|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Halpis paku diesel pihi..Arvoisa raati, mikä paku olis pihein dsl kulutukseltaan? Mieltymykset automaattivaihteiseen on kovat mutta kyllä manuaalikin menettelee pitkin hampain.. Siis nyt haetaan halpispakua, ihan maks. 2500 hintaluokassa ja vuosmallilla ei väliä. Yleistä omaa tietoa kulutuksista ja muista miinoista mitä merkistä tai mallista mieltä. Siis OMAA kokemusta. Joku minipakukin vois tulla kyseeseen kun kyytiin mahtuu löpöpytty ja vähä työkaluja niin hyvä. Ja kyllä, olen ajoneuvojen loppuunkäyttäjä..
|
#2
|
|||
|
|||
Minkä kokoinen löpöpytty? Tuskin täyteen kuormattuna mikään on oikein pihi. Eiks volkkarit oo aika pienruokaisia ja toimintavarmoja laitteita?
|
#3
|
||||
|
||||
Ei ihan rehellinen paku mut vw touran 1.9tdi manuaali 6lovisella lootalla. Ihan hyvä peli laskea meneen ja alta 7kulutus.aika halpoja ja kait noi suht kestäviäkin on.t4 2.5tdi transporter menee suht pienellä ku kunnossa kans.
Mulla on joutilaan just tommonen tourani jos kiinnostaa. |
#4
|
|||
|
|||
1.9TD T4 Portteri kulkee pienellä eikä ne maksa mitään kun kaikki pelkää että kunkkupultti kampuran päästä laukee ja kiulu lävähtää. Pultin vaihto uudempaan vahvistettuun malliin ja seuraavassa nokkahihnan vaihdossa jättää täysin rauhaan koko pultin kun ei siihen tartte hipaistakkaan hihnaa vaihtaessa... Ja jos tulee plussa pumpun stoppisolenoidiin niin katiska käy, ei ole ECUa tai muutakaan häiritsemässä käyntiä.
|
#5
|
|||
|
|||
Transporter, caddy. Joko td tai tdi.
|
#6
|
|||
|
|||
Peugeot expert tai sama kampe fiattina tai citikkana. 1,9td koneella. 8 litraan menee helpolla. Ja kait se hdi kone menee samoihin mutta omat kokemukset vain tuosta td koneesta.
|
#7
|
||||
|
||||
Halvin "paku" taitaa olla skoda felicia, sillä 1.9 diiselillä
|
#8
|
||||
|
||||
Kyl pienikulutuksisin oikea paku on mun kokemuksen mukaa transportteri T4 2.5tdi. Menee todella pienellä. Ja myös tekniikka luja.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Isällä Jumpy oli 2 litran HDI:llä pienikulutuksinen, Jumper 2,8 HDI ei itsellä ollut. |
#10
|
|||
|
|||
Raati näyttää kallistuvan t4 portteriin.. ikäni oikeestaan ehkä ilman syytä vältelly vw konsernin laitteita..
Onk nois t4 porttereis joku vuosimalli missä huononee/paranee jotkin asiat? Tai sit ducato suvut, ku niitäkin näyttää olevan pullonpalautus rahoilla ostettavissa.. Muuten kävis k-a mut jos sälli ajais kortin sillä niin siksi p-a Entä transitit onko ollu kellään |
#11
|
|||
|
|||
Matalakorinen neloscdi sprintteri manuaalitoosalla ennen dpf aikakautta menee kyllä myös melko vähällä löpöllä.
Toki ne ruostuu aika tehokkaasti mutta kyllä niitä ehjiäkin kohtuurahalla saa. Korkeakattoinen syö heti enemmän kun ilmanvastus kasvaa. |
#12
|
|||
|
|||
Pitkällä ja korkealla 313 sprinterillä (2007) on päästy pikkasen yli 7 satasella. Ka versio motaria lähes koko matka ja kilsan alle rajoitinta vakkarilla...
|
#13
|
|||
|
|||
Toi mersu vois olla bueno.. onk niissä monia eri perävälityksiä riippuen koneesta?
|
#14
|
|||
|
|||
Muistaakseni nuo 15 ja 16 loppuiset 2.1L nelos koneet on susia vanhemmat 16 loppuiset on 2.7L 5kone kulutus on jotain muuta...
|
#15
|
|||
|
|||
Yx pointti, mitä kantsii myös fundeerata: Minkälaisiin paikkoihin viet sitä löpöä ym. sillä huolto-autolla. Maavara, etu- vai takaveto, vai peräti nelikko? Itse olen tykästynyt t4-portteriin. Maavara mielestäni hyvä ja etuvetonakin pääsee ihmeellisiin paikkoihin, monesti poiskin. Jos ei etuperin, niin sitten peruuttaen.
|
#16
|
|||
|
|||
Ei tartte päästä ku korkeintaan sepelille, jos maastoon niin sit on letukan neliveto.. nyt vaan tulee 150 km päiväs kilsoi niin saituus iskee ja tosiaan juur nyt ei tartte ees pyttuä, työkalut mahtuu kinnerin kyytiin.. mut tommonenn umpipaku tarttis olla ain välillä ja jos sais yhdistettyä halvat kilsat ja rojujen kuskaamisen niin ois hyvä
|
#17
|
|||
|
|||
eipä mittään
Viimeksi muokannut Mika_T : 19.10.2021 22:03 |
#18
|
||||
|
||||
Säästät sen kortin yhden vuoden veroilla. Kevyt ka-kortti eli C1 maksaa n 600€ kaikkinensa etkä tartte omaa autoa sen ajamiseen.
|
#19
|
|||
|
|||
Eiku just niin päin että sälli tarttis manuaalin ajo opetukseen ja kaik muut autot on matikkeja.. ku nyt ainoa manuaali on 4-akselinen..
