|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
NV 247 NP 249 tilalle?Autona 93 Jeep Grand Cherokee ZJ, josta laatikko irti moottorin sovituksen takia. Jakolaatikkona noin vanhassa on ilmeisesti NP 249, jossa myös 4LO toimii viskokytkimen kautta. En ole autolla ajanut, joten viskokytkimen kunnosta ei ole tietoa. Olenkin pohtinut, miten sopisi WJ:n NV 247 tilalle? Nopeusanturille ei ole paikkaa, onko mitään muuta oleellista eroa ja sopiiko takaosan kuori ja ulotuloakseli päikseen 249:n kanssa? Nämä mietteet siksi, että ainakin paperilla tuo jatkuva neliveto, sekä lukittuva hidas neliveto sopisi omiin ajoihin hyvin. Onko foorumilaisilla kokemuksia ko swapista? Onko NV 247 progressiivinen kytkin sen kestävämpi, kuin 249:n arvokas viskokytkin. Joka tapauksessa nykyinen 249, jossa ei ole kiinteätä hidasta aluetta ei oikein iske. NP 242 tuntuu olevan suosittu ja sitä myöten kysytty, mutta en koe tarvetta takavedolle, kun napalukkoja ei edessä ole. Lisäksi jatkuvalle nelivedolle oleva avoin tasauspyörästö herättää kysymyksiä, kokemusta ei tosin ole kuin vähän Lada Nivan osalta. Kokemuksia, mielipiteitä, kiitos! -Juha
|
#2
|
||||
|
||||
En nyt muuten osaa sanoa mutta minulla oli xj no242:lla, eikä siinäkään mitään napalukkoja tai "katkeavaa" etuakselia ollut. Liukkaalla se takaveto oli ihan turha, ei mennyt metriäkään suoraan kiihdyttäessä.
Mutta yllättävän hyvin pääsi jatkuvan nelivedon asennolla, avoimella keskitasauksella. Ei nyt mitään metsämöyrintää mutta esim. talvella kynnöspellon yli poikkivakoon. |
#3
|
||||
|
||||
Käviskös uudemman zjn 249 tilalle miten työläästi. Siinähän olis hidas puoli kiinteellä nelikolla. 96 vuodesta eteenpäin
|
#4
|
|||
|
|||
Laitoin -93 v8GC 242 jakiksen 249tilalle eli purin molemmat ja vaihdoin Boorikappaleen 249>242 ja mun mielestä kannatti,avoimella tasurilla menee hangessa aivan hyvin eli mökille yli kilometrin matka auraamatonta on mennyt vielä ennen näitä viime sateita.Ja maastolla menee paremmin kun visko 249llä meni samoilla reiteillä.
|
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
'96-'98 249 on kiinteällä hitaalla puolella, joten niissä ei ole mitään eroa etenemisessä 231 tai 242 pikkupuoleen. Uudemman 249:n nopea puoli muutenkin ainakin omaan makuun paljon mukavampi kuin vanhempi, koska uudemmassa lähes kaikki veto menee normaalisti vain taakse, etutassut tulee mukaan kun takarenkaat sutaisee. Eli kulkee mutkat kevyemmin, ja liukkaalla kääntyy mutkaan eikä puske kuten vanhempi, tai 231/242:n part time. Itselläkin on '98 249:n tilalle vaihdettu 242, lähinnä takavedon ja nopean kiinteän nelivedon takia. Harmi ettei 242:n jatkuva nelikko ole viskolla vaan täysin avoin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
toydiy:n tilalle | karisa | Chit-Chat | 3 | 17.04.2014 17:09 |
3VZ-E:n tilalle 5VZ-FE onnistuuko? | -Captain- | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.11.2011 20:27 |
Kiertarit tilalle. | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 21.01.2011 23:35 |
Ketjuvetosen tilalle hammasvälitteinen? | ariman | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.06.2007 14:59 |
2L-T:n tilalle 1KZ-T | Rak | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 14.02.2007 10:55 |