Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1601  
Vanha 17.09.2020, 13:03
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 150
Perusasetus

Jahas eihän se sitten ollutkaan niin yksinkertaista kun etukäteen ajattelin, arkistetaan se numerosarjasta sitten mikä jeeppi on autojaan...
Autoa on jo korotettu 3" ja alla on säädettävät HD tukivarret, raidetangot ja tuplanivel etukardaanilla. 4.56 välitykset ja 33x14-15 boggerit alla. Ostin auton offroad harrastajalta justiinsa sen takia että ei tartte alkaa itte vakiosta rakentamaan. Tuo etuakseli remontti siihen nyt vielä pitää josain välissä keritä tekemään että saa sen ajoonkin, vetelee aika huolella tuossa kunnossa. Mutta kyllä ensivaikutelma jeepistä ja v8 moottoeista on huiketa ja odotan innolla että pääsee kunnolla ajosta nauttimaan!
Vastaa lainaten
  #1602  
Vanha 17.09.2020, 13:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Juu no jos on jo valmiiksi tiheämpää välitystä yms. niin kulkupuoli on ihan eri tasolla.
Tuollaisella rengaskoolla kandee sit olla aika varovainen kaasun kanssa, etuakselin välitys voi tykätä kyttyrää, eikä D35 takanakaan ole mikään maailman vahvin jos tarjoaa enemmän oikeata jalkaa. '96-'98 V8- koneisten D44a on huomattavasti vahvempi taka- akseli välityksen osalta, ja vetaritkin vahvemmat.
XJ:n high- pinion D30 on korotetussa autossa ihan fiksu vaihtoehto orkkisakselille, nostaa kardaania ylemmäs (muistaakseni n.70mm korkeammalla) ja on välityksen osalta aavistuksen (25-30%) vahvempi eteenpäin ajaessa vrt. low pinion D30.

Jos vetelee/ kiemurtelee kovasti tiellä ajaessa, niin tsekkaa paljonko on caster- kulma. Pitäisi olla jossain 5°-7° välillä että on tiellä ajokelpoinen, alle 5° tahtoo jo olla vähän huono ja alle 4° omien kokemusten perusteella ollut aika kamala - ja woblausherkkä. Samoin auraus kohdalleen, noilla renkailla saa todennäköisesti olla nollassa tai jopa minimaalisesti harituksella. Kokeilemalla selviää parhaiten, vähän joka auto on yksilö kun ei ole samalla tavalla tehty ja samoilla renkailla/ vanteilla..

Toki ohjausvarsien/ raidetangonpäiden välykset pitää olla pois, ja myös panhardin ja niiden kiinnikkeiden kunnossa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1603  
Vanha 18.09.2020, 10:50
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 150
Perusasetus

Joo täytyy olla tarkkana ettei heti särje. Etuakselissa tossa oliki 30 pooriset superior vetarit ja välitys sarjat edes ja takana vahvistettua mallia. Sanon ihan suoraan etten näihin ole perehtynyt, onko ne hammasrattaat vain tehty paremmista aineista vai mitä se käytännössä tarkoittaa. Taka-akselissa on ihan vakio vetoakselit ja kitkalukko, edessä olikin paineilmalukko. Offroudia en ole ajanut muutakuin armeejassa maastoajokursseilla mutta kai sitä nyt pitää mennä jonnekkin koittamaan kun tuossa on siihe ok kalu siihen. Nuo renkaat kyllä omiin metsästelyajoihin taitaa olla turhankin rouheet ja leveet, saa nähdä tuleeko laitettua alle jotkut toiset kaposemmat all terrain kuvioiset nakit. Mutta pitää nyt alkajaisiksi alottaa tämän ketjun luku alusta asti uutena jeepistinä niin saa uutta tietoa
Vastaa lainaten
  #1604  
Vanha 18.09.2020, 22:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Joo täytyy olla tarkkana ettei heti särje. Etuakselissa tossa oliki 30 pooriset superior vetarit ja välitys sarjat edes ja takana vahvistettua mallia.
Ei näihin mitään vahvistettuja välityksiä saa, suurin osa vielä tulee tuotemerkistä riippumatta samoilta tuotantolinjoilta
Ja jos on 30- spooriset cromot edessä, niin se vain lisää todennäköisyyttä paljon vaikeammalle ja kalliimmalle rempalle.
Noin niinkuin vihjeenä, vaihdatko mielimmin vetarit etunapoineen (~15-20min./ puoli) vai välityksen

Lainaus:
Taka-akselissa on ihan vakio vetoakselit ja kitkalukko, edessä olikin paineilmalukko. Offroudia en ole ajanut muutakuin armeejassa maastoajokursseilla mutta kai sitä nyt pitää mennä jonnekkin koittamaan kun tuossa on siihe ok kalu siihen. Nuo renkaat kyllä omiin metsästelyajoihin taitaa olla turhankin rouheet ja leveet, saa nähdä tuleeko laitettua alle jotkut toiset kaposemmat all terrain kuvioiset nakit. Mutta pitää nyt alkajaisiksi alottaa tämän ketjun luku alusta asti uutena jeepistinä niin saa uutta tietoa
Taka- akseli kestää minkä kestää, toiset hajottaa noita D35- akseleita hyvinkin helposti, toisilla menee vuosikausia ilman mitään ongelmia. Sama toki pätee etuakseliinkin, ei minulla ollut mitään hämminkiä XJ:ssä ARB:in lukkomurikan tuotantovikaa lukuunottamatta. ZJ:ssä sitten hajonnut useammin kuin laki sallii.
Turhaa niitä renkaita välttämättä vaihtaa jos metsässä meinaat ajaa, kadulla toki vähän sileämmät ja kapeammat on mukavammat mutta menee se karkeillakin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1605  
Vanha 19.09.2020, 15:03
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 150
Perusasetus

[QUOTE=Timo_L;1436372]Ei näihin mitään vahvistettuja välityksiä saa, suurin osa vielä tulee tuotemerkistä riippumatta samoilta tuotantolinjoilta
Ja jos on 30- spooriset cromot edessä, niin se vain lisää todennäköisyyttä paljon vaikeammalle ja kalliimmalle rempalle.
Noin niinkuin vihjeenä, vaihdatko mielimmin vetarit etunapoineen (~15-20min./ puoli) vai välityksen


Totta kun sen ääneen sanot. Eipä itellä oo käsitystä ollu mikä sen etuakselin heikoin pakkka on mutta tottakai sitä vetoakselia on parempi pitää sulakkeena saatikka välityssarjaa. Taidanpa jättää ne vakio vetarit vara-akseliin kun teen vaihdon. Itsehän ajan sitä kuuluisaa "kevyttä ajoa" mutta jos ne vakioaksilat särkyy pitää sinne katella isompaa danaa. Laitetaan vakiota nyt kun käsissä kerran on

Kysymys vaihdelaatikosta/valitsin vivusta. Onko oireileva vika kun valitsin seilaa N ja D:n väliä ilman että sitä lukkonappia vivunpäässä painaa. Siis iha jos käsikin vahingossa koskee vipuun sen ollessa Nnällä hyppää vaihde silmään
Vastaa lainaten
  #1606  
Vanha 19.09.2020, 18:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Homma on niin selkärangassa että ei pysty muistamaan, mutta fiilispohjalta sanoisin että vapaalta D:lle ja päinvastoin menee ilman nappia. Jarrun painamista ei tarvitse missään kun ei näissä ole brake interlockia, sen sijaan virtalukon pitää olla käyntiasennossa että saa kepin P:ltä pois tai P- asentoon.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1607  
Vanha 22.09.2020, 15:52
Rullaviba Rullaviba ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.12
Sijainti: Näreikkö
Viestit: 83
Perusasetus

Lisää vaihteistoaiheista kysyttävää. Vaihteisto-jakolaatikko paketin irroittamisen jälkeen alkoi vaihteisto temppuilemaan. Vaihtaa normaalisti 2:lle, mutta käyttää sitten hetkellisesti vapaalla n.1sek ajan. Irroittamisen yhteydessä laatikko pääsi pyörähtämään ylösalaisin ja kolahtamaan. En tiedä onko sillä joku asiayhteys, vai kenties siirtotangoissa? Öljyt ja suodattimen uusin samalla ja käytin atf+4 öljyä ja suodatin on Jamantilta.
Auto on -95 5.2 Grand Cherokee Limited ja
vaihteisto muistaakseni 46RH?

