|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Tänään tuli hitsailtua jonkin verran saumaa. Lisäksi taakse tuli tehtyä takapelti. Hiukan haastavia hitsata kun tulee paljon saumaa niin meinaa väkisin jostain vääntää mutkalle. Pitää oikoa sitten kun saa kaikki hitsattua.
Lisäksi kuva akseleista. Viimeksi muokannut Tolu : 22.04.2019 18:08 |
#27
|
||||
|
||||
Jenkkilän tavarat ovat saapuneet. Jotain unohdin tilatakin mutta pitää tilata vielä toinen satsi.
Moottorille olisi kannakkeet tehty ja kone asemoitu kohdalleen. Vaihteiston kannake on vielä rakentamatta ja väliaikaisesti kuormaliinalla kiinni. Vaihteisto on tällä hetkellä hieman liian ylhäällä. Koppaa sovittelin tänään rungon päälle ja ei ihan heittämällä mennyt paikoilleen. Koppa ottaa jakiksesta kiinni aika pahasti. Etuosa jää irti rungosta noin kymmenen senttiä. Takaosa meni kyllä runkoa vasten mutta takarungon kolmiotuelle olisi pitänyt muistaa tehdä aukko kopan takalevyyn. Tämän takia koppa on kuvissa muutaman sentin liian takana. Moottorin ilmanputsarille joutuu mahdollisesti tekemään jotain, luulen että menee todella lähelle nokkapeltiä kun saa kopan oikeeseen korkoon. Takapenkki tuli soviteltua paikoilleen. Tankkia ja etupenkkejäkin hahmottelin. Tankissa voi tulla ongelma jakiksen takia. Miten tankki on ollut alunperin kiinni? Miten paljon rungon ja kopan välissä on normaalisti tilaa? |
#28
|
||||
|
||||
Lisää kuvia...
Auto on tällä hetkellä todella korkea ja alusta todella jäykkä. Alusta ei käytännössä laskenut alaspäin vaikka koppa ja tekniikka on kyydissä Pitää ottaa lateja pois ja toivoo että uusien jousien jäykkyys häviää ajaessa. Takasivulaita on kuvassa noin kymmenen tuumaa korkeammalla kuin alkuperäinen... Hiukan joutuu madaltaa kun pitäis isompaa pyörääkin saada alle. Akseleiksi valikoitui alle dana 30 eteen ja 44 taakse. Dana 27 ja amc 20 menee myyntiin. Siitä vaikka suzukiin paremmat akselit. Amc 20 on murikka keskellä jotten ei oikein sovellu tähän... Viimeksi muokannut Tolu : 02.06.2019 19:14 |
#29
|
||||
|
||||
Ei kai se alusta pehmene ennenkuin noi riiput saa toiseen suuntaan, niinkuin minua wiisaammat on tässä jo ehdotelleet??
Nythän toi jousi ei "pääse mihinkään" kun yrittää vaan työntää/vetää riippua, siksi on kivikova alusta. Kivannäköinen projekti jokatapauksessa.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#30
|
||||
|
||||
Lainaus:
Voimat taistelee toisiaan vastaan, ei mahdotonta mutta vaatii paljon voimaa, on todella tarpeetonta ja tuo mekaanista rasitusta varsinkin tuolle riipukkeelle. Riipukkeen yläpään siirto norran etupuolelta takapuolelle helpottaisi 99% varmuudella asiaa. Pallejani on pantiksi laita mutta hyvin vahva tuntuma asiaan. |
#31
|
||||
|
||||
Katsotaan ensiksi miten vetristyvät kun pääsee ajaa. Pikkusen lateja pois niin hyvä tulee.
|
#32
|
||||
|
||||
Projekti ollut vähän jäissä. Sen verran edistynyt että sain siirrettyä Jeepin ja osat merikonttiin parempaan säilytykseen.
Koska projekti junnaa paikallaa oli aika hommata toinen projekti Ostin Jeep YJ:n. Ulkoa siisti mutta etulattiat ja takarunko mätiä. Akku on loppu ja bensapumpussa on jotain häikkää. Seissyt vissiin 7 vuotta. Suodattimet, tulpat ja tulpanjohdot tilattu. Jeeppi lähtee tällä hetkellä huonosti käyntiin kun pumppu ei aina käynnisty. Varmaan kosketushäikkää. Auto on 4.0l ja manuaali. Autossa on noin 2.5 tuuman korotus ja 33 mutikat. Auto on tarkoitus leimata ja tehdä offikäyttöön. Ihmetystä aiheutti kun huomasin että alustassa on panhardit molemmissa päissä vaikka alusta on lehtijousilla. Ei varmaan pysty muutoskatsastamaan niitä pois? Viimeksi muokannut Tolu : 24.09.2019 19:21 |
#33
|
||||
|
||||
Akku vaihdettu uuteen ja vähän isompaan. Ruosteita hiukan korjattu.
