Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #201  
Vanha 11.11.2021, 19:30
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Tuo oli mielenkiintoinen uutinen, että Wolt lähettifirman myynnistä sai hurjat hillot vaikka sillä kuljetuskalusto taitaa olla kaikkea muuta kuin järeätä.
Woltilla itsellään ei ole minkään valtakunnan kuljetuskalustoa, ne on lähettien omia ajokkeja. Tampereella näin lähetin liikkuvan EUC:lla, että on heilläkin sähkökamppeitakin laidasta laitaan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #202  
Vanha 11.11.2021, 22:08
dmn dmn ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Kaarina
Viestit: 125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Tuossa kun porukka mietti miten sähköautolla pääsee talvella. Mullahan on sähköauto. En menisi kehumaan. Aivan jatkuvalla syötöllä sitä lataillaa. Todella stressaavaa kun ei oikein tiedä riittääkö sähkö perille vai ei. Lisäksi kun se lataus kestää ikuisuuden.
40tkm kokemuksella e-up:sta voisi sanoa kyllä että ihan loistava talviauto, kunhan range riittää päivän ajoihin, varsinkin kun auton saa etukäteen lämpimäksi kännykästä (tai ajastuksella). Mutta kaarina-helsinki-kaarina reissu oli -5C pakkasissa aika tervanjuontia latauksineen, kun kylmällä ei tosiaan lataa pikalaturissa nopeasti, ja kulutus on lämmityksestä johtuen suurta. Jos tuolla enemmän kikkailisi, niin laittaisi diesellämppärin lämmittämään kabiinia.
Vastaa lainaten
  #203  
Vanha 12.11.2021, 08:32
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dmn Näytä viesti
40tkm kokemuksella e-up:sta voisi sanoa kyllä että ihan loistava talviauto, kunhan range riittää päivän ajoihin, varsinkin kun auton saa etukäteen lämpimäksi kännykästä (tai ajastuksella). Mutta kaarina-helsinki-kaarina reissu oli -5C pakkasissa aika tervanjuontia latauksineen, kun kylmällä ei tosiaan lataa pikalaturissa nopeasti, ja kulutus on lämmityksestä johtuen suurta. Jos tuolla enemmän kikkailisi, niin laittaisi diesellämppärin lämmittämään kabiinia.
Kuis usein sä sitä softaa käytät? Meinaan vaan kun mulla ainakin se softa suurimmaksi osaksi ei toimi. Se ei saa yhteyttä autoon ja vaikka se saa yhteyden autoon niin tiedot on useimmiten väärät. Vaikka softasta laitat lämmityksen päälle niin se kytketyminen kestää todella kauan ja usein sen tulos on vaan virhe. Tuota kun yrittää päivittäin käytellä niin saa sellaisen mukavan vitutuksen heti aamusta jo. VW ei todellakaan osaa tehdä softaa. Se on tullut hyvin selväksi. Autokin herjailee kaikenlaista. Yleensä sammutus riittää. Välillä se vaatii yön yli odottelua ja yllättäen se toimii. Ei kyllä kauheasti tule suositusta vw sähköauto osaamiseen.

Sit tosiaan kun tuo 100km matka kehä 3 sisäpuolella söi akun käytännössä tyhjäksi.. Ei kovin kehuttava suoritus. Se on kuitenkin kaupunki ajoa melkein kaikki. Missä tuon sähköauton pitäisi olla todella hyvä. Myöskin kun säät on nyt kylmentynyt niin ennen pystyi ajamaan upilla mökille. Matkaa 179km. Ei pysty enää. Pakko pysähtyä matkalla lataileen sitä ja toivoa pikalatureiden olevan vapaana. Sähköauton myötä tuohon matkaan tulee sellainen reilu puoli tuntia extraa, koska pakko ladata. Lisäksi mökillä ei äkkiä vaan voi käydä vaikka renkaita hakemassa. Et pääse mökiltä pois samana päivänä kun ei se kerkiä ladata autoa.

Tuo sähköautoilu on kyllä niin helvetin synkkää touhua kuin olla vaan voi.
Vastaa lainaten
  #204  
Vanha 12.11.2021, 08:42
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 894
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Woltilla itsellään ei ole minkään valtakunnan kuljetuskalustoa, ne on lähettien omia ajokkeja. Tampereella näin lähetin liikkuvan EUC:lla, että on heilläkin sähkökamppeitakin laidasta laitaan.
Mikkelissä ajaa yksi timo Teslalla...mieleen tuli että näinköhän on oma auto, vai joku bulvaani joka vetää vetää välistä.
Vastaa lainaten
  #205  
Vanha 12.11.2021, 08:44
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 894
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dmn Näytä viesti
40tkm kokemuksella e-up:sta voisi sanoa kyllä että ihan loistava talviauto, kunhan range riittää päivän ajoihin, varsinkin kun auton saa etukäteen lämpimäksi kännykästä (tai ajastuksella). Mutta kaarina-helsinki-kaarina reissu oli -5C pakkasissa aika tervanjuontia latauksineen, kun kylmällä ei tosiaan lataa pikalaturissa nopeasti, ja kulutus on lämmityksestä johtuen suurta. Jos tuolla enemmän kikkailisi, niin laittaisi diesellämppärin lämmittämään kabiinia.
Mikä on se todellinen range esim. -20 kelillä, kun työpaikalla et saa kuin lämmitystolppaan autoa?
Vastaa lainaten
  #206  
Vanha 12.11.2021, 09:51
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 487
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
Mikä on se todellinen range esim. -20 kelillä, kun työpaikalla et saa kuin lämmitystolppaan autoa?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JasuT Näytä viesti
Noista reilummista pakkasista, sähköautosta ja sillä pätkäajosta pikkumainintaa...

Pitihän se velipoikaa härnätä, kun pakkaset pysyi tovin parinkympin tietämillä välillä käyden kylmenpänäkin. Sopivasti sille päivälle jota edeltävänä yönä kävi -28 lukemissa, oli heillä ohjelmassa pieniä siirtymiä muutaman tunnin välein. Siis luokkaa 5-9 km ja niiden välissä kolmisen tuntia parkissa ilman latausnarumahdollisuutta... Tottakai testimielessä myöskin, aina esilämmitys ennen liikkeellelähtöä, akut toimii lämpösenä paremmin ja onhan se kiva mennä lämpöiseen hyttiin...

Miten tuommoinen pätkittely sitten vaikutti Tesla 3:n rangeen? Tuskin ketään yllättää, että yli puolet toimintamatkasta katosi kolmanteen siirtymään mennessä, mitä sillä nyt optimiolosuhteissa tarjotaankaan rangeksi jotain yli 600km, niin siitä reilu 300 km katosi alta 20km matkalla... Harvoin toki sattuu olosuhteet tuommoisiksi, mutta hyvä pitää mielessä että sitä rangea voi tosissaan vähentyä jos ristuksenkylmästä lämmittää akuilla autonsa kunnon pakkasissa...
Tuommoista oli tässä ketjussa tullut naputeltua, olikohan kolmossivulla...

Mitenkähän E-Volkkari tuossa tilanteessa käyttäytyy..?
Vastaa lainaten
  #207  
Vanha 12.11.2021, 10:56
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
Mikä on se todellinen range esim. -20 kelillä, kun työpaikalla et saa kuin lämmitystolppaan autoa?
Rahalla saa ja hevosella pääsee.
https://m.nettiauto.com/mercedes-ben...nt=26&vifNav=Y
Vastaa lainaten
  #208  
Vanha 12.11.2021, 11:29
dmn dmn ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Kaarina
Viestit: 125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Kuis usein sä sitä softaa käytät? Meinaan vaan kun mulla ainakin se softa suurimmaksi osaksi ei toimi. Se ei saa yhteyttä autoon ja vaikka se saa yhteyden autoon niin tiedot on useimmiten väärät. Vaikka softasta laitat lämmityksen päälle niin se kytketyminen kestää todella kauan ja usein sen tulos on vaan virhe. Tuota kun yrittää päivittäin käytellä niin saa sellaisen mukavan vitutuksen heti aamusta jo. VW ei todellakaan osaa tehdä softaa. Se on tullut hyvin selväksi. Autokin herjailee kaikenlaista. Yleensä sammutus riittää. Välillä se vaatii yön yli odottelua ja yllättäen se toimii. Ei kyllä kauheasti tule suositusta vw sähköauto osaamiseen.
Tuo sähköautoilu on kyllä niin helvetin synkkää touhua kuin olla vaan voi.
No tuon sovelluksen paskuuden kyllä allekirjoitan, viimeaikoina toiminut ihan hyvin kyllä. Itse en jää sovellukseen ihmettelemään menikö käsky perille, kyllä se yleensä menee. Ajastettuna tärkeimmät lähtöajat kuitenkin.

Auto kyllä ei oo herjaillu mitään ittellä. Ainut tekninen murhe oli viime talvella jäätyneet takajarrut, mitä ei niissä keleissä saanut auki kun joka puolella oli asfaltti kuurassa ja pitoa ei ollut mikä olis aukaissut ne.

Joku kyseli talvirangea, niin hyvä nyrkkisääntö on WLTP lukema jaettuna kahdella. Jos on paljon lyhyitä matkoja (=matkustamon ja jossain autoissa akkujen lämmittämistä) niin voi vielä olla sitäkin pienempi huomattavasti.

Sen takia kannattaisikin ottaa lämmityskilowatit vaikka dieselistä hyvällä hyötysuhteella (dieseliä 1l = 11kWh).
Vastaa lainaten
  #209  
Vanha 12.11.2021, 14:00
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 894
Perusasetus

Ok. eli WLP/2.
Eli voiko nyrkkisääntönä ajatella, että oikein missään järjellisesti ajateltavassa tilanteessa ei todellisuus olisi alle WLP/3?

Tämä ihan sillä, että osaisi haarukoita soveltuisiko sähkökinneri esim. emännän käyttöön, niin ettei toimintasäde 100% varmasti lopu kesken, olosuhteista riippumatta.
Vastaa lainaten
  #210  
Vanha 12.11.2021, 14:42
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
Ok. eli WLP/2.
Eli voiko nyrkkisääntönä ajatella, että oikein missään järjellisesti ajateltavassa tilanteessa ei todellisuus olisi alle WLP/3?

Tämä ihan sillä, että osaisi haarukoita soveltuisiko sähkökinneri esim. emännän käyttöön, niin ettei toimintasäde 100% varmasti lopu kesken, olosuhteista riippumatta.
Tuli asiaa startin vaihtoon korjaamolle, lähdin sähköläskipyöräilemään remontin ajaksi. Kutakuinkin noin se menee raskaskulkuisessa pyörässäkin, et talvella lähtis ehkä puolet lyhyemmälle matkalle kuin kesällä ja voi olla jopa varauduttava kolmasosa matkaan.

Tämä ei olis ongelma jos taloudessa on muita vaihtoehtoja huonoimmille ilmoille auton kohdalla myös.
Vastaa lainaten
  #211  
Vanha 13.11.2021, 01:31
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.241
Blog Entries: 5
Talking

Myyjä puhui 350 kilometrin toimintamatkasta – viikko sähköauton ratissa kypsytti ostajan, kun akku piti ladata jo 90 km:n jälkeen
https://www.is.fi/autot/art-2000008398830.html?cs=email

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #212  
Vanha 13.11.2021, 09:41
SALIASTAJA SALIASTAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 86
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja riude Näytä viesti
Ok. eli WLP/2.
Eli voiko nyrkkisääntönä ajatella, että oikein missään järjellisesti ajateltavassa tilanteessa ei todellisuus olisi alle WLP/3?

Tämä ihan sillä, että osaisi haarukoita soveltuisiko sähkökinneri esim. emännän käyttöön, niin ettei toimintasäde 100% varmasti lopu kesken, olosuhteista riippumatta.
Oma kokemus seat mii electricillä reilu 30 tkm. Minun mielestä pääsee kyllä kaikissa järkevissä tilanteissa tuon 260/3 eli vajaa 90 km. Jos on valmis tinkimään lämmityksestä pakkasilla voin suositella jopa reilun 100 km ajo suoritteelle. Kesä kelillä 100 vauhdilla 200 km menee tosi tiukalle en suosittele, 80 vauhdilla 200 km kesällä onnistuu.