Vialliset vesiproput tuli sentään onnistuneesti vaihdettua, mutta muuten homma meni kuten se kuuluisa pääsiäinen.

Edit.
Vian aiheuttaja löytyi. Yksi tanko oli jäänyt jotenkin
huonosti ja oli pompsahtanut pois paikoiltaan.
Nyt toimii kuten kuuluukin.

Viimeksi muokannut Rullaviba : 22.09.2020 19:38
Vastaa lainaten
  #1608  
Vanha 23.09.2020, 07:15
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 150
Perusasetus

Kauankos ammattilainen arvioi että jepen etuakselin irroittamiseen ja uuden paikalle iskemiseen menee aikaa? Tuumailin vain että ehtiikö sen reilussa illassa tekemään että viittinkö tuoda halliin ja alottaa purun kun melkee pitäs aamulla halli taas olla tyhjä. Eipä se nyt luulis iso homma olla, muutamat tukivarret ja raidetangot irti ja kardaanit ja iskarit ja jarrusatulat poies, irti ja uus tilalle, vai onko siinä jotai sudenkuappia missä aikaa tuhraantuu? Toki pitää nyt paikallaan olevasta välitys sarja irrotella ja vaihtaa siihe uutee mutta eiköhä seki nopeesti hoidu ko saa pöydällä irtonaisena tehdä molempii akselei ne hommat
Vastaa lainaten
  #1609  
Vanha 23.09.2020, 07:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Etenkin alatukivarsien pultit saattaa olla umpijumissa puslien sisällä, eikä välttämättä irtoa kuin rälläkällä/ puukkosahalla molemmin puolin puslaa korvakkeen välistä katkaisemalla. Jos pultit ei ole jumissa ja osat lähtee nätisti irti, niin tekee muutamassa tunnissa.

Koiranluiden pultit akselin korvakkeisss on joisssin paikalleen prässättyä mallia, joskus ei. Eli älä ihmettele jos pultti ei irtoa tai pyöri akselin korvakkeessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1610  
Vanha 23.09.2020, 15:12
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 150
Cool

Ok. Siihen pitää sitten katella valmiiks uudet pultit jos katkasee joutuu, vai meneekö ihan jotku normi milliset hyllytavarapultit? Ja ja joutuukohan mahdollisesti uusimaan jotain kummipuslaa tukivarren sisältä? No toivoa sopii ettei ole jumissa. Alustaa kun ei ole uitettu suolavellissä eikä muutenkaan pahan näköinen. Kannattaako muuten alustan massaus vai onko yhden tekevää jos vähänkin mettäs ajaa että raappiiko se massan pois?
Asiasta toiseen, onko timoL:ällä kuvia jossain tuosta moggiakseli jeepistä jossa sulla maininta allekirjotustekstissä? Saattaa olla komia ilmestys noin isoilla renkailla
Vastaa lainaten
  #1611  
Vanha 23.09.2020, 15:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Ok. Siihen pitää sitten katella valmiiks uudet pultit jos katkasee joutuu, vai meneekö ihan jotku normi milliset hyllytavarapultit? Ja ja joutuukohan mahdollisesti uusimaan jotain kummipuslaa tukivarren sisältä?
ZJ:n etuakseli vaatii akselin päähän alatukivarsiin "cam bolt"- tyyliset epäkeskoprikalliset pultit, ei ole rautakauppatavaraa. Jos lähtee irti ilman leikkaamista niin hyvä, kun ne ei ole ihan ilmaiset. Muuten ne on 14mm:n metriset, muistaakseni joku 110mm on ihan ok mitta, jos ei sitten 90mm tai 100mm riitä myös. Orkkikset on 10.9 vahvuiset, kannattaa pitää asia mielessä.

