niin sen voi laittaa pintakerrokseksi ni voi elvistellä kavereille että on kokonaan hiilikuituinen

kappaleen painoon ja voidaan vaikuttaa myös valmistustavalla. usein painaviin kappaleisiin on tuhrattu liikaa hartsia. Käyttämällä alipaine tekniikkaa, imeytyskankaita, karhennuskankaita saadaan ylimääräinen hartsi pois kappaleesta sekä kankaat kastumaan tasaisesti. Karhennuskangas auttaa jälkityöstöä.

Myös hartsin valinnalla voidaan vaikuttaa suuresti mekaanisiin ominaisuuksiin. Esim lämmönkestoa konepellissä voidaan parantaa käyttämällä styreenin sijasta epoksia.

Voin vastailla lisää jos joku kaipaa tietoja... mutta nyt pitää lopettaa... moottoritie on kuuma...


- Dive deep, die young -
Kuulostaa melkoisen ammattilaismaiselta kannanotolta, kiitos hyödyllisestä infosta, ja terveiset sinnekinpäin.

pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten
  #108  
Vanha 11.03.2008, 21:21
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

Lainaus:
quote:
hinta/saatavuustietoa niistä hiilikuituversioista ei ole näkynyt?

t. sama nyymi joka niitä kyseli aikaisemminkin
Pistähän jope hiilikuituosien hintaa ja saatavuutta esiin..
Et ole ainoa, joka on kysynyt, valitan asiaa ja koitan selvittää tilanteen parhaani mukaan.

pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten
  #109  
Vanha 12.03.2008, 17:03
Latekki Latekki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.05
Sijainti: tuusula finland
Viestit: 394
Perusasetus

juu aihe ihan kiinnostava mutt juu noi itkut sittisättiin. ja osia menis kyll jos niitä on valmiina. mutt jos joutuu postaileen on samatilata muualta.


Vastaa lainaten
  #110  
Vanha 12.03.2008, 17:07
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Jos Urbancityboy hommaa nää muotit itelleen niin kannattaskos laittaa uus myyntitopicci? ja jättää tämä vanha omileen?

- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko#
SLCK Member #51
kayttaja"at"offipalsta.com
http://www.4x4cup.com/
www.slck.net

Vastaa lainaten
  #111  
Vanha 12.03.2008, 18:02
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

En aio tehdä hiilikuituisia aineiden kalleuden johdosta 45 euroa neliö ,vähintään 3-4 kerrosta,epoksi huomattavasti kalliimpaa tavalliseen hartsiin nähden.Lisäksi keskusteltuani Kokkolassa erään ammatikseen purjeveneitä tekevän henkilön kanssa häneltä oli lähtenyt otsanahka irti epoksihartsin käytöstä johtuen. En ota tuollaista riskiä.Olen valmistanut muutaman hiilikuituosan normaalihartsilla,mutta muotteihin olisi pitänyt tehdä joitakin muutoksia.Olen erikoistumassa 30 luvun korien ja osien valmistukseen.Harmittaa että alennuin tuollaiseen sanan vaihtoon UCB :n kanssa.Hän olisi voinut soittaa ja tiedustella noista osien valmistuksesta ennen noita kirjoituksiaan,Kävin tänään Tampereella ja tapasin erään asiakkaan isän ,joka sanoi ettei UCB:tä ole saanut puhelimeen.Siinä oli todellakin muotit kuukauden tyhjänä.Ehkäpä asianomainen selvittää itse minkävuoksi oli puhelin kiinni 31 vuorokautta.
.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #112  
Vanha 12.03.2008, 19:11
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

NO johan se on tiedossa jo muutenkin, turha sitä on puida, vaikka uteliaisuuttani kiinnostaakin tietää.
Muotit on todella laadukkaita ja osat myös, eikö tästä nyt olisi vain hyvä jatkaa ilman kahdenkeskisiä erimielisyyksiä.