Viimeksi muokannut SALIASTAJA : 13.11.2021 09:45
Vastaa lainaten
  #213  
Vanha 14.11.2021, 19:14
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.860
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA Näytä viesti
Oma kokemus seat mii electricillä reilu 30 tkm. Minun mielestä pääsee kyllä kaikissa järkevissä tilanteissa tuon 260/3 eli vajaa 90 km. Jos on valmis tinkimään lämmityksestä pakkasilla voin suositella jopa reilun 100 km ajo suoritteelle. Kesä kelillä 100 vauhdilla 200 km menee tosi tiukalle en suosittele, 80 vauhdilla 200 km kesällä onnistuu.
Nooh, siinäpä taas yksi syy ihan pidemmän ajan kokemuksella, minkä tähden sähkökulkineet eivät rakettimaista suosion nousua maassamme saa. Onko SAALISTAJA esilämmittänyt akustoa pakkasilla?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #214  
Vanha 14.11.2021, 20:48
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Nooh, siinäpä taas yksi syy ihan pidemmän ajan kokemuksella, minkä tähden sähkökulkineet eivät rakettimaista suosion nousua maassamme saa. Onko SAALISTAJA esilämmittänyt akustoa pakkasilla?
Saatavilla olevat sähköautot ei ole ollut muihin vaihtoehtoihin verrattuna kaikilta osin kilpailukykyisiä. Autolehdissä vouhotetaan paljonkin ja muutos on lähtenyt liikkeelle.

Lahdessa on rakettimaisesti sähköpotkulautoja.

Sähköpyörällä kylmillä ilmoilla tuli kauppamatka tehtyä niin, että pyörä tai akku otetaan lämpimästä ja ladataan lämpimässä. Kuskista rupesi loppumaan pakkasominaisuudet vaikka pyörä kulki. Käyttänyt moottorikelkkakypärää ja muutoinkin olemus ollut kylmällä kuin joku avaruusukko tai Michelin ukko.

Mitenhän olis sähköautossa halpa diesellämmitin:
https://youtu.be/h41isR_wmYo
Vastaa lainaten
  #215  
Vanha 14.11.2021, 20:57
SALIASTAJA SALIASTAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 86
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Nooh, siinäpä taas yksi syy ihan pidemmän ajan kokemuksella, minkä tähden sähkökulkineet eivät rakettimaista suosion nousua maassamme saa. Onko SAALISTAJA esilämmittänyt akustoa pakkasilla?
Ei ole miissä akun lämmitys mahdollisuutta, eikä lämpöpummpua. Lämpöpumpullisisa ei ihan yhtä paljon huonone pakkasella tuo toimintamatka, mutta jos -30 lukemissa ollaan niin luulen niissäkin reilusti huononee.
Vastaa lainaten
  #216  
Vanha 14.11.2021, 21:00
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 667
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Myyjä puhui 350 kilometrin toimintamatkasta – viikko sähköauton ratissa kypsytti ostajan, kun akku piti ladata jo 90 km:n jälkeen
https://www.is.fi/autot/art-2000008398830.html?cs=email


Tuonkin jutun kun jaksaa lukea otsikkoa pidemmälle huomaa että myyjän puheet pitänyt täysin paikkansa ja totuuden olleen auton omistajan osaamattomuudessa.

Auton omistaja on ladannut autonsa akun kolmanneksen täyteen eli noin 30% joten loogisesti täyden akun 350km kantamasta on se kolmannes noin 90km saatavilla.

Raflaava otsikko saa klikkejä aikaan
Vastaa lainaten
  #217  
Vanha 15.11.2021, 06:26
Dervish:n Avatar
Dervish Dervish ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.08
Sijainti: Kalvola
Viestit: 86
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Tuonkin jutun kun jaksaa lukea otsikkoa pidemmälle huomaa että myyjän puheet pitänyt täysin paikkansa ja totuuden olleen auton omistajan osaamattomuudessa.

Auton omistaja on ladannut autonsa akun kolmanneksen täyteen eli noin 30% joten loogisesti täyden akun 350km kantamasta on se kolmannes noin 90km saatavilla.

Raflaava otsikko saa klikkejä aikaan
Ihan perus noille paskalehdille.
Ihmiset vaan silti niitä tukee lukemalla ja klikkailemalla, ja jopa printtiä ostamalla.

