|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#551
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#552
|
||||
|
||||
Pikkupyörät alle ja parin muun syncron kanssa etsimaan makkaranpaistopaikkaa
Jokainen voi valita itse kuvista sen puun, jonka mukaan kameraa on käännetty johonkin suuntaan vinoon
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 25.04.2016 21:36 |
#553
|
||||
|
||||
Edellisten kuvien jälkeen lähinnä ajamista. Leimasedältä hain vikalistan:
- vas alapallonivel - vas etuvalon poltin (parkki) - oikea sisempi etuvetonivelen suojakumi - peruutusvalot Alapallon, polttimon ja suojakumin vaihdoin, parkit on toiminut joka kerta kun olen kokeillut itse, en tiedä mitä inssi turasi kepin kanssa vai oliko joku hetkellinen ohimenevä häiriö. Leima tuli ja taas ajetaan, välillä pikku pyrähdyksiä maastoon, pääasiallisesti kaduilla ja maantiellä. TDI:llä kohta takana 20 tKm kohtuu ongelmattonta ajoa. Välijäähdytytin pitäisi taas sovitella konehuoneeseen, se on siellä ollut jo pari kertaa mutta pitänyt ottaa pois rempan takia. Samoin suunnitelmissa päivittää ahdin vähän tuoreempaan ja nostaa pakosarjan yläpuolelle. Nyt ahtimen öljyn paluuletkussa pari senttiä laskua öljypohjaan jos auto on suorassa. Auton vasemmalle kallellaan olon jälkeen pölläyttää siniharmaata tai pidemmän seisomisen jälkeen ihan öljyäkin, eli alkaa ahdin olla vaihtoa / laakerointia vailla.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#554
|
||||
|
||||
Lootasta jotain 1- / 2- vaihteen syncronoinnista paskaksi, öljyn mukana tuli pala metallia ulos. 1- ja 2-vaihteet on vähän jumittaneet ja rutissut vaihtaessa.
Voiman siirto oli tiheämmällä perällä olleesta vanhemmasta autosta. Piti vaihtaa vastaava 5,83 välityksellä oleva laatikko tilalle, mutta kardaania irrottaessa selvisi, että etuperästä on laakeri jumissa. Vaihdoin vanhan 5,43 voimansiirron takaisin ja sitten olikin hetki taas huoletonta ajoa. Pikavisiitti Etelä-Helsinkiin ja eikös yksi jarruputki antautunut paluumatkalla. Seuraavaksi taakse kaikki jarrujen nestepuolen osat uusiksi, sitten onkin jarruista uusittu kaikki muu, paitsi edestä kuluvat osat ja satulat/sylinterit. Takapään jarruputket ja -letkut olisin joka tapauksessa vaihtanut tämän talven aikana.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#555
|
|||
|
|||
Vähillä remonteilla kyllä pääsee noilla maas... autoilla
|
#556
|
||||
|
||||
Hieno joulukuusi...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#557
|
||||
|
||||
Korjaamokiertue jatkuu, eilen uutta jarruputkea takajarruille. Koko putkilinja uusiksi
Vanha taka-akselin T-haara sai jäädä paikalleen ja uusi auton alle Ihme ettei vanhoihin putkiin puututtu katsastuksessa, kaikki alla olleet oli niin haperoa, että ne sai repimällä pois. Etu jarrusatulat tilasin Terhon pajan kautta, tosin ne vaihdan vasta ensi vuonna. Moottorin ja korin väliin tuli joku aika sitten laitettua lisää maadoitusjohtoja, nyt nousee jännite molemmissa akuissa lähemmäksi 14 V JX:n 65A vakiolaturilla (valot & puhallin päällä). Pelkkä laatikon etupään maadoitus ei kannata olla ainoana, jos haluaa välttyä mystisiltä sähkövioilta. Korjasin eilen kaksi M8 kierrettä laatikon etupään kiinnityksestä, molemmissa on ollut joskus kiinni maajohto ja ilm sen takia pultti ja kierre kärsinyt. Uudet pultit kuparitahnan kanssa, kesti kiristää. Vanhat 215/85R16 Malatestat kierrätykseen, menee ilmeisesti johonkin "oikeaan maastoautoon"
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#558
|
||||
|
||||
Tylsä päivitys, autolla on vaan ajettu päivittäisiä ajoja pk-seudun vetisillä tai muuten vaan sulilla teillä
Aijaa.com kuvalinkit vaativat näköjään avaamisen uuteen välilehteen.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 14.03.2017 23:14 |
#559
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#560
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kiitos vinkistä. Aijaa toimi pitkän aikaa, mutta nyt on kuvia alkanut kadota foorumilta.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#561
|
||||
|
||||
TM tiesi sen jo 80-luvulla Transporter ei ole suoranaisesti tarkoitettu mihinkään off-road-leikkeihin. ..
