|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
pajeron camber ongelmaPajero gen 2 syö oikean eturenkaan ulkosyrjää. Tallissa huomasin camberin olevan oikealla selkeästi positiivinen, kun taas vasemmalla rengas oli silmämääräisesti pystymmässä. Alapallonivelen eteenpäin osoittava ruuvitappi ei ollut keskellä tukivarren koloa, kuten vasemmalla puolella on asian laita. Löysäilin alapallon pultit, mutta eihän tuossa ole mitään säätövaraa. Onko tuossa sitten nivel tai tukivarsi antanut periksi? Alapallot ovat noin vuoden ikäiset. Kuinka tuollaisen säädön saisi kohdalleen.
|
#2
|
|||
|
|||
Onko ylätukivarren puslat ja yläpallo kunnossa? Eikös siinä päällekkäiset kolmiotukivarret ole?
__________________
Jukka |
#3
|
||||
|
||||
Onkos alapallot samat oikealla ja vasemmalla, viime remontissa tullut väärän kätinen?
|
#4
|
||||
|
||||
Pajerossa käy samat pallit molemmille puolille.
__________________
Missä kohdin puuhastelu muuttuu hulluudeksi? |
#5
|
|||
|
|||
eikö siinä ole epäkesko aluslaatat tukivarsien pulteissa kuten hiluxissa
|
#6
|
||||
|
||||
Camperin säätö
Kulma säädetään ylätukivarren ja rungon kiinnityspisteen väliin laitettavilla shimmilevyillä, kuvassa numero 9.
Jotain elämistä tapahtuu, rungossa tai jossain. Laitoin omaani taannoin repsikan puolelle lattaraudasta tehdyn parin-kolmen millin levyn, sitten alkoi olla kallistus kohdillaan. Tuohan on sijoitettu niin päin, että paksumpi levy vetää tukivartta sisään eli kallistaa pyörän yläreunaa sisäänpäin. Kuvassa keskellä näkyvä lattarauta. Onpas muuten Taiwanilainen rauta ottanut ruostetta, täytyykin raapia pois ja laittaa jotain mömmöä päälle.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ Viimeksi muokannut HiluxMan : 18.08.2020 15:04 |
#7
|
|||
|
|||
Tuossahan tulikin vinkkejä mukavasti. En ollut tuota välilevyn toimintaa ajatellut noin päin. Täytyypä katsella jahka sadepäiviä tulee, ja joutaa talliin majoittua.
|
#8
|
|||
|
|||
vaihdoin n.vuosi sitten alapallonivelet.pajero vm.93 pätkä kummallekkin puolelle on omansa.vasen ei passaa oikealle niissä on se käännön rajoitin.ainakin näissä oli.
|
#9
|
|||
|
|||
Kumpaankas suuntaan camber muuttuu, kun jousitusta korottaa sauvoja kirimällä?
|
#10
|
||||
|
||||
Kun kiristää ni se vääntää alatukivartta alaspäin niin eikö silloin rengas kampea ylhäältä sisäänpäin. Ja löysätessä taas ulospäin renkaan yläosaa?
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#11
|
|||
|
|||
Nyt on kulmia säädelty shimmiä lisäämällä. Samalla kirrasin vääntösauvoja vähän, kun keula muutenkin roikkui. Eipä tuo täydellinen ole vieläkään, mutta oleellisesti parempi. Kiitoksia vinkeistä.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Vitaran korotus/camber-palikoita | LaaLaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 14.09.2020 22:43 |
Pajeron jarru ongelma | Nisseriina | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 12.09.2015 21:28 |
vitaran camber säätöpultit | 60lantikka | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.10.2014 19:30 |
Vitaran camber? | vellihousu | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 21.08.2014 13:48 |
Pajeron ongelma | juza | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.11.2005 23:06 |