On niitä klikkiotsikoita kyllä Ylelläkin.
__________________
--
Kuvia moottoriurheilusta sun muusta... Tai ainakin joskus oli, enää ei jaksa.
http://www.partanen.net/
Vastaa lainaten
  #218  
Vanha 15.11.2021, 09:01
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA Näytä viesti
Oma kokemus seat mii electricillä reilu 30 tkm. Minun mielestä pääsee kyllä kaikissa järkevissä tilanteissa tuon 260/3 eli vajaa 90 km. Jos on valmis tinkimään lämmityksestä pakkasilla voin suositella jopa reilun 100 km ajo suoritteelle. Kesä kelillä 100 vauhdilla 200 km menee tosi tiukalle en suosittele, 80 vauhdilla 200 km kesällä onnistuu.
Upilla ei kyllä kauheasti ole eroa ajatko 100 vai 80 vauhtia. Upilla pisin matka kesällä oli 290km, minkä jälkeen se piti laittaa lataukseen. Ilmastointi vie todella vähän sähköä, joten sen kanssa ei kannata kyllä alkaa säästeleen. Lämmitys vie todella paljon sähköä. Itse ainakin kaipaan sen verran lämpöä talvella, että kovin tyhjäksi akkua ei voi ajaa. Koska lämmitys lopettaa toiminnan. Eli sellainen 100km ja sit on melkein ladattava. Ja tuo on muuten aivan perseestä tunkea sitä koko ajan lataukseen.
Vastaa lainaten
  #219  
Vanha 15.11.2021, 10:12
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Upilla ei kyllä kauheasti ole eroa ajatko 100 vai 80 vauhtia. Upilla pisin matka kesällä oli 290km, minkä jälkeen se piti laittaa lataukseen. Ilmastointi vie todella vähän sähköä, joten sen kanssa ei kannata kyllä alkaa säästeleen. Lämmitys vie todella paljon sähköä. Itse ainakin kaipaan sen verran lämpöä talvella, että kovin tyhjäksi akkua ei voi ajaa. Koska lämmitys lopettaa toiminnan. Eli sellainen 100km ja sit on melkein ladattava. Ja tuo on muuten aivan perseestä tunkea sitä koko ajan lataukseen.
Yksi mahdollisuus olis sellanen, et vaihtas riittävän pitkällä toimintamatkalla olevaan. Joku vois ostaa pikkuvekottimen jos toimintamatka riittää.

Oisko toikin ihan hyvä jos laittaa ilmawebaston.
Vastaa lainaten
  #220  
Vanha 15.11.2021, 10:32
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Sähkökulkinetta miettinyt työmatkalle, mutta jos kerran nopedet pitää tiputtaa kuorkki luokkaan ja talvella ajettava pilkkihaalarissa jotta pääsee perille, niin mielummin jatkossakin taidan ne kasikympin köröttelyt suorittaa tolla GMC Sierralla

Sillä ei ainakaan tarvitse pelätä että matka jää kesken tai perse jäätyy penkkiin ennen kotiin pääsyä. Kyllä pitää sähkökulkineella päästä, lämpösellä autolla ilman esilämmityksiä, vähintään se 100km sekalaista ajoa (ilman että on tien tukkona) jotta voi edes harkita tuollaista.
Vastaa lainaten
  #221  
Vanha 15.11.2021, 11:07
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr_Peace Näytä viesti
Sähkökulkinetta miettinyt työmatkalle, mutta jos kerran nopedet pitää tiputtaa kuorkki luokkaan ja talvella ajettava pilkkihaalarissa jotta pääsee perille, niin mielummin jatkossakin taidan ne kasikympin köröttelyt suorittaa tolla GMC Sierralla

Sillä ei ainakaan tarvitse pelätä että matka jää kesken tai perse jäätyy penkkiin ennen kotiin pääsyä. Kyllä pitää sähkökulkineella päästä, lämpösellä autolla ilman esilämmityksiä, vähintään se 100km sekalaista ajoa (ilman että on tien tukkona) jotta voi edes harkita tuollaista.
Jos GMC Sierraa vertaa sähkövaihtoehtoon, en ole ihan varma mihin sitä pitäs verrata kun uudet jenkit ei Suomessa kovin halpoja.

https://www.sunrise-vw.com/volkswage...pick-up-truck/

Mikään tuollainen VW tuskin on kovin edulinen alkuun.

Kaipa sen sähkövaihtoehdon akkukapasiteetti oltava selkeästi yli tavanomaisen tarpeen.
Vastaa lainaten
  #222  
Vanha 15.11.2021, 12:25
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Jos GMC Sierraa vertaa sähkövaihtoehtoon, en ole ihan varma mihin sitä pitäs verrata kun uudet jenkit ei Suomessa kovin halpoja.

https://www.sunrise-vw.com/volkswage...pick-up-truck/

Mikään tuollainen VW tuskin on kovin edulinen alkuun.