"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros#10
Vastaa lainaten
  #113  
Vanha 12.03.2008, 20:10
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Perusasetus

Epoksi on tosiaan kohtuu haitallinen ja saattaa aiheuttaa vakavan ihottuman joka voi olla hyvinkin pitkä aikainen. Epoksin kanssa työskenneltäessä on ehdottomasti huolehdittava hengitys-,käsisuojauksesta. Myös kunnon ilmanvaihto on oleellinen. Itse olen tehnyt epoksilla jonkin verran osia ja en ole saanut mitään oireita tai muuta vastaavaa. Epoksi on oikein käytettynä todella hyvä aine. Se on huomattavasti normaalisti käytettyä styreeniä parempaa (mekaaniset ja kemialliset ominaisuudet). Sen käyttö aika kovetteen sekoituksen jälkeen on paljon lyhyempi eli kiire voi tulla, ja sen saa myös helposti kiehumaan jos sitä tekee liian suuria määriä tai väärässä suhteessa.

- Dive deep, die young -
Vastaa lainaten
  #114  
Vanha 13.03.2008, 12:20
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

Lainaus:
quote:

eikö tästä nyt olisi vain hyvä jatkaa ilman kahdenkeskisiä erimielisyyksiä.
Repron kommentti hyvä.

Tilanne ikävä, en halu8a tätä mitenkään mustaksimaalausmielessä esittää, mutta jopelta olisin odottanut hieman aikuisempaa käytöstä ja ennenkaikkea vastausta, kun tämän palstan kautta kommunikointi kuitenkin on ollut ainoa keskustelumuoto Hänen puoleltaan, mikä käytössä on ollut.

yhteisymmärrystä ei ole ollut saavutettavissa kun miehen kanssa ei voi henkilökohtaisesti edes keskustella kun hän minua on vain vältellyt. täällä on nyt peräti siirrytty tekstiviestilinjalle, mutta päin naamaa ei näköjään pysty vieläkään keskustelemaan.
Olen ihan oikeasti koittanut omalta osaltani parhaani.

Nyt kai on sitten jäätävä seuraamaan keula-asioita sivusta, kun ei riitä varallisuus muottien ostoon mitenkään.

Mielellään muistakaa nyt hyvällä kumminkin minuakin, kun osia tilaatte..jonkinlainen kuriositeettiarvon omaava pieni sivurooli taisi itsellänikin ko. asiassa olla

Jope, kun sinua heti poissaoloni päätyttyä tulin tapaamaan että asiat saataisiin rullaamaan ja kummuntiellä sinut sain kiinni jututettavaksi, niin ennen pois paikalta kaasuttamistasi, kun koitin kokonaisesta keulasta puuttuvia lokareita kysyä että pääsisin noita yhdessä lastissa helsinkiin sinne offiliiterin yläkertaan mm. viemään, niin sanoit että "ainakaan kuukauteen en voi tehdä mitään bj:n osiin liittyvää, ja pajaan en päästä." Miten tämä nyt kääntyikin sitten täysin toisin päin, eli osia on kovastikin tulollaan?

Olisi hoidettu tuo bj:asia pois päiväjärjestyksestä ennen mitään suuritöisiä rodinkorien levittämisiä.

Eihän rinnekoneiden kattotilausten loppuminen liity tähän mitenkään?
En ole käsittääkseni kovin kummoinen välistävetäjä näissä bj:n osissa ollut, mielestäni olen järjestänyt asiat osaltani melkoisen hyvin noin markkinatilanteen ja puhelinvaihteena toimimisen kannalta?

Kaikkea hyvää.

pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten
  #115  
Vanha 13.03.2008, 13:48
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Meillepäin on tullut yli 20 vuotta hyvää ja juuri niin kuin sovittu tavaraa JOPELTA.En ota kantaa kuka on oikeassa mutta harrastus ja yrittäminen on kaksi eri asiaa ja jos kaveria ei saa kiinni yli kuukauteen aika vaikeeta on yrittäjän odotella.Toivottavasti saamme jatkossakin uusia lasikuituosia JOPELTA Kuopioon.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #116  
Vanha 13.03.2008, 13:51
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

[quote]
keskusteltuani Kokkolassa erään ammatikseen purjeveneitä tekevän henkilön kanssa häneltä oli lähtenyt otsanahka irti epoksihartsin käytöstä johtuen.
[quote]

Olen jorma hyvä täysin samaa mieltä tuosta asiasta. Noihin lasikuituaineiden erittäin suureen myrkyllisyyteen ja niiden kanssa pelailun ennemmin tai myöhemmin aiheuttamaan terveysongelmaan, muidenkin aineiden kuin epoksimuovihartsin osalta, on kyllä olemassa muitakin ratkaisumalleja sekä huomattavasti ympäristöystävällisempiä vaihtoehtoja joista juuri sinulle silloin kun pikaisesti ehdittiin nähdä, koitin puhua, silloin kun niin kovasti asiaa pelästyit, ja joka syynä nyt mm. poissaoloonikin on ollut(ja joka poissaoloni ei kuulune olla syynä mihinkään muihin ongelmiin, kuten esim.
y h t e i s t y ö n p ä ä t t y m i s e e n).

Kurkatkaa hyvät ihmiset tuo tähän alle myöhemmin editoitu linkki niin pääsette kaikki asiaa joukolla pelkäämään. Olisiko ideani sittenkään aivan älytön? Olen asiassa tosissani.Tuolle alalle tullaan vielä laatimaan ympäristötuki/verohelpotusjärjestelmäkin ennemmin tai myöhemmin. Jope tiedät niin paljon amerikkalaisten autojen historiasta ja kuitukorien valmistuksesta, niin miksi kiellät pois tuon ko. asian olemassaolon? Olet aito kyläseppä ja monista asioista perillä, ihmettelen, miksi et ole jo ollut ensimmäisten pioneerien joukossa tuota asiaa edistämässä, kun joissain asioissa kuitenkin olet ollut tunnetusti hyvinkin rohkea ja ennakkoluuloton.

[quote]
Olen erikoistumassa 30 luvun korien ja osien valmistukseen.
[quote]

Tuota en ole todellakaan kyseenalaistamassa ensinkään.Itse olisin halunnut erikoistua vanhojen maastureiden korvausosien valmistukseen mutta kun en ole päässyt muottien lähellekään viime aikoina. Niin kauan kuin muistan, on jope noitten rodien kanssa eri tavoin puuhaillut, ja hän tietää niistä käsittääkseni hyvinkin paljon, mies on ollut erikoistunut erittäin tarkoin vanhoihin jenkkeihin jo 70-luvulta lähtien. Kysymyksessä on myös henkilö, joka on äärimmäisen lahjakas taiteellisilta kyvyiltään, ns. kuvanveistäjätyyppi, ja aidosti suuri taiteilijaluonne muutenkin. Rodit ovat hänelle samalla tavoin ns. "sydämen asia ja intohimo" aivan kuten ovat nämä isopyöräiset nelivetoiset biodieselkelpoiset hyötyajoneuvot joillekin. Nämä oman alansa erikoismiehet harrasteajoneuvoasioissa ovat mielestäni tavallaan eräänlaisia kansanperinteen vaalijoita ja ajoneuvohistorian ylläpitäjiä, väriä ja hyvää mieltä maanteille tuoden. Hyvällä asialla olet jope autoasioissa ollut ja mielestäni teet tärkeää työtä kaikkien yhteiseksi hyödyksi, joskus olisi vaan hyvä ottaa hieman rauhallisemmin ja tehdä yksi asia kerrallaan valmiiksi asti.
[quote]

[quote]
Harmittaa että alennuin tuollaiseen sanan vaihtoon UCB :n kanssa.Hän olisi voinut soittaa ja tiedustella noista osien valmistuksesta ennen noita kirjoituksiaan
[quote]

No mitäs minä olen tässä aiemmin yrittänyt tehdä, muuta kuin että päästä keskusteluyhteyteen kanssasi? Olen samaa mieltä siitä, että kunnollinen keskustelu henkilökohtaisesti kasvotusten niistä asioista, mitkä kenenkäkin mieltä mahdollisesti painavat, olisi huomattavasti parempi tapa selvittää asiat, kuin yksipuolinen ärtymyksen ja totaalisen ymmälläänolon seurauksena sytytetty selvitys- ja vastinepyyntösisältöinen ensimmäiseen iskuun vastaava sanasota, mutta mitä muuta voin tehdä, kun et ole suostunut kanssani keskustelemaan? Korostan edelleen, että olen käsittääkseni oman osuuteni asioissa hoitanut ja halunnut edistää asiaa, joka olisi yhteisesti kaikille hyödyllinen. Itselleni nuo asiat, joista olen tuolla ylempänä kritiikkiä esittänyt, eivät ole se pohjimmainen syy näihin keskusteluongelmiin kanssasi. Onhan tässä kumminkin ihan hyvin pärjätty ainakin omasta mielestäni mutta hyvä nuo on ollut tuoda esiin jo ilman puhdistamiseksikin. "en voi tehdä BJ:n osia nyt ainakaan kuukauteen", oli ainoa esitettämäsi kommentti, kun itse esiintoin asiani, että ei puuttuisi kuin lokarit helsinkiin menevästä keulasta, ja jiiveellehän osat on periaatteessa valmiina, noita tehtyjä sivupaloja vaan en suostu priimana ja priiman hinnalla kenellekään lähettämään.
Näen koko asiakokonaisuuden henkisen kasvun mahdollisuutena ja lähes pelkästi rakentavana silti edelleenkin.

[quote]
Kävin tänään Tampereella ja tapasin erään asiakkaan isän ,joka sanoi ettei UCB:tä ole saanut puhelimeen.Siinä oli todellakin muotit kuukauden tyhjänä.Ehkäpä asianomainen selvittää itse minkävuoksi oli puhelin kiinni 31 vuorokautta.
[quote]

Sitä asiaa, että olin 31 vuorokautta tavoittamattomattomissa, en ole ollenkaan kiistämässä tai salaamassa, päinvastoin, tulette huomaamaan että tulen tuomaan asian hyvinkin näyttävästi vielä esille. aihe tuntuu kylläkin olevan tämän hetken suomessa jo poliittisestikin niin "kuuma peruna", että siihen on otettava näköjään hyvin varovainen lähestymiskanta, jos meinaa kyetä vähäiset ihmissuhteensa säilyttämään. Harmi sinänsä, koska suomella olisi ns. "etulyöntiasema", mikäli toimisimme nopesti ja reippaasti asioiden edistämiseksi.
Ko. asiaan on merkittävässä määrin tulevaisuutemme hyvinvointi ja menestys kytkeytyneenä jo tilastotiedonkin valossa. Tämähän on myös hyvä esimerkki asiasta, josta käytävää avointa ja rehellistä keskustelua pelätään, ja jota yritetään vältellä aivan samoin, kuin lähes kaikkien muidenkin tosiasioiden tunnustamista, niitä edelleen maton alle piilotellen ja lakaisten. Osien myöhästelyyn voinee olla muitakin syitä. Arvostan erittäin paljon ja aidosti sinua, jope siitä, että olet pystynyt puhumaan kanssani niin avoimesti pellavan käytöstä kuituteollisuuden ympäristöystävällisenä ja erinomaiset ominaisuudet omaavana raaka-ainelähteenä. Google ja biomuovi, jospa se vielä siitä parempaan suuntaan lähtisi. Kanvaasi ja vernissa on myös varmaan aika hyvä hakusana. Eipä muuta.




pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Vastaa lainaten
  #117  
Vanha 14.03.2008, 18:15
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Muiden erimielisyyksiin en aio puuttua, tosin olisi kyllä mahtavaa jos näihin maastoautojen ajattomiin klassikoihin saisi tulevaisuudessakin korjauspaloja jotka edustavat hienoa suomalaista käsityötä.

Löytyipä tuo UCB:n viittauskin:

Lainaus:
quote:Henry Ford, in 1940, wanted to "grow automobiles from the soil".
http://www.valvoline.com/carcare/art...cid=3&scccid=6

Vastaa lainaten
  #118  
Vanha 15.03.2008, 22:57
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Oheisessa linkissä kutsu seminaariin jossa käsitellään komposiitteja.
http://www.tut.fi/plastics/liitteet/Kutsu_Tampere.pdf

Lainaus:
quote:
Olen jorma hyvä täysin samaa mieltä tuosta asiasta. Noihin lasikuituaineiden erittäin suureen myrkyllisyyteen ja niiden kanssa pelailun ennemmin tai myöhemmin aiheuttamaan terveysongelmaan, muidenkin aineiden kuin epoksimuovihartsin osalta, on kyllä olemassa muitakin ratkaisumalleja sekä huomattavasti ympäristöystävällisempiä vaihtoehtoja joista juuri sinulle silloin kun pikaisesti ehdittiin nähdä, koitin puhua, silloin kun niin kovasti asiaa pelästyit, ja joka syynä nyt mm. poissaoloonikin on ollut(ja joka poissaoloni ei kuulune olla syynä mihinkään muihin ongelmiin, kuten esim.
y h t e i s t y ö n p ä ä t t y m i s e e n).

pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #119  
Vanha 16.03.2008, 06:39
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Oheisessa linkissä kutsu seminaariin jossa käsitellään komposiitteja.
http://www.tut.fi/plastics/liitteet/Kutsu_Tampere.pdf

Lainaus:
quote:
Olen jorma hyvä täysin samaa mieltä tuosta asiasta. Noihin lasikuituaineiden erittäin suureen myrkyllisyyteen ja niiden kanssa pelailun ennemmin tai myöhemmin aiheuttamaan terveysongelmaan, muidenkin aineiden kuin epoksimuovihartsin osalta, on kyllä olemassa muitakin ratkaisumalleja sekä huomattavasti ympäristöystävällisempiä vaihtoehtoja joista juuri sinulle silloin kun pikaisesti ehdittiin nähdä, koitin puhua, silloin kun niin kovasti asiaa pelästyit, ja joka syynä nyt mm. poissaoloonikin on ollut(ja joka poissaoloni ei kuulune olla syynä mihinkään muihin ongelmiin, kuten esim.
y h t e i s t y ö n p ä ä t t y m i s e e n).

pakkeli, ystävä vai vihollinen?
Note! This message was posted anonymously!
Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #120  
Vanha 16.03.2008, 06:44
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kävin kerran lasikuitua ja muottien valmistusta käsittelevässä seminaarissa,kesti Kuoipon Yliopistolla kaksi päivää.Ainoa lisätieto itselleni oli maahantuojan raaka-aine- ja tarvike luettelo,eikä hamppu kiinnosta missään muodossa,pellava kylläkin.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #121  
Vanha 16.03.2008, 10:05
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Perusasetus

Seminaarit on ok... jos se on hyvin suunniteltu ja kohderyhmä oikea... Olen istunut muutamalla kyseisen proffan tunnilla ja pikkasen on semmonen kutina että tuosta seminaarista ei ole apua näihin komposiitti juttuihin...

- Dive deep, die young -
Vastaa lainaten
  #122  
Vanha 16.03.2008, 11:28
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tuota tietoa löytyy netistä miten paljon vain haluaa.Kuullostaa hienolta luetella lukuja ja nimiä.Kaiken perusta on kuitenkin osaako siirtää tietonsa käytännön sovelluksiin.Itselläni on paljon kokemuksia insinööritasolle asti,mutta kun täytyisi toteuttaa joku mielestäni hyvin yksinkertainen asia siitä tulee kuitenkin jollakin tapaa susi.Kukaan mallin toimittanut harrastelija ei ole pystynyt tekemään virheetöntä mallia muottia varten.Ei tiedon löytäminen tai koulutus takaa sitä että ollaan vielä sisäistetty jokin ala niin ,että voi antaa työn suorittajalle opastusta.Itselläni on koemusta alalta vuodesta 1970.Sinä päivänä kun onnistun koko päivän työssäni ilman virhettä ,lopetan tämän työn.Vielä en usko päivän olevan lähellä.Jos jollakin on kiinnostusta mallien valmistukseen annan mielelläni ohjeita ja neuvoja ,tietenkään kaikkeen en tiedä vastauksia.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #123  
Vanha 16.03.2008, 13:53
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Hakusanoilla Kevlar sekä hiilikuitu löytyy tietoa helpoiten

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #124  
Vanha 17.03.2008, 13:34
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

oisko kuvia ku se on paikalleen asennettu?!

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #125  
Vanha 17.03.2008, 14:22
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vois olla Hesassa kaverilla.Vei ekan flipin irto-osat viimevuoden puolella.Kuviakin oli täällä OFF-ROAD palstalla.Mielestäni hienoa asennustyötä

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: BJ 40 LASIKUITUKEULA / FLIPPI / BJ KEULAN OSIA Urbancityboy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 53 17.12.2007 21:43
0.VALMIS OFFIAUTO methäman O/M/V Ajoneuvot 3 16.07.2007 15:00
HELP help "valmis ja kuvia" sjeeppi Chit-Chat 22 05.08.2006 23:21
Uazin jarruremppa. Valmis... samisami2 Tekniikka & Jutustelu 17 12.02.2006 18:04
OMEna VALMIS!! Nalle Tekniikka & Jutustelu 3 27.03.2004 13:27


Sivu luotu: 00:44 (GMT +2).