Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #9  
Vanha 22.03.2020, 20:19
john_k john_k ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.06.15
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Sylinterissä on halkaisija eroa vain vajaa milli, joten se (halkaisijaero) ei liene ongelma.
Jotenkin vaan mielessä "ahistaa" , että -60 luvun n. 65 hevosvoiman kone (ilman turboa)
Ja 20 vuotta uudempi,- 80 luvun, pelkästään turbolla oleva, 170 hv moottorit voisi "sekoittaa" keskenään; siis OM352 ja OM366A. Ja noiden välistä OM355 on aivan erilainen.... (samoin kuin henkilöautopuolella OM601 ja OM606, toki ns. samaa perhettä, sopivat? mm. samaan vaihteistoon, iskupituus ja männänhalkaisija samat jne)

Alkuperäiseen kysymykseen: Siis tuon 170 hv turbodieselin syöttöpumppu n. 65 hv koneen yläkerran kanssa:

Kun kyse varmaan 60 luvun kuorma-autosta, niin päästömittauksia ei tehdä?
-> tulppaa tuo syöttöpumpulta imusarjaan menevä letkun nipat molemmista päistä.
Nyt (perus-)syöttö on vielä varmaan aivan liian isolla; siis syötön säätö ruuvia pienemmälle; niin aina kaasu pohjassa ei tule mustaa pilveä pakoputkesta....
JOS/kun syöttö ruuvataan reilusti alkuperäistä pienemmälle, niin esim. kylmäkäynnistyksen kanssa voi tulla ongelmia?

Jos minä tekisin tuon "alakerran vaihdon", niin selvittelisin tarkasti mm. tulevan puristussuhteen, ja sen että vedet ja öljyt pääsee liikkumaan ....
Mog on vuodelta 1975 ja suomeen rekisteröity uutena -77, siitä ei mitata päästöjä. Taidan ottaa tavoitteeksi irroittaa vielä ajossa olevasta 1117: sta sen ahtimen ja imusarjan välissä olevan putken niin selviää miten se toimii ilman ahtoa.

OM352 vaihtui joskus ilmeisesti -80 luvun alussa OM366: ksi, pienin muutoksin. Kaikki kannen mitat pitää varmistaa tarkkaan tietysti mutta oletus on että ne on tarpeeksi samat koska näitä on jenkkilässä tehty.

Tuota OM352 vaparia on ollut myös 130hp versio. Tämä on 90hp. Turbollisia om352A koneita on ollut 170hp asti. Ei niissä kansissa ilmeisesti ole merkittäviä eroja, en tosin ole varma.

Virallisesti tuota Unimog 416 mallia ei tietääkseni ole tehty niin tehokasta mallia että +20% jäisi alle 170hp.

OM355 ei taas tietääkseni ole muuten noiden välissä kuin tuon numeron mukaan. Täysin eri kone ja eri kokoluokka myös.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 2l-t syöttöpumppu vilperi55 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.11.2015 11:29
Myydään SYÖTTÖPUMPPU 6.5 GM noro O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.10.2013 20:59
Myydään HJ 60 Syöttöpumppu jarkko88 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.06.2010 09:06
Myydään Lj:n syöttöpumppu LarppaV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.12.2008 07:39
Myydään lj syöttöpumppu LarppaV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 21.10.2008 20:59


Sivu luotu: 02:36 (GMT +2).