|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei tuu tästä kevyttä peliä.. 3t painaa varmasti ku pelkät akselit näillä renkailla painaa sen 1300kg. Tuskin keveneekää ku laittaa jotkut 130cm traktorin kumit Eikä oo tarkotuskaa tehä kevyttä, vaa "vähä" normaalii putkikikotinta isompi. Ajatuksella.. painaa minkä painaa.. moottoreita on monee lähtöö. Tän tojotan vimputtimen voi sit ajastaa asentaa vaik ajettavaa ruohonleikkurii Tällä videolla sellasii laitoksii mitkä inspiroi minuu https://youtu.be/jSCWnBeeQeQ?t=88 |
#27
|
|||
|
|||
kehikko on kyllä niin jäykkä että kun kuskin vyöttää kiinni niin ei tarvitse jännittää suuremmin! kyllä painon kassa varmaan toimeen tulee, painaahan Janin vähän modattu bj varmaan lähemmäksi 3 kuin 2.5t, ja sekin etenee lajinsa...
|
#28
|
||||
|
||||
Lainaus:
Joo turvallisuuesta en lähe tinkimää. Oon varsin tietoinen et kehikko on ehkä turhankii vahvasti jäykistelty, mut miul monesti lähtee nää hommat lapasesta(ei pitäs suunnitella nii pitkälle) Päälle tulee myös tukea sivuille jottei pääse niskat retkahtamaa.. tiijä jos sitä innostuu pedaalia tyrkkäämää syvemmälle jossai crossityyppisessä ajossa. Janin bj kyl etenee komeesti.. voi olla myös kuskilla vaikutusta Ja painaaha se kingkäppikii 2650kg vararenkaalla ja puolel tankil, eikä se ny kovin monesti uran tukkeena ollu |
#29
|
||||
|
||||
Lainaus:
GAZ-66 Moottori apulaitteineen + kytkin 280 kg Vaihteisto 55 kg Jakovaihteisto 53 kg Etuakseli 340 kg Taka-akseli 260 kg Rengas 12.00-18 72 kg Rengas + vanne jne 106 kg Oletko punninnut osat, USSR-tietojen mukaan pyörät ja akselit pitäisi painaa hiukan yli tonnin?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#30
|
||||
|
||||
Lainaus:
Muutaman kaverin kaa puntaroitii samalla ku moottorilootapaketti tuli ja muistelen etuakselille painoks 650 ja taka-akselille 600kg renkainee. Rengas/vanne näytti 121kg. Vaa`an omistaja ei ollu sitä tarkemmi kalibroinu. Eli vähän on nähtävästi heittäny Mut nää oli hyviä tietoja. Kiitän.. voi ehkä just ja just päässä alle 3 tonnin kokonaismassan Tojon moottorille/lootalle vaaka näytti 320kg |
#31
|
||||
|
||||
Meinaa unehtuu tän päivittely..
Ny ois kuitekii syylärin suojaluukku valmis. Kaikkee muutakii tullu näperreltyy, mut niistä otan kuvia myöhemmin.. On ollu vähän tuota motivaation hakemista. Kesä tulee ja muut "harrastukset" |
#32
|
||||
|
||||
Peräosaston räpläystä..
|
#33
|
||||
|
||||
Kone"peltiä" seuraavaksi... Matalampi tulee mitä oli alunperin tarkotus tehä, mut eipähä häirihe jo valmiiks heikkoo näkyvyyttä.
Sarvikii sai lähtee silmien välistä.. helpottaa moottorin poisnostelua. |
#34
|
||||
|
||||
Pitäs vissii tätäkii ruveta pikkuhiljaa värkkäämää et saa autotallin vapaaks ens kesäks..
Ja sit heti alkuu kysymys. Eli mistä ilmatikuille täyttölaite/puteli. Kalleinta ei tartte ehottaa.. kuitekii sellane jot täyttö onnistuu ilman suurempia perkeleitä. Vinkkejä täytöstä, öljyistä yms. saa antaa. Ihellä ei kokemusta Tikkuina Profender 2.5" / 18" |
#35
|
|||
|
|||
Budjettimallina, renkaantäyttöpistooli letkulla ja klemmareilla ja paikalliselta autokorjaamolta ilmastoinnin koeponnistus typpipullo.
Albeelta typpipullo tais olla jotain 350e + maailmalta täyttövehkeet joku 100e |
#36
|
||||
|
||||
Tilanne selkiyty parin puhelinsoiton jälkeen. Läheiseltä sammutinhuollolta vajaa puteli typpeä 5l.. 80€ ja kaverilta täyttövehkeet + vajaa 11l puteli. ==> pitäs kuulemma saaha pullo tyhjäks, jot voi palauttaa...
Pääsee mahollisesti ens viikol testaamaan akseleitten liikkuvuutta pihalla |
#37
|
||||
|
||||
Ainakaan Albeen Argon pullo ei anna kovinkaan suurta painetta ulos, ei onnistu sillä täyttö.
Typpeä en ole kokeillut, ehkä siinä on erilainen paineen alennin?