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 19.05.2017 12:19 |
#562
|
||||
|
||||
Ei näy uudetkaan kuvat.
|
#563
|
||||
|
||||
Nyt pitäisi näkyä?
Kumma että aijaa.com kuvat toimivat kaikkialla muualla paitsi täällä.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 19.05.2017 12:20 |
#564
|
||||
|
||||
Juu nyt näkyy.
|
#565
|
||||
|
||||
Pääasiallisesti on tullut vaan ajettua, varsinkin talvella.
Viime kesänä porsi vaihdelaatikon, etupään laakeri petti. Kesken kesälomareissun uusi loota paikalleen kaverin ihassa Oulun lähellä ja taas ajoa. Tölkkifoorumin nimim VWharrastaja rakentelee kytkettäviä nelivetoja, joten piti sellainen hankkia. Jospa sillä säästäisi voimansiirtoa, renkaita ja vähän polttoainettakin. Päivän ohjelmassa oli: - kardaanin takapään irrotus - vaihteensiirtotangon takapään irrotus - vaihdelaatikkoöljyjen pois laskeminen - vaihdelaatikon etupään kiinnityksen irrotus korista - vaihdelaatikon nokkakappaleen irrotus - DC-nokkakappaleen asennus - vaihdelaatikon etupään kiinnitys koriin - vaihdelaatikon täyttö öljyllä, 4,5 l Ligui Molu GL4+ - vaihteensiirtovivun takapään kiinnitys - kardaanin takapään kiinnitys - alipaineputkivaraston siivoaminen ja inventaario, löytyi tuplalukollisen syncron putket Vielä kun ehtisi kytkeä venttiilin kojelautaan ja putket sen ja DC väliin. Vajaan vuoden aikana kertynyt kukkanen. Toistaiseksi saa mennä viscolla, vaikka nimim. VWharrastaja suosittelikin kovaa akselia etuperään.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 17.06.2019 20:49 |
#566
|
||||
|
||||
Akselivälin pidentimet, eli 16" syncron takatukivarret asennettu
Joskus noiden nykyisellä "markkinahinnalla" sai T3 syncron autoliikkestä
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#567
|
||||
|
||||
Mikä tommosen tölkin akseliväli on ja leveys renkaan ulkosyrjästä ulkosyrjään?
Oisi yksi tuollainen kyytiä vailla, niin tietäisi tarviiko traikun vai meneekö agadoksella...?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#568
|
||||
|
||||
Lainaus:
14" ja 16" syncroissa on pieni ero akselivälissä.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#569
|
||||
|
||||
Tänks.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#570
|
||||
|
||||
Taas tuli talvi ajeltua. Jospa nyt pikkuhiljaa ehtisi muokata paremmin reissukäyttöön sopivaksi.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 29.06.2021 21:58 |
#571
|
||||
|
||||
2021 auto meni telakalle, helmojen uusiminen + palkkihelmat.
Vähän motivaation nostatusta ja tänä vuonna viimeinen palkki kiinni ja leimalle. Leima tuli korjauskehotuksella, oikea lähivalo ei toimi
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#572
|
|||
|
|||
On se vaan hieno toi t3 syncro. Itellä t4 syncro harraste ja reissupakuna mutta kyllä tää vanhempi on tyylikkäämpi.
|
#573
|
||||
|
||||
Kesäprojektina sisätilojen purku, eli kaikki peltipinnalle, puhdistu, ruostesuojaainetta sisäpuolelta seinien sisään saumojen kohdalle ja helmapalkkia vasten.
Ääni- ja lämpöeristys, vanerointi takaisin ja uusi niihin kohtiin joissa ei aikaisemmin ollut. Aurinkopaneeli katolle, diesellämmitin takaosaan. Penkki josta saa sängyn, pöytä, vähän kaappia, hyllyä ja se pakollinen 230 V liesi kiinni defa sisäpistokkeesen. Sitten muutoskatsastus 4-5 paikkaiseksi matkailuautoksi. Kuvia matkailuautoksi muuttumisesta löytyy facesta https://www.facebook.com/media/set/?...3765859&type=3
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 14.06.2023 16:20 |
#574
|
||||
|
||||
Onko tuossa 185cm sisäkorkeutta mitä matkailuautolta vaaditaan?
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#575
|
||||
|
||||
En tee verovapaata matkailuautoa, joten ei ole korkeusvaatimusta.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Syncro Caravelle | koppis | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 12.09.2011 16:05 |
T3 syncro | Heegi | Linkit | 6 | 11.09.2011 11:55 |
Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.03.2010 21:46 |
Myydään G60 Golf Syncro | MBG | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 26.02.2009 10:22 |
O: Vw Transporter syncro 16" | 2d4wd | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 22.03.2007 16:06 |