|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1876
|
||||
|
||||
Kannatta tsekata, ne laipat saattaa mennä vaihtamalla ihan bolt on
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#1877
|
|||
|
|||
Itsellä ei pitkittäin kardaanissa ole juuri ollenkaan väliä, ehkä sentti pari?
Onko jollain vinkkiä mistä sais järkirahaan pitkään w460 taka sivukylkien korjauspellit alkuperäislaatuisena? Tarvikkeen ostin jo +100€ mutta tosi ohutta peltiä, alkuperäisen hintaa kysellessä taisi +400€ löytyä hinnaksi kappaleelle. |
#1878
|
|||
|
|||
takapyörien laakerivälykset?
Kyselin tätä samaa mesen foorumilta mutta taitaa kaikkee G-miehet pyöriä täällä
Eli vaihdoin takaperän vuotavien stefojen vuoksi myös pyöränlaakerit. Luulin että pyyrissä tuntunut välys olisi kadonnut myös laakerien vaihdolla mutta samalla lailla heiluvat edelleen... Korjaamokirjassa on ilmoitettu 0,25mm päittäisvälys taka-akselille, onko tuo nyt paljon vai vähän en tiedä. Joka tapauksessa pyörissä tuntuu selkee välys. Jos olisi kyseessä etuakseli niin kiristäisin vielä hieman. Takana ei ole kiristysmahdollisuutta, mutta voiko siellä olla laakerin pesässä kulumaa tms.? Vai kuuluuko näissä olla selvästi tuntuva välys? Pois ottaessa en huomannut että olisivat pyörähtäneet akseliputkessa mutta ilman ulosvetäjää lähti laakerin ulkokehä irti. |
#1879
|
||||
|
||||
Ei pitäis lonkkasta kyllä....hmm
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#1880
|
|||
|
|||
No tuota vähän pelkäsinkin...
Voisko olla niin että se metallikuppi jolla akseli pultataan perään kiinni olis sen verran venynyt että ei kiristä laakerin ulkokehää tarpeeksi Toinen mitä oon miettiny että välityksen puoleiset laakerit olis väljät...mutta luulis niiden pitävän mekkalaa jos noin iso välys että tuntuu toisessa päässä. |
#1881
|
||||
|
||||
Syvyyssuunnassa vai ees-taas?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#1882
|
|||
|
|||
Kun pyörät on maassa niin tuntuu kun ottaa renkaan yläosasta ja alkaa heiluttamaan.
Varmaankin päittäisvälystä, akselien asennuksessa kokeillin ja pieni liike oli tähän suuntaan (ei ole heittokelloa käytössä). Tämä tuntunee pyörän kiinni ollessa joka suuntaan renkaasta heiluttaessa. Pystysuuntaa en käsivoimin saanu tuntumaan välykselliseltä. |
#1883
|
||||
|
||||
Olis kysymys et jos on g:hen vaihdettu om606 Moottori niin millä ohjaustehostimen pumpulla se on toteutettu? W202 om605 pumppu ei jaksa tehostaa ku vähän kierroksilla.
|
#1884
|
||||
|
||||
Lainaus:
Pumppu moro tai letkut väärin. Mulla toimii 124 n pumpulla / 463 omalla simpukalla moitteetta.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#1885
|
||||
|
||||
Luovuttaja autossa toimi ohjaus hyvin mut tää onkin nyt eri rengaskoko ja erilainen ohjaus et oisko se pumppu sit vaa sökö. Tuota letkujen asennusta mietin itekin ja onko olemassa kuvaa kuin päin ne pitäs olla?
|
#1886
|
|||
|
|||
Jos en nyt hirveesti muista väärin niin eikös niitä pumppuja ollu eri paineella varustettuna? 70?-80? bar ja jopa 140? bar malleja? Tyyppikilpi oli muistaakseni pumpun kupeessa mistä ko. tieto ilmeni.
Ex mersussa oli se isompi pumppu ja se punoi alkuperäiset pikkuisen kolhitut orGGisvarret solmuun ihan vaan rattii kääntämällä... |
#1887
|
||||
|
||||
Paljonkohan alunperin geen pumpussa on sit paine?
|
#1888
|
|||
|
|||
Jos nyt oikein muistan niin luokkaa 80bar taitaa tuossa -83:n pumpussa olla, eli kaiketi varsin matalapaineinen nykymittapuun mukaan.
|
#1889
|
|||
|
|||
Ässämersuisa taisi löytyä 135barin pumppu ja niissä ratti pyörii melkein pikkurillillä, varsinkin nopeuden mukaan säätyvällä systeemillä.
|
#1890
|
|||
|
|||
290 GD vm. 95 pumpussa 82 Bar
290 Väyrysen vm. 97 pumpussa 110 Bar Geen simpukka toimii ok molemmilla. Hihnapyöräthän noissa on erilaiset.. |
#1891
|
||||
|
||||
Sit täytyy olla pumppu söpö. Kierroksilla tuntuu aavistus tehostusta mut paikallaan ei millään lailla. Kyllä se edellisessä henkilöbiilissä tehosteli, että voisko jopa olla letkut väärinpäin?. Minkälaiset on muuten simpukka pulttien strategiset mitat? Paikallinen pulttiliike ei ihan ollu kartalla.