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#38
|
||||
|
||||
Rupesin purkamaa taka-akselin renkaista halkastavia vanteita, mut eipähä irtoo puolikkaat kumista ees hiiapilla painamalla.. eturenkaista lähti käsinee pienel kampeemisel
Oisko mahollista et ois liimattu kii?? Ja onko ylipäätä mahollista saaha irti liimoista ilman et vanteet solmus, tahi kumit riekaleina?? Pitäs nimittäi järjestellä vanteen palikat uutee järjestyksee et saa offsetin mieleiseks. Ja siis gaz 66 renkaat kysees….. Eturenkaitte vanteet purkautu nätisti kuten kuvista näkee.. |
#39
|
||||
|
||||
Joskus sitä vaa on pakko käyttää väkivaltaa..
Lähti kevyen rutinan säestyksellä |
#40
|
|||
|
|||
Voi ne pirut kyll välillä jämähtää yllättävän kovin kiinni vanteeseen, mutta onneksi väkivalta on keksitty
|
#41
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja näis on nähtävästi eri mallisia "sisäkuminsuojia". Eturenkais oli muoviset rinkulat, tää on rautane ja saranalla. Vois olla ikävä ottaa pois kumin sisältä ilman tota saranaa. Teknik sano itänaapuri |
#42
|
||||
|
||||
Joskus taistelin ZIL-131 pyörien kanssa. ZILin halkaistavassa vanteessa on neljä osaa: Varsinainen vanne, ulkokehä, vanteen ja renkaan väliin menevä kiristysrengas, ja tuo sisäpuolinen bedlock mallia saranoitu renkula.
Vein pyörät ulkokehä irroitettuna paikalliselle kummisuutarille. Pari hän sai raskaan kaluston rengaskoneella irti, mutta yhtä ei. Ei kuulemma uskaltanut painaa kovempaa, kun käytössä oleva kone oli jo myyty eteenpäin... Aloin sitten itse tussaroimaan viimeistä rengasta irti. Työ vaati verta, hikeä ja keskikaljaa. Kiristysrengas, ihan niinkuin lattaraudasta pyöräytetty, oli todella kireässä. Annoin kosanilla lämpöäkin, niin paljon kuin pysty, ettei rengas ala palamaan. Oheisessa kuvassa kaivelen sitä pois. Kiristysrenkaassa on yläreunassa koloja, joista pystyy vääntämään sitä ylöspäin. Yhdessä pyörässä se oli laitettu väärinpäin, ei muutakuin hitsaamaan kaikenlaista koukkua kiinni... GAZin pyörää en ole purkanut, onko siinä samanlaiset osaset?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#43
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tälläkertaa ei veri lentäny, mut hiki ja kalja senkii eestä Tänää purin vararenkaan mallia lukko.. aikasa ku lotras wd-40:sen kaa ja anto moskaa ja hiiopin tukkikouraa yms. ni irtos lukkorengas kehinee, vaa kovempi operaattio oli kumin saamine vanteelta. kyllä siinä naapurin ukon kaa hetki ihmeteltii ja kirottii Kaikki irtos loppuusa toisistaa ilman et kukaa kuol ni täähä luetaa sillo voitoks.. Täs lukkovantees oli kumine vannenauha ja nois perus halkastavis on muoviset tahi tuo metalline saranoitu sisäpuoline petlokki.. Tästä juolahti mielee, et onkoha suurempaa harmia vaik jättäs ton metallisen petlokin, tai kumisen "nauhan" kokonaa pois?? Ei kait sisuskumi sitä tartte ku laittaa venttiilin ympärille jonkun kumisen lätkän suojaks. "hätä"päissää roiskasin vähä maaliaki halkastavien vanteitte pintaan. Kelpaa siihe sisuskumin sit ihtiää hangata. Ja vastaus kysymykseen.. Kuvista ja tarinoista päätellen ei oo samanlaiset vanteet. |
#44
|
||||
|
||||
Sisäpuolinen bedlock pitää renkaan vanteella, vaikka unohtaa pyöristä hanat auki, ja seisottaa painavaa kuorma-autoa liian pitkään...
Ilman noita edellisiä asioita sitä ei tarvitse.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#45
|
||||
|
||||
Lainaus:
Meinasin jättää renkaantäyttösysteemin kokonaa pois. Tällä laitoksella ku ei soille oo mitää asiaa näil renkail Tänää purin taas yhen renkaa ja siel ei ollu muuta ku sisuskumi.. aika vaihtelevasti kaikkee yhes autos ollu renkaitte sisäl Tää oli taas sellane vanne mikä purkautu oikeestaa iha iheksee |
#46
|
||||
|
||||
Ei sitte millää meinaa saaha motivaatiota tän rakenteluu.... MUTTA.. jotai sentää saanu aikaseks.
Takapään pomppukeppien korvakkeet heppailtu paikoillee ja koukkuvaaka tuli kotiovelle. Nii ja teinhä mie vanhasta lukkovantee keskiöstä tollase nostimen.. helppo viskata navan ympärille ku ruvetaa ristijoustoja mittailee.. Tää mittailu taas tapahtuu maanantaina jos kelit suosii.. myös puntarointi |
#47
|
||||
|
||||
Tänää pääs putkihäkkyrä ekaa kertaa ulos. Olo on nyt varsin tyytyväinen kaikin puolin
|
#48
|
||||
|
||||
...
|
#49
|
||||
|
||||
Keulan joustoja...
|
#50
|
||||
|
||||
Takapään venytystä...
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rojekt Bj 42 Soft Top Exo Cage | Kauttu | Maasturiprojektit | 230 | 01.12.2018 21:43 |