|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1251
|
||||
|
||||
Kiitoksia tiedosta.
|
#1252
|
|||
|
|||
Asentelin pätkään tohon kojelaudalle pitkästä pajerosta ton mittariston missä öljynpaine, kallistusmittari ja akunjännite mittari. Otin peitelevyn irti ja johtosarjaan teipattuna löytyi samanlainen liitin kuin pitkässä oli. Akunvarausmittari toimii ja taustavalot palaa mutta öljyn painemittari ei pelaa. Virrat kun kääntää päälle, nousee öljynpainemittari tappiin ja kun käynistää, laskee se nollaan. Onkohan samallainen öljykello tässä pätkässä kuin pitkässä vai onio jokin erillinen anturi tolle mittarille? Mikähän lie vikana tossa? Vm88 kummatkin vehkeet
|
#1253
|
|||
|
|||
Mittari vaatii oman anturinsa koneeseen.
Mittariston merkkivalo toimii on/off anturilla. Mittari kaipaa paineen mukaan säätyvän vastuksen. |
#1254
|
|||
|
|||
Pitää olla huolissaan; siis se laakeri pettää, mistä nuo on...
Vastasiko joku tästä huolissaan olemisesta?
Lainaus:
Siis kuten jo tuossa kerrottiin, kuulalaakerissa kuulat irrallaan. Ja kun kuula/kuulat irrallaan, niin pääsee ottamaan toiseen kuulaan kiinni, ja alkaa jarruttamaan edellä olevaa kuulaa-> työntää yhä kovempaa-> jarruttaa enemmän-> lopputuloksena on se, että laakeri rikkoontuu totaalisesti kiinnileikkaamalla tai että häkki hajoaa kokonaan, kailli kuulat yhdellä puolen, ja akseli pääsee siirtymään monta milliä sivuun-> hampaat katkea hammaspyörästä. Toki onhan mahdollista, että tuo on jäänyt edellisestä laakerirempasta laatikkoon laakerista, joka on vaihdettu jo uuteen. Ainakin 2,3 Td Galantissa kytkinakselin laakeri oli kulutustavaraa, jos vedätti 5- vaihteella (oli kylläkin "pikkasen" ruuvattu lisää voimaa) |
#1255
|
|||
|
|||
Missäs kohti on tämä anturi vakiona? Kun kerta johtosarja passaa niin luulis että myös anturille liitin jossain valmiina?
|
#1256
|
|||
|
|||
Öljynsuodattimen jalassa on anturi vakiona, alaspäin näyttää. En tiedä onko tuo valon katkaisin samassa paikkaa mutta tuo mittarin anturi on semmonen vähän isompi mötikkä ja ruuvataan tosiaan suodattimen jalkaan.
|
#1257
|
|||
|
|||
jjoo öljynpainevalon anturi ainakin on siinä alaspäin... tulee yks johto. muistaako kukaa monellako joholla se tuo mittarin anturi olisi?
|
#1258
|
||||
|
||||
Mittarin anturi on myös yhdellä johdolla. Vaihdat vaan sen mittarianturi sen tilalle.
__________________
M.O.C |
#1259
|
|||
|
|||
Ja poista merkkivalo mittaristosta. Jos sekin siellä kuormittaa mittarille tarkitettua anturia niin mittarikaan ei näytä oikein.
|
#1260
|
|||
|
|||
Jees kiitokset neuvoista taas!!
|
#1261
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ulosotollinen laatikko, eli eikös tämä ole kuitenkin sitä vahvempaa mallia? Magneetissa oli metallia mielestäni normaali määrä, eikä muita isompia kappaleita. Luulisi sen kuulahäkin purkaantuvan sieltä enemmänkin sitten kun pääsee alkuun. Muistaakseni myyjä kertoi että laatikko olisi vaihdettu 40tkm sitten. Yksi laatikko on tuolla pellolla Pajeron rungolla, täytyy varmaan raahata se sisälle huoltoon että on tarvittaessa mitä laittaa hajonneen tilalle. |
#1262
|
|||
|
|||
Ei se ulosotto liitykkään laatikon malliin. Mulla olikin pellolla alumiinikuorinen, autossa paikoillaan vahvempi. Kummassakin ulosotto.
|
#1263
|
|||
|
|||
Iltaa arvon pajero tietäjät.