Ylätukivarsissa 10mm halkaisija, pituutta en muista mutta jossain 70-90mm huitteilla taisi olla. Ne ei yleensä ole jumissa, mutta saattaa olla korroosion syömiä. Akselin päästä kandee muutenkin vaihtaa jos ne on torx- päällä, en tiedä mikä siinä on ollut tehtaan ajatus..

Lainaus:
Asiasta toiseen, onko timoL:ällä kuvia jossain tuosta moggiakseli jeepistä jossa sulla maininta allekirjotustekstissä? Saattaa olla komia ilmestys noin isoilla renkailla
Se oli projekti mikä piti aikanaan myydä keskeneräisenä pois kun rakennettiin taloa ja yksinkertaisesti loppui aika tehdä sitä, ei jaksanut seisottaa toisessa tallissa odottamassa parempaa tulevaisuutta. Tuonsorttinen se oli siinä vaiheessa kun myin pois:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1612  
Vanha 24.09.2020, 07:11
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 150
Perusasetus

Kyl vaa komiat kumit! Tommoset tarvis saada omaanki jeppiin. Taitas vaa jo ottaa kii renkaat korii vaikka korotusta korisaki jo on ja rälläkällä avarrettu lokareita. Mimmoset välitykset tommosilla kumeilla jo pitäs olla?
Vastaa lainaten
  #1613  
Vanha 24.09.2020, 09:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Taitas vaa jo ottaa kii renkaat korii vaikka korotusta korisaki jo on ja rälläkällä avarrettu lokareita. Mimmoset välitykset tommosilla kumeilla jo pitäs olla?
Ei ZJ:ssä voi koria korottaa, alustaa kyllä Lokareiden avarrus ei pelkästään auta, aika paljon pitäisi muokata pyöränkoteloitakin ja kasvattaa akseliväliä. Harmi että pykälät tulee vastaan.. Mogin akseleissa oli muistaakseni jotain seiskalla alkavaa, mutta vähän pidemmätkin riittäisi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1614  
Vanha 29.09.2020, 08:39
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 150
Perusasetus

Nojoo, ei se sitte maksa vaivaa.. Tyytyväinen on saanu zj:hin olla, toistaseks ainakin. Aluksi mietin xj:tä ja päädyin zj:hin tilavuuden takia ja täytyy sanoa että jos xj tosta vielä on pienempi niin hyvä oli että päädyin, ei tuokaan meinaan mikää liian iso ole. Mettässä toki pienuus aina parempi mutta aika minimissä kuljetuskapasiteetin kanssa ollan tuolla
Vastaa lainaten
  #1615  
Vanha 01.10.2020, 10:28
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 150
Perusasetus

Mimmosta seosta vakio polttoainejärjestelmään voi sekotella tosta etanolista? Tai mimmoses seokses jepe käy viä hyvi? Oon ymmärtäny että amerikka autot pelaa iha ilma muutossarjoja matalaoktaanisempaa menovettä ja väki sekottelee 85 ja 95 keskenää??
Vastaa lainaten
  #1616  
Vanha 01.10.2020, 10:34
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.865
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Mimmosta seosta vakio polttoainejärjestelmään voi sekotella tosta etanolista? Tai mimmoses seokses jepe käy viä hyvi? Oon ymmärtäny että amerikka autot pelaa iha ilma muutossarjoja matalaoktaanisempaa menovettä ja väki sekottelee 85 ja 95 keskenää??
Itse en just Jeepillä ole seoksilla ajellut, mutta -99 Blazerin 4.3 ajaminen yli kolmasosalla 85:sta tuppaa sytyttelemään Check engineä..
Koodit P0171 ja P0172; Bank 1 lean condition ja bank 2 lean condition.