Kuulemma pakulla harjoittelu ja ajokoe on ok Tarttee alkaa kytätä matalaa keski pitkää rintteriä Vihjeitä ko. katiskasta otetaan vastaan.. Viimeksi muokannut mp : 19.04.2021 12:24 Perustelu: Kirotus vihreet |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
Se loota mis pakki ykkösen vieres ei niin luja ja pettää 5-vaihtee lakrut. Helppo kyl korjaa. Jakohihnat kannattaa kummatki pitää kunnossa. Jos huoltaa niin miljoonan ajaa rikki. Perus etupään nivelvikaa on noissa, ja ei kannata halvinta niveltä laittaa. Pitkällä kopalla olevia tervekoppasia ja kohtuullisilla kilsoilla olevaa hankalaa löytää. Lyhyt koppaset järjestäen parempi kuntosia. Mielestäni paras transportteri mitä tehty.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#21
|
|||
|
|||
Onkos tuossa vielä syöttöpumppu hammashihnalla? Jos niin sen vaihtoväli? Volvossa kun oli vw2,5 niin pari kertaa jätti tielle...
|
#22
|
|||
|
|||
On pumppu omalla hihnalla. Jakopään hihnanvaihtoväli 90 tkm ja pumpun hihnan 60 tkm. Itse kyllä päästelin pumpun hihnalla sen jakohihnan vaihtovälin eikä hypännyt.
Hyvää T4 Transporteria ei parilla tonnilla löydy. Varsinkin ne parhaat 2,5 TDi:t on hinnoissaan. Transitista ei ole kokemusta kuin 2,2 koneella olevasta. Kone itsessään kestävä (jakopää ketjulla), ruoste vaivaa koria altapäin. Alkupään malleissa tyyppivikana suutinten kiinnitysten löystyminen. Matka-ajossa menee alle 8, ehkä jopa likemmäs 7 kun pihistelee. Sama 2,2 kone on myös Peugeot Boxerin/Citroen Jumperin pellin alla 2006 eteenpäin. Semmoisella puolipitkällä tuli päästeltyä rapiat 200 tkm. Käsijarru surkea viritelmä (rumpu levyn sisällä). Sitä ei sitten saa testata leimalla rullilla, pahimmassa tapauksesssa lähtee kengät irti ja napa poikki. Kaikki konttorit ei tosin tuota usko ja kerran sain konttorin piikkiin uudet jarruosat kun nappasi kiinni ja repi kenkien kiinnitystapit kilpien läpi ja rummut paskaksi. Suuttimet löystyi tuostakin, alkoi kuulua tikitys vedätyksessä ja paheni hiljalleen kunnes pompasi pari suutinta irti. Pohjaprikat, kiinnityspultit, pari suutinputkea ja paluulinja uusiksi. Muuten ei mitään isompaa vikaa, normaaleilla nivelten ja jarrupalojen vaihdolla meni. Hyvä oli ajaa ja hytti lämpeni nopsaan jopa ilman lisälämmittimen käyttöä. Tämäkin yksilö happani pohjasta käsin, kulutus alle 8 reippaasti ajaen ja 11 parin tonnin traileri perässä. |
#23
|
||||
|
||||
Juu on. Ja ajotus kannattaa tehä huolella. Siihe oma kalu mihi saa heittokellon kiinni.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#24
|
|||
|
|||
Tuollainen T4 koppainen transportter menee kyllä yllättävän pienellä. Mulla oli muinoin sellainen 2.4d lyhyt bussi versio. Se oli kyllä pätevä peli. Mut jos vielä halvemalla haluaa mennä niin vanha Caddy. Sillä ajaminen on kyllä melkein ilmaista. Tosin nykyään niiden hinnat taitaa olla nousu suuntaisia. Hämärä muistikuva, että lavalla oli 600kg kantavuutta. Riittääkö se sitten? Skodahan teki myöhemmin felicia pickupin. Sama idea kuin Caddyssä. Nekin on harvassa. Vähän tuoreempana löytyy sitten Dacialta logan pickup. Se muuten menee vielä pienemmällä mitä Caddy meni.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Chevrolet chevy van 6.2 diesel paku. | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.06.2017 14:24 |
Myydään / Vaihdetaan Berlingo -03 diesel paku | VMika | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 11.05.2012 20:09 |
Myyty Kesä biilien YKKÖNEN eli bensa pihi uno 1.1 i.e.s -92 | MICCOT | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 05.06.2011 12:45 |
O:diesel-paku-maasturi! | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 07.04.2006 23:53 | |
m:gmc suburban 4*4 6,2 diesel paku | MudRod | O/M/V Muut | 17 | 13.01.2005 19:35 |