|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Kokemuksia General Grabber AT2Onko kellään kokemuksia kyseisistä kumeista? Millainen verrattuna BFG All Terraineihin? Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
||||
|
||||
pehmee, kuuluu nopeesti..
Haulla löydät lisää juttuja tuosta renkaasta. |
#3
|
|||
|
|||
Lainaus:
Itsellä ollut aikaisemmin sellaiset nastoitettuna, vain myönteisiä kokemuksia. Koitin nykyiseenkin hankkia nämä, mutta on kuulemma vaikeuksia saada, joten tyydyin alterraineihin. Edullinen hinta ja jos renkaalla on noin miehekäs "nimi" Kenraali Kourija, niin mikä jottei? |
#4
|
|||
|
|||
Mulla ollu toista talvea 235 85 16 nastoilla ja oon tyytyväinen. Niin pitoon kuin hintaankin.
|
#5
|
||||
|
||||
Ainakin tuolla on BF Goodrich joillain kokovaihtoehdoilla halvempi:
http://rengasonline.com/Rengas.html |
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
Hyvin ne on pelittäneet kesällä ja talvella. Ei tietysti märällä jäällä mutta muuten. Ekana talvena pito oli lumella tosihyvä kun pintaa oli paljon ja kuvion reunat terävät. Tänätalvena pito oli jo paljon surkeempi ja vaihdoinkin jo nastoille ajoissa. Laadun takia en merkkiä joudu vaihtamaan, olen tyytyväinen. Mutta se tarjonta, onko sitä? Kumien päällä on HJ-61 ´89 |
#7
|
|||
|
|||
Tarjontaa näyttäis olevan ainaki Rengasonlinessa ja hintaluokka n. kympin vähemmän kuin BFG (siis 235-75 R15.)Käyttö tulis olemaan enimmäkseen soratiellä ajelua.
Note! This message was posted anonymously! |
#8
|
||||
|
||||
Onko kokomusta AT ja MT renkaiden kulumisen eroista tarkempaa kokemusta kellään? Kummat kuluu nopeemmin "yleiskäytössä", eli kun ajoo on myös maantiellä?
|
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on |
#10
|
|||
|
|||
Renkaat on siis 33/12,5 - 15 ja autona HJ-61.
Toinen "talvi" menossa, kuukausi sitten laitoin ne alle, enkä huomannut mainittavaa kulumista tai nastojen irtoilua. Muistaakseni ostohinta oli 560€ alle pantuna. Vielä lisäyksenä,että ajo on ollut pelkkää maantietä! Edited by - TOHJ61 on 19/12/2007 13:02:04 |
#11
|
||||
|
||||
nostetaas tätä
vanhan nostoa.
general grabber at2 millaisia kokemuksia näistä on nykyään? kun bfg.tä kun ei saa ennen toukokuun loppua niin tälläisia tarjoavat tilalle. 31-10,5 -15 kokoisena nämä olis tulossa pitkän patrollin alle yleisrenkaaksi.lähinnä työajoa asfalttitietä pitkin ja joskus trailerin kans joutuu soramontulla käymään. kuinka tämä kestää kulutusta.. joku kertoi että helposti menis kivet selältä läpi huonoa kun köyhän ei kannata ostaa niin siksi kyselen et tekeekö näillä mitään vai ootanko vielä 6 viikkoa että ne bfg:t tulis.. |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mulla ollut discoverty 2 alla 4 sesonkia ympäri vuoden eli n 50 000km ympäri vuoden! Hiljaiset, "kestävät", edulliset ja mukavat ajaa! Maasto-ominaisuudet muta/turve ovat 4/10 luokkaa! Sora-alustalla ja talvella 6/10. //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#13
|
||||
|
||||
Keneraleja saa olla paikkailemassa tämän tuosta jos ajaa hiekkateillä missä on kivimursketta ajettu pintaan
Viimeksi muokannut Rytari : 15.04.2011 08:26 |
#14
|
|||
|
|||
Lisää hyödyllistä tietoa, kiitos. Pakurenkaat saa jäädä kauppaan tällä erää. 235/75/15 halkaisija on hieman isompi kuin vakio, mahtuukohan hyvin pyörimään vakio XJ'ssä? 235/70 halkaisija on vain aavistuksen
pienmpi kuin 225/70 joten sekin voisi olla vaihtoehto. NOKIAN OUTPOST AT 235/75 R15 109S vaikuttaa ihan hyvältä vaihtoehdolta omaan käyttöön, kilsoja tuskinpa tulee merkittävästi ja talvella ei ole pakko ajaa vaikeimpien kelien aikana. 110 E kipale ei ole paha hinta! Olen todellakin "pro Ukraina" ja kannatan boikotteja, erityisesti sellaisia jotka puree Kremlin porukkaa ja oligarkkeja vastaan. Esim VR, Fortum, Neste, Aspo group jne ovat mielestäni tämän suhtee pahempia kuin Nokian. Rengkaiden vienti Vänäjältä loppuu kokonaan kesällä,ja ei sinne pysty myöskään viemään raaka-aineita, joten kysymys on kestääköä Nokian tehtaan alaskirjauksen, minkä epäilen että joutuvat tekemään.... |
#15
|
|||
|
|||
Näppäin virhe..tarkoitin että 235/70 halkaisija on vain aavistuksen
pienmpi kuin 225/75 joten sekin voisi olla vaihtoehto. |
#16
|
||||
|
||||
Helposti.
|
#17
|
|||
|
|||
|
#18
|
||||
|
||||
Juu, 235/75 R15 ja 30" x 9.50" menee hyvin vakiokorkuisen XJ:n alle. Minulla oli 245/75 R16 kokoiset mutikat (16" x 7" 0ET vanteilla) joskus vakiossa alla, ne raapaisi täydellä sisäänjoustolla kaarien reunaan. 31" x 10.50" vaatii n.20-30mm (renkaasta riippuen) sisäänjoustonrajoitusta jos pyöränaukoille ei ole tehty mitään - tarkoittaa suomeksi sitä että autoa on myös syytä korottaa 31" kumeille ja sitä isompiin. Sinällään XJ:n pyöränkotelot on kohtuullisen tilavat, aukot vaan on pienet..
245/75R16, ja vähän rakennettuna samassa autossa 35" x 12.50" verrokkina:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 23.04.2022 16:21 |
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Äärikäännöissä vähän kuului ottavan johonkin kiinni.
__________________
Toyota Crown MS41 Toyota Crown RS56 Oldsmobile Cutlass Cruiser Chevrolet Caprice STW Valmet 455 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:General Grabber AT2 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 30.03.2008 20:22 | |
M.General Grabber MT 35/12,5/15 | eraopas1 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 20.01.2008 12:27 |
General Grabber | hiluski | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.07.2006 18:06 |
General Grabber? | ariman | Chit-Chat | 2 | 25.05.2006 13:23 |
Varastettu 35" general grabber | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.10.2005 16:50 |