Muuten pelaa hyvin sekoitettunakin.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #1617  
Vanha 01.10.2020, 11:26
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.884
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Mimmosta seosta vakio polttoainejärjestelmään voi sekotella tosta etanolista? Tai mimmoses seokses jepe käy viä hyvi? Oon ymmärtäny että amerikka autot pelaa iha ilma muutossarjoja matalaoktaanisempaa menovettä ja väki sekottelee 85 ja 95 keskenää??
Kesän ajelin 4.0 ZJ:llä metässä pelkällä viinalla. Toimii ihan ok.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #1618  
Vanha 01.10.2020, 11:29
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 150
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Kesän ajelin 4.0 ZJ:llä metässä pelkällä viinalla. Toimii ihan ok.
Ja nimenomaan vakiobensasysteemillä?
Vastaa lainaten
  #1619  
Vanha 01.10.2020, 11:38
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.884
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Ja nimenomaan vakiobensasysteemillä?
Kyllä
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #1620  
Vanha 01.10.2020, 18:38
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.590
Perusasetus

Viime kesänä (-19) ajelin 5.2 koneisella muutaman tankillisen ihan RE85 ja sitten sekoituksella miten milloinkin. Ei murheita. Nyt laitoin kuukausi sitten RE85 muutossarjan ja hyvin on pelannut ainakin toistaiseksi. Bensapumpun hommaan vaan varalle hetipian, no onhan sillä toki jo 25 vuotta ikääkin.
Vastaa lainaten
  #1621  
Vanha 03.10.2020, 12:45
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 150
Perusasetus

Ok. Ajattelin vaan jos jeepillä meinaa ihan vakituisesti ajella 85 ni onnistuuko se vakkarivehkeillä vai tuleeko murheita, jossei muutossarjaa laita.. Ja jos raaka 85 vakkaris kuivattaa pumppuja ja letkuja tai muuta sytytystä häirittee ni pelastaako tilanteen jos lantraa sitä 95? Vähäpätösessä mettäajossa mulla jeeppi niin en ala muutossarjoja laittamaan mutta miettinyt jos lantrattu viinabensa ei tuota ongelmia vois alkaa ajaa sillä
Vastaa lainaten
  #1622  
Vanha 03.10.2020, 19:53
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.862
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Vähäpätösessä mettäajossa mulla jeeppi niin en ala muutossarjoja laittamaan mutta miettinyt jos lantrattu viinabensa ei tuota ongelmia vois alkaa ajaa sillä
Mikäli näin, niin miksi virpoa ja pähkiä mikäli vähänkään arvelluttaa, eikä ajella 95:sella? Tokikin että kyseessä ei ideolokiset syyt, ja jos taasen näin, niin polkupyörätkin on keksitty. Aika paljon saa kertyä kilsoja (tai möyriessä lie parempi puhua tunneista) että sekoittelemalla OIKEASTI olisi taloudellista hyötyä, varsinkaan jos sitä joutuu erikseen aina jostain hakemaan.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #1623  
Vanha 06.10.2020, 15:35
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 150
Perusasetus

No joo ehkä sellaata tyhjää tuumailuu vaa ja mielenkiintoo aihetta kohtaa. Eipä siinä tosiaan mitää "säästöjä" vois tullakkaa 100km kohde, joitain centtejä korkeintaa..

Kysymys jeppi malleista, tua oma zj on tosiaan -95 ja joku orpisedition. Tarkottaako se käytännös muuta ko vähä erimmoisia penkkejä ja kultasta jeeppitekstiä, onko tuallanen keräilyhomma jotenki kova juttu jenkeissä ko niitä kaikkia erikoisedioneita sillo tällö näkee
Vastaa lainaten
  #1624  
Vanha 06.10.2020, 16:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Orvis, ei orpis. Eipä siinä sen kummoisempia ole kuin sisutukset ja muutama muu ulkonäkö- & varustejuttu - ja ei ole erityisemmin mitään keräilykappaleita. Toki jenkeissä alkaa jo vähillä maileilla olevat orkkiskuntoiset ja "supersiistit" XJ:t olla yllättävän kalliita, ja osin sitä näkee myös ZJ:n tietyissä malleissa ja tietyissä varustetasoissa.
Mutta eipä ne nyt varsinaisesti mitään keräilykappaleita ainakaan vielä ole..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1625  
Vanha 06.10.2020, 19:54
varsinainen varsinainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 33
Perusasetus

Jos tarvetta, multa löytyy ehjä Orvis-edition vararenkaan peite. Sopisi paremmin könpiän autoon, kuin mun LX:ään
Posted via Mobile Device
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 14:22 (GMT +2).