|
#34
|
||||
|
||||
Ota panhardit pois ja käy koeajolla. Jos on hyvä niin jätät silleensä. Tuskin niitä leimaukko huomaa/on kinnostunut, suurin osa lehtijousiautoista on ilman panhardeja. Mutta jos ja kun sulla on ohjaus akselin etupuolella ja riipukkeet akselin etupuolella, niin panhardi voi olla hyväkin varuste. Mä muuttaisin ne etujousien riipukkeet jousen takapäähän.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#35
|
||||
|
||||
Perushuoltoa suoritettu wrangleriin. Tulpat, tulpanjohdot, ilmanputsari sekä öljyt ja öljynsuodatin vaihdettu. Käynnistyy huomattavasti paremmin nyt. Ruosteita korjattu myös lisää. Kuvia ei tullut nyt otettua ollenkaan.
Huomasin myös että edellinen omistaja on ajellut melkein irti olevalla lehtijousella. Oli mutteri enää pari kierrosta kiinni |
#36
|
||||
|
||||
Lapsetti perjantaina ja tuli harrastettua kuminpolttoa hallin pihassa. Muutaman kerran poltti ihan kivasti kunnes pamahti todella kovaa. Kardaanin ristikko meni rikki ja kardaani pyörähti vielä muutaman kerran auton alla Samalla jakiksen tiivisteen välistä alkoi tulemaan öljyt ulos. Pitänee alkaa etsimään isompia akseleita...
Ruosteita korjailtu vähän myös lisää. |
#37
|
|||
|
|||
Mää ihmettelinkin, että mikäs siellä vuotaa.. kukaan ei sanonu mitiä
Molemmat veljeksillä sama sairaus... |
#38
|
|||
|
|||
Lainaus:
YJ on varmaan ainut lehtijousitettu auto jossa on panhardit. ota pois tarpeettomat osat. Panhardilla ei tee mitää etuakselillakaan eihän FSJ:ssäkään ole ja niillä on sentään ajettu kilpaa escortteja ja muita 70-luvun ralliautoja vastaan |
#39
|
||||
|
||||
Panhardit kyllä lähtee pois. Viimeistään leiman jälkeen... Hiukan rälläkkää näytetty autolle muuten ei oo edistynyt mihinkään. Tekemiseen tulee nyt ainakin kuukauden tauko kun keittiö ja kodinhoitohuone pitäisi tehdä uusiksi.
Synkät on lattiat mutta kun halvalla sai auton... |
#40
|
||||
|
||||
Onko kellään kokemusta tästä: https://www.adamsdriveshaftoffroad.com/
Tarkoitus hommata jakikseen sye, tuplanivelkardaani sekä pinjonin yoke. Jakiksen liuku siirtyisi kardaaniin ja saataisiin tällä hieman pituutta lisää. https://www.adamsdriveshaftoffroad.c...pters-sye-kit/ https://www.adamsdriveshaftoffroad.c...e-duty-series/ Lisäks yoke akseliin oli jotain 90dollaria. Rahteja tulisi reilu 200. |
#41
|
||||
|
||||
Tuli tilattua sye, uusi kardaani sekä yoke.
Sye on paikoillaan nyt. Jakis lyheni melkein 10cm. Kardaani on tupalnivelellä ja valmistaja lupaa että kestää 37 pyörät. Kardaani jäi tosin vielä laittamatta paikoilleen kun yoke oli väärän kokoinen. Tämä korjaantuu holkittamalla. Onko kellään tarjota tähän autoon käypäsiä dana 44 akseleita? |
#42
|
||||
|
||||
Tänään tuli korjailtua ruosteita lisää. Kuskin puolella pitää tehdä koko lattia sekä korikannakkeet uusiksi. Nämä jäivät vielä kesken. Helmaan tuli 100*50 palkki pystyyn kun oli ihan haperoa pakkelirautaa...
Autossa olevat kromatut sivuputket sekä etu- ja takapuskurin putket ovat tarjolla jos jollain olisi näille käyttöä. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep cj-5 1969 | Tolu | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 18.10.2018 17:23 |
Myyty Unimog 406 -1969 | Ramo82 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.12.2016 16:52 |
Myyty Valmet 700 1969 | Larry_ | O/M/V Muut | 1 | 24.11.2015 22:03 |
Huuto AutoCar lehti 1969 | -Jarkko- | O/M/V Muut | 0 | 06.03.2014 04:40 |
FJ45 LP 1969 | bj45lava | Maasturiprojektit | 26 | 27.11.2013 10:34 |