|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#401
|
||||
|
||||
Tojotassa yleensä sieltä löytyy 1/8" kartiokierre, löytyy t-haaroja joka hydrauliikka kaupasta. Ja samalla voit vaikka teettää letkun jonka toinen pää käy sitten helposti ahtimelle.
|
#402
|
||||
|
||||
Tämä myyty / vaihdettu toiseen kulkineeseen.
Eipä silti lukkoa, kun uusi projekti tuloillaan niin jatketaan samassa ketjussa. |
#403
|
||||
|
||||
Hommat jatkus nyt sit tämmöösellä. Joillekin varmaan tuttu laitos? Mainittavia seikkoja 37x14,5 creepyt ja etuakselilla ARB. Päivitellään kun jotain tehään, ennen juhannusta pitäs vaihdella uus perävälitys. |
#404
|
||||
|
||||
On siihe varmaan ennenki vaiheltu?
|
#405
|
||||
|
||||
Nytku siihen välitys vaihdetaan niin taitaa olla yhdeksäs perävälitys koko autossa..
Ainakin kahden edeltävän omistajan puheiden perusteella. Mut so not, vaihdetaan ja ajellaa. Ostetaan uusia sitku entiset hajovaa. Kompuralle mietin että tekis isomman painesäiliön, pitänee tänään perehtyä aiheeseen vähän paremmin. |
#406
|
||||
|
||||
Onpa ihana!
Seuraan edelleen.
__________________
- En pidä teistä. |
#407
|
||||
|
||||
Perärenimontti saatiin valmiiksi, ja lauantaina 25.6 koeponnistettiin paukkajan maastoissa.
Jotain parannettavaa löyty, niistä sitten lisää tuonnempana. |
#408
|
||||
|
||||
Hoplaa.
Päätettiin osallistua retroihin, ja ruvettiin päivittelee autoa. Kompuralle tehty painesäiliö palosammuttimesta, vaatis vielä paikalleenasennuksen. Valopäivitystä tehtiin keulille, ja retrot kerran ajeneena(apukuskina) en jääny kaipaamaan muuta kun alustavaloja jotka nyt päätin sitten omaani toteuttaa. Okei, on siinä eteenpäinkin valoa yhden paneelin verran. Konepellille tuli teline 'ajosilloille' aka. recovery ladders. Tekemistä olis vielä, taakse kaipailee vielä alustavalojen kytkennän. Sisälle pitkälti sähköt uusiksi, niin että saadaan kaikki kytkimet suurinpiirtein samoille suunnille eikä niin että niitä on ohjaamo täynnä siellätäällä. Ennen retroja päivitellään vielä vinssiin naru ja ensitalven suunnitelmissa oli suunnitelma muuttaa tämä ruiskuksi, eli kaasarista eroon. Katsotaan miten budjetti sallii. Samaan hengenvetoon kysytään saako nuo takasivulasit muuttaa lasista polykarbonaatiksi? |
#409
|
||||
|
||||
JJo vain.
Seepraan vaihdettiin 22R koneen tilalle 22RE. Eli kaasarikone vaihtui ruiskukoneeseen. Johtosarjat jatkettiin, ja moottorinohjaus on sisällä katossa. Polttoainepumpuksi tuli bilteman ''bosch 044'' kopio. Polttoaineletkut vaihdettiin bilteman letkuihin, joka oli VIRHE. Jokaisen letkun on saanut perästäpäin vaihtaa kudosvahvistettuihin letkuihin.. Vähän alustavalojakin rakenneltiin, ja sähköjä rakenneltiin uudestaan. Vanhasta palosammuttimesta tuli jo kesällä uusi painesäiliö, ja nyt on optio myös renkaantäyttöä varten. Retrot käytiin ajamassa, ja retroissa hajos murros pyöränlaakereineen. kuinmyös kuskinpuolen vetari takaa.. Pyöränlaakerit ja murros vaihdettiin mettässä, varikolle nilkutettiin katkenneen vetarin kanssa, ja kilpailu jäi siihen kun ei saatu uutta vetaria mistään. Tienattiin kuitenkin Puurtajat palkinto! Retrotuhot korjattiin kotipuolessa, ja vaihdettiin vielä pyörännapaan uudet rasvat metsäkorjauksen jäliltä. Retrojen jälkeen rakennettiin myös levyjarrut taakse. Eli levyjarrumuutoksessa tuli nyt sit LJ/RJ etulevyt (brembo), ja vitoskoppasen GTI golfin satulat. Vetarin laipoista joutu vähän sorvaa pois että levy mahtu päälle. Jarrukilvet teurastettiin, ja tehtiin pultattavat adapterit satuloille. Jarrutuntuma takana ei parantunut, koska ilmeisesti jarrupääsylinteri paskana kun vasta toisella polkasulla tulee jarrut vaikka miten ilmattu. Kokeiltu ilmata satuloista ja kuormantuntevasta jarrupaineensäätimestä (alb venttiili oikealta nimeltään?) Tällähetkellä odottelee naparemonttia, ja kevyttä katsastushuoltoa. Pyörännavasta katkennut kaikki pultit, ja napalukko lähtenyt tangentin suuntaan. Mietitty myös ensikaudelle uutta rengastusta, eli nuo 37x14,5r15 creepyt vois olla jouten jos sattuu jotkut sopivat tilalle... Päivitellään palataan, kokeillaan päivitellä vähän ahkerammin niin tulis yksityiskohtaisempia päivityksiä. |
#410
|
||||
|
||||
Tikku silmää ku vanhoja muistelee mutta onko tuommosia jousi torneja jostain ostettavissa??
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#411
|
|||
|
|||
Silmämääräisesti näyttäisi olevan samanlainen kuin LR tuotteissa, siis Defender, Disco1, ja Range Rover Classik. Ja niitähän saa Briteistä.
__________________
T: Harri |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj60 | Tepi_p | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.06.2011 15:14 |
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) | Juuz | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 25.07.2010 12:13 |
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! | Karvanaama | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2009 23:29 |
M: HJ60 ja HJ60,5 | ZTR | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 12.10.2007 13:51 |
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia | Ahma | O/M/V Muut | 14 | 26.07.2004 20:19 |