Tuli tuossa kuukausi takaperin hommattua gen2 lyhkänen paje, ja täältä foorumilta on jo kyseiseen menopelin löytynytkin tietoa. Pari asiaa on jäänyt kuitenkin kaivelemaan, joten rohkaistuin kirjoittelemaan ensimmäisen postauksen tänne tiedon aarreaittaan. Elikkäs 2 koppasenhan saa leimattua 33 renkaille, mutta vieläkös leimasetä vaatii maahantuojan todisteluja 31 renkailla maailmalle lähteneistä paheroista? Kun viimeisimmät foorumi keskustelut sijoittuvat vuosikymmenen taakse. Ja jos se setä vielä sitä lappua kaipaa, löytyisikö tuo kultaakin kalliinpi a4 lipuska joltain? Toinen mieltä askarruttava asia olisi jimnybitsiltä saatavat 2 tuumaa korottavat Pro Compin jousisarjat. Kun tuolta brexitin ihmeellisessä maassa ei tuv todistuksia paikalliset tarvitse, niin eihän sitä kyseisiin jousisatseihin mukaan saa. Eli onko nuo Pro Compit mahdottomat saada paperiin? Kiitokset jo etukäteen arvon tietäjät, jos jaatte viisauttanne tietoa kärkkyvälle aloittelijalle. |
#1264
|
||||
|
||||
Ei tarvitse renkaat maahantuojalta mitään lappua
__________________
M.O.C |
#1265
|
|||
|
|||
Tämäpä selvä. Vanhoissa threadeissa vaan puhuttiin kyseisestä todistuksesta.
Mutta kiitos tästä. |
#1266
|
||||
|
||||
Onko tämmöiseen
2.5TD+manuaali pajeroon olemassa jakolaatikkoa jossa olisi voiman ulosotto taaksepäin? |
#1267
|
|||
|
|||
kone swappi
Ihan vaan tämmöin hypoteettinen idea. Osaako joku sanoa millain homma on valjastaa MB OM617 Pajeron canter-laatikon eteen? onko joku tehny vastaavaa operaatiota ja onko onnistunu?
Viimeksi muokannut Ukri : 29.02.2020 15:46 |
#1268
|
||||
|
||||
Korin irroitus
Minkälainen homma on korin nosto pois rungolta 2 gen pajerossa. Lähinnä mitä pitää/täytyy muistaa irroittaa/purkaa, että homma onnistuu?
|
#1269
|
||||
|
||||
Lainaus:
Käs jarru vaijerit korista Joitakin sähköjohtoja Koripultit Konehuoneesta kaikki mitä on korissa.esim jarruputket. Sähköt irti esim liitoksista. Rattiakseli simpukalta Saatto olla jotakin muuta pientä vielä.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1270
|
||||
|
||||
No helpotetaan sen verran että löytyykö tämmöiseen jakista jossa pto eteenpäin?
|
#1271
|
||||
|
||||
Lainaus:
Löytyy. Esim 1 gen pajeron iso laatikko.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1272
|
||||
|
||||
Käykö sellaisesta suoraa jakis tämän mallin päävaihteistoon vai onko koko pötkön vaihtaminen parempi vaihtoehto? Jos koko paketti niin vaatiiko startti/kytkin/kannake muutoksia? Onko välitys suhteissa eroja 1gen ja 2gen välillä?
Edit: Sellaisesta pto suoraan tämän mallin askin kylkeen? Ja pyöriikö näissä ulosotto 1/1 kardaanin kanssa vai jollain muulla suhteella? Viimeksi muokannut Pertsi : 13.03.2020 22:00 Perustelu: Lisäys |
#1273
|
|||
|
|||
Pajero 2.8 kickdown
Tervehdys! Löytyskö täältä tietoa kickdown vaijerin säädöstä,eli kuinka paljon vaijerissa kuuluu olla löysää kun kaasupoljin on pohjassa?lueskeli jostain viestiketjusta että jos liian kireällä laatikko luistaa? Ja jos liian löysällä niin ei sekään hyvä?
Kiitos etukäteen vastauksista! Jos joltain tietämystä löytyisi. |
#1274
|
|||
|
|||
Pajero 2.8 kickdown
Niin ja autohan on vm 95 pajero 2.8 superselect automaatti.
|
#1275
|
|||
|
|||
Morjens!
Miten rengas hommat tuommoseen 2000 vuosimallin pajero sport 3.0 v6 GLS koppiin, niin mahtuuko pyöriin ilman korotuksia 265/75-16 kumet? |
|
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |