|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
Kiitos tiedosta LaaLaa
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... |
#3
|
||||
|
||||
Oli käyttäjän Boystoys kanssa puhetta Samurain akseleista missä on arbin lukot ja vahvemmat vetarit. Häätyy käyä ostamassa pois kunhan töiltä ja muulta kiireeltä kerkeän.
Minkäslaisen kompuran lukoille laittais kaveriksi? Näky olevan aika paljon eroja mm. tuotossa. Semmonen olis tarkotus hommata millä pystyis sitten renkaitaki täyttämmään. Vanteita ja 31" renkaitaki saa ehottaa. Käyttö lyhyttä työajoa pikitiellä, mettäautoteitä ja sievää hiippailua mettässä. Kilometrejä pikitiellä muutama tuhat vuessa. Nuille allaoleville vanteille oli tarkotus hommata ens talveksi talvirenkhaat erikseen.
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... |
#4
|
||||
|
||||
Mikähän mahtaa tuktukin kylmäkäynnistystä vaivata? yli 10 asteen pakkasessa saa starttailla hyvinki toistakymmenkunta kertaa että lähtee käyntiin. Saattaa kävässä muutaman starttauksen jälkeen sekunnin käynnissä. Ja pikkuhiljaa nitkuttelemalla loppu viimein käynnistyy ja senki jälkeen saattaa sammahtaa ko kierroksia antaa... saman ikänen nissan micra lähti -15 pakkasesta kolmella starttauksella käyntiin kolmen kuukauen seisomisen jäljiltä.
Ja toinen kysymys. Miten tuossa ilmataan jäähytysjärjestelmä? Oire siis että lämpömittari melkein koko ajan tapissa ja yhtäkkiä saattaa alkaa näyttään oikein. Ja nousee tappiin -20 pakkasessaki parissa minuutissa että ei ole konneen lämmöt kerenny kyllä nousta. Viime reissulla pelasi sen 150km ja sen jälkeen taas mittari tappiin. Anturi vaihettu että siinä ei pitäis vikkaa olla.. Ja arbilliset akselit saapu tontille, kiitos niistä boystoysille arbin twin kompuran tilasin nuille kaveriksi. Nyt häätyy alkaa selvittelleen minkä näkösiä letkuja, liittimiä yms hilpettä tarviin että saa ne joskus kytkettyä
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... |
#5
|
||||
|
||||
Nyt tuli sitten vähän remonttia. Pysähyin parkkipaikalle ko toisen akun volttimittari näytti alle yheksää volttia. No konepelti auki ja konetila yltäpäältä öljyssä. jostaki jakopään kohilta ilmeisesti tullu pihalle, olisko nokka-akselin stefa pettäny mutta mikä tuommosen aiheutaa?? Huohotin jos mennee tukkoon niin aiheuttaa tuota, mutta en ole kereny perehtyyn miten tuossa huohotus toimii.Ei ole nämä moottorihommat niin tuttuja ittelle aiheuuttako stefan pettäminen muuta vauriota? Öljyä alko maahan tulemaan aikalailla vasta kun auton sammutin mitä jälkiä katoin.
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... |
#6
|
||||
|
||||
Nyt on tuktukki taas ajossa. Kampiakselin stefa oli kohannu ajan hampaan ja murentunu josta öljyt kartanolle. No nyt siellä on uusi stefa ja alakerrassa uuet laakerit. Venttilien säätö ei vähentäny konneen nakutusta. Korjaamon ukko meinasi että männän tapit olis kuluneet. Ylikuumenemis ongelmaa yrittäny ratkasta. Tänhään vaihoin vesipumpun jolla ei asiaan ollu parantavaa vaikutusta. Termostaatin vaihto jää ens viikon hommaksi koska tillaamani termari oli väärä vaikka piti samuraihin olla tarkotettu. Vinssipetiä tuli muokattua koska vinssin takapulttien reikien eessä sattu olemaan rungon poikitaispalkki. Vähän joutu petiä tuomaan ulospäin, mutta ei taia omassa käytössä keulaylityksellä niin olla merkitystä. Tulipahan hitsausharjotuksia ko puikolla yritti turata
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... |
#7
|
||||
|
||||
Taas on tullu tuktukin kimpussa oltua koritöiden merkeissä. Ja norjan kromiahan löyty varsin mukavasti kun sisustan purki Kaikki lokasuojat joutuu tekeen uudet, molemmat helmat, takakontin lattia kokonaan uusiksi ja kuskin ja pelkääjän lattian nurkat saa uutta peltiä. Alotin hommat tekemällä kuskin puolen ensiksi että sais piettyä auton mahollisimman paljon kuitenki ajossa. Huoltovihkossa oli vuelta 2015 maininta että kuskin puolen lokarit ja helma korjattu. Olihan ne. Ruosteisen helman päälle oli popniiteillä niitattu kantattu kattopellin soiro Samoten takatilan lattian reiät oli paikattu alumiinipellin paloilla neljästä nurkasta niittaamalla No nyt on kuskin puoli oven läpikäyntiä vaille valmis. Saa katsuri potkia helmoja ja lokareita rauhassa. Helmapalkin tehin 80x80x4 palkista. Ainaki kestää auton elin iän
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... |
Luokat |
samurai, suzuki |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maasturiprojekti 2016? | Häänrik | Chit-Chat | 6 | 12.02.2017 22:12 |
Myydään maasturiprojekti osina,patrol 3,3td | sull45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 23.02.2013 15:58 |
Vuoden maasturiprojekti OHI | Arska-tehtaalta | Chit-Chat | 1 | 13.12.2010 22:29 |
Vuoden 2010 maasturiprojekti ehdokkaat, äänestys maasturiprojekti osion alkuriveillä! | swamber | Maasturiprojektit | 58 | 14.11.2010 22:20 |
Vuoden 2009 maasturiprojekti | Rekisteröimätön | Maasturiprojektit | 58 | 02.10.2009 08:24 |