Kaipa sen sähkövaihtoehdon akkukapasiteetti oltava selkeästi yli tavanomaisen tarpeen.
GMC Sierra on ennestään ja sen rinnalle meinasin sähkökulkinetta työmatka ajoon. Mutta kun ei vielä näytä tuo ajomatka riittävän aina päivän kulkemisiin ilman isoja kompromisseja, niin ei tuo päivittäinen töpseliin tökkiminen vielä oikein innosta. Sinänsä ihan mielelläni tuohon työmatkalle tuollaisen sähkövatkaimen ottaisin, mutta meikäläisen budjettiin ei vaan vielä sopivaa löydy sopivilla ominaisuuksilla.
Vastaa lainaten
  #223  
Vanha 15.11.2021, 14:46
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr_Peace Näytä viesti
GMC Sierra on ennestään ja sen rinnalle meinasin sähkökulkinetta työmatka ajoon. Mutta kun ei vielä näytä tuo ajomatka riittävän aina päivän kulkemisiin ilman isoja kompromisseja, niin ei tuo päivittäinen töpseliin tökkiminen vielä oikein innosta. Sinänsä ihan mielelläni tuohon työmatkalle tuollaisen sähkövatkaimen ottaisin, mutta meikäläisen budjettiin ei vaan vielä sopivaa löydy sopivilla ominaisuuksilla.
Mielestäni sähköhommaa vesittää se jos ominaisuudet ei ole sopivat järkevällä hinnalla. Saisi edes kevytperävaunun laillinen veto kuulua ominaisuuksiin.

Usein sähkökäyttöisiä vehkeitä joutuu lataamaan päivittäin. Toisaalta joutu tankkaamaan aika usein vaikka taksia ajaessa. Kylminä aikoina houkuttelevalta tuntus jos sähkövekottimessa on polttoaineella toimiva lämmitin.
Vastaa lainaten
  #224  
Vanha 15.11.2021, 15:14
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 667
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mielestäni sähköhommaa vesittää se jos ominaisuudet ei ole sopivat järkevällä hinnalla. Saisi edes kevytperävaunun laillinen veto kuulua ominaisuuksiin.

Usein sähkökäyttöisiä vehkeitä joutuu lataamaan päivittäin. Toisaalta joutu tankkaamaan aika usein vaikka taksia ajaessa. Kylminä aikoina houkuttelevalta tuntus jos sähkövekottimessa on polttoaineella toimiva lämmitin.
Miksi siinä pitäisi olla polttoainekäyttöinen lämmitin nehän tuntuvat lämpiävän sulaksi ihan 5-10min niin miksi pitäisi alkaa lämmittämään hitaammalla ja tehottomammalla vaihtoehdolla
Vastaa lainaten
  #225  
Vanha 15.11.2021, 15:26
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Miksi siinä pitäisi olla polttoainekäyttöinen lämmitin nehän tuntuvat lämpiävän sulaksi ihan 5-10min niin miksi pitäisi alkaa lämmittämään hitaammalla ja tehottomammalla vaihtoehdolla
En ole päässyt kokeilee, mutta jotenkin järkevältä tuntus, et saa lämmittää vaikka parkissa ilman vaikutusta toimintasäteeseen. Ainakin tilataksiin sai tuottaa urakalla lämpöä kylmimpinä päivinä.

Mielestäni ei ole ihme, et kylmimmissä olosuhteissa sähköauton toimintasäde lyhynee harmittavasti. Kiinan lämmittimiä saa kuulem 100 ja 200 euron väliin.

Jos se sähkö vehje on kaupungissa parkissa, ei hullummalta tuntus lämmittää eka diesellämmittimellä. Jos ei oo tarpeen ni ei sitten, mut en yllättys jos tarve tulee.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Aurinkosähkö tietäjiä? SptV Chit-Chat 45 28.08.2018 14:22
kellojen siirron ihanuus 0ltzi Chit-Chat 46 07.07.2018 12:51
Ulkona huoltamisen ihanuus GeneralJ Tekniikka & Jutustelu 31 07.12.2015 00:11
Forum-keskustelun ihanuus petris This And That 1 11.03.2003 15:27


Sivu luotu: 22:11 (GMT +2).