Viimeksi muokannut Ahma : 11.01.2021 05:48 |
#1892
|
||||
|
||||
Kumminpäin ne letkut tulee simpukkaan?
|
#1893
|
|||
|
|||
Heps, etuakselin kunnostus meneillään ja puretut osat näyttää hieman erilaiselta kuin mitä oon täälä ja räjäytyskuvista tottunu näkemään...grafiittivaseliinen ja peräöljyn + rautamoskan lisäksi kummastuttaa kuskinpuolen vetari.
Siitä kun puuttuu lukkoputken kohdalta se kumisen O-renkaan hahlot. Onko tätä vm-83 etulukollista ollut kahdella eri vetarilla vai onko tuonne joku joskus työntänyt lukottaman tangon? Ja jos on niin mahtaako tuosta tulla mitä ongelmia jos laitan sen takaisin? Lukko on toiminut kuitenkin hyvin. Sen vähän mitä olen kokeilemassa käynyt. |
#1894
|
|||
|
|||
Nonih nyt löyty kuvakin tikusta...
|
#1895
|
|||
|
|||
Taisi vika löytyä planeetta pyörästöstä...akseli päissä kiinni olevat pikku rattaat heittää sivusuunnassa milli tolkulla kun pyörästä retuuttaa.
Kellään vinkkejä Geen peräremppaajasta Jyväskylän seudulla. Ite tarkoitus purkaa ja koota, mutta jos jollain olisi kiinnostusta olla henkisenä tukena säätöhommissa niin Lainaus:
|
#1896
|
|||
|
|||
Potilaana on vanha 280GE automaatti, joka tullut OM603+automaatti koneenvaihtoon. Oikea koneen korva on tehty tehtaan mallin mukaan, mutta tuntuu että silti kone on hieman liikaa vasemmalla, kun vasen koneen kannatinkumin pultin pää melkein osuu öljypohjaan. Täytyy varmaan sentin verran siirtää oikeaa kannaketta, mutta tämä ei ollut nyt se varsinainen ongelma.. Vaan mistä löytää oikea välikardaani? Nykyinen on auttamatta liian lyhyt, ainakin omassa 300GD manuaalissaä on huomattavisti pitempi, joka tosin vaatisi sekin lyhennyksen kai tähän kokoonpanoon. Mahtaako jostain löytyä suoraan sopiva?
|
#1897
|
|||
|
|||
Näköjään kuskin puoleisen rungon korvakkeen korkeus ainakin vanhemmissa g:ssä on n. 30-40mm matalammalla kuin uudemmissa, siitä johtui osa ihmetyksestä. Ja ebaystä löytyy suoraan sopivaa 285mm pitkää kardaania, joka sopii tähän yhdistelmään.
|
#1898
|
|||
|
|||
Vika oli pikku rattaiden kuluneissa MUOVISISSA liukulaakereissa ja kuluneissa säätölevyissä. Uudet liut olikin sit metalliset.
Tulipa opeteltua tuokin homma Nyt perä pelaa ja ei klonksu pyörät. Lainaus:
|
#1899
|
|||
|
|||
MB 463 moottorin kannakkeista
Tällä on elokuussa ollut juttua moottorin kannakkeiden korkeudesta, hiukan on nyt asia päässyt vanhenemaan, mutta saattaa joskus vielä vaivata jonkun mieltä.
Kun ostin n. 5 voitta sitten nykyisen yksilön (463, 350 turbo -93), olivat moottorin kannakkeet silminnähden väsähtäneet. Tähän kiinnitin huomioni etsiessäni mielestäni asiaan kuulumatonta ylimääräistä ääntä moottorista (ääni selvisi vuosien jälkeen tulevan männän helman kahdesta irtopalasta, jotka kulkivat vuositolkulla männän mukana pelkästä sympatiasta). Mutta asiaan: Vaihdoin tuolloin moottorin kannatinkumit oikeaoppisesti osanumeron mukaan (värikoodit oikealla/vasemmalla erilaiset). Seurauksena oli, että koneen yli menevä turbon putki alkoi naputtaa konepellin eristeen kiinnittävään kiskoon, erityisesti moottoria kuormittaessa. Erinäisten muiden kokeilujen jälkeen rakensin raudasta uuden kuskin puolisen kannakkeen, muistaakseni 15 mm matalampana; joten asia nyt OK. Asia kuitenkin hämmästytti silloin kovasti! Palstalla edellä esitetty pohdinta rungon korvakkeiden mahdollisesti erilaisesta tasoista saattaa selittää tuon minun tilanteeni ??? Myöhemmän moottoriremontin yhteydessä nimittäin ilmeni osanumeroiden perusteella, että kone EI OLEKAAN ALKUPERÄINEN, vaan on Mersun tehdaskorjaama! Siis mitä todennäköisemmin aikaisemmasta vuosimallista, ja erilainen kannatinjalka olisi voinut tulla vaihtomoottorin mukana??! Uudelleen asiaan: Minulla on vielä tallella tuo "liian korkea" kuskin puoleinen kannatinrauta (joka muuten on alumiinia!), sen saa, jos jotakuta kiinnostaa? Yrjö VI, Tuusula |
#1900
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
@merc80s_benz |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |